Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Toine21: Rondreisje Californië

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Toine21
Amerika-ontdekker

Reis Toine21: Rondreisje Californië

Bericht door Toine21 »

Ik heb eens flink gelezen hier op het forum en heb de volgende route bedacht.

Maart/April 2010

30 Vliegen
31 San Fran
1 San Fran
2 San Fran
3 Yosemite
5 Death Valley
6 Las Vegas
7 Las Vegas
8 Las Vegas
9 Grand Canyon
10 Grand Canyon
11 Reis naar LA
12 LA
13 LA
14 LA
15 Terugvlucht

We willen het voor ons zelf niet te druk maken omdat het ook een beetje een relax vakantie moet zijn. Ook heb ik in vorige reizen wel gemerkt dat we steden toch vaak wel leuker vinden dan N.P.'s
Ik heb nog geen hotelletjes of i.d. geboekt, dit was ik van plan daar te doen zodat onze route toch flexibel blijft en we kunnen gaan en staan waar we willen. Wel heb ik begrepen dat je in Yosemite beter wel een paar dagen van tevoren kan boeken i.v.m. drukte ?

Het eerste hotel in San fran boek ik overigens wel (nog suggesties?).... we hebben een auto en dus lijkt een hotel midden in het centrum niet echt een must, heb ik hier gelijk ?

Graag hoor ik jullie mening: Wat moet er zeker nog bij of wat eruit / vervangen ?
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis Toine21: Rondreisje Californië

Bericht door jolanxyz »

Nou mis ik nummertje 4. Blijf je dan in Yosemite? Ik vind je route tussen S.F. en Las Vegas een beetje te gehaast zo. En zou dus minimaal 1 overnachting tussen Yosemite en Death Valley plannen.
Toine21
Amerika-ontdekker

Bericht door Toine21 »

jolanxyz schreef:Nou mis ik nummertje 4. Blijf je dan in Yosemite? Ik vind je route tussen S.F. en Las Vegas een beetje te gehaast zo. En zou dus minimaal 1 overnachting tussen Yosemite en Death Valley plannen.
Oeps foutje maar 4 is idd ook Yosemite ? Waarom denk je dat dat te gehaast is ? kun je dat toelichten ?
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Je moet omrijden want de Tioga Pas is in april nog dicht. Waarschijnlijk is de Sonora Pas ook nog dicht. Dus dat zijn wat meer km via South Lake Tahoe om maar wat te noemen.
Toine21
Amerika-ontdekker

Bericht door Toine21 »

Ok wat zou dan evt. een leuke tussenstop zijn ?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Via Lake Tahoe vanaf SF? Volgens mij rij je gewoon de 120 via Groveland (ofwel de west-ingang van Yosemite). Deze route kost je krap 4 uur en wij reden hem ook in april.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik heb het over het stuk van Yosemite naar Death valley, niet vanuit S.F. naar Yosemite. Je kan bovenlangs via South Lake Tahoe (ben even te lui om wegnummers op te zoeken) of onderlangs via Sequia/Lake Isabella naar Death Valley. Maar beide is een langere route als via de Tioga Pas. Waarbij ik Yosemite via Tioga Pas naar Death Valley al een lange ruk vind.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou allereerst maar even kijken of je nog accomodatie in Yosemite kan vinden. Van Yosemite naar Death Valley (Furnace Creek)via Bakersfield is zo'n 8 uur rijden. Veel leuke hotelletjes zal je onderweg niet vinden. Gebruik niet de uitdrukking San Fran in San Francisco. Daar maak je vijanden mee. Ook niet "Frisco:: Gewoon San Francisco, SF of "The City" Bedenk ook dat je mogelijk sneeuwkettingen in de auto moet hebben in Yosemite http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tirechains.htm en dat je niet overal kan komen als er veel sneeuw ligt. Maak ook een reservering in Death Valley en in GC.
Yeehaw
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

jolanxyz schreef:Ik heb het over het stuk van Yosemite naar Death valley, niet vanuit S.F. naar Yosemite.
Mijn excuses :oops:

Toine, je kunt je route het beste een beetje uitschrijven zodat duidelijk wordt wat reistijd is en en welke tijd je dan overhoudt om effectief te besteden in steden of natuur. Dan zie je al gauw dat jouw route op een aantal plekken wat knelpunten vertoont.

Je route zou er dan zo uit kunnen zien:

Dag1: vlucht naar SF
Dag2: SF
Dag3: SF > Yosemite (reistijd 4 uur)
Dag4: Yosemite NP > Death Valley (reistijd 8,5 uur)

enzovoorts!
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik vind de route op de dagen Yosemite - Death Valley en Grand Canyon - L.A. na naar jullie wensen mooi en rustig. Ik zal jullie route eens helemaal uitschrijven om een betere overzicht te hebben van de reisdagen.:

30-03: Aankomst San Francisco
31-03: San Francisco
01-04: San Francisco
02-04: San Francisco
03-04: San Francisco - Yosemite
04-04: Yosemite
05-04: Yosemite - Death Valley
06-04: Death Valley - Las Vegas
07-04: Las Vegas
08-04: Las Vegas
09-04: Las Vegas - Grand Canyon
10-04: Grand Canyon
11-04: Grand Canyon - Los Angeles
12-04: Los Angeles
13-04: Los Angeles
14-04: Los Angeles
15-04: Los Angeles - Terugreis

Ik zou overwegen om 1 nacht San Francisco in te leveren voor een overnachting tussen Yosemite en Death Valley i.v.m. die gesloten Tioga Pass. Waarschijnlijk moet je via de Carson Pass (De 88). Je zou bijvoorbeeld een overnachting in Bridgeport of Lee Vining kunnen nemen. Omdat je al snel vertrekt, zal ik nog even met een hoteltip komen in Bridgeport, namelijk Ruby Inn. Wij hadden daar een ruime en schone kamer en het personeel was erg vriendelijk. http://www.rubyinnbridgeport.com

Het stuk tussen Grand Canyon en Los Angeles zou ik ook in 2 delen doen om nog tijd te hebben voor de Route 66, maar dat is persoonlijk. Als jullie niks met de Route 66 hebben en ook Joshua Tree niet gaan bezoeken, kun je die dag inderdaad in 1x van Grand Canyon naar L.A. rijden.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Begin april is het aan te bevelen om de zuidelijke route via Bakersfield te nemen en niet noord van de sierras. Een onvoorziene sneeuwstorm kan behoorlijk roet in het eten gooien en de noordelijke route neemt ook een stuk langer van Yosemite Valley.
Toine21
Amerika-ontdekker

Bericht door Toine21 »

Yeehaw schreef:Begin april is het aan te bevelen om de zuidelijke route via Bakersfield te nemen en niet noord van de sierras. Een onvoorziene sneeuwstorm kan behoorlijk roet in het eten gooien en de noordelijke route neemt ook een stuk langer van Yosemite Valley.
Dat is inderdaad het plan, ik denk wel dat ik het in 1x rijdt (383 mijl / 616KM) Mocht ik het niet trekken kan ik altijd alsnog besluiten ergens te overnachten.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Gewoon vroeg weggaan, dan lukt dat best
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer