Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
aan te raden trails in verschillende NP's
aan te raden trails in verschillende NP's
Beste forumbezoekers,
Begin juli vertrekken we (mijn man en ik) voor 24 dagen naar New York & Zuidwest-USA. De route staat inmiddels vast. We hebben een aantal NP's ingepland:
- Yosemite (2 overnachtingen in Mariposa)
- Grand Canyon (South Rim) (1 overnachting in Cameron)
- Bryce Canyon (1 overnachting bij de ingang van het park, Ruby's Inn)
- Zion (1 overnachting in Springdale)
We willen in alle parken graag één of meerdere trails lopen. Ik ben wel een geoefend wandelaar (30, 40 km lopen), maar geen geoefend klimmer. Mijn man is fanatiek hardloper en bezit een prima conditie. Welke trails zijn aan te raden in de diverse parken? Het is bij alle parken de eerste keer dat we die bezoeken.
Bij Zion willen we (een deel van) de Bright Angels' Trail lopen, óf (indien mogelijk ivm weersomstandigheden) (een deel van) The Narrows. Voor de overige parken zoeken we nog suggesties voor goede trails! Ik vind het lastig om dit op te maken uit de informatie op de nps.gov-sites van de parken.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Gerrine
Begin juli vertrekken we (mijn man en ik) voor 24 dagen naar New York & Zuidwest-USA. De route staat inmiddels vast. We hebben een aantal NP's ingepland:
- Yosemite (2 overnachtingen in Mariposa)
- Grand Canyon (South Rim) (1 overnachting in Cameron)
- Bryce Canyon (1 overnachting bij de ingang van het park, Ruby's Inn)
- Zion (1 overnachting in Springdale)
We willen in alle parken graag één of meerdere trails lopen. Ik ben wel een geoefend wandelaar (30, 40 km lopen), maar geen geoefend klimmer. Mijn man is fanatiek hardloper en bezit een prima conditie. Welke trails zijn aan te raden in de diverse parken? Het is bij alle parken de eerste keer dat we die bezoeken.
Bij Zion willen we (een deel van) de Bright Angels' Trail lopen, óf (indien mogelijk ivm weersomstandigheden) (een deel van) The Narrows. Voor de overige parken zoeken we nog suggesties voor goede trails! Ik vind het lastig om dit op te maken uit de informatie op de nps.gov-sites van de parken.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Gerrine
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: aan te raden trails in verschillende NP's
Over wandelingen bij Bryce is al veel geschreven hier, zoek maar eens op Queens Garden en Navajo trail.
Voor Yosemite kun je eens kijken op http://www.yosemitehikes.com . Je moet dan wel een idee hebben welk deel van het park je gaat bezoeken. Met één volle dag zou je de Panorama Trail kunnen doen, dan heb je zowel Glacier Point als de vallei in de wandeling opgenomen, en onderweg kom je langs 3 watervallen (Illilouette, Nevada en Vernal). Bas en Esther (ess) hebben net de PT geopen, kijk eens in hun verslag. Je moet wel tijdig de bus naar Glacier Point reserveren, en op tijd vertrekken vanuit Yosemite Village. Van de kortere wandelingen is in de vallei de Mist Trail een aanrader (die doe je ook als je de PT loopt). Breng ook een bezoek aan het visitor center om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Langs de Tioga Road zijn ook erg veel mooie trails, maar door de late sneeuw is nog niet alles begaanbaar.
Bij de Grand Canyon is een stuk langs de Bright Angel Trail naar beneden toch wel een aanrader. Helemaal naar beneden is niet verstandig en hou er rekening mee dat je omhoog 2 keer zo lang bezig bent als naar beneden (hoewel dat voor geoefende wandelaars niet zo is). Mooie viewpoints, en heel eenvoudig is de Rim Trail, naar Hermits Rest.
Je zult toch wel veel op de NPS-sites moeten kunnen vinden. Voor Zion is ook een mooi overzicht beschikaar, zie bijvoorbeeld hier of hier.
Marianne
Voor Yosemite kun je eens kijken op http://www.yosemitehikes.com . Je moet dan wel een idee hebben welk deel van het park je gaat bezoeken. Met één volle dag zou je de Panorama Trail kunnen doen, dan heb je zowel Glacier Point als de vallei in de wandeling opgenomen, en onderweg kom je langs 3 watervallen (Illilouette, Nevada en Vernal). Bas en Esther (ess) hebben net de PT geopen, kijk eens in hun verslag. Je moet wel tijdig de bus naar Glacier Point reserveren, en op tijd vertrekken vanuit Yosemite Village. Van de kortere wandelingen is in de vallei de Mist Trail een aanrader (die doe je ook als je de PT loopt). Breng ook een bezoek aan het visitor center om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Langs de Tioga Road zijn ook erg veel mooie trails, maar door de late sneeuw is nog niet alles begaanbaar.
Bij de Grand Canyon is een stuk langs de Bright Angel Trail naar beneden toch wel een aanrader. Helemaal naar beneden is niet verstandig en hou er rekening mee dat je omhoog 2 keer zo lang bezig bent als naar beneden (hoewel dat voor geoefende wandelaars niet zo is). Mooie viewpoints, en heel eenvoudig is de Rim Trail, naar Hermits Rest.
Je zult toch wel veel op de NPS-sites moeten kunnen vinden. Voor Zion is ook een mooi overzicht beschikaar, zie bijvoorbeeld hier of hier.
Marianne
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Om verwarring te voorkomen: de Bright Angels trail in de Grand Canyon in Zion is het Angels Landinggerrine schreef: Bij Zion willen we (een deel van) de Bright Angels' Trail lopen, óf (indien mogelijk ivm weersomstandigheden) (een deel van) The Narrows.

Mijn tip voor Bryce is de Peekabootrail. Wat langer, wat pittiger en vooral veel rustiger dan de combinatie Queens Garden/Navajo trail. Je moet overig wel eerst naar beneden de canyon in, hopelijk is Wallstreet weer open.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Bedankt voor de reacties!
De site www.ontdek-amerika.nl had ik stom genoeg nog niet gezien. Die biedt inderdaad véél nuttige informatie!
Ik denk dat we in Yosemite inderdaad voor de Panorama Trail kiezen. We hebben daar twee volledige dagen. We kunnen dan de volgende dag nog naar Mariposa Grove, om vervolgens 's middags het park via Tioga Pass te verlaten.
In Bryce hebben we maar één dag. Beide trails die je noemt, Marianne, zijn goede opties, zag ik op de site!
Natuurlijk bedoel ik in Zion de 'Angels Landing'-trail
.
De site www.ontdek-amerika.nl had ik stom genoeg nog niet gezien. Die biedt inderdaad véél nuttige informatie!
Ik denk dat we in Yosemite inderdaad voor de Panorama Trail kiezen. We hebben daar twee volledige dagen. We kunnen dan de volgende dag nog naar Mariposa Grove, om vervolgens 's middags het park via Tioga Pass te verlaten.
In Bryce hebben we maar één dag. Beide trails die je noemt, Marianne, zijn goede opties, zag ik op de site!
Natuurlijk bedoel ik in Zion de 'Angels Landing'-trail

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou de Mariposa Grove ook kunnen doen op de dag dat je uit SF vertrekt. Je rijdt dan via Oakhurst het parkbinnen. Aan de andere kant is het ook wel mooi om via de 120 het park binnen te rijden, je kunt dan meteen naar de vallei en de bus reserveren als je dat dan nog niet hebt gedaan, en een bezoek aan het visitor center brengen
Hou er rekening mee dat je vanuit Mariposa wel even onderweg bent voor je in de vallei bent. Als je de bus moet hebben voor Glacier point moet je voldoende tijd rekenen om op tijd bij de bus te zijn- je moet de auto ook nog ergens parkeren en dan met de shuttelbus naar de Lodge waar de bus vertrekt.
Marianne
Hou er rekening mee dat je vanuit Mariposa wel even onderweg bent voor je in de vallei bent. Als je de bus moet hebben voor Glacier point moet je voldoende tijd rekenen om op tijd bij de bus te zijn- je moet de auto ook nog ergens parkeren en dan met de shuttelbus naar de Lodge waar de bus vertrekt.
Marianne
Om de 4 mile trail of de panorama trail te ondernemen vanaf Glacier Point naar Yosemite Village zou ik in Glacier Point moeten geraken. Ik vind enkel een busrit ter waarde van 25 $ per persoon. Een beetje duur, niet? Zijn er goedkopere alternatieven om naar Glacier Point te geraken?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een aardige rit, en een aardige prijs inderdaad. Maar je hebt weinig alternatieven: je zou kunnen kijken of je met iemand mee kan rijden naar boven, of je loopt via de Four miles trail omhoog en via de PT naar beneden.
Marianne
Marianne
- martinenelsa
- Amerikafan
Wij liepen in Grand Canyon de South Kaibab trail en die was zeer indrukwekkend, meer dan de Bright Angel. BA is heel open, terwijl je bij South Kaibab in het begin meer in een zijcanyon loopt en meer een indruk krijgt van de grote van het geheel. In een uurtje wandel je naar het eerste plateau met prachtig uitzicht, in 2 uur ben je op het tweede plateau met zicht op de Colorado River. Met de bus rijd je heel snel naar het startpunt toe van de South Kaibab trail. Terug duurt natuurlijk iets langer, maar viel ons alleszins mee (we waren toen nog wel jong en vitaal
).

1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1005 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 24 Reacties