Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
San Antonio TX
San Antonio TX
hoi,
ik ben Jolanda, een 46 jarige, vrijgezelle vrouw en ik hou van dieren, muziek, lezen, creatief bezig zijn...
Mijn droom is om een trip te maken naar San Antonio TX om de roots van de muziek, de tex mex, conjunto
te bekijken, ruiken, voelen, proeven en horen....
Ik doe dit echter liever niet alleen...ik vind het een beetje eng om zo'n grote reis in
mijn uppie te ondernemen...
Ik heb intussen wel wat vrienden en kennissen in SA en ook in Austin waar ik terecht kan...
Ik ben nooit in Texas geweest...maar hoop deze droom snel te realiseren...
tips, adviezen, ervaringen etc. zijn welkom...
groetjes Jolanda
ik ben Jolanda, een 46 jarige, vrijgezelle vrouw en ik hou van dieren, muziek, lezen, creatief bezig zijn...
Mijn droom is om een trip te maken naar San Antonio TX om de roots van de muziek, de tex mex, conjunto
te bekijken, ruiken, voelen, proeven en horen....
Ik doe dit echter liever niet alleen...ik vind het een beetje eng om zo'n grote reis in
mijn uppie te ondernemen...
Ik heb intussen wel wat vrienden en kennissen in SA en ook in Austin waar ik terecht kan...
Ik ben nooit in Texas geweest...maar hoop deze droom snel te realiseren...
tips, adviezen, ervaringen etc. zijn welkom...
groetjes Jolanda
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: San Antonio TX
Hoi Jolanda,
Gebruik de zoekfunctie van het forum eens (rechtsbovenaan), en je zult veel over San Antonio en omgeving vinden. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar deze topics:
viewtopic.php?f=12&t=16224&p=255223&hilit=san+antonio#p255223
viewtopic.php?f=7&t=10585&hilit=san+antonio
viewtopic.php?f=7&t=13492&p=217008&hilit=san+antonio#p217008
Gebruik de zoekfunctie van het forum eens (rechtsbovenaan), en je zult veel over San Antonio en omgeving vinden. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar deze topics:
viewtopic.php?f=12&t=16224&p=255223&hilit=san+antonio#p255223
viewtopic.php?f=7&t=10585&hilit=san+antonio
viewtopic.php?f=7&t=13492&p=217008&hilit=san+antonio#p217008
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
ik ga meten kijken...dank je wel...
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Als je al vrienden hebt die daar wonen dan ben je toch niet alleen? Of zoek je iemand om mee te reizen?
Kunnen die vrienden je niet vertellen waar je moet zijn voor de dingen die je wilt doen?
Ik vind SA een leuke stad, doet een beetje aan Utrecht denken met de Riverwalk en de terrasjes erlangs. Voor de muziek moet je denk ik eerder in Austin zijn.
Kunnen die vrienden je niet vertellen waar je moet zijn voor de dingen die je wilt doen?
Ik vind SA een leuke stad, doet een beetje aan Utrecht denken met de Riverwalk en de terrasjes erlangs. Voor de muziek moet je denk ik eerder in Austin zijn.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Hi Jolanda.
Je hebt een goede keus gemaakt. Ik weet er lang niet ze veel van als Dento maar alles bij elkaar hebben wij toch zo'n 4-5 weken in Tx doorgebracht. Zowel SA als Austin zijn zeer de moeite waard net als het nabijgelegen Hill Country. Je kan er talloze sites over vinden. De stranden aan de Gulf zijn echt niet slecht vooral niet in South Padre en Mustang Island. Verder heeft west Texas schitterende natuur bij Big Bend, Davis Mointains en Guadalupe Mountains NP. Ik wil je alleen wel aanraden, als het mogelijk is, om de zomermaanden te vermijden. Het is in Oost Tx niet alleen erg heet maar ook erg luchtvochtig . Dus probeer in het voor- of naseizoen te komen. Vooral october vinden wij geweldig voor Tx. De zomer in Big Bend en omgeving kan ondragelijk heet zijn.
Yeehaw
Je hebt een goede keus gemaakt. Ik weet er lang niet ze veel van als Dento maar alles bij elkaar hebben wij toch zo'n 4-5 weken in Tx doorgebracht. Zowel SA als Austin zijn zeer de moeite waard net als het nabijgelegen Hill Country. Je kan er talloze sites over vinden. De stranden aan de Gulf zijn echt niet slecht vooral niet in South Padre en Mustang Island. Verder heeft west Texas schitterende natuur bij Big Bend, Davis Mointains en Guadalupe Mountains NP. Ik wil je alleen wel aanraden, als het mogelijk is, om de zomermaanden te vermijden. Het is in Oost Tx niet alleen erg heet maar ook erg luchtvochtig . Dus probeer in het voor- of naseizoen te komen. Vooral october vinden wij geweldig voor Tx. De zomer in Big Bend en omgeving kan ondragelijk heet zijn.
Yeehaw
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad, het wordt er lekker vochtig heet. In San Antonio niet zo erg als in bijvoorbeeld Houston, maar toch...
Mijn eerste keer in San Antonio was ergens eind juli, en ik kwam om 22:30 uur aan op het vliegveld, en dacht dat het zo laat op de avond wel enigszins mee zou vallen. De schuifdeuren op het vliegveld gingen open, en het was alsof je tegen een natte, allesomgevende warme muur op liep: het was nog steeds meer dan 30 graden, met een ontzettend hoge luchtvochtigheid die je meteen vastklampt... Je weet dan wel de airconditioning extra te waarderen!
Gelukkig is de luchtvochtigheid niet altijd zo hoog, en het maakt ook nog verschil waar in San Antonio je zit, maar warm is het er wel altijd...
Mijn eerste keer in San Antonio was ergens eind juli, en ik kwam om 22:30 uur aan op het vliegveld, en dacht dat het zo laat op de avond wel enigszins mee zou vallen. De schuifdeuren op het vliegveld gingen open, en het was alsof je tegen een natte, allesomgevende warme muur op liep: het was nog steeds meer dan 30 graden, met een ontzettend hoge luchtvochtigheid die je meteen vastklampt... Je weet dan wel de airconditioning extra te waarderen!

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Oktober 2009 zijn wij voor het eerst naar Texas geweest.
Bijna 3 weken rondgereden en steden bezocht als San Antonio, Dallas, Gruene, Fredericksburg maar vooral Austin.
Big Bend bezocht, prachtig park met de Rio Grande.
Het is zo goed bevallen en we hadden zo het idee dat we nog lang niet alles gezien hadden, dat we aanstaande oktober wederom afreizen naar Texas (met in de tweede week een kort bezoek aan Louisiana).
Texas Hill Country is ongelooflijk mooi, San Antonio een heel leuke stad, met de River Walk als grote trekpleister. Maar natuurlijk ook even in de geschiedenis duiken van The Alamo. Of de Tower of The Americas bezoeken, of een rondrit met de tram door San Antonio.
Of de Mission Trail rijden.
Maar inderdaad is ons forumlid Dento de SA kenner hier.
Wellicht dat hij nog enkele goede tips heeft.
Zoals al aangegeven door iemand anders is Austin echter dé muziekstad. Daar gaan wij in oktober 4 dagen heen om alleen maar te gaan genieten van iedere middag en avond live muziek.
Wij zullen niet meer terugkeren naar SA, maar je moet de stad wel een keer gezien hebben.
Succes en veel plezier.
Bijna 3 weken rondgereden en steden bezocht als San Antonio, Dallas, Gruene, Fredericksburg maar vooral Austin.
Big Bend bezocht, prachtig park met de Rio Grande.
Het is zo goed bevallen en we hadden zo het idee dat we nog lang niet alles gezien hadden, dat we aanstaande oktober wederom afreizen naar Texas (met in de tweede week een kort bezoek aan Louisiana).
Texas Hill Country is ongelooflijk mooi, San Antonio een heel leuke stad, met de River Walk als grote trekpleister. Maar natuurlijk ook even in de geschiedenis duiken van The Alamo. Of de Tower of The Americas bezoeken, of een rondrit met de tram door San Antonio.
Of de Mission Trail rijden.
Maar inderdaad is ons forumlid Dento de SA kenner hier.
Wellicht dat hij nog enkele goede tips heeft.
Zoals al aangegeven door iemand anders is Austin echter dé muziekstad. Daar gaan wij in oktober 4 dagen heen om alleen maar te gaan genieten van iedere middag en avond live muziek.
Wij zullen niet meer terugkeren naar SA, maar je moet de stad wel een keer gezien hebben.
Succes en veel plezier.
16x USA / 30 staten
@ Houstonwehaveaproblem
Ik zoek idd (ook) iemand om mee te reizen,
(dat heeft meer met mijn 'algehele conditie' te maken om het zo maar even uit te leggen...
)
En het lijkt me ook veel leuker om met een medeliefhebber op avontuur te gaan...
@ Yeehaw
Ik kan hier al niet tegen de huidige temperaturen,
dus het zal het beste zijn, voor mij, om in de winter te gaan lijkt me...
@ Liz
Ik ben bekend met het feit dat Austin het mekka van de muziek is...wat me ook heel erg leuk lijkt, en waar ik zeker wat tijd
door zal willen brengen...
maar mijn liefde voor de tex mex/conjunto muziek...trekt me echt naar San Antonio...
@ Dento, Liz, Yeehaw, Houston we have a problem,
ik ben hardstikke blij met jullie reacties...
Dank jullie wel!!!
gr Jolanda
Ik zoek idd (ook) iemand om mee te reizen,
(dat heeft meer met mijn 'algehele conditie' te maken om het zo maar even uit te leggen...

En het lijkt me ook veel leuker om met een medeliefhebber op avontuur te gaan...
@ Yeehaw
Ik kan hier al niet tegen de huidige temperaturen,

@ Liz
Ik ben bekend met het feit dat Austin het mekka van de muziek is...wat me ook heel erg leuk lijkt, en waar ik zeker wat tijd
door zal willen brengen...
maar mijn liefde voor de tex mex/conjunto muziek...trekt me echt naar San Antonio...

@ Dento, Liz, Yeehaw, Houston we have a problem,
ik ben hardstikke blij met jullie reacties...
Dank jullie wel!!!
gr Jolanda
HOWDYYYYYYYYYYYYYYYY
LANNEKE GAAT MORGEN EEN PASPOORT BESTELLEN WANT...LANNEKE GAAT NAAR TEXAS!!!!!JIPPIE JA JEE.....
JAWEL...BEN BIJNA NIET MEER VAN DIT FORUM AF TE SLAAN HAHA....
I'M ON MY WAY TO SAN ANTONIO TATATATAAAATAAA....
(FIRST LINE SONG NUNIE RUBIO)
TIPS WELKOM VOOR EEN LEEK IN AMERIKATRAVVELING....LOL...
@ LIZ...
LIZ, GA JIJ OOK NAAR ACL????
LANNEKE GAAT MORGEN EEN PASPOORT BESTELLEN WANT...LANNEKE GAAT NAAR TEXAS!!!!!JIPPIE JA JEE.....
JAWEL...BEN BIJNA NIET MEER VAN DIT FORUM AF TE SLAAN HAHA....
I'M ON MY WAY TO SAN ANTONIO TATATATAAAATAAA....
(FIRST LINE SONG NUNIE RUBIO)
TIPS WELKOM VOOR EEN LEEK IN AMERIKATRAVVELING....LOL...
@ LIZ...
LIZ, GA JIJ OOK NAAR ACL????
Het is dat ik al getrouwd ben anders liet ik je wel SA zien
Have fun in ons mooie Texas

- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Tja en ik ben zelfs in SA getrouwd, dus aan mij heb je dan ook niksTexas Boy schreef:Het is dat ik al getrouwd ben anders liet ik je wel SA zienHave fun in ons mooie Texas

You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wij zijn in San Antonio naar Sea World geweest (moet hier ergens nog wel een verslagje staan).
Als je zo gek bent op dieren dan is het zeker een must.
De ervaring van het aaien en voeren van de dolfijnen en de prachtige shows zal ik in ieder geval niet meer vergeten.
Als je zo gek bent op dieren dan is het zeker een must.
De ervaring van het aaien en voeren van de dolfijnen en de prachtige shows zal ik in ieder geval niet meer vergeten.
Waar ging je ook weer naar toe zei je? Ik verstond het niet goed 

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Idem hierhoustonwehaveaproblem schreef:Tja en ik ben zelfs in SA getrouwd, dus aan mij heb je dan ook niks

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
He wat jammer nou dat jullie allemaal al getrouwd zijn hihih... 
maar bedankt voor al jullie tips...
hardstikke leuk....
ben er heel blij mee.....
dus vooral doorgaan hihi

maar bedankt voor al jullie tips...
hardstikke leuk....
ben er heel blij mee.....
dus vooral doorgaan hihi
YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
LANNEKE HEEFT VANAVOND HAAR TICKET GEBOEKT....
SINGING AI AI JIPPIE JIPPIE JEE HEE HEE .....
LANNEKE GAAT NAAR TEXASSSSSSSSSSSSSSSSSSSS.....
LANNEKE HEEFT VANAVOND HAAR TICKET GEBOEKT....
SINGING AI AI JIPPIE JIPPIE JEE HEE HEE .....
LANNEKE GAAT NAAR TEXASSSSSSSSSSSSSSSSSSSS.....
- Bijlagen
-
- 555311638_3_kxUh.jpg (5.5 KiB) 1039 keer bekeken
welcome en wanneer gaat het spektakel plaats vinden 

Dank je wel,
In Oktober gaat het plaatsvinden.....
VIND HET ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO SPANNEND....
echt kicken...
In Oktober gaat het plaatsvinden.....
VIND HET ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO SPANNEND....
echt kicken...
Mooie tijd in oktober, niet meer zo heet, have fun
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ga in september een weekje naar San Antonio voor mijn werk... zooo vervelend... 

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 68 Reacties
- 17130 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555