Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Met de tent door het zuidwesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Donald
Amerika-ontdekker

Met de tent door het zuidwesten

Bericht door Donald »

Hallo allemaal,

ik had het al gepost in mijn nieuwe leden topic, maar daar geen reactie op gehad. Dus maar even een topic gemaakt in het goede forum.

In de zomervakantie ga ik waarschijnlijk samen met mijn vriendin of alleen met een auto door het zuidwesten een rondreis maken (juli/aug). Het is de eerste keer in Amerika dus de reis zal waarschijnlijk bestaan uit de standaard plekken zoals de mooie national parks en de wat bekende steden. Zoals ik nu een beetje gekeken heb op googlemaps is dit een beetje de globale route die ik wil gaan afleggen:

LA > Death valley > Las Vegas > Grand Canyon > Glenn Canyon > Salt Lake (ben een schaatser haha) > San Fransisco > Yosemite > Sequoia > LA. Volgens google maps: 2500 miles, 4500 kilometer. (Ik reken voor mezelf met het dubbele omdat je natuurlijk ook nog rondrijdt op de plekken waar je bent)
route op google maps

Om het low-budget te houden gaan we waarschijnlijk kamperen, gewoon met een tent, ik hou wel van het primitieve en het kost ook nog eens niet zo veel. Nu ben ik wel benieuwd, ik heb hier al veel gelezen over kamperen met RV's, Campervans etc. maar niet zo veel over kamperen met een gewone tent, zijn er wel plekken waar je met de tent een beetje fatsoenlijk kan kamperen?

We zijn allebei onder tussen de 22 en 25 dus zullen we underage toeslag moeten betalen voor de autohuur, is usareisen.de dan nog steeds een goede optie? 1500 euro is wel even slikken haha.

Hebben jullie nog tips etc voor de planning, hoor ik ze graag. Zoals het er nu staat is het nog erg globaal en ik heb het idee dat het ook best wel ruim geplanned is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Met de tent door het zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Donald,

De eerste 2 keer dat wij door het westen reisden hadden we ook een tent bij ons, en dat is ons prima bevallen. Het is al weer een tijdje geleden, nog voor de internet en reisverhalentijd, dus ik kan je niet naar een reisverslag verwijzen.
Het enige nadeel in juli/augustus is dat het op sommige plaatsen erg warm kan zijn.
Wat de campings betreft: in de parken vind je over het algemeen ruime campings, met weinig voorzieningen, voor weinig geld. De wat luxere campings zoals de KOA's vind ik niet geweldig qua ligging en indeling, maar ze zijn wel heel prettig als je eens wat meer voorzieningen wilt. Kijk eens op www.koa.com om een idee te krijgen.
Als je de zoekfunctie gebruikt vind je nog wel meer informatie. Hou er rekening mee dat je tegenwoordig niet meer zo veel bagage mee mag nemen, dus misschien is het handig om ter plekke een tent te kopen.

Er zijn misschien niet zo veel tentkampeerders op het forum, maar ze zijn toch wel te vinden. Hier op het forum weet ik in elk geval van Hekkie en Michelly dat ze meerdere keren met de tent naar het zuidwesten zijn geweest.

Als je je route in het zuidwesten forum plaats zul je tips krijgen over de route (ik heb het idee dat je daar wel wat opmerkingen over krijgt) en als de route ongeveer vast staat zul je daar ook voldoende tips over campings krijgen.

Marianne
Donald
Amerika-ontdekker

Bericht door Donald »

zou een moderator dit topic misschien naar dit forum gedeelte kunnen verplaatsen? Nu je het zegt is dat inderdaad een betere plek!

bedankt voor de informatie, ik zeg altijd maar, meer is beter..
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hoeveel tijd hebben jullie voor de reis? Als er voldoende tijd is kun je naar Salt Lake City, maar anders zou ik het overslaan, het is een eind uit de buurt van de meeste bezienswaardigheden (tenzij je ook naar Yellowstone wilt).

Marianne
Donald
Amerika-ontdekker

Bericht door Donald »

We hebben een maand.. ongeveer. De precieze reis data hangen nog een beetje van het budget af.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Hoi en welkom op 't forum.

Wij zijn van die fanatieke :wink: tentkampeerders. Over 't algemeen zijn wij niet makkelijk in een RV te krijgen, alhoewel 't natuurlijk wel lekker comfortabel is, wij niet zo gesteld op van die bakbeesten (sorry RV-fanaten! :D ). Vorig jaar hebben wij het eerst afgezien van ons tentje ten gunste van een campervan (VW) en dat was alleen omdat Yellowstone en Grand Teton ons wel een beetje TE koud zijn voor een tent! Maar aanstaande augustus gaan wij weer op pad met ons trouwe tentje en dat wordt dan ondertussen de vierde tentkampeer-reis.

Zoals je al merkt: wij vinden tentkamperen heerlijk! Amerika leent zich er ook heel goed voor, vooral de campings in de National parks en de National Forests zijn prima tent-opties. De commerciele campgrounds zoals de KOA die Marianne al noemde zijn vaak iets meer gericht op RV's (alhoewel er meestal wel aparte 'loops' zijn voor tenten).
Je kan ervan uitgaan dat de NP en NF campgrounds meer 'back to basic' zijn, je staat er meer in de natuur dan bij een commerciele campground en ze zijn vaaak dan ook mooier gelegen. Daar tegenover staat dat de commerciele campgrounds meer faciliteiten hebben, zoals Marianne al zei. Overigens zijn de faciliteiten van de NP campgrounds wel zeer proper.
Reken voor een NP campground op prijzen tussen de $10 en $20. Commerciele zijn duurder maar ik ben daar niet zo van op de hoogte.

Als je niet met een tent uit Nederland wil sjouwen kan je voor een goede pijs een bij Wal Mart of Target kopen.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik heb eens even een eerste opzet voor jullie proberen te maken, waarin ik alleen Sequoia NP niet heb opgenomen, omdat je er nogal ver voor om moet rijden. Nu kom ik op 31 dagen uit. Ik weet natuurlijk niet hoeveel tijd jullie precies hebben, maar dit is dus ook ongeveer een maand. :D Ik neem aan dat je voor Salt Lake City een volle dag wilt hebben?

Dag 1: Aankomst Los Angeles
Dag 2: L.A.
Dag 3: L.A.
Dag 4: Los Angeles - Pismo Beach
Dag 5: Pismo Beach - Monterey
Dag 6: Monterey - San Francisco
Dag 7: SF
Dag 8: SF
Dag 9: SF - Yosemite
Dag 10: Yosemite
Dag 11: Yosemite - Lee Vining
Dag 12: Lee Vining - Death Valley
Dag 13: Death Valley - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas - Zion
Dag 17: Zion
Dag 18: Zion - Bryce Canyon
Dag 19: Bryce Canyon - Torrey
Dag 20: Torrey - Salt Lake City
Dag 21: Salt Lake City
Dag 22: Salt Lake City - Moab
Dag 23: Moab
Dag 24: Moab
Dag 25: Moab
Dag 26: Moab - Monument Valley
Dag 27: Monument Valley - Page
Dag 28: Page
Dag 29: Page - Grand Canyon
Dag 30: Grand Canyon - Sedona
Dag 31: Sedona - Phoenix - Terugreis
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Donald
Amerika-ontdekker

Bericht door Donald »

Dat ziet er uit als een leuke route! Misschien wat lang per stad... Dus haal waarschijnlijk wat daagjes af van de steden.

over de tijd die we hebben.. tja daar valt nog niet heel veel over te zeggen. Als studenten zijn we redelijk flexibel, haha. Zolang we maar terug zijn voor het nieuwe collegejaar begint. (1 sept)

plan was inderdaad om bijv. bij wallmart een tent en wat andere supplies te kopen.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Donald schreef:Dat ziet er uit als een leuke route! Misschien wat lang per stad... Dus haal waarschijnlijk wat daagjes af van de steden.
Dus ook meer een natuurmens net als ik? :wink: Ik zou in ieder geval wel die 2 volle dagen San Francisco laten staan. Dat was voor ons de mooiste en meest sfeervolle grote stad van het zuidwesten.

O ja... Dag 16 kun je via Valley of Fire reizen. Is ook nog een aanrader!
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Donald schreef:plan was inderdaad om bijv. bij wallmart een tent en wat andere supplies te kopen.
Even een tip bij het kopen van een tent bij Walmart o.i.d. Kies voor een vierpersoonstent ipv een tweepersoonstent. Wij hadden tenten [zijn inmiddels beide overleden na een paar vakanties :( ] die geschikt waren voor 3 á 4 personen, maar hoe dat zou moeten passen is ons altijd een raadsel geweest, voor twee waren ze net groot genoeg.
De campgrounds in de Nationale parken en ook de stateparken zijn over het algemeen prachtig, basic, schoon en goedkoop. Houdt wel rekening met de hitte ... ook in je budget als je toch kiest voor een motel af en toe. Jaren geleden stonden we in Moab en toen was het zo heet dat we 's middags alleen maar onder een boom zaten, water over ons heen gooiden en hoopten dat het snel avond zou worden. Dat was niet grappig en ik zou niet meer doen en raad het ook iedereen af. Maar misschien is het minder heet als jij er bent, dat kan natuurlijk.
Verder wens ik je veel plezier met voorbereiden!
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Donald
Amerika-ontdekker

Bericht door Donald »

Goed nieuws, mijn vriendin gaat definitief mee, en we gaan misschien wel iets langer dan een maand :D

over de tent en supplies gesproken, wat voor bedrag zal ik ongeveer moeten rekenen voor een basic basic kampeer setje? (Tent, slaapzak, luchtbed, pannetje, butagas stelletje etc.) ik had nu zelf gerekend op $200-$300 o.i.d.

het begint nu wel echt te kriebelen, beiden erg veel zin in. Binnenkort B2 visum aanvragen (ik ben namelijk zelf 4,5 maand in Amerika).
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Dat budget is voldoende hoor. Kan nog wel wat goedkoper, maar dat ligt er net aan wat je zelf meeneemt en nog aan moet schaffen. Wij zijn inmiddels al meer dan tien keer door Amerika getrokken met een tentje. Ook dit jaar gaan we dat weer doen 9 weken lang..... :wink:

In verschillende topics heb ik (en ook anderen) al vaak geschreven over kamperen in Amerika met een tentje en de aanschaf van de diverse artikelen. Hier een link naar een topic daarover en daarin zult je nog meer verwijzigingen vinden naar dit onderwerp.

Succes!

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Donald schreef:Goed nieuws, mijn vriendin gaat definitief mee, en we gaan misschien wel iets langer dan een maand :D
Ik zie opties voor Yellowstone in jullie route. :mrgreen:

Vanaf Dag 20 als je 39 dagen rekent:

Dag 20: Torrey - Salt Lake City
Dag 21: Salt Lake City
Dag 22: Salt Lake City - Yellowstone
Dag 23: Yellowstone
Dag 24: Yellowstone
Dag 25: Yellowstone
Dag 26: Yellowstone
Dag 27: Yellowstone - Grand Teton
Dag 28: Grand Teton
Dag 29: Grand Teton - ??? (Daar hebben andere forumleden vast wel een optie voor)
Dag 30: ??? - Moab
Dag 31: Moab
Dag 32: Moab
Dag 33: Moab
Dag 34: Moab - Monument Valley
Dag 35: Monument Valley - Page
Dag 36: Page
Dag 37: Page - Grand Canyon
Dag 38: Grand Canyon - Sedona
Dag 39: Sedona - Phoenix - Terugreis
Groetjes René

Donald
Amerika-ontdekker

Bericht door Donald »

zoals aangeven "misschien" langer haha iig bedankt voor de tips qua route. Langer hangt vooral af van het beschikbare budget ;)
anna m
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door anna m »

Wij, gezin met twee kinderen van 11 en 13 jaar, hebben afgelopen vakantie met de tent door het Zuidwesten, incl. Moab maar niet in Las Vegas, gereisd. Wij hebben onze gehele campinguitrusting gewoon meegenomen. In de Wallmart hebben we stoeltjes en een koelbox aangeschaft. Het kamperen in de VS is ons zo goed bevallen dat we dit jaar op "herhaling" gaan. :lol: Deze keer gaan we behalve ZW ook naar Yellowstone en omgeving, dus dat zal wel wat kouder zijn.
Succes met je planning!
Anna Martha
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Donald schreef:Goed nieuws, mijn vriendin gaat definitief mee, en we gaan misschien wel iets langer dan een maand :D

over de tent en supplies gesproken, wat voor bedrag zal ik ongeveer moeten rekenen voor een basic basic kampeer setje? (Tent, slaapzak, luchtbed, pannetje, butagas stelletje etc.) ik had nu zelf gerekend op $200-$300 o.i.d.

het begint nu wel echt te kriebelen, beiden erg veel zin in. Binnenkort B2 visum aanvragen (ik ben namelijk zelf 4,5 maand in Amerika).
Kijk eens op de web sites van de verschillende winkels voor de prijzen. Walmart zal waarschijnlijk het goedkoopste zijn, maar ook de minste kwaliteit. Voor kwaliteit kun je bij REI of Cabela's terecht. Natuurlijk hoeft de kwaliteit niet zodanig te zijn dat het jarenlang mee zou moeten (tenzij je het in NL wilt gebruiken). Aan de andere kant wil je ook niet dat bijvoorbeeld de naden van je luchtmatrasjes het in het midden van de nacht begeven (wat nogal vaak met de goedkope matrasjes lijkt te gebeuren). Wij zweren bij Therm-a-Rest (voor mijn vrouw en mijzelf heb ik 3 inch dikke matrasjes gekocht, was wel fijn was met name in Yellowstone (het vroor daar eind juni) - al neem ik wel altijd voor de zekerheid reparatiemateriaal mee. We hebben zelfs een ouderwetse katoenen tent gekocht. Koel in de hitte en warm(er) in de kou en hij zal wel minstens 20 jaar meekunnen.

M.b.t. koken, overweeg een (Coleman) kookapparaat op wasbenzine. Wasbenzine is veel goedkoper (<$10 per gallon) en veel gemakkelijker te verkrijgen. Bovendien heb ik het vermoeden het het heter is. Voor onze tocht van drie weken hadden we minder dan 3 gallons nodig (3 volwassenen, 4 kinderen, één twee-pits fornuis en één eenpitsbrander - 2-3 maaltijden per dag koken/thee/koffie/afwassen). De wasbenzine wordt met een pompje onder druk gezet (50-70 keer pompen voor een maaltijd) en het principe werkt op het vergassen van de wasbenzine. Er zijn ook versies die op gewone benzine werken maar dan loop je het risico dat het pijpje verstopt raakt.

Houdt overigens rekening met beren e.d. en eet of kook niet in je tent en bewaar alles dat met eten te maken heeft (voorraden, pannen, bestek, borden, etc.) in de auto...
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

anna m schreef:Wij, gezin met twee kinderen van 11 en 13 jaar, hebben afgelopen vakantie met de tent door het Zuidwesten, incl. Moab maar niet in Las Vegas, gereisd. Wij hebben onze gehele campinguitrusting gewoon meegenomen. In de Wallmart hebben we stoeltjes en een koelbox aangeschaft. Het kamperen in de VS is ons zo goed bevallen dat we dit jaar op "herhaling" gaan. :lol: Deze keer gaan we behalve ZW ook naar Yellowstone en omgeving, dus dat zal wel wat kouder zijn.
Succes met je planning!
Anna Martha
"Wel wat kouder"? Reken maar op nachtvorst in Yellowstone... Het is echter wel zeer de moeite waard!
Donald
Amerika-ontdekker

Bericht door Donald »

nachtvorst? zelfs in juli/augustus? In dat geval denk ik dat Yellowstone of een motel, of overgeslagen wordt. Warmte vind ik niet zo erg maar als je 's nachts even naar het toilet moet en het is vrieskou buiten... moet ik niet aan denken..
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Wij nemen ook altijd de tent mee en wisselen campings en motels/hotels af. Ter plaatse kopen we dan 2 stoeltjes en een koelbox bij de Walmart.
Ik kan me herinneren dat we het in 2006 wel frisjes vonden in Yellowstone 's nachts (dat was in juli/augustus), maar afgelopen zomer viel het ontzettend mee. We hadden bij de Walmart voor een paar dollar twee fleecedekens gekocht en die deden we dan nog in de slaapzak.
En het is erg leuk om 's avonds voor je tentje een kampvuur te maken :wink:

Karin
Donald
Amerika-ontdekker

Bericht door Donald »

ah dat klinkt al beter, joggingbroek aan en dan is het wel te doen? Vrieskou klinkt wel erg afschrikkend, natuurlijk logisch dat het op de ene plek wat kouder is dan op andere.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer