Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Michel_v_O: advies gevraagd rondreis SF - LV - LA
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Reis Michel_v_O: advies gevraagd rondreis SF - LV - LA
Ik heb samen met mijn vriendin dit jaar gekozen voor 3 weken vakantie in Amerika.
Het wordt een (rustige) autoreis en we overnachten in hotels.
Voor echte aanraders, maar zeker de afknappers, van hotels staan we open.
Het aantal dagen staat vast, maar de route nog niet. (Anders hoef ik hem hier niet aan te geven)
We willen het laatste weekend van augustus vertrekken.
Mochten er locaties ontoegankelijk zijn in deze periode dan hoor ik dat uiteraard ook graag.
Voorlopig zijn wij tot de volgende route gekomen.
Dag 1 - Amsterdam – San Francisco
Dag 2 - San Francisco
Dag 3 - San Francisco
Dag 4 - San Francisco – Yosemite NP
Dag 5 - Yosemite NP
Dag 6 - Yosemite NP – Sequoia / Kings Canyon
Dag 7 - Sequoia / Kings Canyon – Death Valley
Dag 8 - Death Valley – Las Vegas
Dag 9 - Las Vegas
Dag 10 - Las Vegas (Helikoptervlucht)
Dag 11 - Las Vegas - Zion
Dag 12 - Zion – Bryce Canyon
Dag 13 - Bryce Canyon – Monument Valley
Dag 14 - Monument Valley – Grand Canyon
Dag 15 - Grand Canyon
Dag 16 - Grand Canyon – Lake Havasu City of Laughlin
Dag 17 - Lake Havasu City of Laughlin – Palm Springs
Dag 18 - Palm Springs – Los Angeles
Dag 19 - Los Angeles
Dag 20 - Los Angeles
Dag 21 - Los Angeles - Amsterdam
Dag 22 - Aankomst Amsterdam
Uiteraard kan hij ook van achter naar voren gepland worden.
Vanuit Las Vegas willen we de helikoptervlucht doen over en een landing in de Grand Canyon.
Is dit een aanrader of kunnen we i.p.v. bij Las Vegas beter bij de Grand Canyon een dag extra pakken en daar de vlucht vandaan nemen?
Vanuit de Grand Canyon naar Palm Springs willen we een overnachting pakken in Lake Havasu City of in Laughlin.
Welke raden jullie aan? (Of zitten we daar alsnog niet helemaal perfect?)
De kustroute pakken we bewust niet mee, omdat we vinden dat we dat niet in deze 3 weken gepropt krijgen.
Dit wordt dan een route die we een andere keer pakken.
Zouden jullie je mening kunnen geven over de route en de eventuele knelpunten.
Alvast bedankt hiervoor.
Michel.
Het wordt een (rustige) autoreis en we overnachten in hotels.
Voor echte aanraders, maar zeker de afknappers, van hotels staan we open.
Het aantal dagen staat vast, maar de route nog niet. (Anders hoef ik hem hier niet aan te geven)
We willen het laatste weekend van augustus vertrekken.
Mochten er locaties ontoegankelijk zijn in deze periode dan hoor ik dat uiteraard ook graag.
Voorlopig zijn wij tot de volgende route gekomen.
Dag 2 - San Francisco
Dag 3 - San Francisco
Dag 5 - Yosemite NP
Dag 6 - Yosemite NP – Sequoia / Kings Canyon
Dag 7 - Sequoia / Kings Canyon – Death Valley
Dag 9 - Las Vegas
Dag 10 - Las Vegas (Helikoptervlucht)
Dag 11 - Las Vegas - Zion
Dag 13 - Bryce Canyon – Monument Valley
Dag 15 - Grand Canyon
Dag 16 - Grand Canyon – Lake Havasu City of Laughlin
Dag 17 - Lake Havasu City of Laughlin – Palm Springs
Dag 18 - Palm Springs – Los Angeles
Dag 19 - Los Angeles
Dag 20 - Los Angeles
Uiteraard kan hij ook van achter naar voren gepland worden.
Vanuit Las Vegas willen we de helikoptervlucht doen over en een landing in de Grand Canyon.
Is dit een aanrader of kunnen we i.p.v. bij Las Vegas beter bij de Grand Canyon een dag extra pakken en daar de vlucht vandaan nemen?
Vanuit de Grand Canyon naar Palm Springs willen we een overnachting pakken in Lake Havasu City of in Laughlin.
Welke raden jullie aan? (Of zitten we daar alsnog niet helemaal perfect?)
De kustroute pakken we bewust niet mee, omdat we vinden dat we dat niet in deze 3 weken gepropt krijgen.
Dit wordt dan een route die we een andere keer pakken.
Zouden jullie je mening kunnen geven over de route en de eventuele knelpunten.
Alvast bedankt hiervoor.
Michel.
Amerika bezocht in 2010, 2013, 2014, 2015, 2016, 2018, 2019, 2022 en 2023
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Advies gevraagd rondreis SF - LV - LA
Vanuit Vegas pak je ook een mooie view mee (oa Hooverdam). Ik zag ook mensen die met een vliegtuigje vanuit Vegas kwamen en bij de GC 'overstapten' op een helikopter, om vervolgens weer met het vliegtuigje terug te gaan. Je kan eea combineren met de Skywalk, maar vond dat acheraf niet nodig.Michel_v_O schreef:Vanuit Las Vegas willen we de helikoptervlucht doen over en een landing in de Grand Canyon.
Grand Canyon-Palm Springs is op zich ook in 1 dag te rijden. Anders heb je ook nog Kingman. Vergeet rt 66 niet (authentiek Oatman) niet!
Met de vlucht (en tussenstop daar?) naar de GC, stop je veel tijd in de GC; je kan dus korten op de GC (tenzij je flink aan het hiken gaat daar).
Gr, Gerben
Re: Advies gevraagd rondreis SF - LV - LA
Hoi Michel,
Mooie reis hebben jullie in de planning!
Ik zou een paar dingen aanpassen in je route, zie hieronder:
Dag 2 - San Francisco
Dag 3 - San Francisco
Dag 5 - Yosemite NP
Dag 6 - Yosemite NP – Lee Vining
Dag 7 - Lee Vining – Death Valley
Dag 9 - Las Vegas
Dag 10 - Las Vegas - Zion
Dag 11 - Zion
Dag 13 - Bryce Canyon – Page
Dag 14 - Page – Monument Valley
Dag 15 - Monument Valley - Grand Canyon
Dag 16 - Grand Canyon
Dag 17 - Grand Canyon - Needles / Kingman
Dag 18 - Needles / Kingman – Los Angeles
Dag 19 - Los Angeles
Dag 20 - Los Angeles
Voor Sequoia / Kings Canyon heb je in jouw route heel weinig tijd. Omdat het niet echt mooi op de route ligt heb ik het eruit gehaald. De Sequoia bomen kan je ook in Yosemite bekijken (bijv. in de Mariposa Grove).
Van Yosemite naar Lee Vining rij je via de Tioga Pass, een erg mooie route. Je hebt dan ook voldoende tijd om Mono Lake en Bodie te bezoeken.
De helikoptervluchten vanuit Las Vegas gaan niet naar het Grand Canyon NP maar naar een ander deel van de Canyon. Als je een helikoptervlucht wilt doen, zou ik die gewoon bij de Grand Canyon zelf doen, daar heb je genoeg tijd voor met een volle dag.
Ik heb Page nog toegevoegd in je route, hier is heel veel te zien, o.a. Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Glen Canyon Dam.
Tussen de Grand Canyon en LA is 1 overnachting in principe voldoende, als je in Needles of Kingman overnacht kan je nog een stuk van de Route 66 meepakken.
Annouk
Mooie reis hebben jullie in de planning!
Ik zou een paar dingen aanpassen in je route, zie hieronder:
Dag 2 - San Francisco
Dag 3 - San Francisco
Dag 5 - Yosemite NP
Dag 6 - Yosemite NP – Lee Vining
Dag 9 - Las Vegas
Dag 11 - Zion
Dag 13 - Bryce Canyon – Page
Dag 14 - Page – Monument Valley
Dag 15 - Monument Valley - Grand Canyon
Dag 16 - Grand Canyon
Dag 17 - Grand Canyon - Needles / Kingman
Dag 18 - Needles / Kingman – Los Angeles
Dag 19 - Los Angeles
Dag 20 - Los Angeles
Voor Sequoia / Kings Canyon heb je in jouw route heel weinig tijd. Omdat het niet echt mooi op de route ligt heb ik het eruit gehaald. De Sequoia bomen kan je ook in Yosemite bekijken (bijv. in de Mariposa Grove).
Van Yosemite naar Lee Vining rij je via de Tioga Pass, een erg mooie route. Je hebt dan ook voldoende tijd om Mono Lake en Bodie te bezoeken.
De helikoptervluchten vanuit Las Vegas gaan niet naar het Grand Canyon NP maar naar een ander deel van de Canyon. Als je een helikoptervlucht wilt doen, zou ik die gewoon bij de Grand Canyon zelf doen, daar heb je genoeg tijd voor met een volle dag.
Ik heb Page nog toegevoegd in je route, hier is heel veel te zien, o.a. Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Glen Canyon Dam.
Tussen de Grand Canyon en LA is 1 overnachting in principe voldoende, als je in Needles of Kingman overnacht kan je nog een stuk van de Route 66 meepakken.
Annouk
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: Reis Michel_v_O: advies gevraagd rondreis SF - LV - LA
Dag naamgenoot,
Er is weinig aan te merken op de route die Anouk voorstelde.
Je kunt bij de Grand Canyon en LA zelfs nog een dag winnen.
Dag 15 kom je waarschijnlijk eind van de middag aan bij de GC en kun je mooi de zonsondergang meepikken.
's Ochtends kun je dan de helicoptervlucht over de Grand Canyon doen en evt. daarna nog een wandeling in de GC zelf.
Het aantal wandelingen in de GC is zeer beperkt.
Rond het middaguur kun je dan richting Kingman rijden.
LA vond ik (persoonlijk) wat tegenvallen. Alles ligt ver uit elkaar en na al het natuurgeweld wat je al gezien hebt denk ik dat LA weinig indruk zal maken. Voor een mooi uitzicht over de stad zou je naar Griffith Observatory kunnen rijden, daarna richting Hollywood Boulevard en Santa Monica, de andere dag een pretpark en je hebt de standaard 'hoogtepunten' wel weer gehad. Ik zou dan liever een decadent nachtje in Las Vegas extra plannen, maar ook dat is uiteraard voor iedereen anders.
Er is weinig aan te merken op de route die Anouk voorstelde.
Je kunt bij de Grand Canyon en LA zelfs nog een dag winnen.
Dag 15 kom je waarschijnlijk eind van de middag aan bij de GC en kun je mooi de zonsondergang meepikken.
's Ochtends kun je dan de helicoptervlucht over de Grand Canyon doen en evt. daarna nog een wandeling in de GC zelf.
Het aantal wandelingen in de GC is zeer beperkt.
Rond het middaguur kun je dan richting Kingman rijden.
LA vond ik (persoonlijk) wat tegenvallen. Alles ligt ver uit elkaar en na al het natuurgeweld wat je al gezien hebt denk ik dat LA weinig indruk zal maken. Voor een mooi uitzicht over de stad zou je naar Griffith Observatory kunnen rijden, daarna richting Hollywood Boulevard en Santa Monica, de andere dag een pretpark en je hebt de standaard 'hoogtepunten' wel weer gehad. Ik zou dan liever een decadent nachtje in Las Vegas extra plannen, maar ook dat is uiteraard voor iedereen anders.
-
- Amerika-ontdekker
@Gerben: Bedankt voor je reactie, we wijzigen Lake Havasu City/Laughlin dus in Needles of Kingman.
@ Annouk: Bedankt voor je reactie, alleen hebben we het gezegde: actie is reactie.
Dus ik heb nu wel weer wat vragen naar aanleiding van jou opmerkingen/wijzigingen.
Vat dit niet op als commentaar, ik vraag dit alleen om duidelijkheid te krijgen waarom je deze wijzigingen gedaan hebt.
-Verhaal Sequoia is duidelijk
-Waarom zet je bij Zion een volledige dag extra?
-Dag weg bij Las Vegas is waarschijnlijk omdat je daar ook de helikoptervlucht hebt laten vervallen.
Dat was ook de enige reden om daar te zijn en is dus ook niet erg.
-Page is duidelijk.
-Needles / Kingman is ook duidelijk en nemen we mee in de planning.
-Wij hadden een overnachting gepland in Palm Springs omdat dit ons wel een mooie plaats lijkt.
Heb jij hem eruit gehaald omdat de dagen op waren of omdat er niet zoveel te doen is om er een nacht aan te spenderen?
@Michel: Bedankt voor je reactie en de bevestiging voor de mooie route die Annouk opgegeven heeft.
Ik begrijp uit je verhaal dat de Grand Canyon leuk is om te bekijken en, als je niet van lange wandelingen houdt, daarna weer te vertrekken.
Wat betreft de indruk die LA op ons zal maken weet ik nu natuurlijk nog niet, maar inkorten doen we deze niet.
En over het extra nachtje Las Vegas kan ik je vertellen dat dat met ons uitgavenpatroon geen goed idee is.
Groeten,
Michel.
@ Annouk: Bedankt voor je reactie, alleen hebben we het gezegde: actie is reactie.
Dus ik heb nu wel weer wat vragen naar aanleiding van jou opmerkingen/wijzigingen.
Vat dit niet op als commentaar, ik vraag dit alleen om duidelijkheid te krijgen waarom je deze wijzigingen gedaan hebt.
-Verhaal Sequoia is duidelijk
-Waarom zet je bij Zion een volledige dag extra?
-Dag weg bij Las Vegas is waarschijnlijk omdat je daar ook de helikoptervlucht hebt laten vervallen.
-Page is duidelijk.
-Needles / Kingman is ook duidelijk en nemen we mee in de planning.
-Wij hadden een overnachting gepland in Palm Springs omdat dit ons wel een mooie plaats lijkt.
Heb jij hem eruit gehaald omdat de dagen op waren of omdat er niet zoveel te doen is om er een nacht aan te spenderen?
@Michel: Bedankt voor je reactie en de bevestiging voor de mooie route die Annouk opgegeven heeft.
Ik begrijp uit je verhaal dat de Grand Canyon leuk is om te bekijken en, als je niet van lange wandelingen houdt, daarna weer te vertrekken.
Wat betreft de indruk die LA op ons zal maken weet ik nu natuurlijk nog niet, maar inkorten doen we deze niet.
En over het extra nachtje Las Vegas kan ik je vertellen dat dat met ons uitgavenpatroon geen goed idee is.

Groeten,
Michel.
Op dit forum wordt vaak een volle dag Zion aangeraden omdat dit een park is waar je veel mooie (ook korte) wandelingen kan maken. Als jullie niet van wandelen houden, zou het ook een dagje korter kunnen.Michel_v_O schreef:-Waarom zet je bij Zion een volledige dag extra?
Dat dacht ik al, daarom had ik een dagje minder gedaan. Hoewel een dagje extra in Las Vegas ook erg leuk isMichel_v_O schreef:Dag weg bij Las Vegas is waarschijnlijk omdat je daar ook de helikoptervlucht hebt laten vervallen.

Ik had hem er inderdaad uit gehaald omdat de dagen op waren en het niet echt nodig is om tussen Needles / Kingman en LA nog een overnachting te hebben. Ik ben er nog niet geweest, dus kan je niet vertellen of het de moeite waard is. Als je in Palm Springs overnacht heb je wel meer tijd om Joshua Tree te bezoeken, is ook leuk. Je moet hier dan wel een andere overnachting voor opofferen natuurlijk.Michel_v_O schreef:-Wij hadden een overnachting gepland in Palm Springs omdat dit ons wel een mooie plaats lijkt.
Annouk
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
De route van Annouk is inderdaad een mooie route. Een extra nacht Zion is ook handig, zodat je de dag ervoor tijd hebt om Valley Of Fire State Park mee te pakken (Als deze nog open is. Ik las hier iets over op het forum.)
Mocht je geen 2 nachten bij de Grand Canyon doen, maar 1, dan zou ik alleen die ene nacht Grand Canyon boeken en de dag erna zien hoever je komt. Op die route is het niet nodig om vooraf te boeken. Stel je voor, dat je inderdaad op tijd weg bent bij de Grand Canyon, dan kun je makkelijk tot Kingman rijden, maar mocht je nog zo onder de indruk zijn van de Grand Canyon en er dus wat langer blijft, kun je bijvoorbeeld ook in Williams overnachten.
Mocht je geen 2 nachten bij de Grand Canyon doen, maar 1, dan zou ik alleen die ene nacht Grand Canyon boeken en de dag erna zien hoever je komt. Op die route is het niet nodig om vooraf te boeken. Stel je voor, dat je inderdaad op tijd weg bent bij de Grand Canyon, dan kun je makkelijk tot Kingman rijden, maar mocht je nog zo onder de indruk zijn van de Grand Canyon en er dus wat langer blijft, kun je bijvoorbeeld ook in Williams overnachten.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
Na de reacties hebben we de route als volgt aangepast.
Dag 2 - San Francisco
Dag 3 - San Francisco
Dag 4 - San Francisco – Yosemite
Dag 5 - Yosemite
Dag 6 - Yosemite – Lee Vining
Dag 9 - Las Vegas (Dagje site seeing)
Dag 11 - Zion – Bryce Canyon
Dag 12 - Bryce Canyon – Page
Dag 13 - Page – Monument Valley
Dag 15 - Grand Canyon (Helikoptervlucht in de ochtend)
Dag 16 - Grand Canyon – Needles of Kingman
Dag 17 - Needles of Kingman – Joshua Tree
Dag 18 - Joshua Tree – Los Angeles
Dag 19 - Los Angeles
Dag 20 - Los Angeles
Het lijkt alsof hierin de richting ook bepaald is, maar niets is minder waar.
Dit laten we namelijk afhangen van de vertrekdatum in combinatie met de nachten van Las Vegas (omdat we deze vanwege de prijs niet in het weekend laten vallen) en jullie reacties.
De door Annouk voorgestelde extra dag in Zion laten we vervallen om toch bij Palm Springs/Joshua Tree te kunnen overnachten.
Nu dit duidelijk is gaan we concreet op zoek naar de hotels.
Omdat het voor ons de eerste keer naar Amerika is boeken we deze reis via een reisorganisator (Tioga of Travelnauts).
Hier hebben we dan ook een offerte aangevraagd om te kijken wat voor prijs eruit komt rollen.
Groeten,
Michel.
Dag 2 - San Francisco
Dag 3 - San Francisco
Dag 4 - San Francisco – Yosemite
Dag 5 - Yosemite
Dag 6 - Yosemite – Lee Vining
Dag 9 - Las Vegas (Dagje site seeing)
Dag 11 - Zion – Bryce Canyon
Dag 12 - Bryce Canyon – Page
Dag 13 - Page – Monument Valley
Dag 15 - Grand Canyon (Helikoptervlucht in de ochtend)
Dag 16 - Grand Canyon – Needles of Kingman
Dag 17 - Needles of Kingman – Joshua Tree
Dag 18 - Joshua Tree – Los Angeles
Dag 19 - Los Angeles
Dag 20 - Los Angeles
Het lijkt alsof hierin de richting ook bepaald is, maar niets is minder waar.
Dit laten we namelijk afhangen van de vertrekdatum in combinatie met de nachten van Las Vegas (omdat we deze vanwege de prijs niet in het weekend laten vallen) en jullie reacties.
De door Annouk voorgestelde extra dag in Zion laten we vervallen om toch bij Palm Springs/Joshua Tree te kunnen overnachten.
Nu dit duidelijk is gaan we concreet op zoek naar de hotels.
Omdat het voor ons de eerste keer naar Amerika is boeken we deze reis via een reisorganisator (Tioga of Travelnauts).
Hier hebben we dan ook een offerte aangevraagd om te kijken wat voor prijs eruit komt rollen.
Groeten,
Michel.
Ik zou toch overwegen om na de helicoptervlucht in de Grand Canyon al op weg te gaan richting Los Angeles. De Grand Canyon bestaat vooral uit viewpunten. Het ritje van Monument Valley naar Grand Canyon Village zal een kleine 3 uur zijn, maar je ziet al een aantal viewpunten op de route die je dan rijdt. Het enige wat je dan nog hoeft te doen is de shuttle te pakken voor de westrim, stukje langs de rand te lopen, genieten van de zonsondergang etc. Maar te samen met de helicoptervlucht de volgende ochtend, heb je een goed beeld van de canyon. Als je na de helicoptorvlucht rond een uur of 1 zou vertrekken, kun je 's avonds al in Kingman zijn. Je houdt dan dus een overnachting over die je bij Zion kunt gebruiken.
Oja, het zelf boeken is over het algemeen goedkoper, wat dan weer beter is voor je uitgavepatroon ter plaatse
Mocht je dat eng vinden dan kan je ook het minimale afnemen voor een pakketreis: 1 overnachting, de vlucht en de huurauto of alleen een fly-drive (auto/vlucht). Dat hoeft dan niet eens via een specialist maar dat zou iedere touroperator kunnen zijn.
Oja, het zelf boeken is over het algemeen goedkoper, wat dan weer beter is voor je uitgavepatroon ter plaatse

Mocht je dat eng vinden dan kan je ook het minimale afnemen voor een pakketreis: 1 overnachting, de vlucht en de huurauto of alleen een fly-drive (auto/vlucht). Dat hoeft dan niet eens via een specialist maar dat zou iedere touroperator kunnen zijn.
- MichelH
- Amerikakenner
- Contacteer:
De wandelingen in de Grand Canyon zijn echt beperkt. Je kunt de Bright Angel trail een stuk naar beneden lopen of de South Kaibab Trail, maar let wel op dat je de tijd die je gebruikt om naar beneden te lopen ook weer naar boven moet. Tenzij je echt helemaal tot aan beneden wil lopen, maar dan heb je geloof ik een permit nodig. De uitzichtpunten en korte wandelingen daar kun je de dag ervoor doen en geeft al een goede indruk van de grootte van de canyon, welke alleen maar toeneemt op het moment dat je er overheen vliegt.
Wij hebben het een aantal jaar geleden zo gedaan: We zijn naar beneden gelopen rond 09.00 uur en zijn tot aan het eerste rustpunt gegaan en daarna weer naar boven gewandeld. Om 12.00 uur waren we weer boven. Let er ook op dat de temperatuur snel oploopt als de zon inmiddels volop in de canyon schijnt dus neem voldoende water mee en kleed je in laagjes, zodat je je trui of vest uit kan doen als het te warm wordt. Afgelopen jaar hebben we de viewpoints bezocht en een vlucht over de canyon gedaan. We hadden daarna niet meer de behoefte om een wandeling te maken in de canyon zelf omdat we het meeste wel gezien hadden. (Klinkt heel negatief, maar dat was niet zo hoor; de Canyon blijft indrukwekkend!)
Daarnaast raad ik je aan om echt alles zelf te boeken, dit geeft je veel meer vrijheid en kan echt behoorlijk schelen qua prijs.
Wij waren afgelopen jaar per persoon voor vlucht, autohuur en alle hotels zo'n 1350 dollar kwijt voor 20 dagen. Omgerekend toen nog geen 1000 euro. Ook is het fijn dat je je uitgaven kan spreiden aangezien je niet in een keer een groot bedrag hoeft op te hoesten. Priceline en Hotwire zijn prima websites om zelf een hotel te boeken voor een prima prijs. Voor de Nationale Parken kun je Xanterra gebruiken en voor Las Vegas raad ik je SmarterVegas.com aan. Als je twijfelt over een hotel, dan kun je hier altijd je vragen stellen.
Wij hebben het een aantal jaar geleden zo gedaan: We zijn naar beneden gelopen rond 09.00 uur en zijn tot aan het eerste rustpunt gegaan en daarna weer naar boven gewandeld. Om 12.00 uur waren we weer boven. Let er ook op dat de temperatuur snel oploopt als de zon inmiddels volop in de canyon schijnt dus neem voldoende water mee en kleed je in laagjes, zodat je je trui of vest uit kan doen als het te warm wordt. Afgelopen jaar hebben we de viewpoints bezocht en een vlucht over de canyon gedaan. We hadden daarna niet meer de behoefte om een wandeling te maken in de canyon zelf omdat we het meeste wel gezien hadden. (Klinkt heel negatief, maar dat was niet zo hoor; de Canyon blijft indrukwekkend!)
Daarnaast raad ik je aan om echt alles zelf te boeken, dit geeft je veel meer vrijheid en kan echt behoorlijk schelen qua prijs.
Wij waren afgelopen jaar per persoon voor vlucht, autohuur en alle hotels zo'n 1350 dollar kwijt voor 20 dagen. Omgerekend toen nog geen 1000 euro. Ook is het fijn dat je je uitgaven kan spreiden aangezien je niet in een keer een groot bedrag hoeft op te hoesten. Priceline en Hotwire zijn prima websites om zelf een hotel te boeken voor een prima prijs. Voor de Nationale Parken kun je Xanterra gebruiken en voor Las Vegas raad ik je SmarterVegas.com aan. Als je twijfelt over een hotel, dan kun je hier altijd je vragen stellen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp nooit zo goed waarom gezegd wordt dat de wandelingen bij de Grand Canyon beperkt zijn. Je kunt hier, zeker in combinatie met een helicoptervucht, gemakkelijk een of meerdere dagen doorbrengen. Het is geweldig om een stuk naar beneden te lopen, en dat kan op meerdere plaatsen, met verschillnde uitzichten. Ook het bijwonen van rangeractiviteiten is heel interessant, het geeft veel meer inzicht in het ontstaan van de canyon, de geschiedenis van het park, etc. Als je echter vooral voor de uitzochtpunten gaat is een middag en avond voldoende.
Daarnaast is het wel zo dat je in andere parken nog meer activiteiten en wandelmogelijkheden hebt. Vandaar dat ook vaak wordt geadviseerd om meer tijd voor Zion en voor Yosemite te nemen. Een volle dag Yosemite is eigenlijk niet veel, gezien de grootte van het park en de verschillende gebieden en de vele activiteiten (naast wandelen). Het lbijft keuzes maken, afhankelijk van je eigen voorkeur.
Ik denk dat je rpima in 1 dag van de Grand Canyon naar Joshua Tree (Palm Springs) kunt rijden, mocht je elders nog een dag willen toevoegen.
Ik zou ook willen aanraden om alles zelf te boeken, maar zeker de overnachtingen. Wil je toch de accommodatie via een reisbureau boeken, dan is het wel handig om de hotels eerst op het forum voor te leggen; vaak zijn het hotels die minder gunstig liggen ten opzichte van de parken.
Marianne
Daarnaast is het wel zo dat je in andere parken nog meer activiteiten en wandelmogelijkheden hebt. Vandaar dat ook vaak wordt geadviseerd om meer tijd voor Zion en voor Yosemite te nemen. Een volle dag Yosemite is eigenlijk niet veel, gezien de grootte van het park en de verschillende gebieden en de vele activiteiten (naast wandelen). Het lbijft keuzes maken, afhankelijk van je eigen voorkeur.
Ik denk dat je rpima in 1 dag van de Grand Canyon naar Joshua Tree (Palm Springs) kunt rijden, mocht je elders nog een dag willen toevoegen.
Ik zou ook willen aanraden om alles zelf te boeken, maar zeker de overnachtingen. Wil je toch de accommodatie via een reisbureau boeken, dan is het wel handig om de hotels eerst op het forum voor te leggen; vaak zijn het hotels die minder gunstig liggen ten opzichte van de parken.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
South Kaibab Trail is de moeite (kijk uit voor ezels..):
http://www.bobspixels.com/kaibab.org/bc/gc_tr_sk.htm
http://images.google.nl/images?hl=nl&so ... CCQQsAQwAw
En idd zelf boeken..!
http://www.bobspixels.com/kaibab.org/bc/gc_tr_sk.htm
http://images.google.nl/images?hl=nl&so ... CCQQsAQwAw
En idd zelf boeken..!
Gr, Gerben
-
- Amerika-ontdekker
De hotels die we tot nu voorgesteld hebben gekregen en zelf gevonden hebben zijn:
San Francisco:
-Sheraton Fisherman’s Wharf Hotel
-Metropolis Hotel
-Hotel Adagio
Yosemite:
-Best Western Sonora Oaks
-Miners Inn
-Cedar Lodge (El Portal)
Lee Vining:
-Mammoth Mountain Inn (Mammoth Lakes)
Death Valley:
-Furnance Creek Ranch
-Stove Pipe Wells Village
Las Vegas:
-Luxor Resort & Casino
-Excalibur Hotel And Casino
-Planet Hollywood resort
Zion:
-Cliffrose Lodge & Gardens
-Best Western Red Hills
-Comfort Inn Zion
-Best Western Zion Park Inn (Springdale)
Bryce Canyon:
-Best Western Ruby’s Inn
-Bryce View Lodge *
Page:
-Courtyard by Marriot Page
Monument Valley:
-Hampton Inn Kayenta
-Holiday Inn Monument Valley
Grand Canyon:
-Holiday Inn Williams
-Canyon Plaza Resort
-Yavapai Lodge West
Needles/Kingman:
-Hampton Inn(Lake Havasu City)
Joshua Tree:
-Quality Inn(Palm Springs)
Los Angeles:
-Comfort Inn Santa Monica
-Hacienda Hotel At Lax
-The Westin Bonaventure
* We hebben begrepen dat de kwaliteit van de kamers bij Bryce View Lodge te wensen over laat. Klopt dat?
Dit zijn ze nog niet allemaal omdat we nog op een offerte zitten te wachten.
Ook hebben wij ze nog niet allemaal gecheckt wegens tijdgebrek.
Desondanks kunnen jullie er al wel op schieten uiteraard zodat we er misschien al enkele kunnen schrappen.
Mochten jullie nog aanraders hebben, dan horen we dat uiteraard ook graag.
Mede door de vele reacties over het zelf boeken zullen we daar ook nog tijd in gaan stoppen.
De vlucht blijft prijzig omdat wij geen tussenlanding willen hebben maar, we kunnen hem wel verlagen door na 29/8 te vertrekken en een doordeweekse dag te pakken.
En nee, ook al scheelt het ook nog een paar honderd euro, over een tussenlanding valt niet te onderhandelen…
Groeten
Michel.
San Francisco:
-Metropolis Hotel
-Hotel Adagio
Yosemite:
-Miners Inn
-Cedar Lodge (El Portal)
Lee Vining:
Death Valley:
-Furnance Creek Ranch
Las Vegas:
-Luxor Resort & Casino
-Planet Hollywood resort
Zion:
-Best Western Red Hills
-Comfort Inn Zion
Bryce Canyon:
-Best Western Ruby’s Inn
-Bryce View Lodge *
Page:
Monument Valley:
-Hampton Inn Kayenta
Grand Canyon:
-Holiday Inn Williams
-Canyon Plaza Resort
-Yavapai Lodge West
Needles/Kingman:
-Hampton Inn(Lake Havasu City)
Joshua Tree:
-Quality Inn(Palm Springs)
Los Angeles:
-Comfort Inn Santa Monica
-Hacienda Hotel At Lax
-The Westin Bonaventure
* We hebben begrepen dat de kwaliteit van de kamers bij Bryce View Lodge te wensen over laat. Klopt dat?
Dit zijn ze nog niet allemaal omdat we nog op een offerte zitten te wachten.
Ook hebben wij ze nog niet allemaal gecheckt wegens tijdgebrek.
Desondanks kunnen jullie er al wel op schieten uiteraard zodat we er misschien al enkele kunnen schrappen.
Mochten jullie nog aanraders hebben, dan horen we dat uiteraard ook graag.
Mede door de vele reacties over het zelf boeken zullen we daar ook nog tijd in gaan stoppen.
De vlucht blijft prijzig omdat wij geen tussenlanding willen hebben maar, we kunnen hem wel verlagen door na 29/8 te vertrekken en een doordeweekse dag te pakken.
En nee, ook al scheelt het ook nog een paar honderd euro, over een tussenlanding valt niet te onderhandelen…

Groeten
Michel.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelf boeken als ik dit zo zie.Michel_v_O schreef:De hotels die we tot nu voorgesteld hebben gekregen en zelf gevonden hebben zijn:
San Francisco:
-Metropolis Hotel
-Hotel Adagio
Ik ken geen van deze hotels. Kijk hoe het zit met parkeerkosten, dat kan een onaangename verrassing zijn als die er nog bij komen.
Yosemite:
-Miners Inn
-Cedar Lodge (El Portal)
Van deze mogelijkheden ligt de Cedar Lodge het beste. Ik ben een voorstander van overnachten in het park zodat je niet onnodig heen en weer rijdt. Miners Inn is op een uur rijden van de vallei, en Sonora ligt helemaal uit de buurt.Lee Vining:
Geen idee hoe duur die is, wij nemen altijd de Motel6, je zit er allen maar om te slapen dus goed genoeg.
Death Valley:
-Furnance Creek Ranch
Beide prima.
Las Vegas:
-Luxor Resort & Casino
-Planet Hollywood resort
Excalibur is goedkoop, maar zou ik niet zo snel doen als ik geen kidneren had. Ligt decentraal. Wioj vonden Luxor prima, maar de kamers in de pimaide schijnen minder te zijn. Ook enigszins decentraal.
Zion:
-Best Western Red Hills
-Comfort Inn Zion
Altijd voor Springdale kiezen. Niets mis met de BW maar erg van 13 in een dozijn. Voor iets moois ga je naar de Desert Pearl Inn, of goedkoper, naar de Canyon Ranch Motel.
Bryce Canyon:
-Best Western Ruby’s Inn
-Bryce View Lodge *
Kan allebei, ik heb geen ervairng met beide, maar ze liggen gunstig ten opzichte van het park.
Page:
Geen ervaring mee, maar is wel op het forum genoemd, je zou de zoekfunctie kunnen gebruiken.
Monument Valley:
-Hampton Inn Kayenta
Allebei in Kayenta, is nogal troosteloos. Je kunt ook naar Gouldings Lodge, of naar de View Hotel voor de allermooiste uitzichten. Of ga naar Mexican Hat (San Juan Inn), ligt beter.
Grand Canyon:
-Holiday Inn Williams
-Canyon Plaza Resort
-Yavapai Lodge West
Alleen de Javapai ligt in het park, zou mijn voorkeur hebben. er is ook betaalbare accommodatie aan de rim.
Marianne
Als prijs een issue is, dan is het hoe dan ook goedkoper om accomodatie zelf te boeken. Voor mijn gevoel rekenen touroperators de prijzen per persoon zoals deze in de VS per kamer gelden.
Bij Bryce kun je ook kiezen voor accomodatie in Tropic. Het is een paar minuten rijden van het park, maar goedkoper.
Als je in Kayenta wil overnachten (al zou ik liever in Monument Valley zelf overnachten) dan is de Best Western daar ook niet slecht: schone ruime kamers, klein overdekt zwembadje en een standaard (muffins/cereal) ontbijt.
In Grand Canyon zou je zelf kunnen kijken of er nog plek is in Bright Angel Lodge of Maswik Lodge, beide goed betaalbaar. Bright Angel heeft de voorkeur, deze ligt aan de rim.
In Las Vegas zou ik zelf voor Flamingo kiezen: betaalbaar, centraal gelegen en prima zwembad
Bij Bryce kun je ook kiezen voor accomodatie in Tropic. Het is een paar minuten rijden van het park, maar goedkoper.
Als je in Kayenta wil overnachten (al zou ik liever in Monument Valley zelf overnachten) dan is de Best Western daar ook niet slecht: schone ruime kamers, klein overdekt zwembadje en een standaard (muffins/cereal) ontbijt.
In Grand Canyon zou je zelf kunnen kijken of er nog plek is in Bright Angel Lodge of Maswik Lodge, beide goed betaalbaar. Bright Angel heeft de voorkeur, deze ligt aan de rim.
In Las Vegas zou ik zelf voor Flamingo kiezen: betaalbaar, centraal gelegen en prima zwembad
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik hoop dat ik je een beetje kan helpen met het volgende overzicht.:
San Francisco: Ik heb wel eens gelezen dat Columbus Motor Inn een prima hotel is met gratis parkeren.
Yosemite: Raad ik ook aan om in het park zelf te overnachten.
Lee Vining: Je zou ook in Bridgeport kunnen overnachten. Wij zaten in Ruby Inn. Deze had ruime en schone kamers. http://www.rubyinnbridgeport.com
Death Valley: In deze route ligt Stovepipe Wells denk ik het best op de route. Wij hebben daar ook overnacht. Ook weer ruime en schone kamers en niet onbelangrijk: Een goed werkende airco, die we 's nachts zelfs nog terug hebben gedraaid.
Las Vegas: Ik heb vaak Wynn gezien als aanrader. Het vaakst op nummer 1 in de topic van "top 3 beste hotels in het zuidwesten".
Zion: Best Western in Springdale is altijd goed. Desert Pearl Inn schijnt volgens velen een prachtig hotel te zijn, maar is wat duurder in prijsklasse.
Bryce Canyon: Wij zaten ook in Bryce View Lodge. Geen geweldige kamer gehad daar. Nogal klein, zeker voor de prijs die je ervoor betaalt. Ik zou ook kiezen voor een hotel in Tropic.
Page: Courtyard by Marriot in Page is een prima hotel. Daar hadden we ook een redelijke ruime kamer. Volgens mij heb ik hier op het forum al wel goedkopere alternatieven gehoord. Super 8 als ik het goed heb ook.
Monument Valley: Kayenta hoor ik ook vaker als negatief. Er zijn hotels dichterbij Monument Valley, die ook nog beter zijn.
Grand Canyon: Bright Angel Lodge is hier al genoemd.
Needles/Kingman: Op zich hoef je op deze route niks te boeken. Dan heb je wat meer vrijheid om te zien hoever je komt. Je kunt ter plekke altijd wel een hotel vinden die plaats heeft.
Joshua Tree: Voor Joshua Tree zou ik overwegen om een overnachting te boeken in 29 Palms.
Los Angeles: In Los Angeles zaten wij in Westin LAX. Ook een prima 4-sterren hotel met heerlijke bedden (Die zelfs verkocht worden).
San Francisco: Ik heb wel eens gelezen dat Columbus Motor Inn een prima hotel is met gratis parkeren.
Yosemite: Raad ik ook aan om in het park zelf te overnachten.
Lee Vining: Je zou ook in Bridgeport kunnen overnachten. Wij zaten in Ruby Inn. Deze had ruime en schone kamers. http://www.rubyinnbridgeport.com
Death Valley: In deze route ligt Stovepipe Wells denk ik het best op de route. Wij hebben daar ook overnacht. Ook weer ruime en schone kamers en niet onbelangrijk: Een goed werkende airco, die we 's nachts zelfs nog terug hebben gedraaid.
Las Vegas: Ik heb vaak Wynn gezien als aanrader. Het vaakst op nummer 1 in de topic van "top 3 beste hotels in het zuidwesten".
Zion: Best Western in Springdale is altijd goed. Desert Pearl Inn schijnt volgens velen een prachtig hotel te zijn, maar is wat duurder in prijsklasse.
Bryce Canyon: Wij zaten ook in Bryce View Lodge. Geen geweldige kamer gehad daar. Nogal klein, zeker voor de prijs die je ervoor betaalt. Ik zou ook kiezen voor een hotel in Tropic.
Page: Courtyard by Marriot in Page is een prima hotel. Daar hadden we ook een redelijke ruime kamer. Volgens mij heb ik hier op het forum al wel goedkopere alternatieven gehoord. Super 8 als ik het goed heb ook.
Monument Valley: Kayenta hoor ik ook vaker als negatief. Er zijn hotels dichterbij Monument Valley, die ook nog beter zijn.
Grand Canyon: Bright Angel Lodge is hier al genoemd.
Needles/Kingman: Op zich hoef je op deze route niks te boeken. Dan heb je wat meer vrijheid om te zien hoever je komt. Je kunt ter plekke altijd wel een hotel vinden die plaats heeft.
Joshua Tree: Voor Joshua Tree zou ik overwegen om een overnachting te boeken in 29 Palms.
Los Angeles: In Los Angeles zaten wij in Westin LAX. Ook een prima 4-sterren hotel met heerlijke bedden (Die zelfs verkocht worden).
Groetjes René
- MichelH
- Amerikakenner
- Contacteer:
Even off topuic, als reactie op Marianne:
Voor de standaard toerist zijn er eigenlijk maar 3 opties:
South Rim Day Hikes:
Rim Trail
The Rim Trail extends from the village area to Hermits Rest. Begin from any viewpoint in the Village or along Hermit Road. The Rim Trail offers excellent walking for quiet views of the inner canyon and for visitors who desire an easy hike. No water west of Bright Angel Lodge. By using the shuttle buses, you can customize your hike to meet your needs. Part of the trail is paved and accessible.
Bright Angel Trail
(Steep) The Bright Angel Trail begins just west of Bright Angel Lodge and offers day hikes that range in distance up to 12 miles (round trip). Some shade. Seasonal water subject to pipeline breaks. Check at the Visitor Center or Backcountry Information Center for water status. Upper portion of the trail may be extremely icy in winter or early spring.
South Kaibab Trail
(Steep) The South Kaibab Trail begins south of Yaki Point on Yaki Point Road. Access to the trailhead is by shuttle bus (Kaibab Trail Route). Offers day hikes that range in distance up to 6 miles (round trip). Best views for a relatively short hike. Steep trail, no water, little shade. Water available seasonally at the trailhead. Upper portion of the trail may be extremely icy in winter or early spring.
De hermit trail is nog steiler en moeilijker dan de Bright Angel trail en South Kaibab trail dus die zou ik niet aanraden voor wandelaars met weinig ervaring. Verder vergissen mensen zich nogal vaak in het feit dat ze ook nog naar boven moeten. Ik kan wel een aanbeveling doen aan mensen die willen wandelen door bv. de Grandview trail aan te raden, maar dan denk ik niet dat ik ze goede raad geef.
Er staat niet voor niets op de website:
DO NOT attempt to hike from the rim to the river and back in one day, especially during the months of May to September.
WARNING: There are no easy trails into or out of the Grand Canyon!
Natuurlijk is het geweldig om een stuk naar beneden te lopen, maar als je dat wilt doen zijn er dus maar 2 opties, vandaar dat ik zeg dat het aantal wandelingen beperkt is.
Marianne, de meeste mensen zijn er maar voor 1 nacht of zijn geen geoefende hikers. Ze hebben dan maar de keuze uit een beperkt aantal hikes, dus heeft het dan geen zin om een hele dag eigenlijk op te offeren voor de Grand canyon, dat bedoel ik er mee. Voor de meer geoefende wandelaar zijn de opties uiteraard wat uitgebreider, zeker als je naar beneden wilt lopen.Martin & Marianne schreef:Ik begrijp nooit zo goed waarom gezegd wordt dat de wandelingen bij de Grand Canyon beperkt zijn. Je kunt hier, zeker in combinatie met een helicoptervucht, gemakkelijk een of meerdere dagen doorbrengen. Het is geweldig om een stuk naar beneden te lopen, en dat kan op meerdere plaatsen, met verschillnde uitzichten.
Voor de standaard toerist zijn er eigenlijk maar 3 opties:
South Rim Day Hikes:
Rim Trail
The Rim Trail extends from the village area to Hermits Rest. Begin from any viewpoint in the Village or along Hermit Road. The Rim Trail offers excellent walking for quiet views of the inner canyon and for visitors who desire an easy hike. No water west of Bright Angel Lodge. By using the shuttle buses, you can customize your hike to meet your needs. Part of the trail is paved and accessible.
Bright Angel Trail
(Steep) The Bright Angel Trail begins just west of Bright Angel Lodge and offers day hikes that range in distance up to 12 miles (round trip). Some shade. Seasonal water subject to pipeline breaks. Check at the Visitor Center or Backcountry Information Center for water status. Upper portion of the trail may be extremely icy in winter or early spring.
South Kaibab Trail
(Steep) The South Kaibab Trail begins south of Yaki Point on Yaki Point Road. Access to the trailhead is by shuttle bus (Kaibab Trail Route). Offers day hikes that range in distance up to 6 miles (round trip). Best views for a relatively short hike. Steep trail, no water, little shade. Water available seasonally at the trailhead. Upper portion of the trail may be extremely icy in winter or early spring.
De hermit trail is nog steiler en moeilijker dan de Bright Angel trail en South Kaibab trail dus die zou ik niet aanraden voor wandelaars met weinig ervaring. Verder vergissen mensen zich nogal vaak in het feit dat ze ook nog naar boven moeten. Ik kan wel een aanbeveling doen aan mensen die willen wandelen door bv. de Grandview trail aan te raden, maar dan denk ik niet dat ik ze goede raad geef.
Er staat niet voor niets op de website:
DO NOT attempt to hike from the rim to the river and back in one day, especially during the months of May to September.
WARNING: There are no easy trails into or out of the Grand Canyon!
Natuurlijk is het geweldig om een stuk naar beneden te lopen, maar als je dat wilt doen zijn er dus maar 2 opties, vandaar dat ik zeg dat het aantal wandelingen beperkt is.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had wel iets meer geschreven dan wat jij nu aanhaalt
, en ik raad zeker niemand aan om in 1 dag naar beneden te lopen en weer terug ......
Ik wou alleen maar aangeven dat je toch wel voldoende (wandel)mogelijkheden hebt voor een volle dag. Met Hermits Rest, en een heel klein stukje naar beneden (en weer omhoog!) en een helicoptervlucht en misschien nog het visitor center ben je toch al snel een dag bezig.
Maar zoals ik ook al zei:

Ik wou alleen maar aangeven dat je toch wel voldoende (wandel)mogelijkheden hebt voor een volle dag. Met Hermits Rest, en een heel klein stukje naar beneden (en weer omhoog!) en een helicoptervlucht en misschien nog het visitor center ben je toch al snel een dag bezig.
Maar zoals ik ook al zei:
MarianneAls je echter vooral voor de uitzichtpunten gaat is een middag en avond voldoende.
-
- Amerika-ontdekker
@ Marianne:
Parkeerkosten in San Francisco zijn geen issue omdat we de auto pas gepland hebben vanaf het moment dat we San Francisco verlaten.
Of zijn er redenen om de auto al eerder op te halen?
@Iedereen:
Als ik zeg dat de prijs geen issue is lieg ik.
Uiteraard doet de prijs ertoe, alleen niet zoveel dat we overal op moeten gaan beknibbelen.
Tenslotte hadden we dan ook wel een tussenlanding in de vluchten genomen.
Maar naar sommige andere punten (prijsstijging in het weekend in Las Vegas) kijken we wel.
Vandaar onze volgende vraag:
Kan er iemand nog een reden verzinnen om de laatste voorgestelde route niet omgekeerd (dus van Los Angeles naar San francisco) te rijden?
Tevens is de vertrekdatum redelijk vastgesteld op vrijdag 03-09-2010.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Michel.
Parkeerkosten in San Francisco zijn geen issue omdat we de auto pas gepland hebben vanaf het moment dat we San Francisco verlaten.
Of zijn er redenen om de auto al eerder op te halen?
@Iedereen:
Als ik zeg dat de prijs geen issue is lieg ik.
Uiteraard doet de prijs ertoe, alleen niet zoveel dat we overal op moeten gaan beknibbelen.
Tenslotte hadden we dan ook wel een tussenlanding in de vluchten genomen.
Maar naar sommige andere punten (prijsstijging in het weekend in Las Vegas) kijken we wel.
Vandaar onze volgende vraag:
Kan er iemand nog een reden verzinnen om de laatste voorgestelde route niet omgekeerd (dus van Los Angeles naar San francisco) te rijden?
Tevens is de vertrekdatum redelijk vastgesteld op vrijdag 03-09-2010.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Michel.
-
- Amerika-ontdekker
Beste Forummers,
De knoop is doorgehakt en we hebben het volgende geboekt.
Vluchten
AMSTERDAM - SAN FRANCISCO - 03SEP - 11.20-13.20
LOS ANGELES - AMSTERDAM - 23SEP - 16.30-11.45(24SEP)
Hotels
03SEP-06SEP - Holiday Inn Fisherman's Wharf - San Francisco
06SEP-08SEP - Cedar Lodge (El Portal)
08SEP-09SEP - Mammoth Mountain Inn (Mammoth Lakes)
09SEP-10SEP - Stove Pipe Wells Village (Death Valley)
10SEP-12SEP - Excalibur Hotel & Casino (Las Vegas)
12SEP-13SEP - Majestic View Lodge (Springdale)
13SEP-14SEP - Bryce Canyon Resort (Bryce) - Heeft er iemand ervaring met dit hotel??
14SEP-15SEP - Holiday Inn Express Page (Page)
15SEP-16SEP - Holiday Inn Monument Valley (Kayenta)
16SEP-18SEP - Yavapai Lodge West (South Rim) (Grand Canyon Nation)
16SEP-18SEP - Aquarius Casino Resort (Laughlin)
19SEP-20SEP - Royal Sun Inn (Palm Springs)
20SEP-23SEP - Holiday Inn Santa Monica (Santa Monica)
Nu gaan we rustig (op dit forum) op zoek naar alle plekken die we willen gaan bezoeken.
Zijn er nog forummers die we tegen gaan komen in het vliegtuig of in de hotels op de genoemde data??
Groeten,
Michel.
De knoop is doorgehakt en we hebben het volgende geboekt.
Vluchten
AMSTERDAM - SAN FRANCISCO - 03SEP - 11.20-13.20
LOS ANGELES - AMSTERDAM - 23SEP - 16.30-11.45(24SEP)
Hotels
03SEP-06SEP - Holiday Inn Fisherman's Wharf - San Francisco
06SEP-08SEP - Cedar Lodge (El Portal)
08SEP-09SEP - Mammoth Mountain Inn (Mammoth Lakes)
09SEP-10SEP - Stove Pipe Wells Village (Death Valley)
10SEP-12SEP - Excalibur Hotel & Casino (Las Vegas)
12SEP-13SEP - Majestic View Lodge (Springdale)
13SEP-14SEP - Bryce Canyon Resort (Bryce) - Heeft er iemand ervaring met dit hotel??
14SEP-15SEP - Holiday Inn Express Page (Page)
15SEP-16SEP - Holiday Inn Monument Valley (Kayenta)
16SEP-18SEP - Yavapai Lodge West (South Rim) (Grand Canyon Nation)
16SEP-18SEP - Aquarius Casino Resort (Laughlin)
19SEP-20SEP - Royal Sun Inn (Palm Springs)
20SEP-23SEP - Holiday Inn Santa Monica (Santa Monica)
Nu gaan we rustig (op dit forum) op zoek naar alle plekken die we willen gaan bezoeken.
Zijn er nog forummers die we tegen gaan komen in het vliegtuig of in de hotels op de genoemde data??
Groeten,
Michel.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 30 Reacties
- 1563 Weergaves
-