Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Legpuzzel: Huwelijksreis aug/sept 2010
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Legpuzzel: Huwelijksreis aug/sept 2010
Hallo allemaal,
Via oa viva gehoord van dit mooie forum. Al veel gelezen en samen met mijn lief een reisplan opgesteld. Zouden jullie ons van goede adviezen kunnen voorzien over dit plan:
30aug: Vlucht AMS - LA
31aug: LA
1sept: LA - Mojave
2sept: Mojave - richting bryce, onderweg motel overnachting?
3sept: verder naar Bryce
4sept: Bryce
5sept: Bryce - Zion
6sept: Zion
7sept: Zion - Las Vegas
8sept: Las Vegas (Trip met vliegtuig naar Grand Canyon)
9sept: Las Vegas - Death valley
10sept: Death valley - Yosmite
11sept: Yosmite
12sept: Yosmite - SF
13sept: SF
14sept: SF - AMS
Langste ritten tussen Mojave en Bryce en stuk Death valley naar Yosmite volgens google maps, beide 6 uur. Ene misschien wel opdelen (1e) en andere niet. Als we niet opdelen hebben we extra dag ergens?
Ziet het er goed uit? Of missen we iets gigantisch leuks en kunnen we beter iets uit ons lijstje overslaan?
Via oa viva gehoord van dit mooie forum. Al veel gelezen en samen met mijn lief een reisplan opgesteld. Zouden jullie ons van goede adviezen kunnen voorzien over dit plan:
30aug: Vlucht AMS - LA
31aug: LA
1sept: LA - Mojave
2sept: Mojave - richting bryce, onderweg motel overnachting?
3sept: verder naar Bryce
4sept: Bryce
5sept: Bryce - Zion
6sept: Zion
7sept: Zion - Las Vegas
8sept: Las Vegas (Trip met vliegtuig naar Grand Canyon)
9sept: Las Vegas - Death valley
10sept: Death valley - Yosmite
11sept: Yosmite
12sept: Yosmite - SF
13sept: SF
14sept: SF - AMS
Langste ritten tussen Mojave en Bryce en stuk Death valley naar Yosmite volgens google maps, beide 6 uur. Ene misschien wel opdelen (1e) en andere niet. Als we niet opdelen hebben we extra dag ergens?
Ziet het er goed uit? Of missen we iets gigantisch leuks en kunnen we beter iets uit ons lijstje overslaan?
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Huwelijksreis aug/sept 2010
Het handigste is om in Phoenix te starten. Ik zou naar de Grand Canyon South Rim gaan i.p.v. een vlucht vanuit Las Vegas. Op die manier heb je meer tijd voor Las Vegas en zie je vele prachtige viewpoints in de Grand Canyon. Dit zou een mooie route voor jullie kunnen zijn.:
30 aug: Aankomst Phoenix
31 aug: Phoenix - Grand Canyon
1 sept: Grand Canyon - Page
2 sept: Page - Bryce Canyon
3 sept: Bryce Canyon - Zion
4 sept: Zion
5 sept: Zion - Las Vegas
6 sept: Las Vegas
7 sept: Las Vegas - Death valley
8 sept: Death Valley - Lee Vining/Bridgeport
9 sept: Lee Vining/Bridgeport - Yosemite
10 sept: Yosemite
11 sept: Yosemite - San Francisco
12 sept: S.F.
13 sept: S.F.
14 sept: S.F. - AMS
30 aug: Aankomst Phoenix
31 aug: Phoenix - Grand Canyon
1 sept: Grand Canyon - Page
2 sept: Page - Bryce Canyon
3 sept: Bryce Canyon - Zion
4 sept: Zion
5 sept: Zion - Las Vegas
6 sept: Las Vegas
7 sept: Las Vegas - Death valley
8 sept: Death Valley - Lee Vining/Bridgeport
9 sept: Lee Vining/Bridgeport - Yosemite
10 sept: Yosemite
11 sept: Yosemite - San Francisco
12 sept: S.F.
13 sept: S.F.
14 sept: S.F. - AMS
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Die twee dagen zijn inderdaad lang, te lang naar mijn mening.
Ik zou die volle dag Bryce inruilen voor een stop tussen Mojave (wat wil je hier gaan bekijken?) en Bryce.
Misschien dat je beter dan naar de Grand Canyon kan gaan dan kan je nadien ten volle genieten van Las Vegas.
Ook de dag van Death Valley naar Yosemite is eigenlijk te lang, dus zou ik aanraden om niet in DV te overnachten maar al een stuk verder te rijden, tot in Lone Pine, Bishop of Mammoth Lakes. Zo verdeel je dat stuk wat beter en kan je eventueel Bodie en/of Mono lake nog meepikken.
Liggen de vluchten al vast ? Zo niet kan je kiezen om in Phoenix te starten ipv LA
Bart
Ik zou die volle dag Bryce inruilen voor een stop tussen Mojave (wat wil je hier gaan bekijken?) en Bryce.
Misschien dat je beter dan naar de Grand Canyon kan gaan dan kan je nadien ten volle genieten van Las Vegas.
Ook de dag van Death Valley naar Yosemite is eigenlijk te lang, dus zou ik aanraden om niet in DV te overnachten maar al een stuk verder te rijden, tot in Lone Pine, Bishop of Mammoth Lakes. Zo verdeel je dat stuk wat beter en kan je eventueel Bodie en/of Mono lake nog meepikken.
Liggen de vluchten al vast ? Zo niet kan je kiezen om in Phoenix te starten ipv LA
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerika-ontdekker
Staat nog niets vast, lief is naar Page (is Antilope canyon) aan het kijken, ik naar vluchten naar Phoenix.
LA kan dus een dag weg, of vanuit Phoenix weg gaan.
Er is dus niet genoeg te zien in Bryce om daar 2 nachten te blijven?
Mojave is eigenlijk alleen om de afstand te breken tussen LA en Bryce.
Rest gaan we ook zeker bekijken!
LA kan dus een dag weg, of vanuit Phoenix weg gaan.
Er is dus niet genoeg te zien in Bryce om daar 2 nachten te blijven?
Mojave is eigenlijk alleen om de afstand te breken tussen LA en Bryce.
Rest gaan we ook zeker bekijken!
Bryce is een enorm mooi park maar niet zo heel groot en makkelijk te bezichtigen op een dag. Een wandeling via de navajo trail en Queens garden duurt een twee à drietal uurtjes. De viewpoints liggen allemaal kort bij mekaar en zijn makkelijk met de wagen te bereiken.
Ik zou eens kijken naar de route van René als de tickets nog niet geboekt zijn.
Bart
Ik zou eens kijken naar de route van René als de tickets nog niet geboekt zijn.
Bart
Grts, Bart
-
- Amerika-ontdekker
Jazeker, ziet er mooi uit. Wij zouden wel heel graag directe vluchten willen, ik ben nu aan het kijken of dat kan vanuit Dusseldorf of andere luchthaven (Amsterdam, ergens anders Duitsland zoals Dortmund,Munster,....)
Aanvulling: En op Las Vegas vliegen? En terug via San Fransisco? Want dan kunnen we direct naar Grand Canyon, Page, Bryce, Zion en wat meer dagen tussen death valley en SF.
Ik kijk vanavond laat weer, nu eerst verjaardag. Alvast bedankt voor de antwoorden!
Aanvulling: En op Las Vegas vliegen? En terug via San Fransisco? Want dan kunnen we direct naar Grand Canyon, Page, Bryce, Zion en wat meer dagen tussen death valley en SF.
Ik kijk vanavond laat weer, nu eerst verjaardag. Alvast bedankt voor de antwoorden!
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Met de tijd die je hebt zou ik starten in Phoenix en eindigen in SF. De route van René vind ik daarvoor perfect. Wij hebben in 2008 dezelfde route gedaan (alé, de nacht DV hebben we vervangen door Napa, maar dat is een beetje tegengevallen). Het was een prachtige reis!
We hebben veel mooie dingen gezien en hebben zeker niet het gevoel gehad dat we ons moesten haasten.
En waarom wil je een rechtstreekse vlucht? Eerlijk gezegd vind ik het net aangenaam om onderweg even weg te kunnen uit het vliegtuig. Dit jaar vliegen we opnieuw op Phoenix. Onze eerste vlucht tot Newark duurt 8u15 en daarna nog eens 5u20 tot Phoenix. Als je dit in 1 keer wilt is het echt wel een lange vlucht
.
Vliegen op LV heeft misschien als voordeel dat je wel ergens een rechtstreekse vlucht kan vinden (hoewel ik hier niet zeker van ben).
Het nadeel is dan weer dat je eigenlijk 2 keer in LV komt. Je komt er aan, kan dan een rondje maken richting Grand Canyon, Page, Bryce, Zion, maar dan passeer je weer langs LV. Phoenix is trouwens minder ver van de Grand Canyon dan Las Vegas als ik me niet vergis. En, je komt onderweg nog een aantal toffe dingen tegen (Montezuma Castle, Sedona, Williams,...)
.
Als je wilt stuur ik je ons reisverslag wel eens door. Stuur me gerust een PM met een e-mailadres dan.

En waarom wil je een rechtstreekse vlucht? Eerlijk gezegd vind ik het net aangenaam om onderweg even weg te kunnen uit het vliegtuig. Dit jaar vliegen we opnieuw op Phoenix. Onze eerste vlucht tot Newark duurt 8u15 en daarna nog eens 5u20 tot Phoenix. Als je dit in 1 keer wilt is het echt wel een lange vlucht

Vliegen op LV heeft misschien als voordeel dat je wel ergens een rechtstreekse vlucht kan vinden (hoewel ik hier niet zeker van ben).
Het nadeel is dan weer dat je eigenlijk 2 keer in LV komt. Je komt er aan, kan dan een rondje maken richting Grand Canyon, Page, Bryce, Zion, maar dan passeer je weer langs LV. Phoenix is trouwens minder ver van de Grand Canyon dan Las Vegas als ik me niet vergis. En, je komt onderweg nog een aantal toffe dingen tegen (Montezuma Castle, Sedona, Williams,...)

Als je wilt stuur ik je ons reisverslag wel eens door. Stuur me gerust een PM met een e-mailadres dan.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
In/rond Mojave NP zijn geen overnachtings mogelijkheden, zou als je deze route aan wil houden doorrijden naar Las Vegas dat is maar 4,5 á 5 uur vanuit LA.
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Legpuzzel: Huwelijksreis aug/sept 2010
Dit is een aangepast reis. We willen toch wel erg graag direct vliegen. We zijn vast nog druk in ons hoofd met onze bruiloft en willen ons niet nog meer druk maken over dingen. Als we dan het vliegtuig halen, en dat moet lukken, dan is het ontspanning! Die extra tijd maakt niet zoveel uit, totale reistijd is zo kort mogelijk, en dat betekend meer vakantie tijd!Legpuzzel schreef: 30aug: Vlucht AMS - LA
31aug: LA - Bullhead city
1sept: Bullhead city - Grand canyon
2sept: Grand Canyon
3sept: Grand Canyon - Page
4sept: Page - Bryce
5sept: ......
6sept: Bryce - Zion
7sept: Zion
8sept: Zion - Las Vegas
9sept: Las Vegas
10sept: Las Vegas - Death valley - Rond Bishop
11sept: Rond Bishop - Yosmite
12sept: Yosmite
13sept: Yosmite - SF
14sept: SF
15sept: SF - AMS
Verder hebben we nog een dag over. We zijn niet echt stads mensen, dus een extra dag SF zoals Gleuknie aangaf heeft niet onze voorkeur. Ver rijden echter ook niet. Dag strand is ook niet wat voor ons. Wel een plek waar we misschien naar een museum kunnen, of lekker wandelen/fietsen/....
Groet,
Legpuzzel
In dit schema zou ik die extra dag in Monument Valley of Sedona plaatsen
Je krijgt dan ofwel:
1sept: Bullhead city/Kingman - Grand canyon
4sept: Grand Canyon - Monument Valley
5sept: Monument Valley - Page
6sept: Page - Bryce
.....
Ofwel:
1sept: Bullhead city/Kingman - Sedona
2sept: Sedona - Grand Canyon
3sept: Grand Canyon
4sept: Grand Canyon - Page
5sept: Page - Bryce
.....
Je kan trouwens ook een extra overnachting doen in Page of toch overnachten in Death Valley en de dag erna tot in Lee Vining.
Zoals je ook ziet heb ik Bullhead City vervangen door Kingman. Tenzij je route 66 gaat rijden via Oatman, dan kan je wel in BC overnachten of in Needles.
Bart
Je krijgt dan ofwel:
1sept: Bullhead city/Kingman - Grand canyon
4sept: Grand Canyon - Monument Valley
5sept: Monument Valley - Page
6sept: Page - Bryce
.....
Ofwel:
1sept: Bullhead city/Kingman - Sedona
2sept: Sedona - Grand Canyon
3sept: Grand Canyon
4sept: Grand Canyon - Page
5sept: Page - Bryce
.....
Je kan trouwens ook een extra overnachting doen in Page of toch overnachten in Death Valley en de dag erna tot in Lee Vining.
Zoals je ook ziet heb ik Bullhead City vervangen door Kingman. Tenzij je route 66 gaat rijden via Oatman, dan kan je wel in BC overnachten of in Needles.
Bart
Grts, Bart
-
- Amerika-ontdekker
Bullhead city had ik alleen gekozen vanwege de plek tussen LA en Grand canyon. Stukje route 66 lijkt me leuk, maar wel stuk heb ik nog geen idee van. Kingsman ziet er goed uit in de lonely planet.
Die dag kunnen we natuurlijk ook nog later beslissen. We willen misschien niet alles reserveren van tevoren. Dan kunnen we kiezen waar we ongeveer stoppen met rijden. Of is dat gevaarlijk? Natuurlijk wel reserveren in LA, SF, LV, Yosmite, Grand Canyon,...?
Die dag kunnen we natuurlijk ook nog later beslissen. We willen misschien niet alles reserveren van tevoren. Dan kunnen we kiezen waar we ongeveer stoppen met rijden. Of is dat gevaarlijk? Natuurlijk wel reserveren in LA, SF, LV, Yosmite, Grand Canyon,...?
Plaatsen als Kingman kan je wel zo naartoe, als je voor Monument Valley kiest zou ik reserveren.
Als je route 66 wil doen kan je eens een kijkje nemen in ons 2008 verslag (dag 3) om een idee te krijgen.
De foto's werken voorlopig niet meer (moet me er eens aanzetten)
Bart
Als je route 66 wil doen kan je eens een kijkje nemen in ons 2008 verslag (dag 3) om een idee te krijgen.
De foto's werken voorlopig niet meer (moet me er eens aanzetten)
Bart
Grts, Bart
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik de route zag. Ondanks dat ik een groot fan ben van Sedona lijkt het me handiger om een extra overnachting tussen Death Valley en Yosemite te hebben. Dat geeft meer rust voor én Death Valley én Yosemite. Dan krijg je dus dit.:Dude schreef:of toch overnachten in Death Valley en de dag erna tot in Lee Vining.
9sept: Las Vegas - Death Valley
10sept: Death Valley - Lee Vining/Bridgeport
11sept: Lee Vining/Bridgeport - Yosemite
12sept: Yosemite
Voor de rest is dit een mooie route. Vergeet op de route van Zion naar Las Vegas niet Valley Of Fire te bezoeken.
Groetjes René
-
- Amerika-ontdekker
Dankjullie, we gaan dit weekend boeken denk ik. En ik ga proberen de route te maken in het programma dat iemand hier ook gebruikt op het forum. 

-
- Amerika-ontdekker
Hopelijk leest iemand dit nog die iets toe te voegen heeft, want we willen dit weekend vlucht boeken, auto boeken en hotels bekijken
Dag Datum Van Naar Km Tijd (uur) Via
1 30-aug ? LA
2 31-aug LA Kingman 307 5 Oatman, Route 66
3 1-sep Kingman Grand Canyon 174 2,5
4 2-sep Grand Canyon
5 3-sep Grand Canyon Page 140 2,25
6 4-sep Page Bryce 157 3
7 5-sep Bryce Zion 114 3
8 6-sep Zion
9 7-sep Zion LV 200 3,5 Valley of Fire
10 8-sep LV
11 9-sep LV Death valley 139 2,25
12 10-sep Death valley Lee vining 245 5
13 11-sep Lee vining Yosmite 35 1
14 12-sep Yosmite
15 13-sep Yosmite SF 202 4
16 14-sep SF
17 15-sep SF ?
Dag Datum Van Naar Km Tijd (uur) Via
1 30-aug ? LA
2 31-aug LA Kingman 307 5 Oatman, Route 66
3 1-sep Kingman Grand Canyon 174 2,5
4 2-sep Grand Canyon
5 3-sep Grand Canyon Page 140 2,25
6 4-sep Page Bryce 157 3
7 5-sep Bryce Zion 114 3
8 6-sep Zion
9 7-sep Zion LV 200 3,5 Valley of Fire
10 8-sep LV
11 9-sep LV Death valley 139 2,25
12 10-sep Death valley Lee vining 245 5
13 11-sep Lee vining Yosmite 35 1
14 12-sep Yosmite
15 13-sep Yosmite SF 202 4
16 14-sep SF
17 15-sep SF ?
Mooie route. Het enige wat ik nog zou veranderen is de volledige dag van de Grand Canyon ergens anders gebruiken. Deze dag zou je kunnen gebruiken voor Monument Valley of voor een extra dag in San Francisco (of ergens anders natuurlijk).
Annouk
Annouk
Ik zou ook een dag GC inruilen voor een dag Monument Valley (dan door naar Page), tenzij je erg veel wil gaan wandelen in de Grand Canyon
-
- Amerika-ontdekker
Idee is idd hier wat te gaan oefenen met lange wandelingen en dan daar een heel stuk naar beneden te lopen. Geeft ook wat meer rust, een dag niet van hotel hoeven te wisselenRover schreef:Ik zou ook een dag GC inruilen voor een dag Monument Valley (dan door naar Page), tenzij je erg veel wil gaan wandelen in de Grand Canyon

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als dat het plan is zou ik de route behouden zo 
Anders die dag gebruiken voor SF. Daar is zoveel te zien!

Anders die dag gebruiken voor SF. Daar is zoveel te zien!
Onze reisverslagen:
-
- Amerika-ontdekker
Haha, nu de globale reis vast staat kunnen we kijken naar dingen die we niet willen missen! En hotels boeken 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1590 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 11 Reacties