Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Andréke: Las Vegas - Sequoia - Yosemite - San Fransisco
Reis Andréke: Las Vegas - Sequoia - Yosemite - San Fransisco
Hallo iedereen,
Wij vertrekken met drie personen eind augustus vanuit Los Angeles naar San Fransisco, de hele planning ligt bijna vast. Het enige twijfelgeval dat er nog is, is het volgende :
10 sept : Van Las Vegas naar Fresno (in Fresno verblijven we twee nachten)
11 sept : bezoek Sequoia NP
12 sept : bezoek Yosemite NP ('s avonds vertrekken richting San Fransisco)
Ik heb gelezen dat de criminaliteit in Fresno redelijk hoog is, te vergelijken met LA. Iemand daar enige ervaring met ?
Dan het tweede punt, is Fresno wel een goede stop om Yosemite NP en Sequoia NP te bezoeken?
Ik had ook gedacht aan Visalia of Tulare als eerste stop om dan de dag nadien Sequoia NP te bezoeken. En 's avonds door te rijden naar Oakhurst.
En vanuit Oakhurst, Yosemite NP te bezoeken.
Iemand enige suggesties ? En ik denk dat we de drie uur durende rit vanuit Yosemite naar San Francisco ook niet mogen onderschatten.
Mercikes
Wij vertrekken met drie personen eind augustus vanuit Los Angeles naar San Fransisco, de hele planning ligt bijna vast. Het enige twijfelgeval dat er nog is, is het volgende :
10 sept : Van Las Vegas naar Fresno (in Fresno verblijven we twee nachten)
11 sept : bezoek Sequoia NP
12 sept : bezoek Yosemite NP ('s avonds vertrekken richting San Fransisco)
Ik heb gelezen dat de criminaliteit in Fresno redelijk hoog is, te vergelijken met LA. Iemand daar enige ervaring met ?
Dan het tweede punt, is Fresno wel een goede stop om Yosemite NP en Sequoia NP te bezoeken?
Ik had ook gedacht aan Visalia of Tulare als eerste stop om dan de dag nadien Sequoia NP te bezoeken. En 's avonds door te rijden naar Oakhurst.
En vanuit Oakhurst, Yosemite NP te bezoeken.
Iemand enige suggesties ? En ik denk dat we de drie uur durende rit vanuit Yosemite naar San Francisco ook niet mogen onderschatten.
Mercikes
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Reis Andréke: Las Vegas - Sequoia - Yosemite - San Fransisco
Fresno is absoluut niet handig voor beide parken. Het ligt er nog vrij ver vandaan. Het mooiste is om in de parken te overnachten.
In je route heb je overigens niet erg veel tijd voor de 2 parken. Het is al een volle reisdag van Las Vegas naar Sequoia N.P.
Voor Death Valley heb je dus ook geen tijd, dus ik zou kiezen voor de volgende optie, waarin je eigenlijk nog steeds erg weinig tijd hebt voor Yosemite.:
10 sept : Las Vegas - Lee Vining
11 sept : Lee Vining - Yosemite
12 sept : Yosemite - San Francisco
Is er geen mogelijkheid meer om in de rest van je route nog wat te schuiven? Dan kun je nog een extra overnachting plaatsen bij Yosemite.
In je route heb je overigens niet erg veel tijd voor de 2 parken. Het is al een volle reisdag van Las Vegas naar Sequoia N.P.
Voor Death Valley heb je dus ook geen tijd, dus ik zou kiezen voor de volgende optie, waarin je eigenlijk nog steeds erg weinig tijd hebt voor Yosemite.:
10 sept : Las Vegas - Lee Vining
11 sept : Lee Vining - Yosemite
12 sept : Yosemite - San Francisco
Is er geen mogelijkheid meer om in de rest van je route nog wat te schuiven? Dan kun je nog een extra overnachting plaatsen bij Yosemite.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Om je een indruk te geven:
- Las Vegas naar Fresno is 6 uur rijden zonder te stoppen.
- Visalia zou beter zijn, maar Three Rivers of in het park zelf overnachten is nog beter.
- Sequoia naar Oakhurst is 3 uur rijden.
- Yosemite naar San Francisco is sowieso meer dan 3 uur rijden.
- En dan heb ik het nog niet gehad over de reistijd in de parken...
Samengevat: je onderschat dit nogal en wat heb je aan een halve dag per park?
Johan
- Las Vegas naar Fresno is 6 uur rijden zonder te stoppen.
- Visalia zou beter zijn, maar Three Rivers of in het park zelf overnachten is nog beter.
- Sequoia naar Oakhurst is 3 uur rijden.
- Yosemite naar San Francisco is sowieso meer dan 3 uur rijden.
- En dan heb ik het nog niet gehad over de reistijd in de parken...
Samengevat: je onderschat dit nogal en wat heb je aan een halve dag per park?
Johan
Merci voor de tips. Maar ik onderschat het niet ze. Maar het is mss een goed idee om wat meer tijd door te brengen in de NP's. Death Valley, gaan we doen vanuit Las Vegas.
En wij verblijven het liefst in hotels, zijn geen trekkers, dus geen overnachtingen in parken voor ons
. Ik denk dat we nu vanuit Las Vegas rechtstreeks naar Oakhurst rijden. Dan hebben we minstens een hele dag In Yosemite. En slaan we Sequoia over, spijtig maar keuzes moeten gemaakt worden. En dan verblijven we twee nachten in Oakhurst. Mss als we op tijd langs Sequoia passeren dat we er even langs gaan voor een paar foto'tjes
. Zo zijn we vorig jaar ook twee uurtjes langs de Grand Canyon gereden (South Rim), en daar hadden we alles behalve spijt van. Daarom dat we dit jaar gaan hiken in de Grand Canyon
.
Het enige dat nog verandert kan worden in het reisschema is dat we een nacht minder in San Francisco zitten. We verblijven daar nu drie nachten. Wat eigenlijk twee en een halve dag betekent. Want ons vliegtuig vertrekt om 15u. We willen in San Francisco in ieder geval, Alcatraz doen (wat minstens een halve dag is), Golden Gate Bridge, ... .
En ik denk dat als we slechts twee nachten blijven dat we ons teveel moeten haasten, en dat we San Francisco niet in zijn geheel zullen gezien hebben.
Mercikes, Grtz
Dréke
En wij verblijven het liefst in hotels, zijn geen trekkers, dus geen overnachtingen in parken voor ons

Het enige dat nog verandert kan worden in het reisschema is dat we een nacht minder in San Francisco zitten. We verblijven daar nu drie nachten. Wat eigenlijk twee en een halve dag betekent. Want ons vliegtuig vertrekt om 15u. We willen in San Francisco in ieder geval, Alcatraz doen (wat minstens een halve dag is), Golden Gate Bridge, ... .
En ik denk dat als we slechts twee nachten blijven dat we ons teveel moeten haasten, en dat we San Francisco niet in zijn geheel zullen gezien hebben.
Mercikes, Grtz
Dréke
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben wel benieuwd naar de rest van de route. Je wilt Death Valley vanuit Las Vegas doen en dan naar Yosemite rijden. Dan rij je toch onnodig heen en weer?
Door Sequoia rijden betekent ongeveer 3 uur extra reistijd. En als je de sequoia's wilt zien zul je op een wandeling van minstens een half uur moeten rekenen.
In de parken heb je ook accommodatie. Een reis in het zuidwesten betekent rondtrekken want het is niet handig gezien de afstanden om alle bezienswaardigheden vanuit hetzelfde hotel te bezoeken.
Marianne
Door Sequoia rijden betekent ongeveer 3 uur extra reistijd. En als je de sequoia's wilt zien zul je op een wandeling van minstens een half uur moeten rekenen.
In de parken heb je ook accommodatie. Een reis in het zuidwesten betekent rondtrekken want het is niet handig gezien de afstanden om alle bezienswaardigheden vanuit hetzelfde hotel te bezoeken.
Marianne
Ik weet niet wat je in gedachten had van de accomodaties in de parken zelf, maar cabins bevatten over het algemeen gewoon bedden en een badkamer. Het is misschien niet het toppunt van luxe maar de locatie maakt een hoop goed. Zoals al is aangegeven zijn de afstanden te groot, ook in het park zelf, om even heen en weer te rijden. Sequoia's kun je ook zien in Yosemite, bij Mariposa Grove. Zie: www.yosemitepark.com/Accommodations.aspx voor lodging in Yosemite. De rede waarom Sequoia/King Canyon vaak sneuvelen in de routes is de ongunstige ligging t.o.v. Death Valley, Yosemite en Las Vegas. Het is niet logisch om een dagtochtje te maken vanuit Las Vegas naar Death Valley om 2 dagen later weer naar Yosemite te vertrekken, want als je Sequoia NP overslaat, ben je in Death Valley al halverwege de route naar Yosemite. Overnachting in Death Valley wordt aangeboden via www.xanterra.com
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hoe ziet je totale route eruit?
Misschien kunnen 'we' je helpen met het uitstippelen van een logische en mooie route!
Misschien kunnen 'we' je helpen met het uitstippelen van een logische en mooie route!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Goed idee Jose. We wachten af.
Hey, in ieder geval bedankt voor de tips
. En idd is het mss een goed idee, om via Death Valley en Lee Vining naar Yosemite te gaan. Ik was van plan om via het zuiden, Bakersfield, Fresno zo richting Yosemite te gaan. Vandaar dat ik dus Death Valley met een dagtrip vanuit Vegas wou bezoeken (ongeveer een anderhalf uurtje rijden), omdat we dan niet meer langs Death Valley rijden als we langs het zuiden gaan. Ik had ook gedacht om langs Death Valley te gaan op weg naar Yosemite (langs het zuiden), maar dit is te lang rijden (+- 8hr zonder stoppen, is zeker teveel !). De volledige route is de volgende,
Landen in LA, verblijf 3 nachten
Doorreis naar San Diego, verblijf 2 nachten
Doorreis naar Kingman via Blythe, verblijf 1 nacht > Grand Canyon (Southern Rim)
Doorreis Las Vegas, verblijf 4 nachten
Dit staat vast, en deze planning is heel realistisch. We hebben bewust gekozen voor de steden. Feesten in Las Vegas enz
. En vorig jaar zijn we het zuiden van de States doorgetrokken. Van Las Vegas naar Houston, dus ik heb in ieder geval enige weet van reizen in de VS
. En volgens de huidige planning (langs het zuiden) was Death Valley de enige plaats die we gingen bezoeken vanuit een stad als dagtrip. Al de andere plaatsen liggen op de route. Ik weet maar al te goed dat we niet vanuit één plaats alles kunnen bezoeken
.
En vanaf hier begint dus mijn vraag, wat zou ik hierna het beste doen, ik beschik over drie dagen, twee nachten. Te vertrekken vanuit Las Vegas en eindigen in San Francisco. En ik prefereer Yosemite boven Sequoia. We zijn geen trekkers, dus we gaan geen grote trektochten maken
. Hetgeen we wel willen doen is gaan hiken in Yosemite.
Grtz, en bedankt
Dréke

Landen in LA, verblijf 3 nachten
Doorreis naar San Diego, verblijf 2 nachten
Doorreis naar Kingman via Blythe, verblijf 1 nacht > Grand Canyon (Southern Rim)
Doorreis Las Vegas, verblijf 4 nachten
Dit staat vast, en deze planning is heel realistisch. We hebben bewust gekozen voor de steden. Feesten in Las Vegas enz

En vanaf hier begint dus mijn vraag, wat zou ik hierna het beste doen, ik beschik over drie dagen, twee nachten. Te vertrekken vanuit Las Vegas en eindigen in San Francisco. En ik prefereer Yosemite boven Sequoia. We zijn geen trekkers, dus we gaan geen grote trektochten maken

Grtz, en bedankt

Dréke
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Las Vegas - Death Valley is wel wat meer dan 1,5 uur! Het zou je een dag kosten om DV vanuit Las Vegas te doen. Je hebt dus een dag over als je DV onderweg gaat bezoeken.
Kun je daarom niet een dag minder Las Vegas doen? Je zou dan aan het eind van de dag richting DV kunnen rijden en daar overnachten (mooier, koeler, unieke ervaring).
Dan de volgende dag in een keer naar Yosemite rijden en daar 2 nachten blijven (1 volle dag).
Als die 4 nachten LV vast staan zou ik zo vroeg mogelijk vertrekken (maar gaat dat lukken met al dat feesten?) en ergens tussen Lone Pine en Lee Vining overnachten. Dan de volgende overnachting in Yosemite. Je hebt dan meer tijd voor de Tioga Pass en het stuk naar de vallei.
Dus
1 Las Vegas - Lee Vining (heel vroeg vertrekken uit Las Vegas)
2 Lee Vining - Yosemite
3 Yosemite - SF
of:
1 Las Vegas - Death Valley (in de middag vertrekken uit Las Vegas)
2 DV - Yosemite
3 Yosemite
4 Yosemite - SF
En boek iets in Yosemite Valley, om te voorkomen dat je heen en weer rijdt. Er is meer keuze dan alleen cabins.
Kijk ook eens in ons 2004-verslag (vanaf 28 juli) en 2006-verslag (vanaf 10 augustus) voor onze routes van LV naar Yosemite.
Marianne

Dan de volgende dag in een keer naar Yosemite rijden en daar 2 nachten blijven (1 volle dag).
Als die 4 nachten LV vast staan zou ik zo vroeg mogelijk vertrekken (maar gaat dat lukken met al dat feesten?) en ergens tussen Lone Pine en Lee Vining overnachten. Dan de volgende overnachting in Yosemite. Je hebt dan meer tijd voor de Tioga Pass en het stuk naar de vallei.
Dus
1 Las Vegas - Lee Vining (heel vroeg vertrekken uit Las Vegas)
2 Lee Vining - Yosemite
3 Yosemite - SF
of:
1 Las Vegas - Death Valley (in de middag vertrekken uit Las Vegas)
2 DV - Yosemite
3 Yosemite
4 Yosemite - SF
En boek iets in Yosemite Valley, om te voorkomen dat je heen en weer rijdt. Er is meer keuze dan alleen cabins.
Kijk ook eens in ons 2004-verslag (vanaf 28 juli) en 2006-verslag (vanaf 10 augustus) voor onze routes van LV naar Yosemite.
Marianne
Hey,
Ja, klopt. Las Vegas staat al vast
. Ik heb gezien dat we vanuit Las Vegas naar Lee Vining ongeveer 6u rijden zonder stoppen. Vroeg vertrekken zou geen probleem zijn ze.
Dus die eerste optie is een heel mooi alternatief. snel is gaan zoeken naar logement
.
Als er nog suggesties zijn, ze zijn altijd welkom
.
In ieder geval, iedereen bedankt al voor de hulp,
Andréke
Ja, klopt. Las Vegas staat al vast

Dus die eerste optie is een heel mooi alternatief. snel is gaan zoeken naar logement

Als er nog suggesties zijn, ze zijn altijd welkom

In ieder geval, iedereen bedankt al voor de hulp,
Andréke
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou wel de route via Death Valley nemen als ik jullie was. Bekijk in ieder geval daar Dante's View, Zabriskie Point en Sand Dunes en als je nog een beetje op tijd bent ook Badwater en Artists Drive.Andréke schreef:Ik heb gezien dat we vanuit Las Vegas naar Lee Vining ongeveer 6u rijden zonder stoppen.
Groetjes René
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In 6 uur van Las Vegas naar Lee Vining red je inderdaad niet, je wilt toch door Death Valley rijden?
Marianne
Marianne
We zijn op onze eerste reis door het zuidwesten vanuit Las Vegas via Death Valley gegaan, we zijn toen al rond een uur of 8 vertrokken. We hadden niets geboekt of gepland. In Death Valley hebben we Badwater, Devils golf course, Zabriski Point etc. gezien. Uiteindelijk kwamen we rond een uur of 5 in het plaatsje Bishop waar we een motel vonden. Lee Vining ligt vanaf Bishop nog ruim een uur verder van Death Valley. De volgende dag zijn we via de Sonora Pas naar Yosemite gereden (Tioga was nog dicht) en hebben overnacht in het park. Lee Vining lijkt me dus een plaatsje te ver als je tenminste wat van Death Valley wil zien.
Nee, klopt. We slagen death Valley over en rijden rechtstreeks naar Yosemite, en bezoeken wel een aantal plaatsen die op de route liggen. We hebben gewoon te weinig tijd om alles te doen
. Dus is het kiezen, en ik kies Yosemite en de Grand Canyon toch boven Death Valley. De volgende keer
. Alleen zie ik dat ik twee mogelijkheden heb om naar Lee Vining te rijden. De eerste is via Independence - bishop, de tweede via Goldfield - Tonopah - Coaldale - Basalt. Zou iemand kunnen aanbevelen welke route het beste is ?
Bedankt bij voorbaat,
Andréke

Bedankt bij voorbaat,
Andréke
Hey, bedankt. Zal ik ook is nazien, want dit blijkt wel heel interessant. En de hotels zullen op voorhand geboekt zijn, dus we kunnen eventueel wat later aankomen.jolanxyz schreef:We zijn op onze eerste reis door het zuidwesten vanuit Las Vegas via Death Valley gegaan, we zijn toen al rond een uur of 8 vertrokken. We hadden niets geboekt of gepland. In Death Valley hebben we Badwater, Devils golf course, Zabriski Point etc. gezien. Uiteindelijk kwamen we rond een uur of 5 in het plaatsje Bishop waar we een motel vonden. Lee Vining ligt vanaf Bishop nog ruim een uur verder van Death Valley. De volgende dag zijn we via de Sonora Pas naar Yosemite gereden (Tioga was nog dicht) en hebben overnacht in het park. Lee Vining lijkt me dus een plaatsje te ver als je tenminste wat van Death Valley wil zien.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je naar Lee Vining gaat heb je voldoende tijd om door DV te rijden, alleen is 6 uur te optimistisch. Die route via Independence gaat door DV lijkt me.
Verwacht van de andere route niet veel interessants om te bezoeken onderweg.
Marianne
Verwacht van de andere route niet veel interessants om te bezoeken onderweg.
Marianne
Ok, had ik verkeerd begrepen dan. Ik had via mapquest idd gezien dat het 6u non-stop rijden was. Des te beter dus, Death Valley komt er dan toch bij
. Bedankt iedereen voor de oplossing.
Mercikes,
Andréke

Mercikes,
Andréke
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Las Vegas - Death Valley - Lee Vining hebben wij in 2009 op 1 dag gereden. Het was wel een zeer lange, lastige dag. Maar Death Valley was de moeite. Bijna 10 uur rijden, eventueel haal je Dante's View eruit om wat tijd te winnen.
De ooit volgende keer ga ik overnachten in Death Valley, lijkt me de moeite.
De ooit volgende keer ga ik overnachten in Death Valley, lijkt me de moeite.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dante's View is echt de moeite waard en is eigenlijk zonde om over te slaan.:GoBieN schreef:eventueel haal je Dante's View eruit om wat tijd te winnen.

Je kijkt hier over de vallei, waar zich het laagste punt van het westelijk halfrond bevindt. Dit is bij Badwater. Ook de moeite waard.

Groetjes René
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1231 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-