Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Estes Park of Denver.
Estes Park of Denver.
Ben aan het wijfelen of ik twee nachten in het Estes Park ga boeken.
Nu heb ik mijn reis zo gepland dat ik na Moab naar Gunnisson ga.
En dan nog twee dagen in Denver verblijf.
We hebben al veel natuur in de reis zitten maar de Rocky
Mountains zien er ook zo mooi uit.
Of zou naar South Dakota (Badlands, Custer state park en Black Hills),
Yellowstone, Grand Tetons en Moab, het een overkill worden aan natuur?
Ik zou het kunnen omgooien naar een overnachting in
Georgetown en twee in Estes Park en dan vanuit hier
naar het vliegveld in Denver rijden.
We vliegen om kwart voor twee in de middag dus dit moet te doen zijn.
Mijn hotels kunnen nog koste loos geanuleerd worden.
Vanuit Moab in een ruk doorrijden naar Estes Park kan ook
en dan de laatste nacht in Denver verblijven. Maar het lijkt me een
zware rit om in een keer te doen.
Heeft iemand nog een goede tip voor een overnachting in Estes Park?
Ik heb wel een huisje gevonden die erg mooi is maar die kost 700 dollar voor
twee nachten en omdat we al een aantal duurdere overnachtingen
hebben, vindt ik dit wel een beetje veel.
Nu heb ik mijn reis zo gepland dat ik na Moab naar Gunnisson ga.
En dan nog twee dagen in Denver verblijf.
We hebben al veel natuur in de reis zitten maar de Rocky
Mountains zien er ook zo mooi uit.
Of zou naar South Dakota (Badlands, Custer state park en Black Hills),
Yellowstone, Grand Tetons en Moab, het een overkill worden aan natuur?
Ik zou het kunnen omgooien naar een overnachting in
Georgetown en twee in Estes Park en dan vanuit hier
naar het vliegveld in Denver rijden.
We vliegen om kwart voor twee in de middag dus dit moet te doen zijn.
Mijn hotels kunnen nog koste loos geanuleerd worden.
Vanuit Moab in een ruk doorrijden naar Estes Park kan ook
en dan de laatste nacht in Denver verblijven. Maar het lijkt me een
zware rit om in een keer te doen.
Heeft iemand nog een goede tip voor een overnachting in Estes Park?
Ik heb wel een huisje gevonden die erg mooi is maar die kost 700 dollar voor
twee nachten en omdat we al een aantal duurdere overnachtingen
hebben, vindt ik dit wel een beetje veel.
- martinenelsa
- Amerikafan
Re: Estes park of Denver.
Gunnison is toch ook natuur, dus zie niet zo'n verschil met Rocky Mountains NP. Vanuit Moab kun je, als je op tijd vertrekt, makkelijk naar Estes Park rijden, zelfs van de westingang zodat je over de Trial Ridge Road rijd. Wij deden dat andersom (Estes Park - Moab), vertrokkken om 6.30 uur en waren (met de nodige stops en uitstapjes) aan het einde van de middag in Moab.
Ik begrijp niet geheel de planning, maar als je dan twee nachten in Estes Park blijft, dan heb je toch nog een nacht over? Ga dan halverwege de dag naar Denver zodat je hier ook nog een middag kan rondkijken (Estes Park - Denver is maar een uur).
Ik begrijp niet geheel de planning, maar als je dan twee nachten in Estes Park blijft, dan heb je toch nog een nacht over? Ga dan halverwege de dag naar Denver zodat je hier ook nog een middag kan rondkijken (Estes Park - Denver is maar een uur).
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Wij zijn twee jaar geleden gestart in Denver en waren één nacht in Estes. Het park was zo verschrikkelijk mooi dat wij aan het einde van de tour opnieuw terug zijn gegaan en nog een keer twee dagen hebben gewandelt, echt ik zou het niet overslaan en er ruimte voor maken in je vakantie. Denver city is leuk voor één dag. Als je wil winkelen dan is er in het centrum een leuke winkelstraat, jaja 1650 meter lang gelijk aan een mijl. Voor één dag leuk meer niet.
Gr Jan
Gr Jan
Liefhebber van de USA
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp ook niet helemaal wat je nu hebt en wat je wilt. Ga je na Moab nog naar Gunisson of wou je dat overslaan?
Ik vind Rocky Mountain NP erg mooi, en qua natuur weer heel anders dan de andere dingen die je noemt. In plaats van 2 nachten in Estes Park zou je ook een nacht aan de westkant van het park kunnen doen (Grand Lake), en dan een nacht in Estes Park. Er zijn voldoende motels in Estes Park, daar moet je wel iets goedkopers kunnen vinden dan 350 dollar per nacht. Ik heb er zelf echter geen ervaring mee want wij zaten in een cabin op de KOA camping.
Marianne
PS
Jouw bijdragen lezen als een gedicht. Maar ik moet zeggen dat het toch prettiger leest als de tekst gewoon doorloopt. Is dat een mogelijkheid?
Ik vind Rocky Mountain NP erg mooi, en qua natuur weer heel anders dan de andere dingen die je noemt. In plaats van 2 nachten in Estes Park zou je ook een nacht aan de westkant van het park kunnen doen (Grand Lake), en dan een nacht in Estes Park. Er zijn voldoende motels in Estes Park, daar moet je wel iets goedkopers kunnen vinden dan 350 dollar per nacht. Ik heb er zelf echter geen ervaring mee want wij zaten in een cabin op de KOA camping.
Marianne
PS
Jouw bijdragen lezen als een gedicht. Maar ik moet zeggen dat het toch prettiger leest als de tekst gewoon doorloopt. Is dat een mogelijkheid?
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Gunnison net als RM NP???? Gunnison ligt in de 'High Desert' zoals men dat noemt. Ofwel; groene/droge vlaktes. Gunnison is niet te vergelijken met de Rocky's Mountains. Mocht je hier in de buurt willen genieten van Alpine landschappen dan kun je doorrijden naar Crested Butte (lees even mijn Promo-topic door: viewtopic.php?f=7&t=24093&start=0&hilit=crested+butte). Een heel leuk dorp in een prachtige omgeving dat 20 minuten vanaf Gunnison ligt.martinenelsa schreef:Gunnison is toch ook natuur, dus zie niet zo'n verschil met Rocky Mountains NP.
Maar de Rocky's zijn fantastisch! Ik kan niet inschatten of je, na alle pracht die jullie al hebben gezien tijdens deze reis, er nog behoefte aan hebt dit park te bezoeken maar ik had het voor geen goud willen missen! Ik vond het mooier en fijner dan Yosemite NP. Als je daar gaat verblijven moet je eigenlijk kiezen voor The Stanley Hotel, het 'haunted' hotel dat als inspiratie diende voor het boek 'The Shining' van Stephen King. Het kost niet veel ($130 per nacht ongeveer) en het is een prachtig gebouw; http://www.stanleyhotel.com/
Even wat beelden ter inspiratie;

