Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Glacier point met camper bereikbaar?
Glacier point met camper bereikbaar?
Graag zou ik Glacier Point bezoeken tijdens onze vakantie. Maar... is deze ook zelf met de camper te bereiken?
Of rijdt er een shuttle? We hebben niet de ambitie om van Glacier Point naar beneden te wandelen (vinden we wel leuk, maar ik denk onze 4-jarige zoon nog niet, hahaha).
Alvast bedankt!
Of rijdt er een shuttle? We hebben niet de ambitie om van Glacier Point naar beneden te wandelen (vinden we wel leuk, maar ik denk onze 4-jarige zoon nog niet, hahaha).
Alvast bedankt!
Reisverslag van onze reis door Zuidwest USA, juni 2010 van San Francisco naar Salt Lake City: http://mamarije.blogspot.com/p/blog.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Glacier point met camper bereikbaar?
Dat kan, misschien is het wel lastig om een parkeerplaats te vinden. Er rijdt een hikersbus naar Glacier Point vanuit de vallei, zie hiervoor www.yosemitepark.com onder activities.
Marianne
Marianne
Vorig jaar in October waren er wegenwerken aan de weg naar Glacier Point. Het was toen al helemaal niet leuk met een gewone auto en ik zou die weg in die staat niet met een camper aanbevelen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Over de huidige toestand van het wegdek kan ik niet oordelen, maar ik ben in elk geval zonder problemen met een 25 ft camper naar Glacier Point gereden.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Normaal gesproken rijden er ook touringcars omhoog, een camper zal dus zeker geen probleem geven.
Hoi,
Wij zijn met een 30ft camper in het hoogseizoen naar Glacier gereden, en dit ging goed. Behalve dan dat de helft misselijk was van alle bochten...
Er werd aan de weg gewerkt, en we moesten wel een half uur wachten, maar dit was al vermeld bij de ingang van het park. Wij waren er om half negen in de ochtend en er was voldoende parkeerruimte. Denk dat later op de dag dat wel anders zal zijn.
Wij zijn met een 30ft camper in het hoogseizoen naar Glacier gereden, en dit ging goed. Behalve dan dat de helft misselijk was van alle bochten...

groetjes, Greetje
And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij zijn er altijd tegen het einde van de middag geweest, en toen was het inderdaad altijd goed zoeken naar een parkeerplaats. Er vertrekken wel constant mensen omdat de meesten daar maar een half uurtje zijn of zo. Dus als het volzet is, dan moet je waarschijnlijk niet al te lang wachten (wel geen idee voor de camper parkeerplaatsen). De weg is perfect te doen met een camper. Alleen best bochtig zoals al gezegd is.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Even over die bus; die is niet gratis als mensen dat denken en ik heb gelezen dat je 'moet' reserveren. Het kost $25 pp voor volw en ik meen $15 voor kids. De rit van de bus duurt vanuit de Valley ongeveer een uur dus dan weet je dat je met de camper er ook een tijdje over doet. Voor ons staat het ook op programma.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die prijzen zijn voor een enkeltje, een round trip kost 43 dollar pp. Zie ook de link die ik hierboven heb gegeven (bij guided bus tours).
En ja, het zal wel een uur zijn, wellicht nog meer. De bus tour is 4 uur, maar daarin zit nog wel tijd voor een wandeling naar het uitzichtpunt.
Als je niet van plan bent om naar beneden te lopen zou ik met eigen vervoer gaan hoewel de buschauffeur ook als gids optreedt en vaak wel leuke en interessante dingen weet te vertellen. Vermijd in dat geval om in de buurt van groepen Japanners te gaan zitten, want dan hoor je de gids niet meer.
Reserveren is echt nodig, zeker voor de ochtendbussen.
Marianne
En ja, het zal wel een uur zijn, wellicht nog meer. De bus tour is 4 uur, maar daarin zit nog wel tijd voor een wandeling naar het uitzichtpunt.
Als je niet van plan bent om naar beneden te lopen zou ik met eigen vervoer gaan hoewel de buschauffeur ook als gids optreedt en vaak wel leuke en interessante dingen weet te vertellen. Vermijd in dat geval om in de buurt van groepen Japanners te gaan zitten, want dan hoor je de gids niet meer.
Reserveren is echt nodig, zeker voor de ochtendbussen.
Marianne
Dank voor jullie reacties. Dan vertrekken we een keer vroeg met de camper naar boven 

Reisverslag van onze reis door Zuidwest USA, juni 2010 van San Francisco naar Salt Lake City: http://mamarije.blogspot.com/p/blog.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2862 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties