Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yosemite wel of niet de Grand Tour boeken of zelf rijden
-
usavakantie2010
- Amerika-newbie
Yosemite wel of niet de Grand Tour boeken of zelf rijden
Met hulp van vele forumleden zijn wij, 2 families met samen 4 kinderen van 8, 13 en 15 tot de volgende route gekomen:
Dag 1: Amsterdam – New York (NY) - Wellington Hotel
Dag 2: New York (NY) - Wellington Hotel
Dag 3: New York (NY) - Wellington Hotel
Dag 4: New York (NY) – San Fransisco (CA) - Coventry Motor Inn
Dag 5: San Fransisco (CA) - Coventry Motor Inn
Dag 6: San Fransisco (CA) – Yosemite National Park (CA) - Yosemite View Lodge
Dag 7: Yosemite National Park (CA) - Yosemite View Lodge
Dag 8: Yosemite National Park (CA) – Bishop (CA) - Nog niet geboekt
Dag 9: Bishop (CA) – Las Vegas (NV) - Desert Rose Resort
Dag 10: Las Vegas (NV) - Desert Rose Resort
Dag 11: Las Vegas (NV) - Desert Rose Resort
Dag 12: Las Vegas (NV) - Grand Canyon West (AZ) - Nog niet geboekt
Dag 13: Grand Canyon West (AZ) - Barstow of Needles (CA) - Nog niet geboekt
Dag 14: Barstow of Needles (CA) – Los Angeles - Santa Monica (CA) - Ocean View Hotel
Dag 15: Los Angeles - Santa Monica (CA) - Ocean View Hotel
Dag 16: Los Angeles - Santa Monica (CA) - Ocean View Hotel
Dag 17: Los Angeles (CA) – Amsterdam
We kunnen (en willen) niet veel meer veranderen maar hebben nog de volgende vragen:
In Yosemite willen we de Grand Tour boeken (hele dag) maar vroegen ons of of we dezelfde route ook met eigen auto’s kunnen rijden. Mag je in het park overal komen, zijn er beschikbare uitgewerkte routes te verkrijgen?
Verder willen we of in Barstow of Needles overnachten, maar zijn er nog niet uit welke plaats het wordt. Veel zal er niet te doen zijn maar toch de vraag…
Alvast bedankt voor de reacties!
http://usavakantie2010.blogspot.com/
Dag 1: Amsterdam – New York (NY) - Wellington Hotel
Dag 2: New York (NY) - Wellington Hotel
Dag 3: New York (NY) - Wellington Hotel
Dag 4: New York (NY) – San Fransisco (CA) - Coventry Motor Inn
Dag 5: San Fransisco (CA) - Coventry Motor Inn
Dag 6: San Fransisco (CA) – Yosemite National Park (CA) - Yosemite View Lodge
Dag 7: Yosemite National Park (CA) - Yosemite View Lodge
Dag 8: Yosemite National Park (CA) – Bishop (CA) - Nog niet geboekt
Dag 9: Bishop (CA) – Las Vegas (NV) - Desert Rose Resort
Dag 10: Las Vegas (NV) - Desert Rose Resort
Dag 11: Las Vegas (NV) - Desert Rose Resort
Dag 12: Las Vegas (NV) - Grand Canyon West (AZ) - Nog niet geboekt
Dag 13: Grand Canyon West (AZ) - Barstow of Needles (CA) - Nog niet geboekt
Dag 14: Barstow of Needles (CA) – Los Angeles - Santa Monica (CA) - Ocean View Hotel
Dag 15: Los Angeles - Santa Monica (CA) - Ocean View Hotel
Dag 16: Los Angeles - Santa Monica (CA) - Ocean View Hotel
Dag 17: Los Angeles (CA) – Amsterdam
We kunnen (en willen) niet veel meer veranderen maar hebben nog de volgende vragen:
In Yosemite willen we de Grand Tour boeken (hele dag) maar vroegen ons of of we dezelfde route ook met eigen auto’s kunnen rijden. Mag je in het park overal komen, zijn er beschikbare uitgewerkte routes te verkrijgen?
Verder willen we of in Barstow of Needles overnachten, maar zijn er nog niet uit welke plaats het wordt. Veel zal er niet te doen zijn maar toch de vraag…
Alvast bedankt voor de reacties!
http://usavakantie2010.blogspot.com/
-
jta
- Amerika-expert
Re: Yosemite wel of niet de Grand Tour boeken of zelf rijden
allo,
je kunt die route gerust zelf rijden, al kan het in de vakantiemaanden behoorlijk druk zijn in Yosemite en zeker in de vallei. Persoonlijk zou ik nooit zo'n tour boeken want meestal rijdt men ook zaken voorbij die ik wel wil zien. Bv : naar Glacier Point rijden en niet minstens één van de twee korte wandelingen vanaf Taf Point doen vind ik zonde.
Over Grand Canyon West : dit ligt niet in het nationale park, maar dat weet u wel.
Jacques
je kunt die route gerust zelf rijden, al kan het in de vakantiemaanden behoorlijk druk zijn in Yosemite en zeker in de vallei. Persoonlijk zou ik nooit zo'n tour boeken want meestal rijdt men ook zaken voorbij die ik wel wil zien. Bv : naar Glacier Point rijden en niet minstens één van de twee korte wandelingen vanaf Taf Point doen vind ik zonde.
Over Grand Canyon West : dit ligt niet in het nationale park, maar dat weet u wel.
Jacques
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik zou voor deze dag gewoon niks boeken en kijken hoever je komt die dag. In die plaatsen is altijd wel een hotel te vinden.usavakantie2010 schreef:Verder willen we of in Barstow of Needles overnachten, maar zijn er nog niet uit welke plaats het wordt.
Ik zou daarnaast ook niet kiezen voor Grand Canyon West, maar voor de South Rim van de Grand Canyon. Daarvoor zou je een accomodatie kunnen zoeken in Grand Canyon Village.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Wij hebben de Valley Floor Tour gedaan, dit is een korte tour met een trammetje langs wat hoogtepunten. Ervoor en erna zijn we lekker met de shuttle rond gegaan en een paar wandelingen gedaan. De dag ervoor en erna reden we met de camper langs wat mooie plekjes. We zijn niet bij Glacier Point en de sequoia's in het zuiden geweest, dat was voor ons niet haalbaar. Maar zo hadden we toch een paar mooie hoogtepunten en ook nog wat rust om zelf dingen te bekijken. We hebben wel ook over die dagtour nagedacht, maar uiteindelijk vanwege het volle programma toch niet gedaan en de kleine tour gekozen. De sequoia's hebben we langs de Tioga Pass bekeken. Glacier is iets voor de toekomstusavakantie2010 schreef:In Yosemite willen we de Grand Tour boeken (hele dag) maar vroegen ons of of we dezelfde route ook met eigen auto’s kunnen rijden. Mag je in het park overal komen, zijn er beschikbare uitgewerkte routes te verkrijgen?
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij willen met de camper een dagje naar Mariposa Grove (de sequoias) en naar Glacier Point (met inderdaad een van de korte wandelingen Taft of Sentinel point). Mijn vraag is wat is een goede keuze. In ochtend eerst naar Glacier rijden en dan naar Mariposa G of juist andersom? Ik dacht misschien is het licht in late middag bij Glacier P wel erg mooi en loopt het rond 15.30 beetje leeg (jta schreef:.... al kan het in de vakantiemaanden behoorlijk druk zijn in Yosemite en zeker in de vallei. Persoonlijk zou ik nooit zo'n tour boeken want meestal rijdt men ook zaken voorbij die ik wel wil zien. Bv : naar Glacier Point rijden en niet minstens één van de twee korte wandelingen vanaf Taf Point doen vind ik zonde.
Jacques
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Ik meen me te herrinneren dat je Mariposa moeilijk in kwam met een camper, het staat snel vol met auto's en dan kun je zeker met een camper niet meer zo ver komen. Je moest dan ergens anders parkeren en met een shuttle erheen ofzo..? Ik weet het niet meer precies, maar dit stond vermeld op de site. Ik kijk even voor je..
Dit bedoel ik volgens mij
Dus je kunt dan altijd met de shuttle bus blijkbaar. Alleen je moet wel vanuit de vallei ergens bij Wawona parkeren.Wawona-Mariposa Grove Shuttle Bus
The free Wawona-Mariposa Grove shuttle bus shuttles passengers between Wawona and the Mariposa Grove of Giant Sequoias spring through fall. The bus picks up and drops off passengers at the Wawona Store, South Entrance, and at the Mariposa Grove Gift Shop. The Mariposa Grove Road closes several times each day from spring through fall when the parking lot becomes full. Visitors arriving on the shuttle bus are guaranteed access into the Mariposa Grove even when the parking lot is closed (as a result of being full).
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die P is niet erg groot had ik al gelezen, maar ik was meer benieuwd of Glacier P in de middag rustiger wordt én of het licht voor foto's nog goed is. Òfff dat we beter in ochtend GP kunnen bezoeken. Dat het druk is bij MPG heb ik me al bij neergelegd, maar omdat je daar onder bomen staat is midden op de dag daar qua licht ook prima; beter misschien dan laat in middag denk ik. Mara GP vind ik iets belangrijjker, als het daar na zeg 15.00 iets rustiger wordt dan kunnen we beter in middag daarnaar toegaan. Des noods daar een ei bakken oid als avond eten. En genieten van uitzichten. En dan pas laat weer terug op camping (rond 19 uur donker?), dan kunnen we tot 18 uur daar blijven bijvoorbeeld.santalyd schreef:Ik meen me te herrinneren dat je Mariposa moeilijk in kwam met een camper, het staat snel vol met auto's en dan kun je zeker met een camper niet meer zo ver komen. Je moest dan ergens anders parkeren en met een shuttle erheen ofzo..? Ik weet het niet meer precies, maar dit stond vermeld op de site. Ik kijk even voor je..
Dus je kunt dan altijd met de shuttle bus blijkbaar. Alleen je moet wel vanuit de vallei ergens bij Wawona parkeren.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat het heel lastig is om aan te geven wat de beste tijd voor GP is. Je zou ook nog de bus kunnen nemen (heen en terug, of terug naar beneden lopen) maar dan zit je weer aan die tijden vast en kun je ook niet de combinatie met de Mariposa Grove doen (er zijn trouwens ook andere plaatsen met sequoia's ).
Parkeren bij GP is ons in het hoogseizoen altijd wel gelukt, maar hoe dat met een camper is weet ik niet. Lastiger zal het zijn om de camper bij de trailhead voor de Sentinel Dome of Taft Point wandeling te parkeren. Als alternatief kun je die wandelingen vanaf GP doen (Pohono Trail), dat is ongeveer een mijl langer.
Ik zou zelf ervoor kiezen om eerst de Mariposa Grove te gaan en dan laat op de middag naar GP. Het is prachtig om hier de zon te zien ondergaan. Terug naar de vallei rij je dan wel in het donker maar je zult niet de enige zijn (er zijn star gazing tours en sunset ranger talks).
Ik weet niet hoe laat het donker is, hangt er van af wanneer je er bent. 7 uur lijkt me vroeg. Je kunt op www.sunrisesunset.com zien wanneer de zon ondergaat.
Marianne
Parkeren bij GP is ons in het hoogseizoen altijd wel gelukt, maar hoe dat met een camper is weet ik niet. Lastiger zal het zijn om de camper bij de trailhead voor de Sentinel Dome of Taft Point wandeling te parkeren. Als alternatief kun je die wandelingen vanaf GP doen (Pohono Trail), dat is ongeveer een mijl langer.
Ik zou zelf ervoor kiezen om eerst de Mariposa Grove te gaan en dan laat op de middag naar GP. Het is prachtig om hier de zon te zien ondergaan. Terug naar de vallei rij je dan wel in het donker maar je zult niet de enige zijn (er zijn star gazing tours en sunset ranger talks).
Ik weet niet hoe laat het donker is, hangt er van af wanneer je er bent. 7 uur lijkt me vroeg. Je kunt op www.sunrisesunset.com zien wanneer de zon ondergaat.
Marianne
-
jta
- Amerika-expert
Hallo,
fotograferen vanaf glacier point en taft point : door de ligging van de vallei ( en watervallen) min of meer richting oosten en die van half dome ( met de platte kant richting westen min of meer) is er geen ,,beste tijdstip" om beiden te fotograferen. De vallei is best te fotograferen in de voormiddag ( en liefst zo vroeg mogelijk), half dome is vanaf glacier point het best belicht in de late namiddag.
Wij maakten van ons bezoek aan glacier point een dagtrip :
- voormiddag eerst wandeling naar taft point met prachtig zicht op de vallei en de watervallen
- picnic aan auto
- wandeling naar sentinel dome
- doorrijden naar glacier point in de late namiddag. het wordt daar dan iets minder druk, met de nadruk op ,,iets".
een paar foto-tips : http://ca.myphotoscout.com/2009/05/26/h ... ier-point/ over glacier point en ook taft point en sentinel dome.
Jacques
fotograferen vanaf glacier point en taft point : door de ligging van de vallei ( en watervallen) min of meer richting oosten en die van half dome ( met de platte kant richting westen min of meer) is er geen ,,beste tijdstip" om beiden te fotograferen. De vallei is best te fotograferen in de voormiddag ( en liefst zo vroeg mogelijk), half dome is vanaf glacier point het best belicht in de late namiddag.
- voormiddag eerst wandeling naar taft point met prachtig zicht op de vallei en de watervallen
- picnic aan auto
- doorrijden naar glacier point in de late namiddag. het wordt daar dan iets minder druk, met de nadruk op ,,iets".
een paar foto-tips : http://ca.myphotoscout.com/2009/05/26/h ... ier-point/ over glacier point en ook taft point en sentinel dome.
Jacques
Vanaf welke tijd van't jaar is Glacier point ongeveer te bereiken? In april nog niet, vermoed ik?
-
jta
- Amerika-expert
Glacier Point opent in mei en soms zelfs in juni.
jacques
jacques
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuke site, soms iets technisch maar het lukt.. ik heb geen ND filter (wel Pol Filter) en belicht meestal al 1/3 stop onder bij veel licht. Ik denk erover om alles in RAW te schieten.jta schreef:Hallo,
- picnic aan auto
Jacques
Taft Point is dus met felle zon, blauwe luchten beter in ochtend. Evt in late middag als het bewolkt is.
GP zelf lijkt meer geschik om laat in middag te fotograferen... Dat wordt dus een dilemma.
Want we hebben niet de hele dag, graag willen we met de kids naar Mariposa Grove....
Wel hartelijk dank voor alle input ook Mariann met de link naar sunrise sunset time... heel mooi ik was al aan het zoeken geweest. Wij zijn er 11-14 aug.
-
jta
- Amerika-expert
amaai, dat worden achteraf een hoop overuren ! + een berg megabites om op te slaan, hoe doe je dat ? ( neem je computer mee ? ). ik kies voor het overgrote deel van de foto's voor jpeg fine en af en toe eens een nef ( = de raw van nikon) tussendoor.Ik denk erover om alles in RAW te schieten.
polarisatiefilter is belangrijk, die nd is een persoonlijke keuze van die gast.
Jacques
Ga binnenkort ook een lading foto's schieten in RAW tijdens mijn 3 weken rondrit.
Een Nexto Extreme ND-2700 device is dan een hele fijne aanwinst.
Het weegt bijna niks. Kan je lekker doorschieten, niks in JPG, en dan thuis alles uitzoeken.
Handig voor iedere vakantie opnieuw.
Een Nexto Extreme ND-2700 device is dan een hele fijne aanwinst.
Het weegt bijna niks. Kan je lekker doorschieten, niks in JPG, en dan thuis alles uitzoeken.
Handig voor iedere vakantie opnieuw.
Website: http://haroldspierenburg.nl
-
jta
- Amerika-expert
die nexto ziet er een tof machien uit.Giant schreef:Ga binnenkort ook een lading foto's schieten in RAW tijdens mijn 3 weken rondrit.
heb je nog al raw gebruikt ? met andere woorden : is volgens u het verschil tussen raw ( na de bewerking) en jpeg-fijn groot genoeg of opvallend genoeg (gezien al het werk )? raw of geen raw, dit is zo één van die eeuwige discussies, te vergelijken met bryce of zion ? of 1 of 2 dagen grand canyon? enz...
Jacques
Ja dat is zeker de moeite waard. De meeste foto's stel je allemaal in 1 keer in en converteer je in 1 batch naar jpeg. Echter de mooiste plaatjes kan je wat beter bewerken met RAW en als je toch meer dan voldoende ruimte hebt waarom zou je het dan niet doen? Een JPEG aanpassen geeft een hoop meer beperkingen dan in RAW. En het scheelt je tijdens het fotograferen net wat tijd om steeds niet je camera optimaal te hoeven instellen betreft bv. witbalans of andere zaken.
Laatst gewijzigd door hekkie op 25 mar 2010, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
-
jta
- Amerika-expert
dan ben je voor die foto's toch het grote voordeel van raw - veel bewerkingsmogelijkheden -kwijt ? het voordeel is wel dat je ze allemaal in raw hebt en dus kunt kiezen welke je optimaal gaat bewerken.De meeste foto's stel je allemaal in 1 keer in en converteer je in 1 batch naar jpeg
met ze allemaal in 1 keer converteren heb ik geen ervaring, is dat resultaat dat prima ?
Jacques
Je past 1 foto aan betreft scherpte en kleur.... en vervolgens kan je deze instellingen kopieeren naar alle andere foto's van datzelfde moment/dag. Dus iedere foto apart is niet nodig.
Dat omzetten doet de computer. En of je 1 of 10000 foto's omzet kost je alleen wat meer tijd en electra voor de computer.
Probeer het voordat je op vakantie gaat. Wil je meer weten, stuur dan even berichtjes via pb.
Dat omzetten doet de computer. En of je 1 of 10000 foto's omzet kost je alleen wat meer tijd en electra voor de computer.
Probeer het voordat je op vakantie gaat. Wil je meer weten, stuur dan even berichtjes via pb.
-
jta
- Amerika-expert
prima, bedankt. ga het hier eens proberen, heb nog 7 weken tijd.Je past 1 foto aan betreft scherpte en kleur.... en vervolgens kan je deze instellingen kopieeren naar alle andere foto's van datzelfde moment/dag. Dus iedere foto apart is niet nodig.
Jacques
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Liever niet want door het op het forum te behandelen kunnen de andere forumleden er ook hun voordeel mee doen.Giant schreef: Wil je meer weten, stuur dan even berichtjes via pb.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2256 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 19 Reacties