Gunnisson heeft inderdaad geen mooie natuur.
Was alleen maar een tussenstop voor mij naar Denver.
Ga het dus omgooien,vanuit moab in een keer door naar Estes park.
En dan de laatste dag in Denver om evt te winkelen.
Sorry dat mijn bericht niet helemaal duidelijk was.
Waarschijnlijk te laat gepost en zat al half te slapen.
Was alleen maar een tussenstop voor mij naar Denver.
Ga het dus omgooien,vanuit moab in een keer door naar Estes park.
En dan de laatste dag in Denver om evt te winkelen.
Sorry dat mijn bericht niet helemaal duidelijk was.
Waarschijnlijk te laat gepost en zat al half te slapen.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maak daar maar een (dikke) anderhalf uur van, hoor...martinenelsa schreef:Estes Park - Denver is maar een uur.

Als je naar het vliegveld door moet, dan kun je daar nog wel een twintig minuten tot een half uur bijtellen (tenzij via je de tolweg gaat vanaf I-25, dan snij je die extra tijd weer af).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- martinenelsa
- Amerikafan
Zo was het niet bedoeldRiverCola schreef:Gunnison net als RM NP????martinenelsa schreef:Gunnison is toch ook natuur, dus zie niet zo'n verschil met Rocky Mountains NP.

1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
- Vnix
- Amerika-ontdekker
Zie mijn eerdere tip voor een overnachting in Estes Park.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ne#p418006
RMNP is prachtig!
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ne#p418006
RMNP is prachtig!
Mooie hotels dank je voor de tip.
Heb de andere hotels al geannuleerd.
En alleen de laatste nacht Denver aan gehouden.
Dus lekker veel natuur.
Vindt toch niet dat het RMNP kan worden overgeslagen.
Daar ziet het er te mooi voor uit.
Heb de andere hotels al geannuleerd.
En alleen de laatste nacht Denver aan gehouden.
Dus lekker veel natuur.
Vindt toch niet dat het RMNP kan worden overgeslagen.
Daar ziet het er te mooi voor uit.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het al vaker als overnachtingstip in Estes genoemd, en ik zag net pas dat RiverCola dezelfde tip gaf:
The Stanley Hotel in Estes.
Het is echt prachtig, en echt een belevenis (en je kunt er in het restaurant ook lekker eten).
The Stanley Hotel in Estes.
Het is echt prachtig, en echt een belevenis (en je kunt er in het restaurant ook lekker eten).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2344 Weergaves
-
Laatste bericht door ricktachtig