Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
bonnefooi of georganiseerd? (in het hoogseizoen)
bonnefooi of georganiseerd? (in het hoogseizoen)
Hallo amerika liefhebbers,
na veel te hebben gelezen op dit forum met goeie tips,
blijf ik met een paar vragen zitten;
mocht ik in juli- aug met mijn vriendin op de bonnevooi het bekende rondje doen la,sf,lasv zitten de motels
en hotels dan niet vol? en te hoge prijzen?
Is het dus beter om georganiseerd via exit of dergelijke reisburo's om zeker te zijn van plek in de hotels/motels?
Ook denk ik om op een paar plekken de hotels te boeken, en de rest boonevooi?
Wat zeggen jullie over het bomvolle hoogseizoen?
mijn werk laat andere data niet toe, maar we gaan het lijkt me fantastisch
alvast bedankt groet jeroen uit adam
na veel te hebben gelezen op dit forum met goeie tips,
blijf ik met een paar vragen zitten;
mocht ik in juli- aug met mijn vriendin op de bonnevooi het bekende rondje doen la,sf,lasv zitten de motels
en hotels dan niet vol? en te hoge prijzen?
Is het dus beter om georganiseerd via exit of dergelijke reisburo's om zeker te zijn van plek in de hotels/motels?
Ook denk ik om op een paar plekken de hotels te boeken, en de rest boonevooi?
Wat zeggen jullie over het bomvolle hoogseizoen?
mijn werk laat andere data niet toe, maar we gaan het lijkt me fantastisch
alvast bedankt groet jeroen uit adam
Laatst gewijzigd door pyca op 17 mar 2010, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: spelfout
Reden: spelfout
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: bonnevooi of georganiseerd? (in het hoogseizoen)
Hoi Jeroen,
Allereerst welkom op het forum!
Ik vind het moeilijk om voor jullie te denken wat beter is. De een gaat op de bonnefooi en de ander boekt alles. Eén tip kan ik al wel geven en dat is dat je beter alles zelf kunt boeken, mocht je niet op de bonnefooi gaan.
Wij hebben in 2009 ook een reis via Exit Reizen gemaakt en het nadeel daarvan is, dat je vaak hotels krijgt die qua locatie niet gunstig zijn. Ik heb een mail van ze gehad, waarin ze letterlijk vertelden dat ze die hotels kiezen, omdat dat goedkoper is. Als je goed zoekt, kun je zelf ook betaalbare opties vinden op betere locaties. Nu vraag je je vast af, waarom ik destijds wel via Exit heb geboekt? Het antwoord is, dat ik dit forum pas had gevonden, nadat ik geboekt had.
Allereerst welkom op het forum!
Ik vind het moeilijk om voor jullie te denken wat beter is. De een gaat op de bonnefooi en de ander boekt alles. Eén tip kan ik al wel geven en dat is dat je beter alles zelf kunt boeken, mocht je niet op de bonnefooi gaan.
Wij hebben in 2009 ook een reis via Exit Reizen gemaakt en het nadeel daarvan is, dat je vaak hotels krijgt die qua locatie niet gunstig zijn. Ik heb een mail van ze gehad, waarin ze letterlijk vertelden dat ze die hotels kiezen, omdat dat goedkoper is. Als je goed zoekt, kun je zelf ook betaalbare opties vinden op betere locaties. Nu vraag je je vast af, waarom ik destijds wel via Exit heb geboekt? Het antwoord is, dat ik dit forum pas had gevonden, nadat ik geboekt had.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
-
jta
- Amerika-expert
allo,
het verschilt van plaats tot plaats :
- nationale parken als grand canyon, yosemite, zion zeker vooraf boeken. Bryce en omgeving heeft iets meer mogelijkheden in de omgeving van het park maar valt toch ook aan te raden
- las vegas : best niet in weekend ( duurder). met 18 van de 20 grootste hotels ter wereld kamers genoeg, anderzijds zijn er geregeld prima aanbiedingen zodat vooraf boeken.....
- los angeles : wil je kort bij bv hollywood boulevard best vooraf boeken.
- san francisco : in het centrum uitkijken naar aanbiedingen en dan boeken, buiten het centrum ( transport dan met openbaar vervoer of auto ) zijn er mogelijkheden aan lagere prjs tussen bijvoorbeeld luchthaven en centrum
- andere steden/dorpen : veel motels, meestal geen probleem.
- wel rekening houden met speciale weekends/feestdagen/activiteiten
Zoals al vermeld: indien vooraf boeken, dat zeker zelf doen !!
Jacques
het verschilt van plaats tot plaats :
- nationale parken als grand canyon, yosemite, zion zeker vooraf boeken. Bryce en omgeving heeft iets meer mogelijkheden in de omgeving van het park maar valt toch ook aan te raden
- las vegas : best niet in weekend ( duurder). met 18 van de 20 grootste hotels ter wereld kamers genoeg, anderzijds zijn er geregeld prima aanbiedingen zodat vooraf boeken.....
- los angeles : wil je kort bij bv hollywood boulevard best vooraf boeken.
- san francisco : in het centrum uitkijken naar aanbiedingen en dan boeken, buiten het centrum ( transport dan met openbaar vervoer of auto ) zijn er mogelijkheden aan lagere prjs tussen bijvoorbeeld luchthaven en centrum
- andere steden/dorpen : veel motels, meestal geen probleem.
- wel rekening houden met speciale weekends/feestdagen/activiteiten
Zoals al vermeld: indien vooraf boeken, dat zeker zelf doen !!
Jacques
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Er is natuurlijk een groot verschil tussen op de bonnevooi en compleet georganiseerd.
Wat ik het meest prettig vind, is de hotels zelf van te voren boeken.
Bekijk ook de topics voer priceline en hotwire eens...
Wat ik het meest prettig vind, is de hotels zelf van te voren boeken.
Bekijk ook de topics voer priceline en hotwire eens...
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Ik ben voorstander van op de bonnefooi. Al is dat bij ons op de semi-bonnefooi. We hebben een lijstje bij ons van per overnachtingsplaats een paar hotels/motels die ons leuk lijken. Dat lijstje hebben we thuis al gemaakt. Op de plaats van bestemming gaan we motels van dat lijstje bekijken. We hebben tijdens onze vier reizen nog nooit "vol" te horen gekregen.
Maar als we persé in de parken willen slapen, reserveren we al vanaf thuis. Dat doen we ook voor plaatsen waar niet veel accommodatie is, zoals Big Sur.
Maar als we persé in de parken willen slapen, reserveren we al vanaf thuis. Dat doen we ook voor plaatsen waar niet veel accommodatie is, zoals Big Sur.
-
Bralo20
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Vraagje van een domme Belg: What the hell is een bonnevooi? 
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Op stap gaan zonder enige planning ...doet me denken aan een strip van vroeger maar ben de naam kwijt ...Bertrand en ...op de bonnevooi
.Daar lijd ik dan maar wat af wat het kan betekenen .Op de strip werd dat toen afgetekend op stap gaan met een stok op de schouder en een zak eraan 
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is "op de bonnefooi" ; een Nederlanse uitdrukking die in dit geval betekent dat je zonder te reserveren, zonder plan, iets gaat ondernemen. Oftewel: op goed geluk (het is een verbastering van het Franse bonne foi.
Met een f.
Marianne
Met een f.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha,ha, subtiel. (Het helpt nooit zoiets ...)thebes schreef:Ik ben voorstander van op de bonnefooi.
Marianne
Re: bonnefooi of georganiseerd? (in het hoogseizoen)
note mod.
Ik heb ook moeite met spelfouten, is mij ook altijd een doorn in het oog. Maar goed aan de andere kant iedereen kan een foutje maken. Heb de fout uit de titel gehaald, dus nu kunnen we weer on topic. :wink:
Ik heb ook moeite met spelfouten, is mij ook altijd een doorn in het oog. Maar goed aan de andere kant iedereen kan een foutje maken. Heb de fout uit de titel gehaald, dus nu kunnen we weer on topic. :wink:
-
Bralo20
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nog nooit van gehoord hier in ons Belgenlandje 
Hier in de streek durven daarvoor wel de uitdrukken "op de wilde boef" (lees: oep den willen boef) gebruiken.
Bvb: Hij is op de wilde boef op reis vertrokken: hij is zonder voorbereiding op reis vertrokken.
Maar dat zal dan wel weer (erg) plaatselijk dialect zijn
Hier in de streek durven daarvoor wel de uitdrukken "op de wilde boef" (lees: oep den willen boef) gebruiken.
Bvb: Hij is op de wilde boef op reis vertrokken: hij is zonder voorbereiding op reis vertrokken.
Maar dat zal dan wel weer (erg) plaatselijk dialect zijn
- MichelH
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedoel je met georganiseerd via een organisatie of alles van tevoren zelf vastleggen?
Georganiseerd via een reisbureau zou ik voor Amerika nooit aanraden. Van tevoren vastleggen wel.
Het is voor iedereen anders, hou er wel rekening mee dat je in de Nationale Parken of op andere plaatsen vanwege feestdagen of weekends misschien net niet dat leuke motelletje kan krijgen dat je op het oog hebt als je er toevallig langs rijdt. Bv. Yosemite op de bonnefooi in het hoogseizoen zou ik nooit doen, zeker niet als je laat aankomt en er is niets meer beschikbaar dan moet je dus doorrijden, in het donker, en dat levert behoorlijk wat stress op. Wij hebben het in 1999 zo met mijn ouders gedaan, alles op de bonnefooi of 1 dag vantevoren bellen of er plaats is, maar we hebben 1x de hele nacht door moeten rijden omdat alle hotels in Calgary vol zaten en ook een keer in de auto moeten slapen. De reis zelf was desondanks nog steeds fantastisch, maar op het moment zelf levert het een hoop stress op en af en toe ook wat ruzie. Als je op de bonnefooi gaat zou ik in ieder geval wel eerst op de dag zelf gaan bepalen tot waar je wil geraken en eerst het hotel bezoeken/bellen voordat je verder in de buurt iets gaat ondernemen.
Persoonlijk leg ik liever de meeste hotels vantevoren vast. Afgelopen jaar heb ik alleen het hotel in Lone Pine en Sedona niet vantevoren vast gelegd, omdat we niet goed vantevoren konden inschatten hoe ver we gingen geraken vanaf Yosemite en omdat Sedona geen goede aanbiedingen online had via Hotwire en er voldoende keus is qua hotels in het plaatsje zelf. Een combinatie van de twee is dus ook mogelijk!
Georganiseerd via een reisbureau zou ik voor Amerika nooit aanraden. Van tevoren vastleggen wel.
Het is voor iedereen anders, hou er wel rekening mee dat je in de Nationale Parken of op andere plaatsen vanwege feestdagen of weekends misschien net niet dat leuke motelletje kan krijgen dat je op het oog hebt als je er toevallig langs rijdt. Bv. Yosemite op de bonnefooi in het hoogseizoen zou ik nooit doen, zeker niet als je laat aankomt en er is niets meer beschikbaar dan moet je dus doorrijden, in het donker, en dat levert behoorlijk wat stress op. Wij hebben het in 1999 zo met mijn ouders gedaan, alles op de bonnefooi of 1 dag vantevoren bellen of er plaats is, maar we hebben 1x de hele nacht door moeten rijden omdat alle hotels in Calgary vol zaten en ook een keer in de auto moeten slapen. De reis zelf was desondanks nog steeds fantastisch, maar op het moment zelf levert het een hoop stress op en af en toe ook wat ruzie. Als je op de bonnefooi gaat zou ik in ieder geval wel eerst op de dag zelf gaan bepalen tot waar je wil geraken en eerst het hotel bezoeken/bellen voordat je verder in de buurt iets gaat ondernemen.
Persoonlijk leg ik liever de meeste hotels vantevoren vast. Afgelopen jaar heb ik alleen het hotel in Lone Pine en Sedona niet vantevoren vast gelegd, omdat we niet goed vantevoren konden inschatten hoe ver we gingen geraken vanaf Yosemite en omdat Sedona geen goede aanbiedingen online had via Hotwire en er voldoende keus is qua hotels in het plaatsje zelf. Een combinatie van de twee is dus ook mogelijk!
Super bedankt voor jullie reacties!
Zat allang te twijfelen over "op de bonnefooi"
of georganiseerd.
Jullie tips ga ik zeker uitvoeren.
Vooraf de parken en belangrijke plekken boeken zoals jullie melden.
Het nadeel vond ik van de georganiseerde reizen dat je maar 1 dag in Las vegas blijft
en wil juist wat langer in de steden vertoefen.
De prijzen voor retourticket liggen rond de 1000 euro p.p. daar ontkom ik vast niet aan
Wij vertrekken 25 juli voor drie weken.
Weten jullie nog een goeie tip waar mijn vlucht te boeken naast de gebruikelijke
sites?
Dit rondje heb ik als klein jongetje van 13 gedaan ben erg benieuwd wat
er zoal veranderd is
groeten en bedankt Jeroen
Zat allang te twijfelen over "op de bonnefooi"
Jullie tips ga ik zeker uitvoeren.
Vooraf de parken en belangrijke plekken boeken zoals jullie melden.
Het nadeel vond ik van de georganiseerde reizen dat je maar 1 dag in Las vegas blijft
en wil juist wat langer in de steden vertoefen.
De prijzen voor retourticket liggen rond de 1000 euro p.p. daar ontkom ik vast niet aan
Wij vertrekken 25 juli voor drie weken.
Weten jullie nog een goeie tip waar mijn vlucht te boeken naast de gebruikelijke
sites?
Dit rondje heb ik als klein jongetje van 13 gedaan ben erg benieuwd wat
er zoal veranderd is
groeten en bedankt Jeroen
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik heb op dit forum toch wel duidelijk goedkopere vliegtickets voorbij zien komen, dus ik denk dat je nog wel tips krijgt voor goedkopere vliegtickets.
Je kunt vaak bij een reisbureau wel aanpassingen doen nog op je route, maar de belangrijkste reden dat ik het afraad, zijn dus de hotelkeuzes van reisorganisaties.
Voorbeeldje bij Exit.: Die hadden deze route:
San Francisco - Lake Tahoe (Bezoek Lake Tahoe)
Lake Tahoe - Fresno (Bezoek Yosemite)
Fresno - Bakersfield (Bezoek Sequoia)
Bakersfield - Las Vegas (Bezoek Death Valley)
Behalve dat je geen tijd hebt voor de parken op deze manier, liggen de hotels dus ook ver van de parken af. Fresno is nog een behoorlijk eindje rijden vanaf Yosemite. Bakersfield ligt een behoorlijk eind van Sequoia vandaan en Death Valley moest maar even bezocht worden tijdens de ruim 600 kilometer lange rit van Bakersfield naar Las Vegas. Nu heb ik zelf dat gedeelte wel aangepast op die route, maar dan nog waren niet alle overnachtingsplaatsen optimaal.
Je kunt vaak bij een reisbureau wel aanpassingen doen nog op je route, maar de belangrijkste reden dat ik het afraad, zijn dus de hotelkeuzes van reisorganisaties.
Voorbeeldje bij Exit.: Die hadden deze route:
San Francisco - Lake Tahoe (Bezoek Lake Tahoe)
Lake Tahoe - Fresno (Bezoek Yosemite)
Fresno - Bakersfield (Bezoek Sequoia)
Bakersfield - Las Vegas (Bezoek Death Valley)
Behalve dat je geen tijd hebt voor de parken op deze manier, liggen de hotels dus ook ver van de parken af. Fresno is nog een behoorlijk eindje rijden vanaf Yosemite. Bakersfield ligt een behoorlijk eind van Sequoia vandaan en Death Valley moest maar even bezocht worden tijdens de ruim 600 kilometer lange rit van Bakersfield naar Las Vegas. Nu heb ik zelf dat gedeelte wel aangepast op die route, maar dan nog waren niet alle overnachtingsplaatsen optimaal.
Groetjes René
Dit ga ik dus precies zo doen.
Ik bedoelde via een organisatie boeken geen goed plan dus!
Wel fantastisch dit forum!
bedankt voor de tips
Dit ga ik dus precies zo doen.
Ik bedoelde via een organisatie boeken geen goed plan dus!
Wel fantastisch dit forum!
bedankt voor de tips
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 8314 Weergaves
-
Laatste bericht door BahamaOne