Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis sep: 6 weken trektocht met tent

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Reis sep: 6 weken trektocht met tent

Bericht door sep »

Hallo allemaal,

een week geleden kregen mijn man en ik (resp. 69 en 59 jaar) het plan van de zomer een kampeertrektocht van zes weken met de tent te maken door (Zuidwest) Amerika. We zijn er nog nooit eerder geweest. Ik heb intussen al heel veel gelezen maar moet zeggen dat ik door de bomen soms het bos niet meer zie...dus maar even een posting op dit forum.
Tentkamperen zijn we overigens gewend en ik heb begrepen dat we het best de meeste dingen kunnen aanschaffen in de Wal Mart. Dat zal geen probleem zijn.
Ons doel is veel natuurschoon te zien en af en toe een leuke stad is ook nooit weg. We wandelen graag.

Waar kunnen we nu het beste heen vliegen? Of maakt het allemaal niet zoveel uit, San Francisco, Los Angeles, Phoenix of Las Vegas? Ik moet nog een goedkoop ticket zien te vinden....

Wat moeten we beslist zien? En hoe zit het met eventueel reserveren van campingplaatsen? Ik las veel over Yosemite, dat het gauw vol is, maar geldt dat ook voor kleine tentjes?

En autohuur, ik heb al wat info gekregen via dit forum, maar zijn er nog zaken waar we extra op moeten letten?
Ook ben ik benieuwd naar wat je per dag zo ongeveer moet rekenen voor camping/levensonderhoud/benzine. We zijn geen grootverbruikers qua eten.

Alle suggesties zijn welkom!
Vast bedankt,
Saskia
yggep1969
Amerika-ontdekker

Re: 6 weken trektocht met tent

Bericht door yggep1969 »

Hallo,

Kun je aangeven waarom het handig is spullen (ik neem aan dat je kampeerspullen bedoelt) bij de Wal Mart te kopen?

Dank!
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Omdat we anders zoveel mee moeten slepen uit Nederland en je maar 1 tas p.p. mee mag nemen in het vliegtuig. Slaapmatjes nemen we waarschijnlijk wel mee.
yggep1969
Amerika-ontdekker

Bericht door yggep1969 »

Dank voor je snelle reactie. Heeft de Wal Mart goede spullen?
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Het is maar wat je onder goed verstaat denk ik....wat ik gelezen heb is de kwaliteit ieg zo dat je er een vakantie mee toe kunt :mrgreen:
Tentje v.a. 32 dollar....en het scheelt een hoop gesleep.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Heerlijk zeg!
Las Vegas is altijd wel een goede aanvlieghaven voor een rondje natuurparken Arizona (Grand canyon), Utah (lake Powell/Page, Zion, Bryce, Capitol Reef) en California (Yosemite, Sequoia/Kings canyon en de kustroute). Op de national parks website nps.gov vindt je veel informatie over de parken. Yosemite is idd snel vol (dat zie je al aan al de topic daarover hier denk ik! :) ), bij de andere valt dat wel mee. Maakt op zich niet uit of je met een tentje of RV kampeert.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
pushirubiano
Amerikakenner

Ons bij Target gekochte tentje van $29,- heeft 't 4 vakanties volgehouden! :D Nu is hij toch echt wel lek! :cry:
Slaapzakken en matrasjes hebben wij wel betere kwaliteit spul gekocht, ik had geen zin in koukleumen!
Groetjes, Ilona

patrickvandepol
Amerikafan

Bericht door patrickvandepol »

beste sep,

Wij zijn 2 jaar geleden ook voor 6 weken in het zuidwesten geweest met de tent. Hebben alles bij de wallmart gekocht van tent en slaapzakken tot kookgerei. Was allemaal topspul en hebben er vorig jaar ook nog mee gedaan.

Wij zijn begonnen in San Francisco en ook daar weer terug gekomen na 6 weken.

Hebben een rondje gemaakt door veel nationale parken

Als je meer wilt weten hoor ik het wel!

Patrick
patrickvandepol
Amerikafan

Waren trouwens voor de camping ongeveer 10 a 15 euro per dag kwijt en voor eten lag het eraan of we op de camping aten of restaurant.
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Dan ga ik toch maar s vluchten naar Las Vegas zoeken! Valt nog niet mee om iets betaalbaars te vinden :x
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Zag nu net pas t bericht van Patrick...brengt me weer aan t twijfelen....mss maar gewoon kijken wat t goedkoopst is qua vliegen.
In elk geval vast bedankt voor de tips!
patrickvandepol
Amerikafan

wij zijn 2 jaar geleden in sept gegaan en waren toen ongeveer 650 euro kwijt voor een ticket. vonden zelf S.F een top locatie om vandaan te vertrekken!
pushirubiano
Amerikakenner

Kosten voor de verschillende campings kan je ook op de algenoemde nps.gov website vinden, varieert tussen de $10 - $20 per site per dag.
Je kan al dat 'parkengeweld' onderbreken met een paar dagen San Francisco, leuke stad! Op dit forum zijn een groot aantal reisverslagen geplaats (kijk maar helemaal bovenaan de topiclijst), daar kan je veel ideen uit opdoen.
Groetjes, Ilona

patrickvandepol
Amerikafan

ROUTE U.S.A

Dag 1: Amsterdam – San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco
Dag 5: San Francisco – Stockton ( wal-mart) - Yosemite N.P
Dag 6: Yosemite N.P
Dag 7: Yosemite N.P – Death Valley
Dag 8: Death Valley
Dag 9: Death Valley – Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas – Zion N.P
Dag 12: Zion N.P
Dag 13: Zion N.P – Bryce Canyon
Dag 14: Bryce Canyon
Dag 15: Bryce Canyon – Capitol Reef
Dag 16: Capitol Reef
Dag 17: Capitol Reef – moab
Dag 18: Moab
Dag 19: Moab
Dag 20: Moab – Mesa Verde
Dag 21: Mesa Verde
Dag 22: Mesa Verde – Natural Bridges – Valley of the Gods – Monument V.
Dag 23: Monument Valley - Page
Dag 24: Page
Dag 25: Page – Grand Canyon
Dag 26: Grand Canyon
Dag 27: Grand Canyon – Sedona
Dag 28: Sedona
Dag 29: Sedona – Blythe
Dag 30: Blythe – Palm Springs (joshua Tree N.P)
Dag 31: Palm Springs
Dag 32: Palm Springs – San Diego
Dag 33: San Diego
Dag 34: San Diego –L.A
Dag 35: L.A
Dag 36: L.A – Santa Barbara
Dag 37: Santa Barbara – Highway 1
Dag 38: Highway 1
Dag 39: Extra
Dag 40: Extra
Dag 41: San Francisco – San Francisco

dit was onze route hoop dat je er iets mee kan!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

LA, San Francisco, Las Vegas, Phoenix eventueel Denver zijn allemaal goede aanvlieg en vertrek plaatsen zo gewoon kijken op welke van deze steden je de goedkoopste tickets kan vinden.
Je zou ook voor verschillende aankomst en vertrek plaatsen kunnen kiezen maar dan moet je wel even opletten of je niet te veel kwijtb bent aan drop-off kosten voor de auto.
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Zo snel al zoveel goede tips! Ik heb woensdag weer tijd om er verder naar te kijken. Ga ik doen!
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Inmiddels de plannen wat aangepast. We doen eerst nog een paar dagen New York, en daarna lijkt ons de planning zoals hierboven aangegeven prima, alleen in omgekeerde volgorde. Reden: Yosemite is natuurlijk volgeboekt....ik kwam er net een dag te laat achter hoe dat allemaal moest. Nu kunnen we wel meedoen in de volgende ronde, voor half augustus. Of, dat kan ook, buiten het park een plek zoeken en dan maar rijden. Of is dat echt helemaal niet handig?

S.
patrickvandepol
Amerikafan

Wij wisten toen ook niet hoe dat ging met reserveren en hebben toen geslapen op housekeeping camp. zijn tentjes die daar al staan opgesteld. zit die ook vol?
Hillebrand
Amerika-ontdekker

Bericht door Hillebrand »

In Yosemite zijn ook campgrounds op basis van first come/first serve. Hier is vaak voldoende plaats als je op tijd (middaguur) aankomt. Wij hebben zelf op Porcupine gestaan in Yosemite, midden in de natuur een prachtige plek. Je hebt alleen op dit soort campgrounds geen voorzieningen, het enige was een pit-toilet. Dus geen stromend water! Op deze campground stonden toen opvallend veel tenten en dat was eind juli.
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

wij hebben onze campeerspullen altijd gehuurd via www.westernwanderer.com
dit zijn Nederlanders, je wordt er goed onthaalt en ze geven ook altijd goede tips.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer