Reis Tetouani: rondreis met auto

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Reis Tetouani: rondreis met auto

Bericht door tetouani »

Ik heb mijn reis eindelijk geboekt voor in augustus!

07 augustus, vliegen naar Las Vegas, slapen in Las Vegas
08 augustus, Las Vegas, slapen in Las Vegas
09 augustus, Las Vegas, slapen in Las Vegas
10 augustus, zelf nog in te vullen, slapen in Peach Springs.
11 augustus, Hualapai Hilltop, hiken naar Supai Village, Havasu Falls bekijken, slapen in Supai Lodge
12 augustus, terug hiken, of met de helicopter, ligt er maar net aan of ik geluk heb, slapen in Seligman
13 augustus, Grand Canyon Village, snel bekijken, en slapen in Page.
14 augustus, Antelope Canyon, Horseshoe Bend, slapen in Page.
15 augustus, Als ik de permit krijg, ga ik naar The Wave, zo niet, dan heb ik Bryce Canyon, slapen in Kanab.
16 augustus, Zion National Park, slapen in Las Vegas.
17 augustus, hele dag rijden, via Death Valley naar Bakersfield.
18 augustus, Sequoia National Park, slapen in Fresno
19 augustus, Kings Canyon, slapen in Fresno.
20 augustus, Yosemite, slapen in Redwood City
21 augustus, San Francisco, slapen in Redwood City
22 augustus, San Francisco, slapen in Redwood City
23 augustus, San Francisco, slapen in Redwood city
24 augustus, rijden via Highway 1, slapen in LA. (Hele dag rijden, met rustpauzes)
25 augustus, Los Angeles, slapen in LA
26 augustus, LA, slapen in LA
27 augustus, rijden naar Las Vegas, slapen in Vegas.
28 augustus, terug naar NL

Ik hoop dat dit te doen is. Ik ben 23 jaar, en ik ga alles alleen doen.

Heb een midsize SUV van Hertz gehuurd.
pushirubiano
Amerikakenner
Berichten: 1262
Lid geworden op: 18 okt 2008, 02:03

Re: Reis: Tetouani

Bericht door pushirubiano »

Het eerste deel van de reis (tot en met seligman) gaat lekker rustig. Dan ga je plotseling in de vierde versnelling! :wink:

OK, there goes:
10 augustus, zelf nog in te vullen, slapen in Peach Springs.
De weg van LV naar peach Springs kan je in een rustig tempo doen. Je heb t nog tijd voor een bezoekje aan Hoover Dam en een grappig 'zijsprongetje' is een bezoek aan het mijndorpje Chloride aan Highway 93: http://www.chloridearizona.com/
13 augustus, Grand Canyon Village, snel bekijken, en slapen in Page.
Wil je niet voor een zonsondergang aan de GC verblijven? Ik zou niet zo direct doorvliegen naar page. (hierbij moet ik eerlijk zeggen dat wij 2 jaar geleden ook precies dat gedaan hebben, maar wij waren al 2 keer bij de Grand Canyon geweest)
15 augustus, ..., dan heb ik Bryce Canyon, slapen in Kanab.
Voor Bryce zou ik niet verblijven in Kanab maar dichterbij. Vlakbij de ingang van het park, of in Tropic wellicht?
16 augustus, Zion National Park, slapen in Las Vegas.
Dit lijkt mij een beetje een snel bezoekje aan Zion. Waarom direct doorrijden naar LV? Een verblijf dichterbij Zion (Springdale) is gunstiger.
18 augustus, Sequoia National Park, slapen in Fresno
19 augustus, Kings Canyon, slapen in Fresno.
Fresno is geen gunstige overnachtingsplaats voor Sequoia/KC (al schijnen de reisburo's het wel als zodanig aan te prijzen). Three Rivers is veel gunstiger gelegen.
20 augustus, Yosemite, slapen in Redwood City
Yosemite is veeeel meer waard dan zo'n 'drive-tru' bezoekje. Ik weet niet waar Redwood City gelegen is maar ik zou zeker iets zoeken in een van de dorpjes vlak bij de East Entrance (El Portal, Groveland, Mariposa, noem maar op...), of nog beter, in de vallei zelf (als dat nog lukt).
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Tetouani: rondreis met auto

Bericht door tetouani »

Ja dat klopt, ik ga opeens in de 4e versnelling omdat ik het zonde vind dat ik maar 3 weken kan nemen, en toch van alles een beetje gezien wil hebben.

De hotelreserveringen zijn al helaas gemaakt, en ik denk niet dat ik nog wat kan of wil wijzigen eigenlijk.

Over Grand Canyon village, ja ik blijf er gewoon een volledige dag hoor. In de ochtend vertrek ik die kant op, en na zonsondergang vertek ik weer richting Page.

En wat ik dan ga doen is Kings Canyon overslaan en die dag Yosemite checken, en de volgende dag nog snel Yosemite checken voordat ik naar Redwood City ga.

PS: Bedankt voor je link, ik ga er naar kijken.
pushirubiano
Amerikakenner
Berichten: 1262
Lid geworden op: 18 okt 2008, 02:03

Re: Reis Tetouani: rondreis met auto

Bericht door pushirubiano »

Ik wist niet waar Redwood City ligt dus ik heb 't net even opgezocht op Google Maps. Weet je wel dat 't van Yose naar Redwood City 3 uur 30 min rijden is? :shock:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Tetouani: rondreis met auto

Bericht door tetouani »

pushirubiano schreef:Ik wist niet waar Redwood City ligt dus ik heb 't net even opgezocht op Google Maps. Weet je wel dat 't van Yose naar Redwood City 3 uur 30 min rijden is? :shock:

Ja, 3 en een half uur rijden is voor mij niet veel. Ik rij denk ik 2 uurtjes, en dan een rustpauze van een uur. Denk dat het dan geen probleem moet zijn.

Ik heb weleens van Madrid naar Parijs aan 1 stuk gereden. Niet dat dat verstandig is, maargoed. Ik probeer alles wel zo veilig mogelijk te doen.

Mocht ik vermoeid raken, stop ik gewoon lekker, en zie wel wanneer ik aankom. Ik weet wel dat mijn vakantie geen rustvakantie is, maar een drukke actieve loop en rij vakantie.

Ik moet dit gewoon doen zegt mijn gevoel. Ben nog lekker jong en sportief, dus ik denk dat het geen probleem wordt.
pushirubiano
Amerikakenner
Berichten: 1262
Lid geworden op: 18 okt 2008, 02:03

Re: Reis Tetouani: rondreis met auto

Bericht door pushirubiano »

Maarre... ik begrijp dat je 't heen en terug wil doen? Omdat je zei dat je liever geen overnachtingsplaatsen meer wil wijzigen? Dus Redwood City als overnachtingsplaats voor Yose? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Tetouani: rondreis met auto

Bericht door tetouani »

pushirubiano schreef:Maarre... ik begrijp dat je 't heen en terug wil doen? Omdat je zei dat je liever geen overnachtingsplaatsen meer wil wijzigen? Dus Redwood City als overnachtingsplaats voor Yose? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Nee nee, Van Fresno naar Yosemite, en dan van Yosemite rijden naar Redwood om te slapen, zodat ik de volgende dag San Francisco kan zien.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tetouani: rondreis met auto

Bericht door Martin & Marianne »

tetouani schreef: Over Grand Canyon village, ja ik blijf er gewoon een volledige dag hoor. In de ochtend vertrek ik die kant op, en na zonsondergang vertek ik weer richting Page.
Een hele dag? Je rijdt er langs op weg van Seligman naar Page. Qua reistijd al bijna 5 uur. En in het donker naar Page rijden? Sla de GC over, of blijf er overnachten. Dit is gekkenwerk.
tetouani schreef:En wat ik dan ga doen is Kings Canyon overslaan en die dag Yosemite checken, en de volgende dag nog snel Yosemite checken voordat ik naar Redwood City ga.
Vanuit Fresno Yosemite checken (wat dat ook mag betekenen)? Is niet handig op z'n zachtst gezegd.

Ik weet niet hoe vast de overnachtingen liggen, als je zelf hebt geboekt is het altijd te wijzigen. Doe Sequoia of Yosemite, niet allebei. Overnacht in of vlakbij het park. En als je Yosemite doet, neem dan de Tioga Pass als je uit DV komt.
SF vanuit Redwood City lijkt me ook niet handig, ga je dan elke dag met de auto heen en weer?
En die kustweg in 1 dag is natuurlijk ook niet echt verstandig.

Marianne
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Tetouani: rondreis met auto

Bericht door tetouani »

Ja, qua reistijd is dat 5 uur.

Als ik nou om 6 uur in de ochtend vertrek, en ik rijd 2 uur naar Grand Canyon Village, dan ben ik er om 8 uur, ik kan daar de hele dag spenderen, en dan 3 uur naar Page rijden. Dat is toch geen gekkenwerk?

En Sequoia en Yosemite doe ik niet in 1 dag, ik overnacht 2 maal in Fresno als je m'n planning ziet.

Vanuit Redwood city naar San Francisco kan ik gewoon rijden. Even kijken waar ik mn auto kan plaatsen, en dan komt het wel goed.

1 hele dag om naar LA te rijden via Highway 1 is voor velen niet verstandig omdat velen er een tussenstop maken waar ze overnachten en dingen zien.

Ik heb namelijk geen dag meer over, dus heb ik die dag een rijdag van gemaakt.

Dat wilt niet zeggen dat ik 8 uur lang aan het rijden ben. Ik hou van foto's, en eten, dus tussenstops genoeg.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tetouani: rondreis met auto

Bericht door Martin & Marianne »

Dat gekkenwerk slaat met name op het naar Page rijden na zonsondergang - in het donker dus.
en ik heb niet gezegd dat je Sequoia en Yosemite in 1 dag deed, alleen dat je te weinig tijd hebt voor beide parken. En dat je accommodatie erg onhandig gekozen is. En zeker in zo'n reis met weinig tijd is het wel zo handig om goede locaties te kzien zodat je niet nog eens tijd met heen en weer reizen verliest.
Maar het is jouw reis.

Marianne
Gebruikersavatar
Annie
Amerika-expert
Berichten: 4594
Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Biggekerke
Contacteer:

Re: Reis Tetouani: rondreis met auto

Bericht door Annie »

Over Grand Canyon village, ja ik blijf er gewoon een volledige dag hoor. In de ochtend vertrek ik die kant op, en na zonsondergang vertek ik weer richting Page.
Hoop dat je weet hoe vlug het donker is na zonsondergang, het is dan echt donker en niet zo als hier staat er verlichting langs de weg en dan zijn de strepen op de weg ook nog nauwelijks zichtbaar.
Ik zou de zonsondergang overslaan en al eind van de middag richting Page gaan.
jolanxyz
Amerika-expert
Berichten: 1607
Lid geworden op: 03 dec 2009, 09:29

Re: Reis Tetouani: rondreis met auto

Bericht door jolanxyz »

In het donker rijden is levensgevaarlijk dus vergeet die zonsondergang maar! Ik vond het al doodeng toen ik van Maswik Lodge (in het park) naar het Auditorium (ook in het park) wilde, stukje van niets maar het zweet stond me op de rug. Het was pikdonker, je kon niet zien hoe de weg liep etc. En ik ben best wel wat gewend aan landwegen en dijkweggetjes maar in het donker daar rijden is iets anders als in het donker hier. Bovendien mis je dan de viewpunten aan de eastrim want daar kom je langs als je naar Page rijdt.

In het begin trek je rustig de tijd uit voor hikes maar in de parken die onder andere bekend staan om de hikes zoals Yosemite en Zion, vlieg je doorheen. Beetje onlogisch als je het mij vraagt. Met of zonder Wave, ik zou Bryce laten vallen. Je slaapt er te ver van af en in de omgeving van Page is meer te doen als de Wave. Wat dacht je van Antilope Canyon, Horseshoe Bend en een dagje rustiger aan lijkt me ook niet verkeerd voor de 4e versnelling die je daarna gaat doen.
Gebruikersavatar
vtveen
Amerikakenner
Berichten: 1049
Lid geworden op: 08 jul 2008, 12:20
Contacteer:

Re: Reis Tetouani: rondreis met auto

Bericht door vtveen »

tetouani schreef: De hotelreserveringen zijn al helaas gemaakt, en ik denk niet dat ik nog wat kan of wil wijzigen eigenlijk.
Het staat natuurlijk iedereen vrij op dit forum z'n vragen te stellen, maar ik begrijp werkelijk niet waarom je dit doet als je toch niets meer aan je route wilt wijzigen. Zelfs niet met alle waardevolle en nogal indringende adviezen van ervaren Amerika gangers.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Tetouani: rondreis met auto

Bericht door tetouani »

Martin & Marianne schreef:Dat gekkenwerk slaat met name op het naar Page rijden na zonsondergang - in het donker dus.
en ik heb niet gezegd dat je Sequoia en Yosemite in 1 dag deed, alleen dat je te weinig tijd hebt voor beide parken. En dat je accommodatie erg onhandig gekozen is. En zeker in zo'n reis met weinig tijd is het wel zo handig om goede locaties te kzien zodat je niet nog eens tijd met heen en weer reizen verliest.
Maar het is jouw reis.

Marianne
Dan zal ik de zonsondergang niet meemaken in Grand Canyon. Vind ik ook prima. Bedankt voor de tip.
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Tetouani: rondreis met auto

Bericht door tetouani »

jolanxyz schreef:In het donker rijden is levensgevaarlijk dus vergeet die zonsondergang maar! Ik vond het al doodeng toen ik van Maswik Lodge (in het park) naar het Auditorium (ook in het park) wilde, stukje van niets maar het zweet stond me op de rug. Het was pikdonker, je kon niet zien hoe de weg liep etc. En ik ben best wel wat gewend aan landwegen en dijkweggetjes maar in het donker daar rijden is iets anders als in het donker hier. Bovendien mis je dan de viewpunten aan de eastrim want daar kom je langs als je naar Page rijdt.

In het begin trek je rustig de tijd uit voor hikes maar in de parken die onder andere bekend staan om de hikes zoals Yosemite en Zion, vlieg je doorheen. Beetje onlogisch als je het mij vraagt. Met of zonder Wave, ik zou Bryce laten vallen. Je slaapt er te ver van af en in de omgeving van Page is meer te doen als de Wave. Wat dacht je van Antilope Canyon, Horseshoe Bend en een dagje rustiger aan lijkt me ook niet verkeerd voor de 4e versnelling die je daarna gaat doen.
Ik denk dat ik Bryce dan in dit geval laat vallen.
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Tetouani: rondreis met auto

Bericht door tetouani »

vtveen schreef:
tetouani schreef: De hotelreserveringen zijn al helaas gemaakt, en ik denk niet dat ik nog wat kan of wil wijzigen eigenlijk.
Het staat natuurlijk iedereen vrij op dit forum z'n vragen te stellen, maar ik begrijp werkelijk niet waarom je dit doet als je toch niets meer aan je route wilt wijzigen. Zelfs niet met alle waardevolle en nogal indringende adviezen van ervaren Amerika gangers.
Omdat ik al geboekt heb. Ik wil wel dingen wijzigen, maar niet de hotelreserveringen, wel de overige planning.
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reis Tetouani: rondreis met auto

Bericht door MichelH »

Als je rechtstreeks geboekt hebt kun je wellicht kosteloos annuleren, dus in sommige gevallen is het raadzaam om iets anders te zoeken, dichterbij een NP of midden in een stad. Waarom verblijf je bv. in Redwood City en niet in San Francisco zelf? Heb je hier vrienden/familie zitten?

Let er wel op dat, ook al ben je pas 23, het rijden ook vermoeiend kan zijn en dat alle indrukken ook vermoeiend kunnen werken aangezien je hersenen wel alles moeten kunnen verwerken. Het gevaar is dat je teveel hooi op je vork neemt en over een aantal jaar de grote delen alweer vergeten bent. Zo heb ik in 1999 met mijn ouders een reis gemaakt en ook al weet ik nog wel in grote lijnen wat we gedaan en gezien hebben, er zitten ook nog wel wat hiaten in mijn geheugen waar ik niet eens meer weet hoe we zijn gereden en wat we daar gedaan hebben. Vandaar dat ik vorig jaar de reis in mijn eigen tempo nog eens dunnetjes heb over gedaan en veel beter weet wat ik nu gedaan heb en waar ik geweest ben, ook dankzij dit forum trouwens.
Krisjuh
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 15 mar 2010, 10:24

Re: Reis: Tetouani

Bericht door Krisjuh »

pushirubiano schreef:
20 augustus, Yosemite, slapen in Redwood City
Yosemite is veeeel meer waard dan zo'n 'drive-tru' bezoekje. Ik weet niet waar Redwood City gelegen is maar ik zou zeker iets zoeken in een van de dorpjes vlak bij de East Entrance (El Portal, Groveland, Mariposa, noem maar op...), of nog beter, in de vallei zelf (als dat nog lukt).
Uhm, deze plaatsen liggen toch bij de West Entrance? Althans, ze liggen in het westen t.o.v. Yosemite, dus 't zou logisch zijn als dit dan de West Entrance zou zijn :P
Afbeelding
renellen2
Amerikafan
Berichten: 226
Lid geworden op: 15 feb 2009, 13:16
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Tetouani: rondreis met auto

Bericht door renellen2 »

tetouani schreef:


1 hele dag om naar LA te rijden via Highway 1 is voor velen niet verstandig omdat velen er een tussenstop maken waar ze overnachten en dingen zien.

Ik heb namelijk geen dag meer over, dus heb ik die dag een rijdag van gemaakt.

Dat wilt niet zeggen dat ik 8 uur lang aan het rijden ben. Ik hou van foto's, en eten, dus tussenstops genoeg.
Ik zou dan kiezen voor Highway 1 maar de "snelweg" want de 1 is niet een rechte weg waar je constant 100 km per uur kan rijden. En onderschat de afstanden in Amerika niet. Wat volgens een route planner 3 uur rijden is, kan in werkelijkheid langer gaan duren. 8 uur rijden ook al neem je pauze is een hele klus , in je eentje............

Verder vroeg ik me af waar je in Peach springs overnacht. Dit is een ontzettend klein plaatsje waar verder echt niets is. Maar ik begrijp dat het begin is voor de hike.

Er is verder al veel gezegd.
Heb je via een reisbureau alles geboekt of zelf?

Groetjes
Ellen
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
jolanxyz
Amerika-expert
Berichten: 1607
Lid geworden op: 03 dec 2009, 09:29

Re: Reis Tetouani: rondreis met auto

Bericht door jolanxyz »

tetouani schreef:Omdat ik al geboekt heb. Ik wil wel dingen wijzigen, maar niet de hotelreserveringen, wel de overige planning.
Euh, hoe kan je de planning wijzigen zodat je een overnachting hebt tussen S.F. en L.A. als je tenminste de kustweg wil zien ipv langs scheuren op een weg die zich daar niet voor leent? Om maar wat te noemen, want dat doe je ook bij de parken Zion en Yosemite. Terwijl je dan wel weer stopt in een nietszeggend plaatsjes als Peach Springs en Redwood City. Het is echt jammer dat alles al vast ligt, zoveel valt er dan niet meer te wijzigen. Je reis wordt mooi, maar had mooier gekund. Je vergist je echt in de afstanden die je in je eentje moet afleggen. Kijk anders eens bij de reisverslagen van Coyote, die kun je vinden via de links onder een van zijn berichten. Hij heeft ook vaak alleen gereist en lange dagen gemaakt zonder dat het gekkenwerk is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer