Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Tjaco: 4-weekse rondreis ZW-USA in Juli-Aug - [Update]

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Tjaco
Amerika-ontdekker

Reis Tjaco: 4-weekse rondreis ZW-USA in Juli-Aug - [Update]

Bericht door Tjaco »

Beste allemaal,

Wij zijn van plan om komende zomer met de hele familie een camper-reis door het Zuid-westen van de USA te gaan maken. Ik zag dat op dit forum veel tips worden uitgewisseld en wil jullie dan ook graag mijn huidige plannen eens voorleggen. We gaan deze trip maken van half juli tot half augustus, vanwege de schoolvakanties en daardoor niet de best tijd voor de woestijn-achtige streken. Verder hebben we een gezin met 4 kinderen van resp. 21, 19, 16 en 11 jaar oud. We hebben al een camper gehuurd bij Moturis, de J29 en ook de vliegtickets zijn al besteld, dus de data staan al vast; alleen de route nog niet.

Mijn huidige idee hiervoor is:
1. Aankomst in SF (13 Juli)
2. Dag in SF
3. Ophalen camper en korte trip naar Sacramento
4. Lake Tahoe en camping in die buurt
5. Via Mono Lake naar de oost-ingang van Yosemite; door park en plaats in park reserveren (ik weet dat dat vanaf 5 maanden van tevoren kan)
6. Dag in Yosemite
7. Halve dag in Yosemite en daarna naar camping in Visalia
8. Dagje op en neer naar Sequoia
9. Van Visalia naar Las Vegas (lange dag, maar door hitte geen zin in tussenstop)
10. Dag in Las Vegas
11. Via Hoover Dam naar Zion en daarna camping in Cedar City
12. Naar Bryce Canyon en camping bij Bryce Canyon
13. Can Bryce Canyon via Boulder (via scenic byway 12) naar Green River
14. Dag in Green River; proberen te raften in de buurt
15. via Arches naar Moab
16. naar Mesa Verde en ook camping in de buurt
17. via Four Corners Monument en Monument Valley naar de Grand Canyon, camping bij Grand Canyon
18. Dag bij Grand Canyon
19. Extra tijd bij Grand Canyon – middag naar camping bij Flagstaff
20. Rondje bij Flagstaff naar Sunset Crater en Wupatki en terug naar dezelfde camping
21. via Sedona en Montezuna Castle naar een camping in buurt van Prescott, maar nog niet kunnen vinden (voor zover ik heb kunnen vinden het dichtstbijzijnde stukje land voor LA wat nog dragelijk is qua temperatuur in deze tijd van het jaar)
22. Van Prescott naar in de buurt van Palm Springs (Banning)
23. Via Joshua Tree National Park naar LA
24. LA- stad bekijken Hollywood en Beverly hills etc…
25. Universal studios
26. langs de kust naar SF in 2 dagen, nog geen campings gevonden
27. zie 26
28. SF
29. camper inleveren en terug naar AMS

In dit schema heb ik momenteel nog 1 dag over. Eigenlijk heb ik momenteel wel alle activiteiten in mijn schema zitten die ik vooraf had gekozen, alleen heb ik Page met de Antlope Canyon en Lake Powell niet kunnen inpassen.

Tot nu toe heb ik voor bijna alle campings een KOA-camping uitgezocht, behalve voor Yosemite, Grand Canyon en bij Prescott. Reden hiervan is goede ervaring van mijn zwager hiermee en verder gezien de gezins-samenstelling leek het me ook niet goed om te veel natuur-campings te boeken. We zijn zelf ook normaal gewend aan een wat drukkere camping in de zomervakantie.

Ik zou het leuk vinden wanneer jullie vanuit eigen ervaring willen reageren op dit plan en eventuele suggesties / verbeteringen kunnen aangeven.

Daarnaast heb ik nog een aantal specifieke vragen:
a.) Heeft iemand goede suggesties om te raften in de buurt van Green River / Moab
b.) Heeft iemand een tip voor een goed camping tussen Flagstaff en Palm Springs, bijvoorbeeld in de buurt van Prescott of misschien nog iets verder waar je redelijke temperaturen hebt in begin augustus.
c.) Weet iemand een leuke camping bij LA? De KOA-camping in Pomona ligt toch nog een redelijk eind buiten LA. Wanneer ik op de kaart kijk lijkt me een camping iets ten Noorden van LA beter.
d.) Suggesties voor 2 campings tussen LA en SF om deze reis in twee dagen te kunnen maken, of is 3 dagen beter?
e.) Ervaring met de genoemde KOA campings en/of suggesties voor betere campings in de buurt.
f.) Ziet iemand een mogelijkheid om Page op een goed manier in dit schema nog in te passen, met bijvoorbeeld de extra dag die ik nog heb.

Ik kijk met spanning uit naar jullie reacties. Al vast bij voorbaat dank. Tjaco.
Laatst gewijzigd door Tjaco op 20 mar 2010, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Tjaco

Zie ook: Onze weblog

Afbeelding
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis Tjaco: advies 4-weekse rondreis ZW-USA in Juli-Aug

Bericht door johan1973 »

Je zit met dilemma's waar velen voor jou ook al mee zaten... En dat komt omdat je veel hooi op de vork neemt.
3. Je kunt net zo goed direct doorrijden naar Lake Tahoe.
8. Probeer een campground dichterbij of in het park te vinden. Van Visalia naar het hart van Sequoia ben je zo anderhalf uur onderweg. Het park zit namelijk in de bergen.
11. Cedar City is wel erg ver van Zion af...
13. Waarom geen overnachting bij Capitol Reef?
15. Moab is een aardige omweg en dan blijven jullie er relatief kort. Jammer. Daar zou ik Lake Tahoe voor opofferen. De omgeving van Moab is er veel te mooi voor (minstens 2 nachten, liever meer).
17. Four Corners Monument is niet zo bijzonder... Dat zou je kunnen overslaan.
18. Wanneer je een nacht in Page toevoegt, dan zou je vervolgens een nacht minder in Grand Canyon kunnen doen. Sunset/sunrise bij Monument Valley is ook mooi.
Johan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou Lake Tahoe overslaan, en ook overwegen om Sequoia over te slaan. Heen en weer rijden vanuit Visalia is niets, met een camper is een verblijf in het park toch juist veel mooier? Maar voor 1 dag is het niet de moeite. Rij vanuit SF naar Yosemite, besteed daar meer tijd en neem de Tioga Pass richting Las Vegas (boven DV langs).
Ook Mesa Verde zou ik overslaan en in plaats daarvan meer tijd voor Moab nemen. Je kunt daar raften, en ook Arches en Canyonlands zijn prachtig om te bezoeken. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Fiery Furnace walk (zie ons 2008-verslag). Je kunt dan van Moab via Monument valley en Page naar de Grand Canyon rijden.
Zion zou ik ook uitgebreider bezoeken. Ook hier kun je mooi kamperen, zowel in als vlak buiten het park.
Ik zou me niet te veel op de KOA campings focussen. Als je eerst de route vastlegt komen er voldoende tips voor de campings. Dit is Amerika en geen Frankrijk, dus verwacht niet dezelfde soort campings. Je zit normaal gesproken ook te kort op een camping om er veel eisen aan te willen stellen lijkt me.

Marianne
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Kijk eens verder dan alleen KOA campgrounds. Onze ervaring is dat tijdens onze reis juist op de KOA campgrounds erg weinig mensen waren. Ook liggen deze campgrounds vaak wat verder weg. Vaak vindt je bij andere campgrounds juist de leuke dingen ook voor kinderen. Een riviertje waarin je kan zwemmen, 's avonds kampvuur en marshmallows roosteren. In Moab heb je een leuke campground midden in het dorp, met zwembad(je). Vergelijk het niet met Europa, zwemparadijzen heb je daar niet, maar wel veel leuke andere activiteiten. Lees eens wat reisverslagen van camperreizen door, daar kun je vaak leuke (en minder dure dan KOA) campgrounds uithalen.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Zion kun je best wat langer zitten, maar dan wel in springdale en niet in cedar city...... Ik weet niet of daar campings zijn. Wellicht vinden de kinderen het ook iets leuker om een dag meer in Las Vegas te zitten?
Er is daar zoveel meer te doen dan gokken.........
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Ik vind je vrij lang bij de grand canyojn verblijven trouwens, de kinderen hebben daar na twee of drie uitkijkpunten wellicht genoeg van ???? deze kun je beter verschuiven naar las vegas of zion.....
Tjaco
Amerika-ontdekker

Bericht door Tjaco »

Bedankt voor alle snelle reacties :shock:

Jullie opmerkingen lokken natuurlijk ook weer wat andere vragen op :? :
johan1973 schreef:3. Je kunt net zo goed direct doorrijden naar Lake Tahoe.
Johan
Het leek me te veel om de camper op te halen, in te ruimen dan ook nog wat boodschappen te doen en dan direct naar Lake Tahoe?
johan1973 schreef:J13. Waarom geen overnachting bij Capitol Reef?
Johan
Vooral omdat ik nu vnl. naar KOA campings gezocht heb denk ik. Verder ben ik dan ook sneller in de buurt van Moab. Van Green River naar Moab is maar 100 km. Kan je iets specifieker zijn waarom je Capitol Reef zou aanbevelen?
johan1973 schreef:15. Moab is een aardige omweg en dan blijven jullie er relatief kort. Jammer. Daar zou ik Lake Tahoe voor opofferen. De omgeving van Moab is er veel te mooi voor (minstens 2 nachten, liever meer).
Johan
Misschien kan ik dan beter dat raften in de buurt van Moab doen, dan heb ik wel 2 dagen daar. Voor mij is 2 dagen in Green River of Moab gelijk omdat ze toch wel redelijk dicht bij elkaar liggen. Of is dat nog te weinig? Wat is er zo veel bijzonder aan Moab om dan Lake Tahoe daarvoor op te offeren?
johan1973 schreef:17. Four Corners Monument is niet zo bijzonder... Dat zou je kunnen overslaan.
18. Wanneer je een nacht in Page toevoegt, dan zou je vervolgens een nacht minder in Grand Canyon kunnen doen. Sunset/sunrise bij Monument Valley is ook mooi.
Johan
Four Monuments overslaan OK, maar ligt haast op de route vanuit Mesa Verde. Ik zou ook de extra dag die ik nog heb kunnen gebruiken door op dag 17 naar Page te rijden en daarna pas naar Grand Canyon. Is dat te doen Page en Antlope in één dag en dan ook nog naar Grand Canyon rijden? Kamperen bij Monument Valley is dat een optie? Ik kreeg de indruk dat dit vnl. een "kaal" gebied was met dan natuurlijk de mooie rotsformaties, maar verder weinig anders in de buurt.
Martin & Marianne schreef:Ik zou Lake Tahoe overslaan, en ook overwegen om Sequoia over te slaan. Heen en weer rijden vanuit Visalia is niets, met een camper is een verblijf in het park toch juist veel mooier? Maar voor 1 dag is het niet de moeite. Rij vanuit SF naar Yosemite, besteed daar meer tijd en neem de Tioga Pass richting Las Vegas (boven DV langs).
Marianne
Sequoia met camper bezoeken vanuit Visalia is duidelijk geen goed idee. Zijn er campgrounds die dichterbij liggen? Ik heb overwogen om in Sequioa te kamperen, maar na 2 nachten in Yosemite ben ik bang dat weer een nacht zonder electriciteit misschien problemen gaat geven. Weet ook niet of het een overkill voor de kinderen wordt. Dus leek me een campground bij een stad beter. Verder zag ik dat er uit Visalia trips naar Sequoia per bus gemaakt kunnen worden. Kunnen de oudste kinderen eventueel op de camping blijven.
Martin & Marianne schreef:Ook Mesa Verde zou ik overslaan en in plaats daarvan meer tijd voor Moab nemen. Je kunt daar raften, en ook Arches en Canyonlands zijn prachtig om te bezoeken. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Fiery Furnace walk (zie ons 2008-verslag). Je kunt dan van Moab via Monument valley en Page naar de Grand Canyon rijden.
Zion zou ik ook uitgebreider bezoeken. Ook hier kun je mooi kamperen, zowel in als vlak buiten het park.
Marianne
Meer tijd voor Moab wordt ook duidelijk. Zie hierboven mijn suggestie. Weet je zelf een goed gelegenheid voor raften in de buurt van Moab?

Waarom Zion uitgebreider, kan je daar wat specifieker over zijn? Ook Roy had het daar al over.
Martin & Marianne schreef:Ik zou me niet te veel op de KOA campings focussen. Als je eerst de route vastlegt komen er voldoende tips voor de campings. Dit is Amerika en geen Frankrijk, dus verwacht niet dezelfde soort campings. Je zit normaal gesproken ook te kort op een camping om er veel eisen aan te willen stellen lijkt me.
Marianne
Walnic schreef:Kijk eens verder dan alleen KOA campgrounds. Onze ervaring is dat tijdens onze reis juist op de KOA campgrounds erg weinig mensen waren. Ook liggen deze campgrounds vaak wat verder weg. Vaak vindt je bij andere campgrounds juist de leuke dingen ook voor kinderen. Een riviertje waarin je kan zwemmen, 's avonds kampvuur en marshmallows roosteren. In Moab heb je een leuke campground midden in het dorp, met zwembad(je). Vergelijk het niet met Europa, zwemparadijzen heb je daar niet, maar wel veel leuke andere activiteiten. Lees eens wat reisverslagen van camperreizen door, daar kun je vaak leuke (en minder dure dan KOA) campgrounds uithalen.
Ik ken ook geen Franse campings, alleen Nederlandse :wink: Het ging me ook niet zo zeer om de eisen, maar meer dat je ongeveer weet wat je krijgt denk ik en dat ze makkelijk te vinden zijn op Internet. Weet iemand een goede site met beoordelingen van andere campgrounds?

quote="RoyBergen"]Ik vind je vrij lang bij de grand canyojn verblijven trouwens, de kinderen hebben daar na twee of drie uitkijkpunten wellicht genoeg van ???? deze kun je beter verschuiven naar las vegas of zion.....[/quote]
Het leek me juist goed om hier twee overnachtingen te plannen zodat je ook goed tijd hebt om zonsondergamg en opkomst te bekijken. Wanneer ik 1 dag aankom en de ander al weer doorreis lijkt me dat te gejaagd?
Groetjes, Tjaco

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Moab is de uitvalsbasis voor de parken Arches en Canyonlands (zie http://www.nps.gov of http://www.ontdek-amerika.nl voor meer informatie over de parken). Lees ook eens wat reisverslagen, dan heb je een beter beeld van wat er te doen is en wat er allemaal mogelijk is.
Als je in Moab bent loop je vanzelf wel tegen aanbieders van rafting aan, je kunt ook eens de zoekfunctie op het forum gebruiken wat er zijn meerdere mensen hier die er ervaring mee hebben.
Zion is een vrij klein park waar je prima kunt wandelen. Ik kan me voorstellen dat Angel's Landing misschien wel iets is, en met kinderen is de Narrows ook geweldig om te doen (zie ons 2008-verslag). Verder zijn er ook leuke korte wandelingen in het park. Als je in Springdale kampeert zit je prima voor het park (er rijden overal gratis shuttlebussen) en Springdale zelf is ook leuk om rond te kijken. Ook prima restaurants.
Voor Page zelf heb je niet veel tijd nodig, Antelope Canyon kost je een of twee uur. Mesa Verde vonden wij interessant, maar als je elders te weinig tijd hebt zou ik het overslaan.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 19 jan 2010, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Weet iemand een goede site met beoordelingen van andere campgrounds?
Probeer deze http://www.rvparkreviews.com/ eens en vergeet die KOA's veel te duur voor weinig extra en 99 van de 100 liggen naast een snelweg of een railroad waar de hele nacht lange vrachttreinen over rijden.
riannes
Amerika-ontdekker

Bericht door riannes »

Wij hebben in juli/augustus 2009 ook ruim 3 weken rongetrokken met een camper én onze 2 zonen van 10 en 14 jaar door ZW-Amerika. Wij vonden dit in elk geval leuke campings:
5. Yosemite camping in de vallei, mooie plekken maar geen hookup
7. Visalia KOA-camping, prima doorgangscamping met lekker zwembad en basketbalveld
10. Las Vegas wij hebben een kamer geboekt in het MGM-hotel, nauwelijks duurder, midden op de strip en dus een ervaring
11. Zion camping Zion River Resort, prachtige camping, volgens onze kinderen de mooiste
18. Grand Canyon Mather campground, mooie plekken maar geen hookup
21. Sedona Rancho Sedona RV Park ligt mooi aan een rivier met vlot en leuke stroomversnellingen om in te zwemmen/spelen
26. langs de kust naar SF in 2 dagen, wij hebben in Malibu gestaan (prachtig), in Morro Bay (mooie locatie maar beetje vreemde camping) en Moss Landing (KOA, veel beton en een fabriek als decor)

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.
Groeten,
Rianne
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

San Francisco - South Lake Tahoe is 4 uur rijden (dat geldt ook voor San Francsico - Yosemite). Hoe laat is de pick-up?
Ik geef alleen maar aan dat je nu met dag 3 en 4, en zeker met de omweg via Lake Tahoe, tijd 'verliest' die je later in de reis goed kunt gebruiken.

Een campground in Torrey of de Fruita Campground in Capitol Reef NP is een aangename tussenstop van Bryce naar Moab. Dat traject is 1 van de mooiste stukken in jouw route.
Even voorbij Hanksville heb je nog het mooie Goblin Valley State Park. Ook een stop waard.

Green River en Moab kun je niet gelijkwaardig noemen. Moab is de ideale uitvalsbasis voor Arches NP, Canyonlands NP, Dead Horse State Point SP, scenic route 128 met o.a. Fisher Towers, Corona Arch aan Potash Road en nog veel meer. Voor een eerste reis zou je 2 of 3 nachten in Moab kunnen doorbrengen. Liefhebbers komen een volgende reis terug. Moab is er ook helemaal op ingesteld qua motels, campgrounds, restaurants, raft-tours over de Colorado River, Jeep-verhuur, etc.

Four Corners Monument is een tourist-trap via een saaie toerit, en gezien je beperkte tijd voor Mesa Verde, Monument Valley en Page leek 't me beter om dat maar over te slaan. Maar je bent vrij in keuze uiteraard.
Page - Grand Canyon Village is 3,5 a 4 uur rijden, maar effectief gezien meer omdat je vanaf Desert View enkele viewpunten wil bezoeken en misschien onderweg ook Navajo Bridge wil zien en even stopt bij Cameron Trading Post.
Antelope Canyon is mooier (en drukker) rond lunchtijd en ligt langs de weg net voor Page wanneer je vanuit Monument Valley komt.
Horseshoe Bend ligt even uit Page rechts van de weg richting Grand Canyon.
Maar rijd ook over de brug over de Colorado River voor een kijkje bij de Glen Canyon Dam en Lake Powell (mooier dan de Hoover Dam).
Bij Monument Valley kun je kamperen en anders zitten er bij Bluff ook campgrounds. Het mooie van overnachten bij MV is de lager staande zon die de Mittens nog mooier maakt.
Idealiter zou zijn overnachten in/bij: Monument Valley, Page en Grand Canyon. Elk 1 nacht is op zich al voldoende.
Johan
Laatst gewijzigd door johan1973 op 19 jan 2010, 23:28, 4 keer totaal gewijzigd.
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Leuke campgrounds vonden wij:
- Zion Canyon Campground & RV park vlak buiten Zion NP shuttle bus stopt voor de deur iedere 10 minuten. je kan banden huren om in de rivier te spelen/raften.www.zioncamp.com
- Sequioa RV Ranch in Three Rivers, mooie plaatsen aan een riviertje met een zwemvijver. http://www.sequioarvranch.com
- Malibu Beach RV in LA, schitterend uitzicht over de oceaan. http://www.maliburv.com
- Canyonlands Campground, middenin Moab, alles op loopafstand, leuke restaurantjes, klein zwembadje. http://www.canyonlandsrv.com
- Trailer Village in Grand Canyon
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zag dat jullie dag 22 willen overnachten in Banning en dag 23 Joshua Tree N.P. willen bezoeken. Dat is niet erg handig, want dan rijd je heen en weer. Ik zou dag 22 vroeg vertrekken uit Prescott en die dag Joshua Tree N.P. bezoeken.

De route die jullie hebben opgesteld is inderdaad wel erg vol. Ik zou zoals al meerderen gezegd hebben Lake Tahoe, Mesa Verde en Sequoia zeker uit de route halen om wat meer rust in de route te krijgen. Voor Moab zou ik zeker 3 volle dagen uittrekken, omdat daar gewoon heel veel te zien is in die omgeving.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Martin & Marianne schreef:... en neem de Tioga Pass richting Las Vegas (boven DV langs) ...
Marianne
Ik lift even mee op dit lijntje, omdat we soortgelijke plannen hebben voor 2011 maar vind het nog te vroeg om zelf al te starten met een detailontwerp :D
In augustus moeten we NP DV ook links of rechts laten liggen en om het niet te missen vanuit LV een (dag?)trip gaan maken met een huurauto.

Is de route vanuit Yosemite naar LV boven DV langs die via de 120 > 395 > 266 > 95? Dat is zo'n 700 km. Lijkt me lang voor één dag, of moet je zulke momenten maar voor lief nemen en in de camper aan het verslag werken en een beetje bijslapen? :wink: Wat is evt een goede stopplaats voor die route?

gr,
René
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Zion vind ik echt een doe park, hier kun je gaan wandelen in alle richtingen (een stukje narrows is wellicht leuk met de kids).
Ook is het daar heerlijk vertoeven bij de zwembaden en de rivier, ook de shuttlebus (gratis) brengt je naar alle hoeken van het park, vandaar dat het belangrijk is dat je bijvoorbeeld in springdale verblijft.
Het is voor mij echt een rustpuntje in de reis....

Ik vind een zonsopgang en een zonsondergang in grand canyon wel wat te veel van het goede, deze dag wellicht verschuiven naar moab (of las vegas). Als je daar overnacht in de buurt heb je zeker genoeg.
Eens even kijken wat andere grand canyon bezoekers met kinderen hier over melden.......... Begrijp me niet verkeerd, het is prachtig daar hoor , (ik ben er 3 x geweest) ! Maar de meeste uitzichtpunten aan de south rim zijn heel snel te bezoeken, de weg loopt zeg maar tot aan de rim....... Als je gaat wandelen naar de bodem heb je wel heel veel meer tijd nodig...

ja four corners is een beetje een tourist trap (vind ik ook, na een bezoek in 2005 ) ....
greetje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door greetje »

Hi,

Wij hebben afgelopen zomer geraft in Moab met onze 4 kindern bij Adrift. Wij vonden het erg leuk, maar de rivier stond niet erg hoog, dus geen spectaculaire stroming ofzo. Ook hadden wij een 'schipper ' dus hoefden wij niet zelf te roeien( wat we niet wisten) . voor ons ideaal omdat onze kinderen nog jong zijn, maar ik kan me voorstellen dat jullie kinderen wel zelf willen roeien... Informeer daar dus naar. Wij hebben dit de dag van tevoren gereserveerd.

Wij hebben op 3 campings gestaan tussen la en sf :
Ocean mesa at El captainbij Santa Barbara http://www.oceanmesa.com Wel een duurdere camping maar erg mooi zicht over zee
San Simeon SP http://www.parks.ca.gov/?page_id=590 goedkope camping, met weing voorzieningen, maar prachtig gelegen vlak bij Hearst Castle
Moss Landing: http://www.koa.com/where/ca/05448/%20(moss%20Landing) De minst leuke camping van de hele reis. Asfalt en naast een fabriek, zonder zwembad, maar wel met hook-up en een aardig haventje net naast de camping.

In Bryce stonden wij op http://www.brycecanyoncampgrounds.com/ Leuke camping waar we 's avonds naar de rodeo zijn geweest. Heel leuk, vooral voor de kinderen!

Onze ervaringen met kinderen:
Grand Canyon: wel aardig maar erg toeristisch! Wij hebben geen wandeling gemaakt dus dat hielp natuurlijk ook niet mee. Wij vonden het prima om er na 1 nachtje te vertrekken. Het viel eerlijk gezegd een beetje tegen....
Page
In page zijn wij langer gebleven , en hebben wij een dag een speedboot gehuurd. dat was superleuk! We hebben wel om een beetje op de kosten te letten Antilope Canyon moeten laten schieten, maar die kan je met de boot ook weer invaren vanaf de andere kant. (overigens was het zo heet dat de kinderen alleen maar in het water wilden zijn, en al bij het idee "weer" een 'park te moeten bezoeken, al zuchtten :mrgreen:
Monument Valley heeft op mij de grootste indruk gemaakt. Ik zou altijd proberen om er een nachtje te slapen. wij stonden op: http://www.gouldings.com/english/campground.htm met zwembad. Rustig. Wij zijn 's avonds aan de rand van de camping omhoog geklommen. Prachtig uitzicht.

succes ermee! groetjes Greetje
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
Tjaco
Amerika-ontdekker

Bericht door Tjaco »

Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken en alle tips. Erg gewaardeerd dat jullie zo je ervaringen willen delen. :!:
Martin & Marianne schreef:Moab is de uitvalsbasis voor de parken Arches en Canyonlands (zie http://www.nps.gov of http://www.ontdek-amerika.nl voor meer informatie over de parken). Lees ook eens wat reisverslagen, dan heb je een beter beeld van wat er te doen is en wat er allemaal mogelijk is.
Als je in Moab bent loop je vanzelf wel tegen aanbieders van rafting aan, je kunt ook eens de zoekfunctie op het forum gebruiken wat er zijn meerdere mensen hier die er ervaring mee hebben.
Zion is een vrij klein park waar je prima kunt wandelen. Ik kan me voorstellen dat Angel's Landing misschien wel iets is, en met kinderen is de Narrows ook geweldig om te doen (zie ons 2008-verslag). Verder zijn er ook leuke korte wandelingen in het park. Als je in Springdale kampeert zit je prima voor het park (er rijden overal gratis shuttlebussen) en Springdale zelf is ook leuk om rond te kijken. Ook prima restaurants.

Marianne
Wat ik al merk aan veel reacties is dat een dag langer in Moab zeker de moeite waard is. En ook een dag langer in Zion (met kamperen in Springdale.)
johan1973 schreef:Een campground in Torrey of de Fruita Campground in Capitol Reef NP is een aangename tussenstop van Bryce naar Moab. Dat traject is 1 van de mooiste stukken in jouw route.
Even voorbij Hanksville heb je nog het mooie Goblin Valley State Park. Ook een stop waard.
De stop in Green River zal ik dan inruilen voor een camground bij Torrey of de Fruita Campground.
johan1973 schreef:Four Corners Monument is een tourist-trap via een saaie toerit
Four Corners zal ik er maar uitnemen en de suggestie van johan 1973 lijkt me dan prima om zo het stuk tussen Mesa Verde en Grand Canyon te doen.
johan1973 schreef:Idealiter zou zijn overnachten in/bij: Monument Valley, Page en Grand Canyon. Elk 1 nacht is op zich al voldoende.
Rondom Page kom ik er dan nog niet zo goed uit. Is het advies om Antlope Canyon te doen op de weg van Monument Valley naar Page en daar dus rond lunchtijd te zijn? En dan Horseshoe Bend en Glen Canyon Dam te doen op de weg van Page naar Grand Canyon + Navajo Bridge en Cameron Trading Post? Of begrijp ik het niet helemaal goed..
greetje schreef:In page zijn wij langer gebleven , en hebben wij een dag een speedboot gehuurd. dat was superleuk! We hebben wel om een beetje op de kosten te letten Antilope Canyon moeten laten schieten, maar die kan je met de boot ook weer invaren vanaf de andere kant. (overigens was het zo heet dat de kinderen alleen maar in het water wilden zijn, en al bij het idee "weer" een 'park te moeten bezoeken, al zuchtten
Greetje heeft het over een boot huren, maar ik begrijp niet wat dit met Antelope Canyon te maken heeft? Jullie hebben daar zeker ook een extra nacht voor moeten blijven?
gleuknie schreef:Ik zag dat jullie dag 22 willen overnachten in Banning en dag 23 Joshua Tree N.P. willen bezoeken. Dat is niet erg handig, want dan rijd je heen en weer. Ik zou dag 22 vroeg vertrekken uit Prescott en die dag Joshua Tree N.P. bezoeken.
Ja, daar heb je gelijk in, maar ik dacht dat het misschien te veel is voor 1 dag? Ook was ik bang dat een camping dicht bij Joshua Tree te heet zou zijn. Of is er misschien een andere camping die niet te heet is ergens tussen Sedona en Joshua Tree?
Walnic schreef:- Malibu Beach RV in LA, schitterend uitzicht over de oceaan
Wordt vaak genoemd. Is dit een ook goede uitvalsbasis voor trips naar LA?

Ook bedankt voor alle suggesties qua campgrounds. Ik zal er eens goed naar gaan kijken en de KOAs proberen drastisch te verminderen. Is wel wat meer werk :( , maar lijkt me wel de moeite waard als ik het zo lees. :wink: Hoe zit het trouwens met de camgrounds in de nationale parken, zoals ik het een beetje zie lijken die allemaal geen hook-ups te hebben. Is voor een nachtje niet zo erg, maar voor meerdere nachten wordt ik volgens mij gelyncht door mijn kinderen met al hun electronische gadgets :lol: .

Tenslotte nog even over het begin van de reis. Marianne schreef eerder:
Martin & Marianne schreef:Rij vanuit SF naar Yosemite, besteed daar meer tijd en neem de Tioga Pass richting Las Vegas (boven DV langs).
Dit lijkt me een goed idee wanneer we Lake Tahoe en Sequoia over zouden slaan. Maar zoals Rene ook al vraagt, is er dan een leuke tussenstop?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties....

Tjaco
Groetjes, Tjaco

Afbeelding
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Hoe zit het trouwens met de camgrounds in de nationale parken, zoals ik het een beetje zie lijken die allemaal geen hook-ups te hebben. Is voor een nachtje niet zo erg, maar voor meerdere nachten wordt ik volgens mij gelyncht door mijn kinderen met al hun electronische gadgets .
Koop een omvormer voor de sigarettenaansteker kan je de gadgets opladen tijdens het rijden. :wink:
Neem dan wel een stekkerblok mee van huis, dan kan je meerdere gadgets te gelijk opladen.
Niels_#
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Niels_# »

Tjaco schreef: In dit schema heb ik momenteel nog 1 dag over. Eigenlijk heb ik momenteel wel alle activiteiten in mijn schema zitten die ik vooraf had gekozen, alleen heb ik Page met de Antlope Canyon en Lake Powell niet kunnen inpassen.
Die dag kun je toch inpassen om naar Page te gaan? Die zou ik zeker niet overslaan :wink:

Nu rij je van Zion naar Bryce en hou je een dag over:

11. LV- Zion
12. Zion - Bryce
##. dag over

Je kunt dan toch net zo goed van Zion naar Page en van Page naar Bryce?

11. LV - Zion
12. Zion - Page
13. Page - Bryce
greetje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door greetje »

Tjaco schreef: greetje schreef:In page zijn wij langer gebleven , en hebben wij een dag een speedboot gehuurd. dat was superleuk! We hebben wel om een beetje op de kosten te letten Antilope Canyon moeten laten schieten, maar die kan je met de boot ook weer invaren vanaf de andere kant. (overigens was het zo heet dat de kinderen alleen maar in het water wilden zijn, en al bij het idee "weer" een 'park te moeten bezoeken, al zuchtten

Greetje heeft het over een boot huren, maar ik begrijp niet wat dit met Antelope Canyon te maken heeft? Jullie hebben daar zeker ook een extra nacht voor moeten blijven?
Wij hadden het plan om antelope canyon te bezoeken. Aangezien het erg warm was, en de kinderen het park bezoeken al redelijk zat aan het worden waren, hadden we besloten om in plaats daarvan, te gaan varen,wat best wel prijzig was. Voor de kosten moesten wij keuzes maken. Wij waren 3 nachten in page dus voor ons was dat goed in te plannen....Hoop dat het nu duidelijker is?
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer