Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ckroes: trip van 18 aug tot 3 sep, start en einde in LA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ckroes
Amerika-newbie

Reis ckroes: trip van 18 aug tot 3 sep, start en einde in LA

Bericht door ckroes »

Mensen,

heb hier velen verslagen gelezen en heb gemerkt dat het niet makkelijk is een relaxte route te maken.
Ik en mijn vriendin vliegen op 18 aug op LA. We landen volgens schema om 16.00 ongeveer.

Heb wat plekjes verzameld welke we graag willen zien. Zo staat Yosemite, Brice, Sequoia, Grand Canyon, Las Vegas op de lijst.
We komen aan en vertrekken op LA maar hopen dat er ook een planning is te maken zodat we San Francisco kunnen zien.

Bedoeling was om Las Vegas heel laat te doen zodat we eventueel een dag langer kunnen blijven.
Het schema moet dus rustig zijn. We willen best een hele dag rijden om tijdwinst te boeken.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het maken van een mooi schema.

Groet en alvast bedankt
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Trip van 18 Aug tot 3 sep LA

Bericht door Pete.Z »

15 dagen effectief dus, in dat geval zou ik zeker Sequoia vergeten.

Je kan via de kustroute (highway 1) omhoog naar sf, reken twee dagen, dan twee dagen SF, twee dagen naar en voor Yosemite, via Death Valley naar Vegas in 2 dagen en dan de Grand Canyon zien via Bryce (3 dagen) en terug naar LA in twee dagen via bijvoorbeeld Sedona.

Ruwweg is dat een haalbare route, die natuurlijk wel verder uitgewerkt moet,met 2 dagen speling.

Schema's zijn anderen beter in,(lees: heb ik geen zin in :wink: ) maar aan de hand van deze plaatsen kan je wel wat schetsen op Google Maps.
Annouk
Amerikafan

Re: Trip van 18 Aug tot 3 sep LA

Bericht door Annouk »

Ik heb een poging gedaan om een route in elkaar te zetten. Van jullie wensenlijstje zit alleen Sequoia niet in deze route, omdat dit wat lastig op de route ligt en niet past in de 15 dagen.

18 aug: huis - LA
19 aug: LA - Cambria
20 aug: Cambria - SF
21 aug: SF
22 aug: SF - Yosemite
23 aug: Yosemite
24 aug: Yosemite - Lone Pine
25 aug: Lone Pine - Las Vegas
26 aug: Las Vegas
27 aug: Las Vegas
28 aug: Las Vegas - Bryce
29 aug: Bryce - Page
30 aug: Page - Grand Canyon
31 aug: Grand Canyon - Kingman / Needles
1 sep: Kingman / Needles - LA
2 sep: LA
3 sep: LA - huis

Je hebt wat weinig tijd om nog speling over te houden, maar deze route is denk ik goed te doen.
Op deze route zijn ook nog wat variaties mogelijk. Bijvoorbeeld Las Vegas een dag korter en/of in 1 keer van de Grand Canyon naar LA rijden. Deze dagen zou je goed kunnen gebruiken, bijv. voor SF of Zion.
Kijk inderdaad eens op Google Maps om een idee te krijgen van de rijtijden.

Annouk
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis ckroes: trip van 18 aug tot 3 sep, start en einde in LA

Bericht door gleuknie »

ckroes schreef:Het schema moet dus rustig zijn.
Dat is een verstandige keus. Ik zou Bryce Canyon en Sequoia in ieder geval vergeten om die route inderdaad rustig en haalbaar te houden. Kleine troost is dat er ook Sequoia's in Yosemite staan in Mariposa Grove. Deze zou je kunnen bezoeken op je route van Yosemite naar San Francisco. Dan ga je dus via de zuidingang eruit.

De route van L.A. naar Grand Canyon zou ik zeker over de Route 66 rijden. (Oatman, Hackberry, Seligman)

Dit zou een mooie en haalbare route voor jullie kunnen zijn.:

18-08: Aankomst Los Angeles
19-08: Los Angeles
20-08: Los Angeles
21-08: Los Angeles - Kingman
22-08: Kingman - Grand Canyon
23-08: Grand Canyon - Las Vegas
24-08: Las Vegas
25-08: Las Vegas - Death Valley
26-08: Death Valley - Lee Vining/Bridgeport
27-08: Lee Vining/Bridgeport - Yosemite
28-08: Yosemite
29-08: Yosemite - San Francisco (Bezoek Mariposa Grove)
30-08: San Francisco
31-08: San Francisco
01-09: San Francisco - Cambria
02-09: Cambria - Los Angeles
03-09: Los Angeles - Terugreis
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik weet niet of je in L.A. naar Disney of een studiotour wilt. Anders zou je van L.A. een dag af kunnen halen en de kustroute met 2 overnachtingen te doen. Je hebt dan net iets meer rust. Hollywood/Beverly Hills etc. heb je wel in 1 dag gezien.
ckroes
Amerika-newbie

Bericht door ckroes »

ik weet nog niet of we disney gaan bezoeken.

Heb wel wat ideeen opgedaan met deze mooie routes. Ik zal snel mijn route nog een keer te discussie stellen.

alvast bedankt voor zover.
ckroes
Amerika-newbie

Re: Reis ckroes: trip van 18 aug tot 3 sep, start en einde i

Bericht door ckroes »

onze route blijft maar wijzigen (vrouwen) en ik ben benieuwd of we nog wat onderdelen kunnen verbeteren.

18-08: Aankomst Los Angeles (hale de auto en rijden naar camarillo)
19-08: Camarillo - Monterrey
20-08: Monterrey - SF
21-08: SF
22-08: SF - Oakhurst (middag in Mariposa Grove)
23-08: Oakhurst -(dag dag door het park met hikes) - Lee Vining
24-08: Lee Vining - Death Valley
25-08: Death Valley - Las Vegas
26-08: Las Vegas
27-08: Las Vegas
28-08: Las Vegas - Page
29-08: Page
30-08: Page - Kingman
31-08: Kingman - LA
01-09: LA
02-09: LA
03-09: Los Angeles - Terugreis 19.50 --> Amsterdam

Zie ik iets over het hoofd? De meeste ritten zijn tot 5 uur max.
Hoe zouden jullie deze route zien?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Je keuze voor Camarillo snap ik niet zo. Cambria is een betere keuze, het ligt namenlijk vlak voor het begin van Big Sur (daar waar de route de bergen langs de kust in gaat en ECHT mooi wordt). De overnachting in Monterey heb je dan niet nodig. Monterey ligt namenlijk heel dicht bij SF en dan kun je net zo goed doorrijden.

Bovendien is het af te raden om na aankomst gelijk on the road te gaan. Als je rond 16:00 in LA land en je op zijn vroegst rond 18:00 wegrijdt met je huurauto van LAX dan is het voor jou (de NL tijd dus) 3 uur 's nachts! Lijkt me niet verstandig om dan een lange reis ta gaan maken!

Ook zou ik, als ik jullie was Oakhurst skippen en gewoon gelijk doorrijden naar de vallei. Okey, de bomen zijn groot, maar dat is het wel een beetje. Jullie hebben maar weinig tijd en de vallei heeft zoveel prachtigs te bieden (watervallen, hoge bergen, wildlife, meren). Bovendien zijn jullie er in augustus wat betekent dat je de Tioga Pass kunt rijden omdat er dan geen sneeuw meer ligt. Je rijdt dan via het oosten het park uit via een prachtige bergpas.

Ook zou ik je adviseren om niet die extra dag in Page te verblijven maar die overnachting in Zion NP in te plannen. Zion is een prachtig park maar ligt ook gunstig op je route LV - Zion - Page. Page zelf heeft een aantal bezienswaardigheden maar is zelf niet veel. Met 1 overnachting kun je prima Antalope Canyon bezoeken en Horseshoe Bend net ten zuiden van Page.

nog 1 vraag ook; waarom bezoeken jullie de Grand Canyon niet? :shock:

Ik denk dat zowel Annouk als Gleuknie mooie, uitgebalanceerde routes hadden voorgesteld, waar je hier en daar nog wel wat in kunt schuiven maar welke verder wel de goede plekken aan doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is maar net wat je wilt. Dit is allemaal goed te rijden, maar je ziet weinig van de parken. En je hebt maar 1 dag voor SF. Voor Las Vegas trek je meer tijd uit. Dat kan natuurlijk, dat is helemaal afhankelijk van je eigen interesses, maar je hebt er nu een hele middag (ik ga er van uit dat je niet heel lang in DV blijft hangen) en nog 2 volle dagen.
Als de sequoia's in Yosemite een must zijn, dan is in jullie geval Oakhurst geen slechte keuze. Misschien kun je dezelfde dag nog naar Glacier Point (eventueel met zonsondergang). Dan zou een overnachting in het park wel handiger zijn. Plan de rit naar Lee Vining goed, want er is heel veel te doen in heel weinig tijd.
Voor wandelingen zie http://www.yosemitehikes.com of kijk eens naar de filmpjes op de NPS-site.
Wil je rechtstreeks van Las Vegas naar Page, niet via Zion of Bryce?
En waarom van Page naar Kingman? Wil je niet naar de Grand Canyon? Wat wil je allemaal in Page doen? Niet dat daar niet genoeg te doen is in de omgeving, maar je laat veel ander moois liggen.
Als je naar de Grand Canyon gaat zou ik daar een overnachting plannen, op die manier kun je ook nog een zonsondergang meenemen.

Marianne
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Las Vegas - Page... ik gok dat het via of Zion of Bryce gaat
Page-Kingman... waarschijnlijk zit daar de Grand Canyon tussen

Maar ik zou dan toch de route van Annouk aanhouden daar zit wat meer rust in als in je eigen variant. Maar als je nu nog hotels moet boeken, het zal me dan niet verbazen als alles in de parken al vol zit of onbetaalbaar is. Dat is toch wel jammer, je hebt al niet veel tijd en het dan op maken aan heen-en-weer rijden is zonde.
be2712
Amerikafan

Bericht door be2712 »

ckroes schreef:Mensen,

heb hier velen verslagen gelezen en heb gemerkt dat het niet makkelijk is een relaxte route te maken.
Ik en mijn vriendin vliegen op 18 aug op LA. We landen volgens schema om 16.00 ongeveer.

Heb wat plekjes verzameld welke we graag willen zien. Zo staat Yosemite, Brice, Sequoia, Grand Canyon, Las Vegas op de lijst.
We komen aan en vertrekken op LA maar hopen dat er ook een planning is te maken zodat we San Francisco kunnen zien.

Bedoeling was om Las Vegas heel laat te doen zodat we eventueel een dag langer kunnen blijven.
Het schema moet dus rustig zijn. We willen best een hele dag rijden om tijdwinst te boeken.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het maken van een mooi schema.

Groet en alvast bedankt
moet ik mooie wegen voor je uitkiezen? die ik zelf ook al gedaan heb met veel kronkelingen en waanzinnige uitzichten of heb je liever saaie insterstates die wel 30% sneller zijn?
las vegas wel niet laatst aangezien dat uw aanvlieg stad daar niet echt handig voor ligt tegenover de bezienswaardigheden!

http://img514.imageshack.us/img514/2550/testa.jpg
Laatst gewijzigd door be2712 op 23 jun 2010, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

moet ik mooie wegen voor je uitkiezen?
Niets moet....lijkt me.
ckroes
Amerika-newbie

Bericht door ckroes »

RiverCola schreef:Je keuze voor Camarillo snap ik niet zo. Cambria is een betere keuze, het ligt namenlijk vlak voor het begin van Big Sur (daar waar de route de bergen langs de kust in gaat en ECHT mooi wordt). De overnachting in Monterey heb je dan niet nodig. Monterey ligt namenlijk heel dicht bij SF en dan kun je net zo goed doorrijden.

Bovendien is het af te raden om na aankomst gelijk on the road te gaan. Als je rond 16:00 in LA land en je op zijn vroegst rond 18:00 wegrijdt met je huurauto van LAX dan is het voor jou (de NL tijd dus) 3 uur 's nachts! Lijkt me niet verstandig om dan een lange reis ta gaan maken!

Ook zou ik, als ik jullie was Oakhurst skippen en gewoon gelijk doorrijden naar de vallei. Okey, de bomen zijn groot, maar dat is het wel een beetje. Jullie hebben maar weinig tijd en de vallei heeft zoveel prachtigs te bieden (watervallen, hoge bergen, wildlife, meren). Bovendien zijn jullie er in augustus wat betekent dat je de Tioga Pass kunt rijden omdat er dan geen sneeuw meer ligt. Je rijdt dan via het oosten het park uit via een prachtige bergpas.

Ook zou ik je adviseren om niet die extra dag in Page te verblijven maar die overnachting in Zion NP in te plannen. Zion is een prachtig park maar ligt ook gunstig op je route LV - Zion - Page. Page zelf heeft een aantal bezienswaardigheden maar is zelf niet veel. Met 1 overnachting kun je prima Antalope Canyon bezoeken en Horseshoe Bend net ten zuiden van Page.

nog 1 vraag ook; waarom bezoeken jullie de Grand Canyon niet? :shock:
De keuze voor Camarillo is voornamelijk om uit LA te zijn. het is ook maar een 90 minuten rijden vanaf het vliegveld. En dan zijn we ook direct op weg!

De dag na Oakhurst willen we door Yosemite heen rijden en dan over de Tioga pass naar Lee Vining te gaan. Of zou hiervoor te weinig tijd zijn en is een overnachting direct in het park makkelijker? Daarvoor kan ik dan Oakhurst dan laten vallen?

Een andere goede aanpassing kan zijn LV - ZION NP en dag later ZION - Grand Canyon (via Page) begrijp ik hier uit. Waar te overnachten dan? in de Valley?

We zijn in het plannen een ramp volgens mij!
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Zijn er nog plaatsen vrij in de vallei dan? Echt, ik zou me aan het schema van Annouk houden en gauw de overnachtingengaan vastleggen. Er komt vast nog wel een volgende keer voor dingen die op herhaling moeten of die je nu gemist hebt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer