Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Johny Leoni: eerste keer USA - route SF-SF
-
- Amerika-ontdekker
Reis Johny Leoni: eerste keer USA - route SF-SF
Hallo allemaal,
in september gaan we voor de eerste keer naar de USA!! Ik kijk er al enorm naar uit en het plannen is al volop bezig. Obv het enorme aantal tips hier heb ik nu een eerste route vastgelegd:
Dag 1: AMS - SF - Vertrek met wagen richting Sequoia NP
Dag 2: SQ NP - Yosemite
Dag 3: Yosemite
Dag 4: Yosemite - Bodie - Death Valley
Dag 5: Death Valley - Las Vegas
Dag 6: Las Vegas
Dag 7: Las Vegas - Zion
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Bryce
Dag 10: Bryce - Torrey
Dag 11: Torrey - Moab
Dag 12: Moab
Dag 13: Moab
Dag 14: Moab - Monument Valley
Dag 15: Monument Valley - Page
Dag 16: Page
Dag 17: Page - Grand Canyon south rim
Dag 18: Grand Canyon - Las Vegas => Binnenlandse vlucht naar SF
Dag 19: SF
Dag 20: SF
Dag 21: SF - AMS
Is dit een haalbare route op een periode van 3 weken? We hebben bewust LA en de kustroute laten liggen om voldoende tijd te hebben op al de andere plaatsen.
Ik ben nog aan het twijfelen of het beter is voor de ganse periode een wagen te huren of een eerste keer te huren voor het stuk SF - LV en twee dagen later opnieuw huren voor het rondje LV - LV.
Voor de binnenlandse vlucht en hotels LV best nog een paar maanden wachten veronderstel ik om betere tarieven te hebben?
Alvast bedankt voor alle reacties!
in september gaan we voor de eerste keer naar de USA!! Ik kijk er al enorm naar uit en het plannen is al volop bezig. Obv het enorme aantal tips hier heb ik nu een eerste route vastgelegd:
Dag 1: AMS - SF - Vertrek met wagen richting Sequoia NP
Dag 2: SQ NP - Yosemite
Dag 3: Yosemite
Dag 4: Yosemite - Bodie - Death Valley
Dag 5: Death Valley - Las Vegas
Dag 6: Las Vegas
Dag 7: Las Vegas - Zion
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Bryce
Dag 10: Bryce - Torrey
Dag 11: Torrey - Moab
Dag 12: Moab
Dag 14: Moab - Monument Valley
Is dit een haalbare route op een periode van 3 weken? We hebben bewust LA en de kustroute laten liggen om voldoende tijd te hebben op al de andere plaatsen.
Ik ben nog aan het twijfelen of het beter is voor de ganse periode een wagen te huren of een eerste keer te huren voor het stuk SF - LV en twee dagen later opnieuw huren voor het rondje LV - LV.
Voor de binnenlandse vlucht en hotels LV best nog een paar maanden wachten veronderstel ik om betere tarieven te hebben?
Alvast bedankt voor alle reacties!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Re: Eerste keer USA: route SF-SF
Persoonlijk vind ik het niet prettig wanneer je geland bent na een lange reis nog een stuk met de auto te rijden, ik zou de eerste dag in de buurt van SF blijven(overnachten) en de volgende dag gaan rijden. Sequoia zou je kunnen overslaan in Yosimete heb je ook grote Sequoia's, verder lijkt het me een prima route. Ik zou de auto voor de hele periode huren dan heb je in LV ook vervoer en om voor die 2 dagen te wisselen??
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Liggen de vluchten al vast? Zo niet waarom dan niet terugvliegen vanaf Las Vegas? Of Phoenix? Als de vluchten al vast liggen, hoe laat vlieg je dan van LV naar SF? Reken op een kleine 5 uur rijden vanaf de Grand Canyon.
De omweg via Sequoia NP is absoluut onhaalbaar. Je gaat niet rijden na aankomst in SF, en Sequoia is geen park om "even" aan te doen, daar moet je echt de tijd voor nemen. Dus overnachten in de buurt van het vliegveld en meteen naar Yosemite rijden.
Dag 4 lijkt me ook nauwelijks haalbaar, een bezoek aan Bodie kost minimaal een uur, en het is ook al 7,5 uur rijden van Yosemite via Bodie naar DV. En je zult toch ook iets van de Tioga Pass willen zien, en misschien even een kijkje nemen bij Mono Lake. Ik zou hier een extra overnachting plannen, misschien ten koste van een nacht bij Page.
Verder prima route en voldoende tijd voor alles.
Marianne
De omweg via Sequoia NP is absoluut onhaalbaar. Je gaat niet rijden na aankomst in SF, en Sequoia is geen park om "even" aan te doen, daar moet je echt de tijd voor nemen. Dus overnachten in de buurt van het vliegveld en meteen naar Yosemite rijden.
Dag 4 lijkt me ook nauwelijks haalbaar, een bezoek aan Bodie kost minimaal een uur, en het is ook al 7,5 uur rijden van Yosemite via Bodie naar DV. En je zult toch ook iets van de Tioga Pass willen zien, en misschien even een kijkje nemen bij Mono Lake. Ik zou hier een extra overnachting plannen, misschien ten koste van een nacht bij Page.
Verder prima route en voldoende tijd voor alles.
Marianne
Het na een lange vlucht en een stevig tijdsverschil nog een paar uur rijden, is gekkenwerk. Waarom vlieg je niet gewoon vanaf Las Vegas terug? De auto zou ik gewoon houden tot je gaat vliegen, het is wel fijn om een auto te hebben als je downtown wil bezoeken of een mall gaat leegkopen in Las Vegas. Die ene dag zal ook niet veel meer uitmaken. Tussen S.F. en Las Vegas zijn over het algemeen geen drop-offkosten verschuldigd.
De route van Yosemite via Bodie naar Death Valley is te lang voor 1 dag. Ik zou Sequoia er dan ook uit halen, je hebt er amper tijd voor in je planning en dergelijke bomen staan ook in Yosemite.
Dit zou dan je route kunnen zijn, ik heb er nog wat highlights tussen gezet die op je route liggen.
Dag 1: AMS - SF
Dag 2: S.F.
Dag 3: S.F.
Dag 4: S.F. - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Tioga Pas - Bodie - Mono lake - Lee Vining
Dag 7: Lee Vining - Death Valley
Dag 8: Death Valley - Zion
Dag 9: Zion
Dag 10: Zion - Bryce
Dag 11: Bryce - Escalante - Torrey
Dag 12: Torrey - Capitol Reef - Goblin Valley Sp- Moab
Dag 14: Moab
Dag 15: Moab - Natural Bridges - Moki Dukway - Valley of the gods - Monument Valley
Dag 16: Monument Valley - Page
Dag 17: Page
Dag 18: Page - Grand Canyon south rim
Dag 19: Grand Canyon - via route 66 - Hooverdam - Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas - AMS
Accomodatie IN nationale parken (yosemite, grand canyon, zion, bryce) en andere hotspots (monument valley, Torrey) zou ik vastleggen zo snel je kan. De keuze is beperkt en de vraag is groot.
De route van Yosemite via Bodie naar Death Valley is te lang voor 1 dag. Ik zou Sequoia er dan ook uit halen, je hebt er amper tijd voor in je planning en dergelijke bomen staan ook in Yosemite.
Dit zou dan je route kunnen zijn, ik heb er nog wat highlights tussen gezet die op je route liggen.
Dag 2: S.F.
Dag 3: S.F.
Dag 4: S.F. - Yosemite
Dag 6: Yosemite - Tioga Pas - Bodie - Mono lake - Lee Vining
Dag 7: Lee Vining - Death Valley
Dag 8: Death Valley - Zion
Dag 9: Zion
Dag 10: Zion - Bryce
Dag 11: Bryce - Escalante - Torrey
Dag 12: Torrey - Capitol Reef - Goblin Valley Sp- Moab
Dag 14: Moab
Dag 15: Moab - Natural Bridges - Moki Dukway - Valley of the gods - Monument Valley
Dag 16: Monument Valley - Page
Dag 17: Page
Dag 18: Page - Grand Canyon south rim
Dag 19: Grand Canyon - via route 66 - Hooverdam - Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas - AMS
Accomodatie IN nationale parken (yosemite, grand canyon, zion, bryce) en andere hotspots (monument valley, Torrey) zou ik vastleggen zo snel je kan. De keuze is beperkt en de vraag is groot.
Waarom doe je de 2 dagen SF niet aan het begin van de reis? Je hoeft dan geen binnenlandse vlucht te nemen en kan vanaf Las Vegas weer richting huis vliegen.
Verder zou ik de nacht die je nu voor Sequoia hebt gepland gebruiken tussen Yosemite en Death Valley, bijvoorbeeld in Lee Vining / Mammoth Lakes. Je hebt dan voldoende tijd om Bodie en Mono Lake te bezoeken. Als je Sequoia toch wilt bezoeken zou ik hier 2 nachten voor gebruiken, zodat je een volle dag hebt.
Verder is het een mooie, rustige route.
Gr. Annouk
Edit: Jolanxyz en Marianne waren me al voor..
Verder zou ik de nacht die je nu voor Sequoia hebt gepland gebruiken tussen Yosemite en Death Valley, bijvoorbeeld in Lee Vining / Mammoth Lakes. Je hebt dan voldoende tijd om Bodie en Mono Lake te bezoeken. Als je Sequoia toch wilt bezoeken zou ik hier 2 nachten voor gebruiken, zodat je een volle dag hebt.
Verder is het een mooie, rustige route.
Gr. Annouk
Edit: Jolanxyz en Marianne waren me al voor..
-
- Amerika-ontdekker
Tja, de vlucht ligt al vast... In eerste instantie was de bedoeling idd te vliegen op SF en vervolgens terug via LV. Tot we bij KLM tickets vonden voor 450 EUR, rechtstreekse vlucht naar SF en geen gedoe met overstappen. Zoals zo velen eerst de vlucht geboekt en dan pas de rondrit ipv andersom..
Maar als ik de prijzen van een binnenlandse vlucht zie (heb ze al gezien voor 80 USD LV-SFO) dan is dat ook niet echt onoverkomelijk.
En SQ NP wil mijn vriendin absoluut zien. Dat wordt dus even sleutelen nog, ergens een dag knippen in het rondje LV-LV om een extra dag te hebben in het deel SF-LV.
Alvast bedankt voor de nuttige reacties!

En SQ NP wil mijn vriendin absoluut zien. Dat wordt dus even sleutelen nog, ergens een dag knippen in het rondje LV-LV om een extra dag te hebben in het deel SF-LV.
Alvast bedankt voor de nuttige reacties!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als Sequoia een must is, zul je echt mee tijd moeten nemen. Bedenk wel goed waarom je er naar toe wilt; als het alleen voor de sequoia's is, dan kun je ook overwegen om die in Yosemite te bekijken. Sequoia/Kings Canyon is een geweldig mooi park, maar erg groot en niet makkelijk toegankelijk, dus als je er naat toe gaat neem dan echt voldoende tijd ervoor.
Je zou zelfs kunnen overwegen om alleen naar Sequoia te gaan en van daar naar Death Valley, dus Yosemite overslaan. Of je gaat vanuit SF eerst naar Yosemite en dan naar Sequoia. Je mist dan Bodie, en de mooie route langs de Tioga Pass.
Voordat we gaan schuiven in de route is het wel handig om te weten hoe laat je in Las Vegas moet zijn voor de vlucht naar SF. Ik vraag me af of dat haalbaar is op de dag dat je van de GC komt. Je zou dan zelfs kunnen overwegen om vanaf de GC naar SF te rijden via Sequoia.
Maar je zult dan iets moeten laten vallen, en dat geldt ook als je zowel Yosemite als Sequoia wilt doen.
Marianne
Je zou zelfs kunnen overwegen om alleen naar Sequoia te gaan en van daar naar Death Valley, dus Yosemite overslaan. Of je gaat vanuit SF eerst naar Yosemite en dan naar Sequoia. Je mist dan Bodie, en de mooie route langs de Tioga Pass.
Voordat we gaan schuiven in de route is het wel handig om te weten hoe laat je in Las Vegas moet zijn voor de vlucht naar SF. Ik vraag me af of dat haalbaar is op de dag dat je van de GC komt. Je zou dan zelfs kunnen overwegen om vanaf de GC naar SF te rijden via Sequoia.
Maar je zult dan iets moeten laten vallen, en dat geldt ook als je zowel Yosemite als Sequoia wilt doen.
Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Jammer dat de vluchten vast staan. In principe doe je nu hetzelfde, alleen verblijf je nu nog een paar nachten in San Francisco.
Ik denk dat je in je route moet kiezen tussen Sequoia en Moab. Als Sequoia een must is, zou ik het zo doen.:
Dag 2: San Francisco - Sequoia
Dag 3: Sequoia
Dag 4: Sequoia - Yosemite
Dag 6: Yosemite - Lee Vining/Bridgeport
Dag 7: Lee Vining/Bridgeport - Death Valley
Dag 8: Death Valley - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Zion
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion - Bryce
Dag 13: Bryce - Torrey
Dag 14: Torrey - Monument Valley
Nog een vraagje. Hoe laat is je binnenlandse vlucht van Las Vegas naar San Francisco? Ik hoop later op de dag, want anders zou je al een dagje eerder in Las Vegas aan moeten komen.
Ik denk dat je in je route moet kiezen tussen Sequoia en Moab. Als Sequoia een must is, zou ik het zo doen.:
Dag 2: San Francisco - Sequoia
Dag 3: Sequoia
Dag 4: Sequoia - Yosemite
Dag 6: Yosemite - Lee Vining/Bridgeport
Dag 7: Lee Vining/Bridgeport - Death Valley
Dag 8: Death Valley - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Zion
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion - Bryce
Dag 13: Bryce - Torrey
Dag 14: Torrey - Monument Valley
Nog een vraagje. Hoe laat is je binnenlandse vlucht van Las Vegas naar San Francisco? Ik hoop later op de dag, want anders zou je al een dagje eerder in Las Vegas aan moeten komen.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
De binnenlandse vlucht is nog niet geboekt, dus daar kunnen we nog alle kanten mee uit (laten vallen, andere dag, in de vroege avond vlucht boeken...)gleuknie schreef:Nog een vraagje. Hoe laat is je binnenlandse vlucht van Las Vegas naar San Francisco? Ik hoop later op de dag, want anders zou je al een dagje eerder in Las Vegas aan moeten komen.
Moab wil ik persoonlijk niet laten vallen. Misschien één ipv twee volle dagen? En Bodie wil ook zo graag zien. Eigenlijk wil ik alles ziengleuknie schreef:Ik denk dat je in je route moet kiezen tussen Sequoia en Moab.

- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Met jullie wensen van Sequoia en Moab zit er denk ik niks anders op dan een binnenlandse vlucht te boeken. Een rondje SF-SF met Sequoia en Moab is namelijk absoluut niet mogelijk. Wat je ook kunt doen, is in het begin van je reis San Francisco bezoeken en aan het eind van de reis de "tussenstop"-vlucht maken. Trouwens wel goed nieuws dat je die vlucht nog niet geboekt hebt, want nu kun je i.p.v. vanaf Las Vegas beter vanaf Phoenix terugvliegen. Zo kom je niet 2x in dezelfde stad en kun je via Sedona naar Phoenix rijden.Johny Leoni schreef:De binnenlandse vlucht is nog niet geboekt, dus daar kunnen we nog alle kanten mee uit (laten vallen, andere dag, in de vroege avond vlucht boeken...)
Groetjes René
Door dat de vlucht al vastligt, zou ik toch een meer klassiek rondje maken en me niet blind staren op Moab en Sequoia. En dus wel de kust en L.A. opnemen.
Dag 1: Ams- SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF -Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite - Tioga Pass - Lee Vining
Dag 6: Lee Vining - Death Valley
Dag 7: Death Valley - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
dag 9: Las Vegas - Zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion - Bryce
Dag 12: Bryce - Page
Dag 13: Page - Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon -Kingman
Dag 15: Kingman - L.A.
Dag 16: L.A.
Dag 17: L.A. - Pismo Beach
Dag 18: Pismo Beach - Monterey
Dag 19: Monterey - S.F.
Dag 20: S.F.
Dag 21: S.F. - Ams
Dag 1: Ams- SF
Dag 3: SF -Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite - Tioga Pass - Lee Vining
Dag 6: Lee Vining - Death Valley
Dag 7: Death Valley - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
dag 9: Las Vegas - Zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion - Bryce
Dag 12: Bryce - Page
Dag 13: Page - Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon -Kingman
Dag 15: Kingman - L.A.
Dag 16: L.A.
Dag 17: L.A. - Pismo Beach
Dag 18: Pismo Beach - Monterey
Dag 19: Monterey - S.F.
Dag 20: S.F.
Dag 21: S.F. - Ams
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Johny Leoni: eerste keer USA - route SF-SF
Denk inderdaad dat ik Moab ga schrappen. LA spreekt ons echt niet aan dus dat slagen we zeker over. De dagen Moab die wegvallen hebben we dan extra voor SQ en meer rust de rest van de route. Eventueel nog een stuk kust maar dat is geen must. We geraken er stilaan.. 

-
- Amerikafan
zou heel erg zonde zijn als je moab laat vallen vind ik.
Zijn twee jaar geleden ook daar geweest en is top! Hebben ongeveer dezelfde ronde gedaan maar uitgebreid in 7 weken.
Je kan de SQ ook prima in Yosemite gaan bekijken..zou ik zeker doen. Voor de rest gewoon de eerste dagen in SF blijven en de laatste dag even doorbijten en een lange afstand afleggen!
groet patrick
Zijn twee jaar geleden ook daar geweest en is top! Hebben ongeveer dezelfde ronde gedaan maar uitgebreid in 7 weken.
Je kan de SQ ook prima in Yosemite gaan bekijken..zou ik zeker doen. Voor de rest gewoon de eerste dagen in SF blijven en de laatste dag even doorbijten en een lange afstand afleggen!
groet patrick
-
- Amerikafan
Dag 3: SF
Dag 4: SF- Yosemite
Dag 6: Yosemite - Death Valley
Dag 7: Death Valley - Las vegas
Dag 8: L.V
Dag 9 Las Vegas - Zion
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion - Bryce
Dag 12 Bryce
Dag 13Bryce - Torrey
Dag 14 Torrey - Moab
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab - Monument Valley
Dag 17 Monument Valley - Page
Dag 18 Page
Dag 19 Page - Grand Canyon
Dag 20 Grand Canyon - S.F
Dag 21 S.F - Ams
Dag 3: SF
Dag 4: SF- Yosemite
Dag 6: Yosemite - Death Valley
Dag 7: Death Valley - Las vegas
Dag 8: L.V
Dag 9 Las Vegas - Zion
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion - Bryce
Dag 12 Bryce
Dag 13Bryce - Torrey
Dag 14 Torrey - Moab
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab - Monument Valley
Dag 17 Monument Valley - Page
Dag 18 Page
Dag 19 Page - Grand Canyon
Dag 20 Grand Canyon - S.F
Dag 21 S.F - Ams
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
patrick, dag 20 is wel een hele rit 
Ik ben in mn eerste drie reizen in west nooit in moab geweest, daar komt dit jaar verandering in. Ik ben ook nog nooit in sequioa geweest dat doe ik ook dit jaar. Je kunt niet alles hebben in 1 keer.
Je kunt wellicht starten met een *standaard' rondje zuidwest. Ik vind de route van patrick wel mooi hoor, maar erg druk......
Het heeft er vooral mee te maken hoeveel tijd je overal wil hebben, en hoeveel je wil rijden op een dag........
ik kan wel iets bedenken hoor
1 sfo
2 sfo
3 sfo-montery
4 via big sur naar sequioa
5 sequioa
6 naar yosemite
7 yosemite
8 tioga pass tot aan lee vining, volgende ochtend bodie en mono lake
9 death valley met overnachting
10 las vegas
11 las vegas
12 las vegas-zion
13 zion
14page
15 monument valley
16 moab
17 moab
18 page
19 grand canyon
20 las vegas
21 naar la
oke ,kom echt een paar dagen te kort hier en daar, keuzes maken

Ik ben in mn eerste drie reizen in west nooit in moab geweest, daar komt dit jaar verandering in. Ik ben ook nog nooit in sequioa geweest dat doe ik ook dit jaar. Je kunt niet alles hebben in 1 keer.
Je kunt wellicht starten met een *standaard' rondje zuidwest. Ik vind de route van patrick wel mooi hoor, maar erg druk......
Het heeft er vooral mee te maken hoeveel tijd je overal wil hebben, en hoeveel je wil rijden op een dag........
ik kan wel iets bedenken hoor
1 sfo
2 sfo
3 sfo-montery
4 via big sur naar sequioa
5 sequioa
6 naar yosemite
7 yosemite
8 tioga pass tot aan lee vining, volgende ochtend bodie en mono lake
9 death valley met overnachting
10 las vegas
11 las vegas
12 las vegas-zion
13 zion
14page
15 monument valley
16 moab
17 moab
18 page
19 grand canyon
20 las vegas
21 naar la
oke ,kom echt een paar dagen te kort hier en daar, keuzes maken

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kan wel, die route van Patrick, ik zou dan wel een dag Bryce laten vallen en vervangen voor Yosemite of een extra stop aan de oostkant van Yosemite (tijd voor Bodie). En een dag Page inruilen voor een dag Moab. De Grand Canyon wordt wel wat krap zo, hangt een beetje van de mogelijke vluchten af.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
oja, de binnelandse vlucht ,even vergeten....... ga voor de route van patrick dan maar.... 

Van de Grand Canyon rijden naar S.F. is meer dan 13 uur nonstop rijden volgens google. En of er van Tusyan vluchten naar S.F. gaan... en je daar ook je huurauto kan droppen, dat weet ik niet. Dus op dat punt vind ik de route van Patrick onhaalbaar.
-
- Amerika-ontdekker
Ik dacht er uit te zijn en Moab te laten vallen, maar nu begin ik weer te twijfelen natuurlijk
Misschien nog 2 bijkomende vragen die kunnen helpen:
- We willen vooral naar SQ NP voor de grote sequoia's. Zijn deze in Mariposa (nagenoeg) even indrukwekkend? Wandelen doen we ook wel graag maar geen hele lange tochten van meerdere uren. En SQ is vooral een 'wandelpark' als ik het goed begrepen heb.
- Wat mij vooral aanspreekt in Moab zijn de 'arches'. Op zich zou één dag hiervoor voldoende zijn maar ik veronderstel dat er daar nog véél meer te zien is aangezien iedereen minimaal 2 volle dagen Moab aanraadt. Waarschijnlijk zonde om te laten schiet als je er toch bent?
Een dag Page minder is zoals aangegeven ook te overwegen.
Thanks!

Misschien nog 2 bijkomende vragen die kunnen helpen:
- We willen vooral naar SQ NP voor de grote sequoia's. Zijn deze in Mariposa (nagenoeg) even indrukwekkend? Wandelen doen we ook wel graag maar geen hele lange tochten van meerdere uren. En SQ is vooral een 'wandelpark' als ik het goed begrepen heb.
- Wat mij vooral aanspreekt in Moab zijn de 'arches'. Op zich zou één dag hiervoor voldoende zijn maar ik veronderstel dat er daar nog véél meer te zien is aangezien iedereen minimaal 2 volle dagen Moab aanraadt. Waarschijnlijk zonde om te laten schiet als je er toch bent?
Een dag Page minder is zoals aangegeven ook te overwegen.
Thanks!
Moab... geweldige plaats. De Arches zijn indrukwekkend maar op mij heeft Canyonlands Isle in the Sky heel veel indruk achtergelaten. Ik vond het zelfs mooier dan de Grand Canyon. Verder ligt er Dead Horse SP vlakbij. Er liggen verschillende scenic byways, die de moeite waard zijn zoals La Sal road loop. Google even op Moab en je ziet dat je er een week kan doorbrengen zonder je te vervelen. Alleen met 1 dag ga je dat allemaal niet redden. Canyonlands Isle in the Sky en een korte hike door de Arches kan op zich in 1 dag, al is het natuurlijk niet ideaal. Door je vertrek/aankomst in S.F. heb je eigenlijk 4 weken nodig om Moab en omgeving rustig in de route te integreren. Ondanks dat je L.A. niet interessant vindt en zo tijd hebt willen maken voor Moab, je zal toch terug moeten naar S.F. Met een binnenlandse vlucht ben je al gauw ruim halve dag kwijt met inleveren/ophalen auto, inchecken en vliegen. Dus veel tijdswinst levert dat ook niet op. Ik zou Moab laten vallen, juist omdat je een rustige route voor ogen had (je was immers niet voor niets van plan L.A. te schrappen).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 186 Reacties
- 37916 Weergaves
-
Laatste bericht door JWTS
-
- 7 Reacties