Reserveren camping Yosemite NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MaMootjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 sep 2017, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reserveren camping Yosemite NP.

Bericht door MaMootjes »

Hebben jullie meteen een bevestiging per mail ontvangen? Bij andere NPcampsites had ik die meteen maar nu nog niks.... jullie wel al?
Jeroenjm
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 sep 2017, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reserveren camping Yosemite NP.

Bericht door Jeroenjm »

Ik kan me herinneren uit eerdere reacties dat het wel eens langer kan duren. Bij het boeken van de andere plekken was er direct een mail en was de betaling direct gedaan. Nu al een uur op processing en er is nog niets van de CC afgeschreven. Ik verwacht dat de site en betalingsverkeer een beetje overbelast is....
2018 Amerika (zuidwesten)
2017 Costa Rica & Nicaragua
2016 Sri Lanka
2015 Mexico
2014 Kenia & Tanzania
2013 Ecuador & Galapagos
2012 Cuba
2003 - 2011 Zonvakanties Europa
2002 Thailand
2002 Nieuw Zeeland
2001 Australië
2001 Singapore
ina
Amerika-expert
Berichten: 3775
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Reserveren camping Yosemite NP.

Bericht door ina »

SvenV schreef:
ina schreef:Dat scrollen had ik ook beide jaren, gelukkig wel gelukt en beide keren op hetzelfde plekje op de Lower pines#19 :D ook met 3 computers.
Dat plekje hebben wij deze zomer :thumbup:
Wij vonden het een heerlijke plek, heel ruim met twee tenten, dicht bij het water, er liep zelfs een hertje over onze plek en natuurlijk veel eekhoorntjes en een mooi uitzicht op half dome :thumbup:
http://wagenaarvakantie2015.blogspot.nl ... -down.html
http://usherewecomeagain.blogspot.nl/20 ... bears.html
jessica0707
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2018, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reserveren camping Yosemite NP.

Bericht door jessica0707 »

Wij hebben ook nog geen bevestiging ontvangen, en bij onze reserveringen staat ook 'Payment Processing'. Ik had hier ergens gelezen dat dat inderdaad door de drukte komt, dus ik heb wel vertrouwen dat het goed komt.
Wel fijn dat de reservering gelukt is, volgens mij wel een mooie plaats (#87) op Upper Pines voor 2 nachten binnengehengeld. De reis is nu 'rond' :thumbup:
Afbeelding
Methorst
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 feb 2018, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reserveren camping Yosemite NP.

Bericht door Methorst »

Ik heb nu de bevestiging binnen!!
MaMootjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 sep 2017, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reserveren camping Yosemite NP.

Bericht door MaMootjes »

Nog geen bevestiging per mail maar staat nu wel op ‘confirmed’, dus dan zal het goedkomen... hehe dat is geregeld gelukkig.
jessica0707
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2018, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reserveren camping Yosemite NP.

Bericht door jessica0707 »

Onze reservering is ook 'confirmed'. Nog geen bevestigingsmailtje gekregen. Upper Pines is een grotere camping en zal meer reserveringen moeten verwerken :?:

Wij zaten trouwens met 2 laptops in dezelfde ruimte, dus via dezelfde WiFi, en hadden ieder zo'n 20 plekken klaar staan. De 1 is om 10 seconden voor tijd gaan klikken en de ander 5 seconden voor tijd. We hadden ieder 2 plekken te pakken.
Het viel me wel op dat dat de plekken waren die zowat op de eerste tabbladen klaar stonden. Je merkt meteen dat de pagina verandert als je beet hebt. Toch zijn we doorgegaan met klikken op 'Book these Dates' op de andere tabbladen en kort daarna zagen we dat we allebei 2 items in onze shoppingcart hadden.
Met nog 13 minuten tijd om de reservering te bevestigen en betalen hadden we nog genoeg tijd om te kijken welke van de 4 plekken het beste/mooiste was en verdere gegevens in te vullen.
Edit: je hebt 15 minuten tijd om je plek te bevestigen en betalen, maar die eerste 2 minuten zijn in de chaos van het reserveren voorbijgevlogen :lol:
Afbeelding
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reserveren camping Yosemite NP.

Bericht door WeernaardeVS »

Wij moesten alleen Tuolumne Meadows nog boeken en ook dat is gelukt. We staan nu 2 nachten op North Pines en 2 op Tuolumne Meadows.

De statusverandering duurde iets langer dan vorige keer, ik denk 30 minuten. De bevestigingsmail kwam na een uurtje.
Ik maak mij er eerlijk gezegd niet zo druk om. Ik ga er vanuit dat als je alles bevestigd hebt, het in principe goed gaat.

Wij hadden ook bij North Pines dat we de eerste plekken hadden. Op zich logisch natuurlijk, tenzij de latere tabbladen allemaal minder gewilde plekken zijn.

@Ellenvakantie: ik zag ook dat alleen de kleine RVplekken op TM nog openstonden. Wij zijn gewoon voor een tentplek gegaan.

Veel plezier allemaal in Yosemite!
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Reserveren camping Yosemite NP.

Bericht door SvenV »

ina schreef: Wij vonden het een heerlijke plek, heel ruim met twee tenten, dicht bij het water, er liep zelfs een hertje over onze plek en natuurlijk veel eekhoorntjes en een mooi uitzicht op half dome :thumbup:
Ina, bedankt voor de links naar je verslag. Mooie plek lijkt me, komt goed!
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
Hest
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 jun 2013, 08:22
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Castricum

Re: Reserveren camping Yosemite NP.

Bericht door Hest »

Ook wij stonden in 2014 op lower pines plek 19. Ook toevallig! Mocht je interesse hebben... op ons reisverslag ook nog foto's van de camping. https://jefhesbasjanna.wordpress.com/20 ... -yosemite/
SvenV
Amerikafan
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:02

Re: Reserveren camping Yosemite NP.

Bericht door SvenV »

Populair plekje op dit forum. Ik ga je verslag even lezen!
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
tiny2018
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 dec 2017, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reserveren camping Yosemite NP.

Bericht door tiny2018 »

Nog meer mensen zojuist geslaagd bij het reserveren?

Wat een stress, maar uiteindelijk konden we kiezen uit 4 plaatsen in de vallei (voor vrijdag en zaterdagnacht) en 2 plaatsen in wawona (zondag en maandagnacht), beide plekken ook nog grenzend aan de rivier!

Wel met 3 pc's tegelijkertijd en alle 3 hadden we de eerste 2 plekken te pakken binnen 4 seconden, de 3en 4e plek die ik aanklikte waren al niet meer beschikbaar....

Tip voor boekers volgende keer: gebruik geen tabbladen voor de plekken maar vensters.
Die kan je naast elkaar zetten op je scherm, beeld verkleinen zodat je bijna alleen de oranje knop ziet. Dan hoef je niet een extra tabblad te openen of te scrollen, maar kan je de hele tijd op de knoppen in de verschillende vensters klikken zonder dat er iets verspringt.

In wawona zijn er nu bijna 2 uur later nog wel een paar plekken vrij maar in de vallei was het heel snel vol. Zeker als je meer dan 1 nacht iets zoekt.
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Reserveren camping Yosemite NP.

Bericht door Henrytje »

Yes! Gelukt!! 't Was erg moeilijk maar het is gelukt! We hebben twee keer geoefend de vorige maanden en hadden toen steeds een paar plekken kunnen bemachtigen. Nu slechts eentje die we van te voren hadden klaargezet en toen we door onze tabbladen heen waren heb ik via een kaartje een nog open plek kunnen bemachtigen waardoor we uiteindelijk de keus uit twee plekjes hadden. We staan op Upper Pines.
Dagobert
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 apr 2018, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reserveren camping Yosemite NP.

Bericht door Dagobert »

Ons ook gelukt.
Zaten met 2 PC's voor upper- en lower pines, met per camp site 20 vensters geminimaliseerd open.
En toen ..... 4 seconden voor 16:00 uur los gaan en klikken maar ...
Wij hadden op beide camp sites hadden wij reserveringen te pakken (dus 4 in totaal, 2 per camp site en dat is ook het maximum wat de website toelaat).
En toen konden we kiezen. Uiteindelijk gekozen voor Lower Pines site #60 :thumbup:

Wij zijn zeer blij en opgelucht!!
Dit was de laatste en moeilijkst te reserveren campsite van onze trip.
Op 3 augustus beginnen we in LA en eindigen daar ook weer op 30 augustus
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveren camping Yosemite NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Die tip met de vensters is een goede!

Marianne
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reserveren camping Yosemite NP.

Bericht door Erik88 »

tiny2018 schreef: Tip voor boekers volgende keer: gebruik geen tabbladen voor de plekken maar vensters.
Die kan je naast elkaar zetten op je scherm, beeld verkleinen zodat je bijna alleen de oranje knop ziet. Dan hoef je niet een extra tabblad te openen of te scrollen, maar kan je de hele tijd op de knoppen in de verschillende vensters klikken zonder dat er iets verspringt.
Dit is natuurlijk een mogelijkheid, maar ik weet zeker dat je met Tab + click vele malen sneller bent. Je muis over het beeldscherm bewegen, is gewoonweg langzamer. Je zult dus wel van tevoren de tabbladen op de juiste manier moeten openzetten: alle 'reserve site'-knoppen zullen op hetzelfde stukje beeldscherm moeten staan. Normaal gesproken doet de internetbrowser dit al goed voor je.
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Kiwi92
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2017, 13:51

Re: Reserveren camping Yosemite NP.

Bericht door Kiwi92 »

Het is gelukt! Plekje 207 op Upper Pines. Zenuwslopend!! Het ging zo snel :shock: Bij het oefenen was het me ook gelukt, maar zo voor het echt was het toch veel spannender of het nu ook wel zou gaan lukken.
Maple
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 dec 2017, 11:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reserveren camping Yosemite NP.

Bericht door Maple »

Yes! We hebben een plekje kunnen boeken in Upper Pines. Eventjes wel zenuwslopend, maar blij dat we dit achter de rug hebben. Nummer 30. :thumbup:

Bedankt aan iedereen voor de heel goede tips! Zonder jullie had ik dit niet geweten! :clap:
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reserveren camping Yosemite NP.

Bericht door Erik88 »

Fijn :thumbup:

En de tabbladenmethode werkt eigenlijk altijd, dus zenuwen zijn niet meer nodig :P :wink:
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer