Reserveren camping Yosemite NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Tesss
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 jan 2010, 23:46

Reserveren camping Yosemite NP.

Bericht door Tesss »

Hallo allemaal!
Toch besloten om te proberen een plekje te bemachtigen op 1 van de 3 campings in de vallei van Yosemeti.
Ik heb er veel over gelezen, en de betreffende site bestudeerd. Maar toch begrijp ik het nog niet :oops:
Ik las dat je alles al kunt invullen, en dan in mijn geval op 15 februari om .... (hoe laat ook al weer?) alleen nog maar op boeken hoeft
te drukken. Ik kom echter niet verder dan een nummer / campingplaats in te voeren, en dan krijg ik de melding dat dit pas vanaf
15 febr. kan. Tja, dat weet ik ook :wink:
Wie kan het me nog een keer duidelijk uitleggen. Bedankt alvast...
Groet Tess
Laatst gewijzigd door markro op 19 mar 2016, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel ter verduidelijking aangepast.
MJM
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 20 dec 2009, 15:48

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door MJM »

Hoi,

Weet niet wanneer je precies gaat, maar iedere 15de van de maand vanaf 16 uur NL-tijd kun je reserveren voor een bepaalde periode (en natuurlijk ook de 'overgebleven' plekken van de perioden ervoor, als die er nog zijn tenminste).
Het beste kun je 15.50 uur op 15 februari al ingelogd zijn op de site waar je kunt reserveren (even vantevoren een accountje aanmaken); creditcard gegevens bij de hand houden. En dan heel vaak refreshen... Want om 16.20 zijn alle plekken die je kunt reserveren 'op'...

Althans, dat was onze ervaring afgelopen 15 januari. We hebben vantevoren even onderzoek gedaan naar op welke plekjes we het liefste zouden willen staan, en mijn man heeft toen op vrijdagmiddag zijn best gedaan om er één van te bemachtigen. Eén uit onze 'hotlist' is niet gelukt, maar wel een plekje op North Pines.
Eigenlijk echt bizar, dat de halve wereld op dat moment een campingplek aan het reserveren is.

Mijn tips dus: vantevoren bedenken waar je wilt staan, accountje aanmaken en 10 minuten voordat de nieuwe reserveringsperiode ingaat klaar zitten. Succes! (en een fijne vakantie)
Reisverslag van onze reis door Zuidwest USA, juni 2010 van San Francisco naar Salt Lake City: http://mamarije.blogspot.com/p/blog.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

En wat het tijdstip betreft: het is hier 9 uur later, je moet om 7.00 uur plaatselijke tijd klaarzitten, dus dat betekent 16.00 uuur onze tijd.
Echter, de zomertijd gaat bij ons op een andere moment in. Speelt denk ik alleen op 15 maart; dan is het niet 16.00 uur maar 15.00 uur onze tijd.

Marianne
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door Isis »

Dit is een goed tip ik dacht dat ik dat ff zou doen op 15 maart. Maar ik moet me daar dus goed op voorbereiden. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Tesss
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 jan 2010, 23:46

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door Tesss »

Bedankt voor de tips! Ik geloof dat ik het nu wel snap. Heb het m'n mannetje ook maar even laten lezen.
Kunnen we 15 februari beide achter een computer een poging wagen. Ik zag al wel dat er al veel plaatsen gereserveerd zijn.
Dat zei Marianne al wel; mensen die dus op 15 januari geboekt hebben, maar dan ook al enkele dagen vanaf 15 juni.
Nou, ja, afwachten maar of het lukt.
Bij welke camping hebben we de meeste kans denken jullie?
Groetjes Tess
Gebruikersavatar
Cléo1986
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 jan 2010, 21:54
Locatie: Wilsele, België

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door Cléo1986 »

Geld dat 15devandemaandreserveren ook voor cabins en motels/hotels in Yosemite? Welke site/link is het juist? :mrgreen:
Want ik ga deze zomer ook voor 't eerst naar Amerika en heb eind juli enkele dagen in Yosemite gepland.
Veel is goed voor mij qua slapen, zolang ik maar veel kan wandelen en zien (en paardrijden?) en niet teveel tijd verlies.
Nog tips van reservatie voor Yosemite iemand? :roll: Bedankt!
I've traveled the world twice over,
Met saints and sinners,
Poets and artists, kings and queens,
Old stars and hopeful beginners,
Learned secrets from writers and cooks
All with a library ticket
To the wonderful world of books...
Annouk
Amerikafan
Berichten: 108
Lid geworden op: 09 jan 2009, 23:39

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door Annouk »

Nee, dat geldt alleen voor de campingplaatsen in Yosemite.
Cabins, lodging enz. kan je boeken op http://www.yosemitepark.com
Als je niet teveel tijd kwijt wilt zijn aan heen en weer rijden, kun je het beste overnachten in de vallei. Bijvoorbeeld in de Lodge of Curry Village.
Ik zou trouwens wel zo snel mogelijk boeken, want het zit allemaal snel vol.
MJM
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 20 dec 2009, 15:48

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door MJM »

@Tess: de drie campings in de vallei liggen allemaal in hetzelfde gebied, dichtbij elkaar. Zoveel maakt het niet uit. North & Lower Pines zijn kleiner, Upper Pines is de grootste met de meeste plaatsen. Als je gaat reserveren moet je zelf een plaats aanklikken (als je je camper grootte en de data invoert waarop je er wilt staan, zie je de beschikbare plaatsen blauw oplichten op je schermpje).
De eigenschappen van de campsite komen als pop-up naast je gekozen plaats op het scherm. Je kunt ook op deze link kijken: iemand heeft de moeite genomen om alle campsites van de 3 campings te fotograferen: http://yosemitecampsites.com/.

Wij hebben voor 1 van de kleinere campings gekozen, weet alleen uit mijn hoofd niet meer welke.
Reisverslag van onze reis door Zuidwest USA, juni 2010 van San Francisco naar Salt Lake City: http://mamarije.blogspot.com/p/blog.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door Isis »

Die link is erg goed... nu heb ik een idee dat ik ergens gericht op kan klikken (een nummer van een plekje). Of ik dat bewuste plekje kan vastleggen is natuurlijk de vraag die ik pas op 15 maart kan beantwoorden. Ik ga die dag maar even afblokken we gaan er op 11 augustus naar toe of is het dan al 15 februari...dat ik moet boeken? Ik ben ff de weg kwijt.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door Isis »

December 15 through January 14 August 15
January 15 through February 14 September 15
February 15 through March 14 October 15
March 15 through April 14 November 15
April 15 through May 14 December 15
May 15 through June 14 January 15
June 15 through July 14 February 15
July 15 through August 14 March 15
August 15 through September 14 April 15
September 15 through October 14 May 15
October 15 through November 14 June 15
November 15 through December 14 July 15

Dit is de lijst van de NPS en ik moet dus op 15 maart aan de 'buis' zitten.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
MJM
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 20 dec 2009, 15:48

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door MJM »

@Isis: voor wanneer je precies startklaar moet zitten (echt...) staat hier: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm

Succes!
Reisverslag van onze reis door Zuidwest USA, juni 2010 van San Francisco naar Salt Lake City: http://mamarije.blogspot.com/p/blog.html" onclick="window.open(this.href);return false;
MJM
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 20 dec 2009, 15:48

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door MJM »

Ah, je had m al gevonden, zie ik. Grappig, tegelijk aan het tikken in hetzelfde forum :lol:
Reisverslag van onze reis door Zuidwest USA, juni 2010 van San Francisco naar Salt Lake City: http://mamarije.blogspot.com/p/blog.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door Isis »

Haha..
Maar goed voor Yosemite moet je voor periode vanaf 15 juli - 14 aug moet je op 15 maart klaarzitten!

Voor andere parken geldt dat je 6 maanden tevoren kunt reserveren. Daar is dan ook niet een enorme run op voor een periode; op 14 februari kun je reserveren tot 14 aug en 15 feb kun je reserveren tot 15 aug.....etc etc
Ik ga dus en paar dagen uittrekken om de plekken te krijgen op de Cgr's.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

En aangezien de zomertijd (DST, daylight saving time) in de VS al op 14 maart ingaat, en bij ons pas op 28 maart, moet je op 15 maart dus al om 15.00 uur onze tijd klaar zitten en niet om 16.00 uur zoals in de overige maanden!

Marianne
ntm
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jan 2010, 20:46

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door ntm »

Ben (natuurlijk) te laat voor camping in Yosemite op 10 mei. Wilde op één van de pines staan dat gaat niet lukken. Wat is "the next best thing" lodging in (de buurt van) de valley of een andere campsite? en welke?

gr niels

ps betreft een camper
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door Rob »

Je zou Hodgdon Meadow Campground langs de CA-120 kunnen proberen alle ander campgrounds binnen het park zijn warschijnlijk nog niet open zo vroeg in het jaar.
stema
Amerikafan
Berichten: 156
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:18

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door stema »

Vanmiddag Upper Pines voor 13 juli gereserveerd. Ongelofelijk, maar het is echt binnen een kwartier vol geboekt.
Een ieder bedankt voor de tips om zo er snel bij te zijn om te kunnen boeken.
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door Isis »

Heeft iemand kunnen vinden waar je je moet melden met je reserveringsformulier? Dat geldt niet alleen voor Yosemite maar ook voor de andere parken. Je moet het ergens laten zien neem ik aan en dan kun je je plekje innemen....?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door Rob »

Op de meeste campgrounds is er aan het begin een kantoorje waar je jezelf kan melden, is die er niet dan is meestal de eerste plek op de campground een vaste standplaats voor de camphost er kan je jezlef daar melden.
Gebruikersavatar
Isis
Amerika-expert
Berichten: 4137
Lid geworden op: 05 sep 2009, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Tussen het dorp en het bos in Midden-Brabant
Contacteer:

Re: reserveren camping yosemite

Bericht door Isis »

Rob schreef:Op de meeste campgrounds is er aan het begin een kantoorje waar je jezelf kan melden, is die er niet dan is meestal de eerste plek op de campground een vaste standplaats voor de camphost er kan je jezlef daar melden.
Oke... Ik kan me van 18 jr terug herinneren dat er bij Arches niks en niemand op de CGr was.. Je deed toen geld in envelop en een brievenbus en 'that's it'! Moet je je in zo'n geval bij het visitor center aanmelden? Dat ligt namelijk 35 km terug.. haha als je daar te laat achter komt "beetje" vervelend.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer