Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

death valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Tesss
Amerika-ontdekker

death valley

Bericht door Tesss »

Hallo allemaal.

We twijfelen of we gezien de hoge temperatuur (en met twee kids) in juni met een RV door Death Valley gaan. We komen van Las Vegas (dus vanuit de zuidkant) en nu hebben we gezien dat je in Shoshone kunt overnachten. Dit plaatsje ligt vlak voor de Death Valley. Ons idee is dat je dan vroeg in de ochtend kunt reizen en dat dan, hopelijk(!), de temperatuur wat aangenamer is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Onze inschatting is dat we dan om ca. 8:00 uur Death Valley kunnen inrijden (ca. 100 km?). Hoe lang duurt de route met af en toe een korte stop?

groet Tess
Laatst gewijzigd door Tesss op 09 feb 2010, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: death valley vanuit shoshone (zuidkant)

Bericht door johan1973 »

Van Shoshone naar waar?
Shoshone zal ook warm zijn... En vanaf Las Vegas gezien ben je dan nog niet echt opgeschoten. Er is wel een zwembad bij de campground in Shoshone waar ik positieve reviews over heb gelezen.
Je kunt volgens mij beter in DV overnachten, daar een siesta houden rond lunchtijd en dan de ochtend, namiddag en sunset gebruiken om van het park te genieten .
Johan
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Het voordeel dat je vanuit Las Vegas komt, is dat je al vanuit de warmte komt. Toen wij er waren was het 48 graden in Death Valley en 41 graden in Las Vegas. Dit was overigens eind augustus. Wij gingen naar Death Valley vanuit Bridgeport (Ten oosten van Yosemite) waar het in de ochtend maar 7 graden was.

Ik zou zoals Johan al aangeeft overnachten in Death Valley. Je kunt overdag nog in Las Vegas verblijven en er voor zorgen dat je pas eind van de middag in Death Valley aankomt. Als je in Furnace Creek overnacht en je gaat Death Valley bezoeken vanaf de 8:00 wat je typte, is het prima te doen. Als je nog van buiten het park moet komen, heb je natuurlijk minder tijd voor het heter wordt. Wat nog wel een tip is als je er eind van de middag aankomt vanuit Las Vegas, om dan Dante's View te bezoeken. Daar is het sowieso een graad of 20 koeler dan in de vallei. Je hebt van daaruit een prachtig uitzicht. De volgende ochtend zou ik in ieder geval Badwater, Artists Drive, Devil's Golfcourse, Zabriskie Point en Sand Dunes gaan bekijken. Je kunt zelf bepalen wanneer je het te heet vindt worden en dan kun je alsnog door rijden naar de volgende bestemming. De hitte is in ieder geval niet te vergelijken met de hitte hier. 33 Graden hier voelt warmer aan dan 48 graden daar, omdat het daar een droge hitte is.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Gezien de periode van de reis zou ik zeker meteen paar kinderen er bij in Shoshone op het Shoshone RV Park gaan staan daar heb je een hookup zodat je de airco aan kan zetten als je binnen het park staat heb je geen hookup of je moet bij Stovepipe Wells gaan staan, maar die ligt in de volle zon zonder schaduw en is volgens mij in de zomer gesloten.
Kijk hier http://www.rvparkreviews.com/regions/Ca ... shone.html voor de review van deze campground.
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Je kunt dat denk ik moeilijk voorspellen hoe heet het wordt. Ik was er in 2008 op 11 en 12 mei. Beide dagen vanuit Las Vegas gereden en kwam er rond 12.00 uur aan. De thermometer gaf rond 12.00 uur 37 graden aan bij het visitor center in het midden van Death Valley. Een week later was het in Death Valley in later in de middag al zo'n 50 graden, maar toen zat ik al in Los Angeles waar het ook bloedje heet was. Ik ga er vanuit dat het in juni nog een paar graadjes warmer is dan in mei.
Tesss
Amerika-ontdekker

Re: death valley

Bericht door Tesss »

Het idee van Rene spreekt met op zich wel aan; Vanaf Las Vegas doorrijden naar Death Valley, en Dante's View bekijken, overnachten in Furnace Creek.
En dan de volgende ochtend op tijd de hotspots bekijken.
Hoewel ik nog steeds wel twijfel gezien de temperatuur ( en dus geen stroom, dus geen airco :shock: ), vooral om de kinderen.
Na Death Valley willen we naar Yosemite. Wat is dan de meest voor de hand liggende route? En waar een tussenstop / overnachting?
Bedankt alvast voor jullie reacties.
Groetjes Tess
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Airmiles schreef: Ik ga er vanuit dat het in juni nog een paar graadjes warmer is dan in mei.
Dat hoeft niet per definitie. Ik ben een aantal malen in Death Valley geweest, ook in verschillende jaargetijden. Twee keer in juni bijvoorbeeld waarvan het de ene keer heel heet was en de andere keer stukken aangenamer. Ook een keer in mei en toen was het veel heter dat die ene keer in juni. Je moet een beetje geluk hebben.
Verder is het zwembad op Furnace Creek Ranch heerlijk.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
WimVM
Amerika-ontdekker

Bericht door WimVM »

Hier is een gemiddelde dat ik gevonden had: http://gocalifornia.about.com/bl_dv_temp.htm

Het zal niet exact zijn, zoals het weer bij ons ook is, maar toch richtinggevend.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt je route ook ter plekke nog vaststellen, afhankelijk van het weer. Reseveren lijkt me niet nodig in het park of aan de oostkant. Ik weet niet hoe het in Lone Pine is. Beatty is ook nog een mogelijkheid.

Als je door Death Valley rijdt heb je eigenlijk maar een route naar Yosemite en dat is via de 395 en de Tioga Pass. Ik ga er van uit dat die dan open is, maar het wil wel eens niet zo zijn in juni.
Wanneer zijn jullie daar?

Marianne
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Naar Death Valley gaan en je zorgen maken om de hitte is voor mij net zoiets als naar de Noordpool gaan en dan bang zijn dat het koud zal zijn. Het daadwerkelijk ervaren van de extreme hitte was voor mij een van de redenen om deze mooie plaats midden in de zomer te bezoeken.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik begrijp niet zo goed waarom jullie iemand die twijfelt om door Death Valley te rijden met twee kinderen omdat ze bang is voor de hitte, adviseren om zelfs te gaan overnachten in Death Valley???

Als ik het goed begrepen heb is er in Shoshone wel een full hook up, dan zit je daar toch veel beter met kinderen dan in die hitte in Death Valley?
Ik moet er persoonlijk niet aan denken om in Death Valley te overnachten zonder airco, zeker niet met kinderen. Ik zou daar heel beroerd van worden.

Je zou ook vroeg kunnen vertrekken vanaf Las Vegas, door Death Valley rijden, een aantal viewpoints bezoeken en vervolgens doorrrijden tot Bishop om te overnachten. Een heel stuk koeler en je hebt voldoende tijd om wat van Death Valley te zien.

Zo hebben wij het ook gedaan in 2004, zie ons reisverslag dag 18.

Marjon
thom
Amerika-ontdekker

Bericht door thom »

zover ik weet is het bij alle RV verhuurders D.V. verboden gebied in juni, dit zal wel niet voor niks zijn. de campground van Furnace Creek Ranch is naar mijn beste weten vanaf 1 mei gesloten tot het najaar.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Is niet bij alle verhuurders zo. FC campground is het hele jaar open. Geen generators tussen 7 pm en 7 am.
Als de temperatuur niet te hoog is, kan het, anders zou ik het niet doen.

Marianne
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

's Nachts koelt het ook niet echt af. Toen we gingen slapen was het nog steeds tegen de 40c, en 's ochtends was het een frisse 32c. Dat is al gemakkelijk doenbaar voor een paar wandelingen. Maar in dit soort temperaturen slapen, zou ik toch enkel maar doen als het echt anders niet meer kan.
Tesss
Amerika-ontdekker

Bericht door Tesss »

vana schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom jullie iemand die twijfelt om door Death Valley te rijden met twee kinderen omdat ze bang is voor de hitte, adviseren om zelfs te gaan overnachten in Death Valley???
Juist omdat we er over twijfelen, horen we graag voors en tegens voor we zelf een besluit kunnen maken. En ik ben niet bang voor de hitte hoor! Tuurlijk weet ik dat het warm is! Maar ik ben gewoon benieuwd hoe de kinderen er op reageren. Het lijkt ons gewoon geweldig om Death Valley te ervaren! Maar we reizen nu eenmaal niet met z'n tweetjes...
Het geweldige van dit forum vind ik dan ook om veel verschillende ervaringen / meningen (bedankt allemaal) te horen. We weten nu de opties; Shoshone, of toch Furnace Creek.
Ik denk nu dat we, zoals Marianne al schrijft, het tijdens de reis gaan bekijken. We zullen rond 14 / 15 juni in Death Valley kunnen zijn. Dan hebben we al ruim 2 weken van de reis, dus net over de helft, er op zitten. Dan kun je ook beter bepalen / bekijken hoe alles is gegaan, en hoe we verder gaan.
We hopen dat we in ieder geval Yosemite kunnen vastzetten (as maandag!! duim voor ons!!).
Stel we rijden niet door DV; welke route zouden jullie dan adviseren om naar Yosemite te gaan. Via google maps krijg ik 3 verschillende? Wat is jullie ervaring?

Groet tesss
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Via Beatty, Goldfield, Tonopah naar Lee Vining is het snelste. Een doorbijter. Maar ook dat traject door Nevada is fascinerend. Ik heb bij de laatste reis nog bewust in Beatty en Tonopah overnacht. Maar via Death Valley is zonder twijfel de mooiste route.
Johan
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Het is misschien ook nog wel een optie om eenmalig in een hotel te overnachten. Die ervaring van overnachten in Death Valley is echt een onvergetelijke. Bij mij is de Death Valley-koorts zo erg, dat ik er de volgende keer 2 nachten wil blijven. :mrgreen:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Rob schreef:Gezien de periode van de reis zou ik zeker meteen paar kinderen er bij in Shoshone op het Shoshone RV Park gaan staan daar heb je een hookup zodat je de airco aan kan zetten als je binnen het park staat heb je geen hookup of je moet bij Stovepipe Wells gaan staan, maar die ligt in de volle zon zonder schaduw en is volgens mij in de zomer gesloten.
Kijk hier http://www.rvparkreviews.com/regions/Ca ... shone.html voor de review van deze campground.
Ik heb zelf op het RV park in Shoshone gestaan en kan me helemaal vinden in de review op deze link. De kinderen zullen het zwembad zeker leuk vinden.
Wij zijn 's ochtends heel vroeg richting DV vertrokken om de grootste warmte voor te zijn (eind mei, er werden temperaturen tot 51°C voorspeld) en zijn dan naar Dante's View gereden. Klein bochtig weggetje, maar met onze 25 ft RV nog goed te doen. Daarna hebben we nog Badwater, Artist's Palette, Furnace Creek, en de sand dunes bezocht. Kort na de middag hebben we DV terug verlaten. Het was inderdaad warm (45°C toen we wegreden), maar de warmte is goed te verdragen als je geen grote inspanning doet. We zijn daarna nog doorgereden tot Lee Vining waar we nog op tijd waren voor de zonsondergang bij Mono Lake. Het was de langste rijdag van die reis (in totaal met uitstappen bijna 600 km), maar toch een hele mooie dag en nog goed te doen omdat we al vroeg vertrokken waren (rond 7u00 geloof ik).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer