Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies over paar punten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ntm
Amerika-ontdekker

Advies over paar punten

Bericht door ntm »

We vertrekken binnenkort naar amerika. We vinden het vooral leuk om ter plekke de route te bepalen. We vliegen in ieder geval heen op SF en terug op SLC.

Toch zijn er een paar punten die ik nog zou willen weten met betrekking tot de route en overnachten:
- Yosemite park. WE hebben niks gereserveerd, heeft er iemand een leuke plek voor een camper net buiten het park. Ik ken de sites waar je meer info krijgt, maar we zoeken vooral persoonlijke ervaringen met RV sites en een plek die goed is aan te rijden vanuit SF. We rijden van SF in een keer naar Yosemite
- OP dit moment willen we vanuit las vegas "onderlangs" GC gaan, dan naar page, dan bovenlangs GC in en dan naar Zion en Bryce. We vroegen ons af of het niet slimmer was alleen bovenlangs te gaan en de south entrance van GC over te slaan...

Hieronder onze voorgenomen route... overigens Yellowstone is nog een twijfel geval...

http://maps.google.nl/maps/ms?hl=nl&ie= ... 932861&z=8

gr niels
Niels_#
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Advies over paar punten

Bericht door Niels_# »

Tja ik weet niet hoe veel tijd je hebt maar tenzij je een half jaar vrij hebt zou ik toch maar een vrij strakke planning in elkaar draaien. Je kunt je nog wel eens verkijken op de reistijden :wink: Daarnaast zijn er plaatsen waar je best een paar dagen kunt vertoeven zoals Page b.v. Op zich vind ik het deel rondom Grand Canyon niet zo gek alleen zou ik eerder de North entrance overslaan. De weg die je daar kiest van Zion naar page is wel een mooie (zuidkant van de 89). Je kunt van GC naar las Vegas natuurlijk ook ff een stukje Route 66 meepakken. Nu dit soort details moet je vooraf gaan inplannen anders komt het er niet van. Reken voor het rondje Yellowstone zeker drie dagen en dan nog heen en weer naar SLC is bij elkaar 5. Het is wel de moeite kan ik je vertellen :thumbup:

Over camperen in Yosemite heb ik geen tips behalve dat je vrij laat (te laat ben ik bang) bent met reserveren :wink:

Het is ook gemakkelijker voor anderen om je advies te geven als bekend is wat je planning is.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Advies over paar punten

Bericht door Pete.Z »

Inderdaad, hoeveel tijd heb je voor deze route?
Prachtige route op zich, maar als het in 3 weken moet zou ik gaan schrappen.

Iets meer info is dus handig. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer