Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis 5Vlamingen: 4 weken southwest: tips en Big Sur ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
5Vlamingen
Amerika-ontdekker

Reis 5Vlamingen: 4 weken southwest: tips en Big Sur ?

Bericht door 5Vlamingen »

Hallo,

Wij - gezin met 3 kinderen van 14, 12 en 10 - vertrekken 14 juli voor 4 weken naar The Southwest (gedeeltelijk luxe in hotel, maar ook kamperen met de tent in NSP). :P Wat vinden jullie van onderstaande route .... en misschien nog wat tips over ;-) ? We willen af en toe ook wat rust (niet elke dag je hele hebben en houden verhuizen) en de wensen van de kinderen inwilligen (Disney-Seaworld). :roll:

Bij de laatste week zit ik nog wat in de rats ! Op 5 augustus kamperen we op Ocean Mesa-Santa Barbara en dan ??? Hebben jullie een goed alternatief voor Pfeiffer Big Sur campground? 5, 6 en 8 augustus heb ik kunnen reserveren ... maar dan wel elke dag een andere plek ... ook geen lachertje om met je tent door het domein te wandelen. De hele route LA-Monterey zit zo goed als volgeboekt in die eerste week van augustus lijkt wel. Misschien kennen jullie nog een pareltje (campground tent dan) ?

14-16 juli: San Francisco
17-19 juli : Yosemite (hopelijk krijg ik een kampeerplek vast in the Valley)
20-21 juli : Sequioa national park - Lodgepole
22 juli : via Death Valley naar Las Vegas
23 juli : Las Vegas
24 juli : Las Vegas naar Bryce
25-26 juli : Bryce
27 juli: Van Bryce via Kanab naar Page Lake Powell
28 juli: Page (Grand Canyon)
29 juli: Van Page naar Joshua Tree park (stuke route 66)
30-31 juli : Joshua Tree park
1 aug: Joshua Tree park -> Anaheim
2-3 aug : Disneyland
4 aug: San Diego Sea World
5 aug: nog de keuze tussen Morro Bay, Ocean mesa Santa Barbara of Pfeiffer Big Sur
6 aug: Pfeiffer Big Sur
7 augustus : nog niks
8 augustus: Pfeiffer Big Sur
9-10 aug: San francisco en vertrek naar België :cry:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: 4 weken southwest: tips en Big Sur ?

Bericht door vana »

Hallo 5 Vlamingen,

Welkom op het forum.
24 juli : Las Vegas naar Bryce
25-26 juli : Bryce
Als je door Zion rijdt zou je de shuttlebus kunnen nemen om wat van het park te bekijken en een korte hike te maken.
Je zou ook op 24 juli kunnen overnachten in Zion en in de loop van 25 juli naar Bryce vertrekken. Zo heb je wat meer tijd voor Zion en ook ruim voldoende tijd voor Bryce Canyon.
28 juli: Page (Grand Canyon)
29 juli: Van Page naar Joshua Tree park (stuke route 66)
Het is niet handig om vanuit Page de Grand Canyon te bezoeken. Dat is heel erg veel heen en weer rijden.
beter zou zijn om vanuit Page via de East Rim het park binnen te gaan en te overnachten in de Grand canyon of na het bezoek aan de Canyon door te rijden riichting Williams. Vanuit Williams kun je dan de volgende dag naar Joshua Tree rijden.

Marjon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Leuke route!
Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is om elke dag bij Big Sur te verhuizen, er zijn ook wel andere campings in de buurt, zie hier voor een overzicht. Waar ik wel benieuwd naar ben is waarom jullie daar zoveel tijd hebben uitgetrokken, terwijl jullie een park als Zion overslaan.
San Diego lijkt me handiger om voor LA te doen, anders rij je heen en weer.
Zoals Marjon al zegt is het eigenlijk niet te doen om de GC (North Rim of South Rim?) vanuit Page te bezoeken. Na Page kun je het beste bij de GC zelf overnachten, Mather is een mooie camping met een tent.
Denk er aan dat Joshua Tree erg warm is in de zomer, en dat een volle dag daar misschien iets te veel is. Misschien kun je daar een dag minder doen en dan bij Sequoia een dag meer, of tussen Sequoia en Las Vegas, want als je via DV wilt rijden is 1 dag wat weinig. Overweeg een overnachting in DV (niet met de tent! :wink: ).

Ik hoop dat het lukt met de camping in Yosemite, hebben jullie je al voorbereid? Denk er aan dat je de 15e om 15.00 uur moet reserveren (en niet om 16.00 uur).

Marianne
5Vlamingen
Amerika-ontdekker

Hallo,

Leuk ! Al zo snel een reactie !

Ik had het idee om de GC te bezoeken vanuit de north rim. Bryce-Kanaab en dan GC ... Johan, mijn betere helft, wil nl absoluut op de skywalker lopen en die zit langs de noordkant. Ik vermoed dat Bryce-Kanaab-GC- en dan nog voor donker (rond 20u00?) een tent opzetten in Page misschien wat te veel van het goede is ?

Ik ben nog serieus aan het puzzelen om elke dag wat fatsoenlijk ineen te steken ... het mag niet TE worden (drie zeurende kinderen op de achterbank is ook niet alles :wink: ). 't Probleem is dat hoe meer je leest hoe meer ideeën en 'must do's' je vindt :D

Ondertussen lees ik verder wat reisverslagen :wink:
5Vlamingen
Amerika-ontdekker

Hallo Marianne,

Yosemite staat in het rood op de kalender: 2 pc's en 2 telefoons zullen klaar liggen. Duimen maar dat het lukt ! Die tip van 15u had ik al gekregen door hier op het forum wat te lezen ...

Ik moet echt nog wat puzzelen om die laatste week rond te krijgen ... alle tips zijn dus zeker nog welkom.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De Skywalk ligt bij GC West, dat is helemaal niet vanuit Page te doen. Zoek eens op het forum naar de Skywalk, ik heb nog niet veel positieve reacties gezien.

Marianne
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik heb even jouw route opgeschreven in dagnummers met een van-naar, ik vind het dan makkelijker te lezen.

Dag 1 14/7 Brussel - San Francisco
Dag 2 15/7 San Francisco
Dag 3 16/7 San Francisco
Dag 4 17/7 San Francisco - Yosemite
Dag 5 18/7 Yosemite
Dag 6 19/7 Yosemite
Dag 7 20/7 Yosemite - Sequioa
Dag 8 21/7 Sequia
Dag 9 22/7 Sequioa - Death Valley - Las Vegas
Dag 10 23/7 Las Vegas
Dag 11 24/7 Las Vegas - Bryce
Dag 12 25/7 Bryce
Dag 13 26/7 Bryce
Dag 14 27/7 Bryce - Kanab - Page
Dag 15 28/7 Page (Grand Canyon)
Dag 16 29/7 Page - Joshua Tree park (stuke route 66)
Dag 17 30/7 Joshua Tree park
Dag 18 31/7 Joshua Tree park
Dag 19 1/8 Joshua Tree park - Anaheim
Dag 20 2/8 Disneyland
Dag 21 3/8 Disneyland
Dag 22 4/8 Anaheim - San Diego (Seaworld)
Dag 23 5/8 San Diego - Morro Bay ( of Ocean mesa Santa Barbara of Pfeiffer Big Sur
Dag 24 6/8 Pfeiffer Big Sur
Dag 25 7/8 nog niks
Dag 26 8/8 Pfeiffer Big Sur
Dag 27 9/8 Pfeiffer Big Sur - San Francisco
Dag 28 10/8 San Francisco - Brussel

Zo, en nu wat opmerkingen/vragen...

Ik denk dat dag 9 te lang is qua afstand, maar ik weet niet of het prettig is om in augustus in Death Valley te gaan kamperen met een tentje. Dus hier zou een overnachting in een hotel wel fijner zijn. Maar ik zou nog even naar die dag kijken als ik jou was.

Ik zie Zion niet staan in je lijstje, wil je die overslaan? In Bryce en Josua Tree blijf je naar verhouding vrij lang, wil je daar gaan wandelen? Ook Zion heeft mooie wandelingen, wellicht dat je dan ook bij Zion overnachtingen zou willen hebben om daar te kunnen wandelen. Daar is het in ieder geval koeler als in Josua Tree.

Grand Canyon zou ik niet vanuit Page doen, maar gewoon kijken of je bij de Canyon zelf je tentje kan opzetten. De Skywalk schijnt een heel duur grapje te zijn en je mag niet eens foto's maken vanaf dat glazen platform.

Dag 22 ga je van Anaheim naar San Diego voor Seaworld. Ik ben er maar even van uitgegaan dat je dan in San Diego overnacht. Nou ben ik nog nooit in San Diego/Seaworld geweest, maar het lijkt me wat krap als je vanuit Anaheim moet vertrekken en dan alles wil zien wat Seaworld te bieden heeft.
5Vlamingen
Amerika-ontdekker

Re: Reis 5Vlamingen: 4 weken southwest: tips en Big Sur ?

Juist een campingplek aan de North rim vastgelegd : het laatste plekje met uitzicht op de canyon ! Dat wordt wel tent opzetten en afbreken 's morgens :-)
5Vlamingen
Amerika-ontdekker

hallo Jolanxys,

We blijven idd overnachten in San Diego. Vanuit Anaheim zou het ongeveer 2u rijden zijn en dat lijkt ons 's morgens wel te doen. Als we vanuit België naar de Efteling rijden duurt dit toch ook wel 1.5 uur ;-)

Dag 14 of dag 16 wordt dan na jullie advies een dagje GC ... skywalker zal ik nog eens met Johan moeten bekijken: hem leek het een hele leuke maar ja er zijn zo veel leuke dingen.

Waarom wat langer in Bryce en Big Sur ? We wilden niet elke dag rondtrekken ... ook ter plaatste is wat bekijken en af en toe een rustpauze inlassen (rangerprogramma's voor de kids, een boek lezen, wandelen, BBQ'en, ...). Ik hoor/lees vaak dat sommige routes propvol zitten en dat op het einde van de reis er wat 'moeheid' optreed. Weet niet of jullie daar ervaring met hebben ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Maar waarom eerst Anaheim en dan San Diego en niet andersom?

Het is prima om wat meer tijd op dezelfde plaats te plannen, onze kidneren vinden dat ook altijd veel prettiger. Maar ik weet niet of Big Sur daar geschikt voor is. En Bryce is voor kinderen misschien ook minder interessant. Als je ergens lekker een paar dagen wil staan kan ik Springdale aanraden. Mooie camping, en in Zion kun je genoeg doen, zoals de Narrows. Zie ons 2008-verslag.

Marianne
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Rust is goed, daarom snap ik je haast tussen Sequoia en Las Vegas ook niet. Bovendien ik miste de logica om Zion er uit te laten t.g.v een langer verblijf in Bryce, Joshua (is heet hoor in augustus) en Big Sur. Ik vond Zion erg mooi, erg groen tussen al dat rotsgeweld en ook daar kan je rangerprogramma's doen.

Zou een overnachting (of meer) in Monterey in plaats van Big Sur niet erg leuk zijn voor de kinderen? Het aquarium is erg mooi en ik weet even niet of augustus een goed walvissenseizoen is, maar anders zou je dat ook nog vanuit Monterey kunnen doen.

Tja en voor mij is de Efteling een uurtje rijden, maar je hebt gelijk ik rij ook 2 uur naar Dronten voor Sixflags/walibi of hoe het tegenwoordig ook heet.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Rekening houdend met het feit dat jullie liever niet elke dag reizen en rekening houdend met het feit dat er ook kinderen mee gaan, zou dit ook een mooie route kunnen zijn.:

Dag 1 14/7 Brussel - San Francisco
Dag 2 15/7 San Francisco
Dag 3 16/7 San Francisco
Dag 4 17/7 San Francisco - Yosemite
Dag 5 18/7 Yosemite
Dag 6 19/7 Yosemite
Dag 7 20/7 Yosemite - Sequoia
Dag 8 21/7 Sequoia
Dag 9 22/7 Sequoia - Death Valley
Dag 10 23/7 Death Valley - Las Vegas
Dag 11 24/7 Las Vegas
Dag 12 25/7 Las Vegas - Zion
Dag 13 26/7 Zion
Dag 14 27/7 Zion - Bryce Canyon
Dag 15 28/7 Bryce Canyon
Dag 16 29/7 Bryce Canyon - Page
Dag 17 30/7 Page
Dag 18 31/7 Page - Grand Canyon
Dag 19 1/8 Grand Canyon - 29 Palms
Dag 20 2/8 29 Palms - San Diego (Deze dag bezoek Joshua Tree.)
Dag 21 3/8 San Diego - Anaheim (Deze dag bezoek Sea World.)
Dag 22 4/8 Anaheim
Dag 23 5/8 Anaheim
Dag 24 6/8 Anaheim - Pismo Beach
Dag 25 7/8 Pismo Beach - Pfeiffer Big Sur
Dag 26 8/8 Pfeiffer Big Sur
Dag 27 9/8 Pfeiffer Big Sur - San Francisco
Dag 28 10/8 San Francisco - Brussel

Zoals hierboven al aangegeven zou ik de route Sequoia - Death Valley - Las Vegas niet in 1 dag doen. Een overnachting in Death Valley is een echte aanrader, indien je tegen de hitte kunt. Je overnacht dan in the middle of nowhere, zonsondergang en zonsopgang zijn erg indrukwekkend en 's avonds kijk je tegen een prachtige, heldere lucht. De kamers in Stovepipe Wells hebben een prima airco. Ik heb het gepresteerd om kippenvel te krijgen, omdat ik het zelfs frisjes vond met de airco vol aan haha.

Zoals Marianne al aangaf zou ik ook L.A. en San Diego omdraaien.
Zion ligt op de route tussen Las Vegas en Bryce Canyon en lijkt me ook voor kinderen een erg mooi wandelpark. Joshua Tree heb je denk ik in 1 dag wel gezien. 1 Ding staat wel vast: Jullie gaan een prachtige, onvergetelijke reis maken. :D
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Mooie route, die Rene nu gemaakt heeft. Ik weet alleen niet wat er al is gereserveerd aan hotels/campings en of daar nog wijzigingen/annulaties op mogelijk zijn. Je hebt bijvoorbeeld nu een camping aan de North Rim gereserveerd, als je daar niets meer in kunt/wilt wijzigen, dan is het logischer de North Rim voor Page te doen en dan vanuit Page naar 29 Palms te rijden (of iets dergelijks).
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

En een paar tips voor de kinderen :

- tussen S.F. en Yosemite kun je aan goldpanning doen, goud zoeken in de rivier, inclusief les door een stokoude pionier die waarschijnlijk nog pijlen van de indianen in zijn achterste gekregen heeft.
- In Springdale kan je de rivier afdobberen in een tube, een grote ,,binnenband" zoals wij Vlamingen dat zeggen
- kort bij Kanab heb het Animals Best Friends, een dierenasiel in een mooie canyon, met bezoek-met-gids. je kan er ook heel mooi foto's maken van kolibri's
- Bryce : eens paardrijden ?
- tussen Page en Grand Canyon : dinosaurussporen
- wat het bezoek aan Sea World betreft : er zijn ook heel mooie avondshows, ook met de orka's. Zou spijtig zijn dat te missen. Ofwel een heel late trip naar Anaheim, ofwel de dag daarop heel heel vroeg richting Anaheim.
- ook Disneyland is super 's avonds.

Jacques
5Vlamingen
Amerika-ontdekker

Allemaal goede tips ... na veel lezen en voorbereiden zie je soms door de bomen het bos niet meer! Ik overweeg nu toch om Zion op te nemen, op North rim te kamperen, Page een dagje op te schuiven, Joshua tree in te korten. De laatste week zou er dan zo uit zien:
Santa barbara/Ocean mesa Camping (of Morro bay) 1 dag, Pfeiffer Big Sur 1 dag, Monterey 2 dagen (hotel), San Francisco (hotel) en dan .... naar huis.

Santa Barbara zal van strand -rusten in het zonnetje :D - meer dan ok zijn, denk ik. Monterey ook hoop ik ?

Nu Johan nog overtuigen dat hij de tent meer zal moeten opzetten en afbreken .... slechts een detail :mrgreen:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Op dit kaartje kun je zien waar de skywalk ligt.
De skywalk ligt dus niet in het Grand Canyon NP maar in een zijgedeelte daarvan (GC West). Daar kun je dus niet komen vanaf de North rim en ook niet vanaf de South Rim.

Marjon
5Vlamingen
Amerika-ontdekker

Hallo,

Na al jullie tips ziet de reis er voorlopig zo uit: we gaan overnachten in DV, toch langs Zion gaan, minder Joshua Tree en misschien nog kamperen in de buurt van Monterey (ik heb alvast een hotel gereserveerd want alles loopt daar ongelooflijk snel vol).

1 Londen-San Francisco
2 San Francisco
3 San Francsico
4 Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite-TiogaTwin lakes
8 Death Valley-Stovepipe Wells
9 Death Valley-Las Vegas
10 Las vegas
11 Las Vegas-Zion-Bryce
12 Bryce
13 Bryce
14 Bryce-North Rim Grand Canyon
15 GC-Page
16 Page
17 Page-Joshua Tree park
18 Joshua Tree
19 Joshua Tree - LA
20 Disneyland Anaheim
21 Disneyland Anaheim
22 Seaworld San Diego
23 San Diego-Santa Barbara
24 Santa Barbara - Big Sur
25 Big Sur- Monterey
26 Monterey
27 Monterey - SFO
28 SFO
5Vlamingen
Amerika-ontdekker

Ah ja ... en toch maar geen skywalk :wink:
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zie dat jullie nu erg veel tijd uittrekken voor Bryce Canyon en alleen door Zion rijden. Het is ook een idee om in Springdale te overnachten voor Zion. Ik neem aan dat jullie meer met Bryce Canyon hebben?
17 Page-Joshua Tree park
Dit is wel een erg lange reisdag van bijna 800 kilometer. Het is ook een idee om deze rit in tweeën te delen met nog een overnachting in bijvoorbeeld Kingman.

Vanaf Joshua Tree is het handiger om eerst naar San Diego te rijden en dan pas naar L.A.

Ik neem aan dat jullie aan het eind van de reis willen genieten van Highway 1? Omdat jullie daar erg veel tijd voor uittrekken.

Ik zal mijn tips even in een gedeelte van jullie route uitwerken:

11 Las Vegas - Zion
12 Zion - Bryce
13 Bryce
14 Bryce - North Rim Grand Canyon
15 GC - Page
16 Page
17 Page - Kingman
18 Kingman - Joshua Tree
19 Joshua Tree - San Diego
20 San Diego (Sea World) - Anaheim
21 Disneyland Anaheim
22 Disneyland Anaheim
23 Anaheim - Santa Barbara
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

20 San Diego (Sea World) - Anaheim
Mooie route. Als Sea World fan en vriend van de orka's, zelfs na het florida-incident van twee weken terug, zou ik toch voor een overnachting nabij Sea World kiezen. Ofwel hotel in Anaheim verwittigen en er een heel late trip san diego-anaheim van maken.

Jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer