Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen Antelope Canyon Chief Tsosie of Ekis
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ervaringen Antelope Canyon Chief Tsosie of Ekis
In de antelope Canyon lopen 2 companies ik wil graag reserveren. Kan iemand zeggen uitervaring hoe ze zijn.
Maakt het veel verschil?
Ik begreep dat Tsosie fluit in de canyon?
Mensen als je iets van de Canyons wilt lezen.. voor je vragen stelt.
Google: Antelope Canyon of Lower antelope canyon
en kijk op
http://www.ontdek-amerika.nl/
Maakt het veel verschil?
Ik begreep dat Tsosie fluit in de canyon?
Mensen als je iets van de Canyons wilt lezen.. voor je vragen stelt.
Google: Antelope Canyon of Lower antelope canyon
en kijk op
http://www.ontdek-amerika.nl/
Laatst gewijzigd door Isis op 22 jun 2010, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Re: Ervaringen Antelope Canyon Chief Tsosie of Ekis
vorig jaar bij Ekis geboekt:
Leuke, wilde heen -en terugrit met open jeep op verhoogde banden. ongeveer 10 man per jeep.
Voor de gidsen moet het wel allemaal snelsnel gaan en dat vond ik wel jammer. Je kreeg nauwelijks de tijd om een deftige foto te maken omdat de volgende
horde toeristen reeds stond te wachten. Massatoerisme ten top, maar wel goed georganiseerd.
Leuke, wilde heen -en terugrit met open jeep op verhoogde banden. ongeveer 10 man per jeep.
Voor de gidsen moet het wel allemaal snelsnel gaan en dat vond ik wel jammer. Je kreeg nauwelijks de tijd om een deftige foto te maken omdat de volgende
horde toeristen reeds stond te wachten. Massatoerisme ten top, maar wel goed georganiseerd.
- Texas Jack
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Kokopelli
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar september de phototour van Ekis gedaan. (aan te raden als fotografie je hobby is)
Perfect georganiseerd, wel statief meenemen want dan kun je mooie platen schieten...
En inderdaad leuke wilde rit

Perfect georganiseerd, wel statief meenemen want dan kun je mooie platen schieten...
En inderdaad leuke wilde rit

3 jaar geleden bij Tosie in mei om 9 uur in de ochtend. Dus mogelijk niet meer helemaal representatief.
Maar goed georganiseerd, inderdaad met fluit, en ruimschoots tijd voor foto's, zelf nog aanwijzingen gekregen en dat niet eens in de fototour.
Maar goed georganiseerd, inderdaad met fluit, en ruimschoots tijd voor foto's, zelf nog aanwijzingen gekregen en dat niet eens in de fototour.
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Afgelopen september geweest met Ekis en ik vond het inderdaad een wilde rit en moet zeggen..........ik vond het verre van leuk en veilig.
Ben best in voor een lolletje maar ik vond dit gewoon onverantwoord.
Wij hadden ons zoontje van 20 maanden op schoot dus zie je zelf en je kindje maar stevig vast te houden als je plat door de bocht gaat met 10 man in zo'n open auto.
Op de terugweg mochten we voorin met ons zoontje en dat was maar goed ook.
De tour zelf was mega toeristisch en ze liepen best behoorlijk te pushen dat je moet doorlopen. Tijd en plaats om foto's te maken? Niet echt. Zeker niet wanneer er een stel aso mensen in je groepje zitten die je er niet langs laten of even ruimte geven.
De fototour was er op dat moment ook en omdat zij dus extra hadden betaald voor die tour moesten wij voor hen ruimte maken. En dat terwijl je al met 3 volle Jeeps van Ekis daar bent aangekomen. Drukte dus!
Ik zou het voor geen goud hebben willen missen want het is fantastisch, maar die drukte........dat is gewoon jammer.
Ben best in voor een lolletje maar ik vond dit gewoon onverantwoord.
Wij hadden ons zoontje van 20 maanden op schoot dus zie je zelf en je kindje maar stevig vast te houden als je plat door de bocht gaat met 10 man in zo'n open auto.
Op de terugweg mochten we voorin met ons zoontje en dat was maar goed ook.
De tour zelf was mega toeristisch en ze liepen best behoorlijk te pushen dat je moet doorlopen. Tijd en plaats om foto's te maken? Niet echt. Zeker niet wanneer er een stel aso mensen in je groepje zitten die je er niet langs laten of even ruimte geven.
De fototour was er op dat moment ook en omdat zij dus extra hadden betaald voor die tour moesten wij voor hen ruimte maken. En dat terwijl je al met 3 volle Jeeps van Ekis daar bent aangekomen. Drukte dus!
Ik zou het voor geen goud hebben willen missen want het is fantastisch, maar die drukte........dat is gewoon jammer.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor mensen die geen fototour nemen en opzien tegen de drukte kan ik van harte de Lower Antelope Canyon aanraden. We hadden daar de tijd aan onszelf, heerlijk.
Marianne
Marianne
- steson
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik heb inderdaad begrepen dat de lower canyon een stuk rustiger is en niet met een gids, maar dat je daar zo in kan. Zit je ook niet aan een tijdstip vast.
Of moet je toch ergens toegang betalen ??
Vind je trouwens de lowe canyon makkelijk ?? Maarre, is deze canyon dan minder mooi trouwens ??
Vind je trouwens de lowe canyon makkelijk ?? Maarre, is deze canyon dan minder mooi trouwens ??
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat staat zeker bij ons op het lijstje voor de volgende keer Marianne!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet wel betalen. Er is een toegangshokje waar je betaalt en dan word je door een gids met de groep naar de ingang gebracht. De gids bleef wel bij de groep, maar op een gegeven moment ging hij terug. We hadden de keus om aan het eind van de canyon naar boven te gaan en zo terug te lopen, of we konden door de canyon teruglopen.steson schreef:Ik heb inderdaad begrepen dat de lower canyon een stuk rustiger is en niet met een gids, maar dat je daar zo in kan. Zit je ook niet aan een tijdstip vast.
De Lower ligt tegenover de Upper, aan de andere kant van de 98.
Ik vond het erg mooi, en leuk voor de kinderen omdat er wat klauterwerk aan te pas kwam, maar misschien is de Upper mooier. Zie hier ons verslag met foto's.
Marianne
- desteijntjes
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik kan het ook alleen maar beamen wat Marianne (of Martin
) zegt. Wij zijn alleen in de Lower geweest, dus ik kan geen oordelen geven over de Upper. Maar ook de Lower vonden wij helemaal geweldig. De kids (toen 11 en 13) vonden het mooiste wat ze die vakantie hebben gezien.
Zeker voor tienerkids (of ik denk zelf zo vanaf een jaar of 8/9) is het klauterwerk echt leuk. Het betalen en met de gids ging hetzelfde als bij Marianne. Wij waren een hele tijd met ons groepje alleen in de Canyon en de gids die wel met ons meeging, nam echt overal goed de tijd voor. Hij nam ook een aantal gezinsfoto's van ons bij verschillende plekken.
Kijk anders ook eens op onze weblog http://steijntjestothewest.blogspot.com ... -page.html
In ieder geval, welke je dan ook gaat doen. Heel veel plezier en geniet van de Antelope Canyon, want het is fantastisch!!

Zeker voor tienerkids (of ik denk zelf zo vanaf een jaar of 8/9) is het klauterwerk echt leuk. Het betalen en met de gids ging hetzelfde als bij Marianne. Wij waren een hele tijd met ons groepje alleen in de Canyon en de gids die wel met ons meeging, nam echt overal goed de tijd voor. Hij nam ook een aantal gezinsfoto's van ons bij verschillende plekken.
Kijk anders ook eens op onze weblog http://steijntjestothewest.blogspot.com ... -page.html
In ieder geval, welke je dan ook gaat doen. Heel veel plezier en geniet van de Antelope Canyon, want het is fantastisch!!
mei 2010 http://desteijntjesflorida2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Willen jullie a.u.b. niet iedereen naar de Lower sturen want dan wordt het daar ook zo druk
En ik wil graag de ruimte hebben daar als ik er volgende maand rondloop.
Marjon

En ik wil graag de ruimte hebben daar als ik er volgende maand rondloop.
Marjon
-
- Amerikafan
ik heb een foto tour van 2 uur gereserveerd bij ekis.
genoeg tijd dus om leuke foto'stjes te maken
genoeg tijd dus om leuke foto'stjes te maken
-
- Amerikafan
Texas Jack schreef:Wij hebben vorig jaar september de phototour van Ekis gedaan. (aan te raden als fotografie je hobby is)
En inderdaad leuke wilde rit![]()
wouw wat een prachtige foto !!!
ik heb ook die tour gereserveerd bij hun en heb al een statief gekocht

Of deze foto.... 

Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
Het fluiten in de upper canyon hebben wij bij Chief Tsosie niet gezien, misschien doet ie dat vooral 'sochtends als er meer tijd is?
Iemand vroeg nog wat het verschil was met de andere aanbieder en het antwoord was dat Chief Tsosie meer oorspronkelijke Navajo Elementen in de tour verwerkte. Er waren inderdaad wel wat dingen zoals een dans-achtige demonstratie vooraf en het voorstellen van de gids met zijn Navajo Naam en details over religieuze overtuigingen van de Navajo's in de canyon zelf, die ik natuurlijk al lang weer vergeten ben
Iemand vroeg nog wat het verschil was met de andere aanbieder en het antwoord was dat Chief Tsosie meer oorspronkelijke Navajo Elementen in de tour verwerkte. Er waren inderdaad wel wat dingen zoals een dans-achtige demonstratie vooraf en het voorstellen van de gids met zijn Navajo Naam en details over religieuze overtuigingen van de Navajo's in de canyon zelf, die ik natuurlijk al lang weer vergeten ben

Wij hebben upper antelope canyon gedaan met chief tsosie 's middags in augustus , dus erg druk , volgens mij is dit hetzelfde voor Ekis.
Idd vooraf een hoepeldans gezien en indiaanse gids die een lied heeft gezongen , goede gids ook , die regelmatig fototoestel overnam om de beste plekjes te wijzen. De upper antelope canyon en de beams wil je natuurlijk gezien hebben, maar het vele volk moet je erbij nemen
's Namiddags naar lower antelope canyon gereden , hier heb ik meer van genoten , klein groepje , ook goede gids die regelmatig fototoestel overnam. Ook iets makkelijker te fotograferen owv meer licht. Ijzeren trappen goed te doen en ook geen claustrofobisch gevoel. Dus ik zou zeggen , allebei doen!
Idd vooraf een hoepeldans gezien en indiaanse gids die een lied heeft gezongen , goede gids ook , die regelmatig fototoestel overnam om de beste plekjes te wijzen. De upper antelope canyon en de beams wil je natuurlijk gezien hebben, maar het vele volk moet je erbij nemen
's Namiddags naar lower antelope canyon gereden , hier heb ik meer van genoten , klein groepje , ook goede gids die regelmatig fototoestel overnam. Ook iets makkelijker te fotograferen owv meer licht. Ijzeren trappen goed te doen en ook geen claustrofobisch gevoel. Dus ik zou zeggen , allebei doen!
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even een domme vraag.......jullie hebben het over fluiten? Wat bedoelen jullie daar mee??
Dat de gids in de canyon op een Native American flute blaast zoals op onderstaande foto.dimple schreef:Even een domme vraag.......jullie hebben het over fluiten? Wat bedoelen jullie daar mee??

- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ah! Nou snap ik hem.
Thx!
Is het nu ook zo dat beide organisaties tergelijkertijd in de Canyon kunnen zijn? Of verdelen ze de dagen of tijden? Want anders is het natuurlijk helemaal dringen geblazen.

Is het nu ook zo dat beide organisaties tergelijkertijd in de Canyon kunnen zijn? Of verdelen ze de dagen of tijden? Want anders is het natuurlijk helemaal dringen geblazen.
Er zijn er meerdere tegelijkertijd in upper, iig rond het middaguur, het is dus inderdaad dringen geblazen...
Als je de tijd hebt (en mits het niet regent) zou ik allebei de canyon's doen, upper en lower. Ze zijn beide prachtig.
De upper canyon is bekender maar in de lower is het heerlijk rustig.
Als je de tijd hebt (en mits het niet regent) zou ik allebei de canyon's doen, upper en lower. Ze zijn beide prachtig.
De upper canyon is bekender maar in de lower is het heerlijk rustig.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht