Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kaarten kopen voor sportwedstrijden San Francisco.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Skipper
Amerika-ontdekker

Kaarten kopen voor sportwedstrijden San Francisco.

Bericht door Skipper »

Hoi,

Komende zomer zitten we het weekend van 10 juli in San Francisco en aangezien ik graag een sportwedstrijd bezoek is dit ook een mogelijkheid. Is er iemand die ervaringen heeft daarmee, en dan bedoel ik het kopen van tickets voornamelijk. Moet dit vooraf via internet of kan het daar ter plaatse? Of hanteren ze in de VS ook van die clubcards???

Heb er op het forum naar gezocht maar zo snel niets gevonden...

Alvast heel erg bedankt!!!
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: Kaarten kopen voor sportwedstrijden San Francisco.

Bericht door Katja »

Populaire wedstrijden zijn vaak wel uitverkocht dus dan is vooraf tickets kopen wel handig.
Volgens mij heb je in die periode alleen baseball als je naar de teamsporten kijkt.
Remco_1980
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Remco_1980 »

In die periode is het inderdaad tijd voor baseball. In San Francisco spelen de Giants. Een beroemde club met bekende oud-spelers zoals Willie Mays en Barry Bonds. Ze spelen in het "AT&T Park"dat prachtig aan het water dat gebouwd. Verre homeruns in het rechtsveld komen dan ook netjes in het water terecht!

De Giants zijn weer bezig aan een opmars na een aantal slecht jaren. Grote ster is de jonge sterpitcher Tim Lincecum.

Voor kaartjes: hou de website van Giants in de gaten en schrijf je anders in voor een nieuwsbrief zodat je altijd weet wanneer de voorverkoop begint. Bij een uitverkochte wedstrijd kun je altijd nog naar Stubhub waar je kaarten kunt kopen van andere mensen. In Amerika zie je vaak dat seizoenkaarthouders hun tickets hierop aanbieden van wedstrijden die ze zelf niet kunnen bijwonen.

Wedstrijden tegen LA Dodgers zullen veruit het populairste zijn!
Remco_1980
Amerikafan

Oops, ik zie dat de Giants in het weekend van 10 juli nog op roadtrip zijn: http://sanfrancisco.giants.mlb.com/sche ... m=7&y=2010
Ze zijn pas weer op 15 juli na de All-Star game terug in SF.

Dan kun je nog naar de Oakland Athletics. In ieder geval een mooie rit met de auto via de Bay Bridge naar Oakland.
Die spelen dat weekend drie wedstrijden tegen de Los Angeles Angels. De Angels zijn een topploeg, Oakland is behoorlijk slecht :) Voordeel is wel dat het stadion niet vaak uitgekocht zal zijn! Oakland speelt in het McAfee Colisseum. De gemiddelde toeschouwersaantallen liggen rond de 18.000 mensen terwijl er plaats is voor 35.000 man.
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Wat ik een paar keer gedaan heb, is gebruik maken van stubhub.com, ticketsnow.com of iets dergelijks en daar je tickets van te voren reserveren/laten opsturen... kost misschien wel iets meer maar dan weet je zeker dat je gaat.
Skipper
Amerika-ontdekker

Bericht door Skipper »

Superbedankt alvast voor de reacties. Ik heb het even opgezocht en inderdaad spelen de SF Giants "uit" dat weekend. We komen 26 juni aan in LA en ik heb op de site gezien dat de LA Dodgers gepland staan van de 25e tot de 27e tegen de New York Yankees. 3 dagen achter elkaar. Heeft daar iemand een idee over of zijn de laatste 2 dagen als een soort uitloop bedoeld?

Nogmaals bedankt voor jullie hulp!
Remco_1980
Amerikafan

Dit betekent dat ze drie wedstrijden tegen elkaar spelen op die dagen. Elke dag 1 wedstrijd dus. Honkbal wordt in VS gespeeld in series om nog enigszins het reizen menselijk te houden. Soms zie je zelfs dat ploegen vier dagen op rij tegen elkaar spelen.

Dit zullen wel hele gewilde wedstrijden zijn qua kaartjes. De Yankees (om onbegrijpelijke redenen :D ) zijn het populairste team in Amerika samen met Boston Red Sox. Overal waar deze ploegen spelen, zitten de stadions vol.

LA Dodgers is een topteam aan de westkust dus een clash tussen Dodgers en Yankees zal ongetwijfeld uitverkocht raken. Op tijd bij zijn dus!
Skipper
Amerika-ontdekker

Bericht door Skipper »

Ik heb net even gekeken op stubhub.com. Bedankt voor de tip :wink:
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Da's een hele gave wedstrijd als je daar kaarten voor kunt krijgen!
Tjaco
Amerika-ontdekker

Re: Kaarten kopen voor sportwedstrijden - Stubhub bestellen??

Bericht door Tjaco »

thebruins schreef:Wat ik een paar keer gedaan heb, is gebruik maken van stubhub.com, ticketsnow.com of iets dergelijks en daar je tickets van te voren reserveren/laten opsturen... kost misschien wel iets meer maar dan weet je zeker dat je gaat.
Ik heb gisteren geprobeerd om tickets via stubhub te bestellen. Maar wanneer ik mijn credit card gegevens in moet vullen kom ik niet verder omdat het systeem geen Nederlands adressen accepteert. :x

Hoe heb jij dat omzeilt?

Ik heb ook gebeld en de helpdesk had geen oplossing voor dit (wel bekende) probleem.
Groetjes, Tjaco

Zie ook: Onze weblog

Afbeelding
Remco_1980
Amerikafan

Re: Kaarten kopen voor sportwedstrijden - Stubhub bestellen??

Voor welke wedstrijd wil je kaartjes bestellen?
Tjaco
Amerika-ontdekker

Bericht door Tjaco »

Voor een LA Dodgers game op 7 augustus.
Groetjes, Tjaco

Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Waarom bestel je die niet rechtstreeks via de teamsite? Voor LA Dodgers: http://losangeles.dodgers.mlb.com/index.jsp?c_id=la als het een thuiswedstrijd is.

Zo doe ik het ook al jaren en zal voor mijn komende reis zo ook weer tickets bestellen voor een baseball game. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Zijn er ook wedstrijden in augustus of hebben ze dan vakantie... WIj zijn op 9 en 10 aug in SF.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Tjaco
Amerika-ontdekker

Bericht door Tjaco »

Coyote schreef:Waarom bestel je die niet rechtstreeks via de teamsite? Voor LA Dodgers: http://losangeles.dodgers.mlb.com/index.jsp?c_id=la als het een thuiswedstrijd is.

Zo doe ik het ook al jaren en zal voor mijn komende reis zo ook weer tickets bestellen voor een baseball game. :D

Roland
Ja, ik blijf een zuinige Hollander natuurlijk. :mrgreen: Bij stubhub kosten ze maar 10$ per ticket + 10% en kan je ze electronisch uitprinten. Via de Dodgers website kosten ze ten eerste al 19$ en dan ben ik daarnaast nog bijna meer geld kwijt aan de fees ($4,50 per ticket) en verzendkosten (iets van 36$ geloof ik) dan aan de tickets zelf. :cry:

Maar ja dat zal ik wel moeten doen denk ik om ze te krijgen.

Hoe krijg jij ze dan. Ik neem aan via de post? Ik zag ook iets dat je ze zelf moest ophalen bij het stadion (maar ja dat klopt dan weer niet met de verzendkosten, afijn moet me er nog even in verdiepen)
Isis schreef:Zijn er ook wedstrijden in augustus of hebben ze dan vakantie... WIj zijn op 9 en 10 aug in SF
.
Ja hoor je zit dan al lang in het baseball season. Als ik het goed zie spelen de SF Ginats op 9 en 10 aug. thuis tegen de Chicago Cubs. Wanneer je kunt zou ik dat zeker proberen eens bij te wonen. Ik heb zelf al meerdere malen verschillende sporten in Amerika bezocht tijdens enkele bezoeken die ik voor de zaak deed. Maar ik vind de sfeer daar zo anders dan je hier in een voetbal-stadion hebt. Het is een echt family-event. Echt heel bijzonder om eens mee te maken en ik wilde het mijn familie ook graag eens laten proeven (want ze begrijpen denk ik toch niet zo veel van het spelletje zelf :wink: , maar dat geeft ook niet).
Groetjes, Tjaco

Afbeelding
Sebastiaan
Amerika-ontdekker

Bericht door Sebastiaan »

Door dit topic op ideeën gebracht ook maar is even gekeken voor mijn mogelijkheden.
Wij zijn 15-16-17 juli in SF en ik zit er sterk aan te denken om zaterdagavond 17 juli naar de Giants-NY Mets wedstrijd te gaan. Lijkt me echt kicke!
Nu nog even een goeie manier vinden om dit bij mijn wederhelft ter sprake te brengen... :wink:

Maar in ieder geval bedankt voor de tip!!
Remco_1980
Amerikafan

Tjaco schreef: Ja, ik blijf een zuinige Hollander natuurlijk. :mrgreen: Bij stubhub kosten ze maar 10$ per ticket + 10% en kan je ze electronisch uitprinten. Via de Dodgers website kosten ze ten eerste al 19$ en dan ben ik daarnaast nog bijna meer geld kwijt aan de fees ($4,50 per ticket) en verzendkosten (iets van 36$ geloof ik) dan aan de tickets zelf. :cry:

Maar ja dat zal ik wel moeten doen denk ik om ze te krijgen.

Hoe krijg jij ze dan. Ik neem aan via de post? Ik zag ook iets dat je ze zelf moest ophalen bij het stadion (maar ja dat klopt dan weer niet met de verzendkosten, afijn moet me er nog even in verdiepen)
Gewoon als e-ticket bestellen, er staat vast een optie bij "Print at home". Doe ik ook altijd bij mijn Red Sox-kaartjes. Of je hebt altijd een mogelijkheid om de tickets bij het stadion op te halen. Verzenden zou ik dus nooit doen.

Voor die paar dollar zou ik gewoon via Dodgers kopen. Dan pak je maar 2 biertjes minder :p
Remco_1980
Amerikafan

Ik word trouwens vreselijk jaloers...Giants vs Cubs, Giants vs Mets. Ook al is het National League, zijn dat nog steeds fantastische affiches!!
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Tjaco schreef:
Isis schreef:Zijn er ook wedstrijden in augustus of hebben ze dan vakantie... WIj zijn op 9 en 10 aug in SF
.
Ja hoor je zit dan al lang in het baseball season. Als ik het goed zie spelen de SF Ginats op 9 en 10 aug. thuis tegen de Chicago Cubs. Wanneer je kunt zou ik dat zeker proberen eens bij te wonen. Ik heb zelf al meerdere malen verschillende sporten in Amerika bezocht tijdens enkele bezoeken die ik voor de zaak deed. Maar ik vind de sfeer daar zo anders dan je hier in een voetbal-stadion hebt. Het is een echt family-event. Echt heel bijzonder om eens mee te maken en ik wilde het mijn familie ook graag eens laten proeven (want ze begrijpen denk ik toch niet zo veel van het spelletje zelf :wink: , maar dat geeft ook niet).
Dat het leuk is weet ik; in 1992 heb ik met mijn man de wedstrijd in Houston van H Astros tegen NY Mets gezien.. erg gezellig... en in airco. 't Was toen tegen 40 graden. Wij hebben toen zelfde dag kaartjes gekocht bij visitor center oid?! $10 net achter de slagman (duurdere plekken) Heeeeel duur :lol:
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Remco_1980 schreef:
Tjaco schreef:Hoe krijg jij ze dan. Ik neem aan via de post? Ik zag ook iets dat je ze zelf moest ophalen bij het stadion (maar ja dat klopt dan weer niet met de verzendkosten, afijn moet me er nog even in verdiepen)
Gewoon als e-ticket bestellen, er staat vast een optie bij "Print at home". Doe ik ook altijd bij mijn Red Sox-kaartjes. Of je hebt altijd een mogelijkheid om de tickets bij het stadion op te halen. Verzenden zou ik dus nooit doen.
Afhalen van de tickets bij het stadion vlak voor de wedstrijd wordt Will Call genoemd (je komt het bij het bestellen wel tegen). Dat gaat via een automaat middels je creditcard waarmee je betaald hebt, heb ik meegemaakt in San Francisco bij SF Giants, of aan het loket (vaak speciaal voor Will Call) op vertoon van ID.

Ik bestel altijd tickets via de officiële sites maar ga dan ook niet voor de goedkoopste plaatsen waarin je helemaal bovenin zit. :wink:

Is altijd nog goed gegaan. Enkel de eerste keer dat ik tickets bestelde (in 2002) werden ze nog naar naar Nederland gestuurd. Nu doe ik alles via Will Call. Is vaak ook de enige manier voor ons.

Succes met het zoeken van tickets. Je gaat vast genieten van de wedstrijd. Wel zorgen dat je ruim (minstens een uur) van te voren aanwezig bent. Het gebeuren vooraf aan een wedstrijd is al een belevenis op zich. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer