Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
San Francisco, hoeveel dagen?
San Francisco, hoeveel dagen?
Komende zomer ben ik een week in Californie. Gedurende deze week ben ik van plan om o.a. een aantal dagen naar San Francisco te gaan. Nu vroeg ik mij af hoeveel dagen je het hiervoor het beste kunt uittrekken om de mooiste plekken te bezoeken en nog wat te relaxen in deze stad. Iemand een idee? Laat het horen!
Alvast bedankt,
Redmar
Alvast bedankt,
Redmar
San Fransisco is heel mooi, ik zou ongeveer 2 dagen uittrekken om hier rond te kijken, maar zeker niet meer. Je hebt de Golden Gate bridge, alcatraz, Tiburon aan de andere kant van de baai, cobblestone lombard street,china town, italiaanse buurt en de rest van san fransisco zelf is wel lachen, koop gewoon een twee daagse kaart om met alle trams en bussen mee te kunnen!
Er is vast nog meer te zien
,
Richard
Er is vast nog meer te zien

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Bestaan die ook? Ik kan aleen voor 1 dag of 3 dagen vinden bij Muni, of moet ik het ergens anders zoeken?rperre schreef:koop gewoon een twee daagse kaart om met alle trams en bussen mee te kunnen!
-
- Amerika-expert
allo,
3 dagen ( of 4 voor wie graag fietst)
- alcatraz, fisherman's warf en omgeving
- fietstocht over gate bridge naar sausolito of verder en terugkeer met veerboot
- bezoek centrum (chinatown , lombard enz)
eventueel vierde dag fietstocht van fisherman's warf via verschillende wijken en door golden gate park tot aan de oceaan en dan terug naar golden gate bridge (vanuit het zuiden). eens ander zicht op brug.
jacques
3 dagen ( of 4 voor wie graag fietst)
- alcatraz, fisherman's warf en omgeving
- fietstocht over gate bridge naar sausolito of verder en terugkeer met veerboot
- bezoek centrum (chinatown , lombard enz)
eventueel vierde dag fietstocht van fisherman's warf via verschillende wijken en door golden gate park tot aan de oceaan en dan terug naar golden gate bridge (vanuit het zuiden). eens ander zicht op brug.
jacques
Wij zijn er 2 dagen geweest en hebben de belangrijkste hoogtepunten meegepakt. Mijn zwager heeft het zelfs in 1 dag gedaan, maar dat was haast niet te doen.
Omdat je maar een week die kant opgaat, ligt het volgens mij ook sterk aan wat je nog meer wilt doen. Als ik moest kiezen tussen een dagje extra San Francisco of een dagje langer naar een Nationaal park, dan kies ik voor het laatste
Omdat je maar een week die kant opgaat, ligt het volgens mij ook sterk aan wat je nog meer wilt doen. Als ik moest kiezen tussen een dagje extra San Francisco of een dagje langer naar een Nationaal park, dan kies ik voor het laatste
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn ook 2 dagen geweest en ik had het idee best alles relaxed te hebben gedaan. Een derde dag met bijvoorbeeld het huren van fietsen had ook nog gekund, maar net als PBa al meldde, is het maar net waar je je prioriteiten legt. Ook ik zou liever in de beperkte tijd die dan nog rest andere bezienswaardigheden in de buurt willen zien. (Denk aan bijvoorbeeld Yosemite.)
René
René
Ik vertrek 11juli naar Amerika en beginnen onze trip in SF.
Normaal gingen we 2 dagen blijven maar aangezien we de 11ste s'avonds toekomen hebben we besloten van 3 dagen te blijven (2 volledige dagen)
Wil daar echt het beste van maken!
Heb al leuke ideeën dankzij jullie.
Alcatraz was sowiezo het eerste aan wat ik gedacht heb, is het echt de moeite van gevangenis zelf te gaan bezoeken of is een boottocht rondom genoeg?
Normaal gingen we 2 dagen blijven maar aangezien we de 11ste s'avonds toekomen hebben we besloten van 3 dagen te blijven (2 volledige dagen)
Wil daar echt het beste van maken!
Heb al leuke ideeën dankzij jullie.
Alcatraz was sowiezo het eerste aan wat ik gedacht heb, is het echt de moeite van gevangenis zelf te gaan bezoeken of is een boottocht rondom genoeg?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het is absoluut de moeite waard om Alcatraz zelf te bezoeken. Kies dan wel voor de audiotour. Je krijgt dan een nog betere indruk van Alcatraz, vooral de door achtergrondgeluiden lijkt het soms net of de gevangenen nog allemaal aanwezig zijn...Cole schreef:Alcatraz was sowiezo het eerste aan wat ik gedacht heb, is het echt de moeite van gevangenis zelf te gaan bezoeken of is een boottocht rondom genoeg?

Tickets kun je het beste nu al resereveren via: Blue and Gold Fleet
In deze topic is ook over Alcatraz geschreven en hoe je de tickets ophaalt bij Pier 41.
Veel plezier!
Roland
Bedankt Coyote, de site had ik via mijn reisbureau gekregen en was gisteren al een kijkje gaan nemen. Daar is ook nog plaats vrij op de datum dat ik zou willen gaan dus ideaal. Ga de kaarten hoogst waarschijnlijk deze week bestellen.
Op 11 juli -> 15 dagen California: San Fransisco - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Grand Canyon - Phoenix or Palm Spring?? - San Diego - Los Angeles.
Hé allemaal!
Ik zie dat mijn topic van een jaar terug weer opnieuw tot leven is gekomen! Iedereen nog bedankt(al is het eigenlijk wel een beetje laat
) voor de reacties! Aangezien ik nu ondertussen ook ervaring heb met San Francisco zal ik mijn ervaringen ook nog even met jullie delen.
Ik ben uiteindelijk 3 volle dagen in San Francisco geweest. Aangezien San Francisco een vrij compacte stad is en de meeste hoogtepunten relatief dicht bij elkaar liggen vond ik 3 dagen zeker niet te kort. Ondanks dit had ik nog weken in deze stad kunnen verblijven, maar dan puur om de sfeer. Een geweldige en relaxte stad vond ik het! Van een kaart voor de tram en bus heb ik ook gebruik gemaakt. Heel handig omdat je gewoon zo even een stukje van het openbaar vervoer gebruik kunt maken als je even bent uitgelopen of een wat grotere afstand moet afleggen en is tevens ook te gebruiken op de cable cars
Ook heb ik nog voor een halve dag een fiets gehuurd en dit kan ik eigenlijk iedereen aanbevelen. Je komt met de fiets op plekken waar je met de voet/openbaar vervoer niet komt en waar je ook geen enkele toerist tegen zult komen. Persoonlijk vond ik dit veel interessanter dan de supertoeristische plekjes als Fisherman’s Wharf. Ook is het een hele leuke ervaring om de Golden Gate over te fietsen. Als het kan probeer dan het speciale fietspad te nemen(aan de oceaan kant) zodat je geen last hebt van voetgangers. Toen ik er was moest ik ongeveer een half uur wachten voordat de toegang werd geopend, maar dit was zeker het wachten waard! Achteraf had ik misschien nog wel een hele dag een fiets willen huren. Aan de andere kant van de Golden Gate bridge zijn namelijk ook nog een hoop interessante fietsroutes te vinden, maar hier moet je wel wat meer tijd voor uit trekken, zeker als je ook nog door de stad zelf wilt fietsen. Overigens is het fietsen door de stad ook zeer leuk. Van verkeer heb je weinig last aangezien er naast de drukkere doorgaanswegen altijd wel rustigere zij wegen te vinden zijn en soms zelfs speciale fietspaden!! Wel kom je veel steile straten tegen, zelfs TE steil om te fietsen soms. Maar naar beneden gaat weer een stuk sneller, zorg wel voor goeie remmen trouwens!
Ook leuk is het, of het mag weet ik eigenlijk niet, om met de fiets Lombard Street af te gaan
. Je moet de Japanners eens zien kijken! 
Een bezoekje aan de San Francisco Giants(Baseball) is ook erg leuk. Tickets bestellen gaat heel eenvoudig via Internet. Ik heb zelf de avond van te voren besteld en er was nog plek genoeg. Maar dit verschilt per wedstrijd ga ik vanuit... Zelf ben ik niet zo’n Baseball fan, maar de sfeer is toch erg leuk om eens meegemaakt te hebben, al begon ik het na een uurtje of twee toch zo langzamerhand wel een klein beetje saai te vinden.
Wanneer nog wat tijd over is is een bezoekje naar de andere kant van de Bay Bridge ook leuk. Zelf ben ik nog een half dagje naar Berkeley geweest. Erg leuk om eens over het terrein van de Berkeley universiteit te lopen en daarnaast is Berkeley zelf ook een gezellig stadje en kun je er heerlijk eten!
Het enige punt wat ik zelf misschien wat minder positief aan San Francisco vond was het aantal zwervers. Zelf zat ik in Tenderloin, één van de minste buurten van San Francisco, maar de meeste hotels zijn hier wel te vinden. Overdag had je er niet zoveel last van maar ’s avonds liep je er toch wat minder op je gemak. Ik heb verder geen last van ze gehad, en volgens mij vallen de meeste je ook niet lastig zolang je geen aandacht aan ze besteed. Bovendien, als je er zelf een beetje verstrooid bij gaat lopen val je ook niet zo snel op.
Maar dit is misschien niet voor iedereen weggelegd 
Zo, het is een behoorlijk verhaal/verslag geworden zie ik..... maar ik heb het dan ook behoorlijk naar mijn zin gehad deze 3 dagen! Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
Redmar
Ik zie dat mijn topic van een jaar terug weer opnieuw tot leven is gekomen! Iedereen nog bedankt(al is het eigenlijk wel een beetje laat

Ik ben uiteindelijk 3 volle dagen in San Francisco geweest. Aangezien San Francisco een vrij compacte stad is en de meeste hoogtepunten relatief dicht bij elkaar liggen vond ik 3 dagen zeker niet te kort. Ondanks dit had ik nog weken in deze stad kunnen verblijven, maar dan puur om de sfeer. Een geweldige en relaxte stad vond ik het! Van een kaart voor de tram en bus heb ik ook gebruik gemaakt. Heel handig omdat je gewoon zo even een stukje van het openbaar vervoer gebruik kunt maken als je even bent uitgelopen of een wat grotere afstand moet afleggen en is tevens ook te gebruiken op de cable cars
Ook heb ik nog voor een halve dag een fiets gehuurd en dit kan ik eigenlijk iedereen aanbevelen. Je komt met de fiets op plekken waar je met de voet/openbaar vervoer niet komt en waar je ook geen enkele toerist tegen zult komen. Persoonlijk vond ik dit veel interessanter dan de supertoeristische plekjes als Fisherman’s Wharf. Ook is het een hele leuke ervaring om de Golden Gate over te fietsen. Als het kan probeer dan het speciale fietspad te nemen(aan de oceaan kant) zodat je geen last hebt van voetgangers. Toen ik er was moest ik ongeveer een half uur wachten voordat de toegang werd geopend, maar dit was zeker het wachten waard! Achteraf had ik misschien nog wel een hele dag een fiets willen huren. Aan de andere kant van de Golden Gate bridge zijn namelijk ook nog een hoop interessante fietsroutes te vinden, maar hier moet je wel wat meer tijd voor uit trekken, zeker als je ook nog door de stad zelf wilt fietsen. Overigens is het fietsen door de stad ook zeer leuk. Van verkeer heb je weinig last aangezien er naast de drukkere doorgaanswegen altijd wel rustigere zij wegen te vinden zijn en soms zelfs speciale fietspaden!! Wel kom je veel steile straten tegen, zelfs TE steil om te fietsen soms. Maar naar beneden gaat weer een stuk sneller, zorg wel voor goeie remmen trouwens!

Een bezoekje aan de San Francisco Giants(Baseball) is ook erg leuk. Tickets bestellen gaat heel eenvoudig via Internet. Ik heb zelf de avond van te voren besteld en er was nog plek genoeg. Maar dit verschilt per wedstrijd ga ik vanuit... Zelf ben ik niet zo’n Baseball fan, maar de sfeer is toch erg leuk om eens meegemaakt te hebben, al begon ik het na een uurtje of twee toch zo langzamerhand wel een klein beetje saai te vinden.

Wanneer nog wat tijd over is is een bezoekje naar de andere kant van de Bay Bridge ook leuk. Zelf ben ik nog een half dagje naar Berkeley geweest. Erg leuk om eens over het terrein van de Berkeley universiteit te lopen en daarnaast is Berkeley zelf ook een gezellig stadje en kun je er heerlijk eten!
Het enige punt wat ik zelf misschien wat minder positief aan San Francisco vond was het aantal zwervers. Zelf zat ik in Tenderloin, één van de minste buurten van San Francisco, maar de meeste hotels zijn hier wel te vinden. Overdag had je er niet zoveel last van maar ’s avonds liep je er toch wat minder op je gemak. Ik heb verder geen last van ze gehad, en volgens mij vallen de meeste je ook niet lastig zolang je geen aandacht aan ze besteed. Bovendien, als je er zelf een beetje verstrooid bij gaat lopen val je ook niet zo snel op.

Zo, het is een behoorlijk verhaal/verslag geworden zie ik..... maar ik heb het dan ook behoorlijk naar mijn zin gehad deze 3 dagen! Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
Redmar
He, ik ben vanochtend teruggekomen uit SF, twee erg leuke dagen gehad daar. Omdat het weekend was, zijn wij over de Golden Gate brug gelopen (dat kan alleen in het weekend maar was wel erg leuk!), verder Alcatraz gedaan (kaartjes via internet Blue en Gold Fleet gereserveerd en toen de kaartjes op de dag zelf bij zo'n kaartjesautomaat met mijn CC opgehaald zonder in de rij te hoeven te staan, heel handig!) en een groot deel van de 49 mile scenic drive (aanrader!) gereden. Ook nog wat gewinkeld bij Union Square en in Chinatown en natuurlijk de Victoriaanse huizen opgezocht en nog wat mooie stranden bekeken.
Wij sliepen in Civic Center, ook een mindere buurt (net onder Tenderloin
dat was wel wat minder met al die zwervers, maar ja, wil je in een betere buurt slapen dan moet je een dikke portemonnee meenemen.
Wij sliepen in Civic Center, ook een mindere buurt (net onder Tenderloin
dat was wel wat minder met al die zwervers, maar ja, wil je in een betere buurt slapen dan moet je een dikke portemonnee meenemen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1237 Weergaves
-
Laatste bericht door dejong89
-
- 6 Reacties