Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hollywood, wat is er te doen/te bezichtigen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
breaker9240
Amerikakenner

Hollywood, wat is er te doen/te bezichtigen?

Bericht door breaker9240 »

Hoy,

Als we in hollywood zijn willen we typische dingen doen ginds zoals een tour waar de celeberties wonen, een studio tour enzo enzo.

Heeft iemand hier waar meer raad voor?

Zoals welke studio tour is goed? Wat houd dit eigenlijk in? Waar boek ik dit?

Voor die celeberties is dit echt de moeite? Welke bedrijfjes zijn hier goed in?

Wat moet ik nog ECHT gedaan hebben in hollywood.
Enige wat ik nu echt weet is gewoon de hollywood boulevard, maar wat kan je er nog doen?
Laatst gewijzigd door markro op 17 mei 2010, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking.
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hollywood,

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben al enige ervaring met studiotours. Het bekendste is natuurlijk de tramtour bij Universal Studio's. Behalve de tour warbij je volgens een vast traject langs studio's en decors rijdt, heb je nog verschillende shows en pretparkachtige attracties. goed voor een hele dag.
Voor een wat meer persoonlijke tour is Warner Bros heel geschikt. Je gaat dan met een groep van 12 personen een rit langs de studio's maken. Er wordt regelmatig uitgestapt om ook binnen een set te bekijken. De tours zijn elke keer weer anders, afhankelijk van waar er op dat moment gefilmd wordt. Behalve WB hebben ook Sony en Paramount iets soortgelijks, zie voor die laatste 2 ons 2008-verslag (7 en 8 augustus). Ik vind die van WB het beste, maar die andere zijn ook heel leuk en misschien een aardig alternatief als WB te duur of vol is. Reserveren is niet nodig maar wel verstandig, het is vervelend als je moet wachten of als er helemaal geen plaats is.
Kijk eens op deze site, daar vind je veel informatie, oner andere over de studio tours.

Marianne
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Tocht langs de huizen van de celebs zou ik niet doen. Ik ben 2 jaar geleden zelf door Beverly Hills en een stukje Bel Air gereden (en ook nog langs de Playboy mansion) maar je ziet niets. Alle huizen staan achter hoge muren, met lange opreilanen en hoge bomen. Meer dan dat zul je waarschijnlijk niet te zien krijgen. Wil jij betalen voor zo'n tourist-trap?

Verder, In Hollywood is niet zoveel bijzonders te zien hoor. Hollywood Blvd heeft natuurlijk de Walk of Fame en het Kodak Theatre (waar ook een grote shoppingmall zit vanwaar je in de verte de Hollywood letters kunt zien) maar verder is het gewoon een straat met winkeltjes en restaurantjes. De leukste winkels en restaurants vind je ook niet hier.
Je zou bij Warner Brothers een studiotour kunnen doen. Van forumleden heb ik begrepen dat deze erg leuk is. Met een treintje rij je dan langs allemaal sets (van bijv. Desperate Housewives...ze veranderen wel steeds) en kun je er vaak ook even rondlopen. Deze tour duurt geloof ik 2 of 3 uur. Deze tours kun je geloof ik van te voren reserveren (en betalen met je credit card) via de website.
Ook is er het pretpark Universal Studio's. In dit park is ook een studiotour waarmee je langs een aantal sets rijdt, van bijvoorbeeld War of the Worlds en Jurassic Park. Verder zijn er attracties en shows en is er een straat met winkels en restaurants. Als je van Hollywood en film houdt is dit wel een aanrader.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Nog een paar zaakjes :

- het openluchttheater Hollywood Bowl ( vlakbij Hollywood Blvd) bezoeken, gratis. je kan vandaar ook de Sign zien
- naar Hollywood Sign wandelen
- even mulholland drive rijden, met uitzicht op LA en Hollywood

Jacques
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Hollywood

Bericht door Airmiles »

Ik heb Hollywood nu twee keer bezocht. Laatste keer was twee jaar geleden. De eerste keer vond ik het wel spannend allemaal, want ik was nog nooit in Amerika geweest. De tweede keer vond ik het minder. Als je echt eerlijk bent, is het helemaal niks. Ik, en met mij velen, zullen die plek toch voornamelijk bezoeken om het gevoel te krijgen dat je er geweest bent. Een straat vol met te dure souvenirwinkels, de bekende sterren op de grond (altijd leuk voor foto's natuurlijk) en wat attracties (ben ik niet geweest).
Dat Hollywood sign ligt trouwens wel een heel eind van Hollywood Boulevard af (7,5 kilometer volgens Google maps). Goed te doen met een huurauto uiteraard.
Universal Studio's is best aardig. Nu, tien jaar later, geef ik er veel minder om. Maar goed. Trek er wel een hele dag voor uit, want het is er erg groot en er is veel te zien.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Wat natuurlijk niet zegt dat de stad LA niet enorm veel te bieden heeft, ik heb me er, na 3 reizen, alles bij elkaar al zo'n 2 weken vermaakt. Hollywood zelf is niet veel...qua bezienswaardigheden dan. Want je hebt er wel leuke restaurants,clubs en hotels (met name op Sunset Blvd), je kunt er fantastisch winkelen, rondom Melrose Ave en Sunset Blvd, en in de directe omgeving is nog veel meer te beleven.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Wat betreft de huizen van de celebrities, inderdaad, daar zie je zeer weinig van.
Heb vorig jaar even door de Beverly Hills gereden maar na een half uurtje ben je dat wel beu.

Op het internet vind je adressen met vroegere en huidige bewoners.

De enige woning die in de belangstelling stond was die van Michael Jackson, maar dat was dan ook omdat hij pas overleden was en er rouwkransen aan de poort opgehangen waren.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
breaker9240
Amerikakenner

Ok,

Bedankt voor de leuke reacties.
We willen alvast een tour doen en zeker de sign zien natuurlijk!
De boulevard ook natuurlijk en eventueel wat shoppen in het shopping center dat ik hier las?
Of is deze ook zo duur?
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
breaker9240
Amerikakenner

Re: Hollywood, wat is er te doen/te bezichtigen?

ivm die tour.

Is het normaal dat je nog geen tickets voor September kan bestellen?
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Toch nog even een stem vóór de celebrity-tour. Wij hebben 2 jaar geleden eerst zelf met de auto een rondje gedaan, maar we vonden het zoekend-rijden niet prettig en inderdaad zagen we niks. De volgende dag hebben we alsnog een tour genomen (hoef je niet te boeken, je loop er vanzelf tegenaan in Hollywood, wel even over de prijs onderhandelen want er kan flink wat af...). We hebben bewust een cabrio-bus gekozen en hebben het erg leuk gehad. Natuurlijk is het een tourist trap, maar wel een grappige. We vonden met name de reacties van de Amerikanen in de bus hilarisch, ze vonden alles amazing, namen overal foto's van en hielden dan op een briefje bij welke huizen ze gezien hadden. En het is niet zo dat je niks ziet, je ziet weinig. Maar bij sommige sterren kan je gewoon de tuin in kijken (met daar 10 auto's op een rijtje).
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

We vonden met name de reacties van de Amerikanen in de bus hilarisch
zie het zo voor mij, moet de moeite zijn :wink:

indien je een tv- en/of filmliefhebber bent kun je mits wat uitpluizen wel zelf een tour uitstippelen. Zo bezochten we ( = reden naar) de school van ,,Buffy" en het huis waar ze ( in de reeks) woont, zagen de beroemde trap waarop Laurel en Hardy met de piano worstelden, gingen op het strand van Malibu wandelen langs de huizen van de vedetten. Er zijn daar natuurlijk honderden filmlocaties ( ook in SF trouwens), het is maar hoe je je dag wilt doorbrengen.

Jacques
captainthunder
Amerika-ontdekker

Bericht door captainthunder »

stappen - like - a rockstar - in de vele legendarische rockclubs in West Hollywood. :thumbup:
Check http://www.laweekly.com/ voor het programma. (kranten liggen in de bakken aan straat).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer