Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite: te vroeg gejuicht!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
donkersusa
Amerika-ontdekker

Yosemite: te vroeg gejuicht!

Bericht door donkersusa »

beste forumleden
Gisteren heb ik upper pines in Yosemite geboekt. het was behoorlijk stressvol en volgens mij nog drukker dan vorig jaar. Ruim voor drieën zat ik ingelogd en wel klaar. bij het openen van de reservering kon ik gelijk starten. Mijn voorkeursplaatsen waren niet beschikbaar, maar gelukkig vond ik nog één vrije site. Dacht ik..............
Na het boeken en blije berichten op het forum, keek ik nog eens goed naar mijn leuke plek. bleek dat ik toch niet helemaal goed gekeken had ( één cijfertje verkeerd). De site is te klein voor onze camper :oops: :cry:
Na mail en telefonisch contact met recreationgov bleek dat de plek echt te klein is voor de camper en moesten we annuleren. Zij geven ons ook weinig kans op de first come first serve campground .
Ik baal enorm. Temeer omdat ik vorig jaar wel een plekje had, maar we uiteindelijk niet konden gaan.
Nu heb ik een camping geboekt buiten het park ( alle campings zijn vol, ook Hodgdon Meadow) nl Yosemite Pines rv perk in Groveland. Dat wordt heen en weer rijden, maar ik wil Yosemite echt niet missen :!:
Iemand ervaring met deze campground?
groeten Nancy
Afbeelding
pushirubiano
Amerikakenner

Re: Yosemite: te vroeg gejuicht!

Bericht door pushirubiano »

Ah nee, Nancy, wat sneu!! Was er echt geen plaats meer op de campgrounds buiten de valley?
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
HeidiHelm
Amerika-ontdekker

Bericht door HeidiHelm »

Hai,

Wij hebben vorig jaar in juli 3 dagen in Groveland 'gestaan"....hadden een Yurt gehuurd...Waren eigenlijk er vnl om te slapen, verders in Yosemite de dagen rondgebracht (raften alhoewel de waterstand heel erg laag was en het meer dobberen was ;-) en naar Mariposa gegaan.

Wij waren erg positief, klein zwembadje, 20-25 minuutjes naar het park. Voldoende ruimte voor RV's (met schaduw en uiteraard bbq plek) zelfs een kleine dierentuin (;-) met lama's)

in het dorpje kun je heerlijk pizza eten en is er een supermarkt. (ps camping heeft ook een website)

Gr, Heidi
donkersusa
Amerika-ontdekker

Hoi Ilona
Was er echt geen plaats meer op de campgrounds buiten de valley?
volgens mij heb ik alle websites in en buiten de valley geprobeerd waar je met een camper van 20 ft op kan, maar misschien heb je nog een tip

groeten Nancy
Afbeelding
donkersusa
Amerika-ontdekker

Hoi Ilona
zeg ik het weer fout. de camper is 29-31 feet lang
Afbeelding
donkersusa
Amerika-ontdekker

Hoi Heidi
Wat fijn om te horen! Ik had de website al bekeken . Het zag er goed uit, maar het horen van persoonlijke ervaringen vind ik toch het prettigst. Ik ben wat geruster nu ik weet dat het maar 20 minuten rijden is naar het park.
Stonden jullie ook op Yosemite Pines?

groeten Nancy
Afbeelding
greetje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door greetje »

Hoi wij hadden ook een te kleine plek geboekt voor upper pines camping. Het was zo'n gekkenhuis met boeken! ook wij kwamen er te laat achter dat we een plek hadden voor een 27 ft camper i.p.v. een 30 ft camper
Voor de zekerheid hebben we ook op crane flat geboekt. Voor het geval het niet zou lukken dan hadden we daar heen kunnen gaan. (we vonden de dubbele kosten niet opwegen tegen de locatie)
Het bleek geen probleem te zijn uiteindelijk...
Had jij de reservering al geannuleerd?

.
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
donkersusa
Amerika-ontdekker

hoi Greetje
Ja ik heb de reservering al geannuleerd gisteren na telefonisch overleg met recreatiogov. Zij hebben mij verzekerd dat ik met onze 29-31 feet camper niet op de gereserveerde plaats zou kunnen staan.
Ik heb daarna geprobeerd nog te boeken op een andere campsite in het park, maar helaas :(
gaan jullie nu upper pines proberen of Crane flat?

groeten Nancy
Afbeelding
greetje
Amerikafan

Bericht door greetje »

donkersusa schreef:
gaan jullie nu upper pines proberen of Crane flat?

groeten Nancy
Nee wij waren er verleden jaar...helaas dit jaar niet :(
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Jesses das balen! :cry: :cry:
Het is zuur zoiets doe je je best en dan mis je door afmeting de boot.
Ik heb tevoren proefgedraaid met een reservering .. alle plekken genoteerd die groot genoeg waren. En bij reserveren ook de lengte ingevuld bij "site with ...length".
Je hebt er nu niks meer aan maar misschien wel voor mensen die het nog moeten doen... ooit.
Ik heb een formulier gemaakt met alle stappen om te reserveren.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
donkersusa
Amerika-ontdekker

Hoi Isis
ik zat inderdaad ook klaar met alle nummers die geschikt waren voor onze camper, maar ze waren één voor één bezet, tot ik er gelukkig :?: :?: nog één vrij zag. ( ik had de selectie lenght niet aangevinkt, zag ik later) deze bleek achteraf te klein. vorig jaar was het gelijk bij de eerste keuze raak. Maar ja. We hebben nu een camping buiten het park. Het is niet anders en nu gaan we zonder stress verder met de voorbereidingen en genieten van de voorpret
groeten Nancy
Afbeelding
mtwisk
Amerika-ontdekker

Bericht door mtwisk »

Greetje, begrijp ik goed dat het geen probleem is om met jullie 29 ft camper op een 27ft plek te staan?
Wij hebben namelijk op een 24ft plek geboekt terwijl onze camper 25ft lang is...... Eigenlijk zijn we er vanuit gegaan dat we die 30 cm er wel in krijgen, maar ik begin hem toch wel te knijpen.....
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Moet geen probleem zijn, meestal zijn de plekken ruim een meter langer dan men aangeeft, wij hebben het al verschillende keren gehad dat er aangegeven werd dat we de slide-out niet konden gebruiken terwijl we uiteindelijk genoeg ruimte hadden om zowel de linker als rechter slide-out uit te schuiven.
Ook hebben we al een paar keer met een 31 ft op een campground gestaan terwijl er aangegeven werd dat de max 25 ft maar was.
1 á 2 feet meer dan aangegeven staat moet geen probleem zijn.
greetje
Amerikafan

Bericht door greetje »

mtwisk schreef:Greetje, begrijp ik goed dat het geen probleem is om met jullie 29 ft camper op een 27ft plek te staan?
Wij hebben namelijk op een 24ft plek geboekt terwijl onze camper 25ft lang is...... Eigenlijk zijn we er vanuit gegaan dat we die 30 cm er wel in krijgen, maar ik begin hem toch wel te knijpen.....
Wij hebben gelijk naar de reserverings -desk gebeld en zij zeiden dat het op eigen risico was. Op de site http://www.yosemitecampsites.com/ kan je ongeveer zien hoe de plek eruit ziet. Voor ons bleek het uiteindelijk geen probleem te zijn toen we er waren afgelopen zomer. (wij stonden met een 30 ft op een 27ft plek) De neus van de camper stond misschien iets meer op het pad, maar dat was voor niemand een probleem. Het was wel even steken. Maar het is toch gelukt. Overigens stonden er wel meer mensen breeduit met meerdere auto's op een plek.
groetjes, Greetje

mtwisk
Amerika-ontdekker

Bericht door mtwisk »

Op de foto ziet de plek er ruim uit. Maar ja, op de foto ziet ook onze camper er groot uit :)
Maar 1 ft (30 cm) durf ik wel op eigen risico te gokken. Moet toch raar lopen als we die er niet ingepropt krijgen....
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben al wat meer gerustgesteld.
Ben nu de campings voor de rest van de reis aan het boeken. Dat durf ik pas nu yosemite gelukt is (eerste park van onze reis). Best raar om alles zo van te voren vast te leggen..... Op onze reizen naar azie hebben we nooit meer vastgelegd dan de tickets. Alleen toen hadden we nog geen kleine uk bij ons (pas je de reis toch wat op aan :P )
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Eigenlijk wel gek dat het max voor die site maar voor een vehicle van max 24 ft is, terwijl de driveway length 36 ft is...?

Zal wel met het indraaien te maken hebben dan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer