Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
omrijden als Tiogapas is gesloten
omrijden als Tiogapas is gesloten
Beste mensen,
Op 11 mei verlaat ik Death Valley en overnacht (met 25 ft camper) in de buurt van Mono Lake. (iemand een idee voor een goede/leuke camping?) daarna het liefst via de Tioga pass naar Yosemite maar ik verwacht niet dat die dan al open is. dit houdt in dat ik om moet rijden. Op de kaart zie ik wegnummer 108 als kortste route naar Yosemite. Is dit de beste route om met een camper te rijden of kan ik beter een andere route nemen? Alvast bedankt HansH
Op 11 mei verlaat ik Death Valley en overnacht (met 25 ft camper) in de buurt van Mono Lake. (iemand een idee voor een goede/leuke camping?) daarna het liefst via de Tioga pass naar Yosemite maar ik verwacht niet dat die dan al open is. dit houdt in dat ik om moet rijden. Op de kaart zie ik wegnummer 108 als kortste route naar Yosemite. Is dit de beste route om met een camper te rijden of kan ik beter een andere route nemen? Alvast bedankt HansH
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: omrijden als Tiogapas is gesloten
Het is de vraag of de 108 dan wel open is. Dit is de Sonora Pass en die gaat meestal wel iets eerder open, maar het blijft een risico. De enige weg die zeker open is, is de ca88.
Marianne
Marianne
Mocht de Sonora Pas open zijn, dan is dat wel een heel mooi alternatief voor de Tioga Pas. Wij hadden destijds de pech dat Tioga 2 dagen later open zou gaan (wij konden daar niet op wachten) maar Sonora was wel al open.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
De CA-88 (Carson pass, http://en.wikipedia.org/wiki/Carson_Pass ) is niet alleen de enige weg die het hele jaar open is, maar ook nog eens zeer de moeite om te zien, dat is de mooiste alternatieve route, in mijn ogen.
Bedankt voor de tips. Is er een leuke/goede camping (RV) in de buurt van Mono lake (+/- 30 mijl). We komen nl. die dag uit Death valley en willen in die omgeving overnachten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Lee Vining heb je Mono Vista RV Park. Iets zuidelijker is June Lake mooi, bijvoorbeeld het Silver Lake Resort.
Marianne
Marianne
Ook wij zullen begin mei met onze camper via de Carson pass richting Yosemite rijden.
Weet iemand ook een camping op die route??
In 1 dag vanaf Lee Vining naar Yosemite lijkt me veel te ver.
Weet iemand ook een camping op die route??
In 1 dag vanaf Lee Vining naar Yosemite lijkt me veel te ver.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kan desnoods wel in 1 dag. Zit je in Yosemite Village of heb je een camping buiten het park? Dat scheelt ook gauw weer een uur.
Als je nog naar Bodie wilt of het echt op je gemak wilt doen, is het wel nodig om nog een overnachting onderweg te plannen. Je zou dan ergens langs de 49 moeten kijken.
Als je rechtstreeks gaat kun je in de omgeving van Groveland iets zoeken, daar zitten meerdere campings.
Marianne
Als je nog naar Bodie wilt of het echt op je gemak wilt doen, is het wel nodig om nog een overnachting onderweg te plannen. Je zou dan ergens langs de 49 moeten kijken.
Als je rechtstreeks gaat kun je in de omgeving van Groveland iets zoeken, daar zitten meerdere campings.
Marianne
dank je Marianne,
we willen inderdaad Bodie ook doen en hebben de camping in Yosemite al gereserveerd voor de volgende dag.
We kijken wel hoever we komen en kunnen rustig aandoen en iets zoeken langs de 49.
we willen inderdaad Bodie ook doen en hebben de camping in Yosemite al gereserveerd voor de volgende dag.
We kijken wel hoever we komen en kunnen rustig aandoen en iets zoeken langs de 49.
- WillemenIrma
- Amerika-ontdekker
Ook wij willen Yosemite begin juni bezoeken en hopen ook via Tiogapas te rijden.
Mocht dat niet lukken dan stellen jullie de CA88 of CA108 voor als alternatief. (De laatste zou eventueel ook nog gesloten kunnen zijn.)
In mijn atlas zie ik nog een weg parallel tussen de twee genoemde wegen lopen. De national scenic byway CA4, al gaat die ook wel over twee passen heen, Monitor Pass en Ebetts Pass.
Wie weet er daar meer over??? (En kunje daar goed met een camper door?)
Irma
Mocht dat niet lukken dan stellen jullie de CA88 of CA108 voor als alternatief. (De laatste zou eventueel ook nog gesloten kunnen zijn.)
In mijn atlas zie ik nog een weg parallel tussen de twee genoemde wegen lopen. De national scenic byway CA4, al gaat die ook wel over twee passen heen, Monitor Pass en Ebetts Pass.
Wie weet er daar meer over??? (En kunje daar goed met een camper door?)
Irma
- WillemenIrma
- Amerika-ontdekker
Sorry, iemand suggereerde de site van Wikipedia. Daar vond ik categorie: Mountain passes.
Zie hier over Ebetts Pass:
Today, Ebbetts Pass is one of the least traveled passes in the Sierra Nevada. An extensive section of highway over the pass is less than two lanes with no dividing line. It has very steep sections with hairpin corners.[7] The eastern slope is particularly difficult, as many of the hairpin corners are blind, and steepen suddenly at the apex, making it necessary to shift to first gear in most vehicles. It is rarely used by commercial traffic and is not recommended for vehicles towing long trailers.[8]
Zie hier over Ebetts Pass:
Today, Ebbetts Pass is one of the least traveled passes in the Sierra Nevada. An extensive section of highway over the pass is less than two lanes with no dividing line. It has very steep sections with hairpin corners.[7] The eastern slope is particularly difficult, as many of the hairpin corners are blind, and steepen suddenly at the apex, making it necessary to shift to first gear in most vehicles. It is rarely used by commercial traffic and is not recommended for vehicles towing long trailers.[8]
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Heb je ook mooie foto's onderweg kunnen maken? Ik ben erg nieuwsgierig naar de Sonora Pass, aangezien wij er onze horrorrit hebben gemaakt in het donker haha.jolanxyz schreef:Mocht de Sonora Pas open zijn, dan is dat wel een heel mooi alternatief voor de Tioga Pas. Wij hadden destijds de pech dat Tioga 2 dagen later open zou gaan (wij konden daar niet op wachten) maar Sonora was wel al open.
Dat klinkt ook wel als een interessante route.WillemenIrma schreef:Zie hier over Ebetts Pass:

Ik vond hier nog een link met een prachtige foto van de Ebbetts Pass Valley.:
http://lhannelbelieves.com/more_stateme ... ledgements
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Langs de 4 zijn ook sequoia groves (Calaveras big trees SP). Je krijgt het nog druk René!
Marianne
Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Haha dat is het grote nadeel van de V.S.
Bijna alle natuur is daar prachtig. Ik zal mijn route zeker nog weer aan moeten gaan passen.
Bijna alle natuur is daar prachtig. Ik zal mijn route zeker nog weer aan moeten gaan passen.

Groetjes René
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Eh..vraagje...als je over de CA 88 gaat richting Yosemite ga je dan bij Jacksonover de 49 binnen door? Geen idee hoe de wegen daar zijn!?Wij zijn met een 25 feet camper.
Thanks!
Thanks!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, wij reden het in 2006, zie ons reisverslag bij 31 juli voor een kaartje en een beschrijving.
Is goed te doen, ook met een camper lijkt me.
Marianne
Is goed te doen, ook met een camper lijkt me.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 909 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-