Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis USAnneke: mei / juni LA - LA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
USAnneke
Amerika-ontdekker

Reis USAnneke: mei / juni LA - LA

Bericht door USAnneke »

Na onze reis naar Florida afgelopen jaar zijn we besmet geraakt met het Amerika virus. Daarom hebben we dit jaar opnieuw besloten om over de grote plas te gaan, maar dan nu wel naar de andere kant van Amerika. We hebben reeds tickets gekocht: 23 mei 13:30 uur DUS - LHR - 19:05 uur LAX en 9 juni: 17:35 uur LAX - LHR - 15:50 uur DUS. Aan mij weer de schone taak om dit jaar weer een killer reisschema te maken. De verwachtingen zijn hoog bij mijn wederhelft na onze reis van vorig jaar :lol:

Afgelopen weken tig reisverslagen doorgespit en Google Maps uitgebreid geraadpleegd. Resultaat: een voorlopig reisschema is geboren! Voor ik overga tot het boeken van hotels en lodges wil ik dit reisschema hier nog even toetsen. Hier komt ie:

Dag 1: Düsseldorf - Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles
Dag 4: Los Angeles - Kingman
Dag 5: Kingman - Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 7: Monument Valley - Page - Bryce Canyon
Dag 8: Bryce Canyon - Zion NP
Dag 9: Zion NP - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Bakersfield
Dag 11: Bakersfield - Sequoia NP
Dag 12: Sequoia NP - Yosemite
Dag 13: Yosemite
Dag 14: Yosemite - San Francisco
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco - Pismo Beach
Dag 17: Pismo Beach - Los Angeles
Dag 18: Los Angeles - Düsseldorf

Dit is een eerste opzet, alle tips en suggesties zijn welkom. Omdat we begin juni in Yosemite zijn, durf ik het er met mijn reisschema niet op te wagen om de Tioga Pass "in te bouwen". Daarom ervoor gekozen om onder langs te gaan en Sequoia mee te pikken, las hier vele goede verhalen over. Voorlopig heb ik Death Valley geschrapt, omdat dit ons het minst mooi leek. Verder heb ik vanuit LA ervoor gekozen om te overnachten in Kingman, er van uit gaande dat een rit van LA naar de Grand Canyon niet echt do-able is. Mocht dit wel zo zijn, dan hoor ik het graag!

Ik heb dus al heel wat reisverslagen gelezen, maar de hulp hier kan zeker geen kwaad! Op het Floridaforum heeft het me vorig jaar in ieder geval goed geholpen, ik hoop dat het hier ook zo zal zijn! In ieder geval alvast bedankt voor alle hulp!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Reisschema USAnneke: mei / juni LA - LA

Bericht door Rob »

LA > Grand Canyon is wel te doen in een dag reken 8 á 9 uur voor die rit, de eerste dagen ben je toch vroeg wakker dus zou je vroeg kunnen starten, mogelijk zou je nog een korte stop kunnen makn in Seligman op een beetje Route-66 sfeer op te snuiven.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik vind het persoonlijk een veel te drukke route. Je racet met deze route door het prachtige zuidwesten. Vooral voor Arizona heb je weinig tijd. Ik zou als ik jullie was een rustigere route doen, waarbij je kunt genieten van de plaatsen die jullie bezoeken. Ik heb Sequoia ook uit de route gelaten. Als troost kun je dag 9 naar Mariposa's Grove in Yosemite. Daar heb je ook Sequoia's. Is prachtig daar! Met deze route kun je nog een extra nachtje naar Las Vegas, heb je meer tijd voor Yosemite, San Francisco en de prachtige kustroute.:

Dag 3: Los Angeles
Dag 4: Los Angeles - Kingman
Dag 5: Kingman - Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas - Bakersfield
Dag 9: Bakersfield - Yosemite
Dag 10: Yosemite
Dag 11: Yosemite
Dag 12: Yosemite - San Francisco
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco
Dag 15: San Francisco - Monterey
Dag 16: Monterey - Pismo Beach

Het blijft jammer dat je niks hebt met het prachtige Death Valley:
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... groot.html
Je zou natuurlijk kunnen kiezen voor een lange rit via Death Valley van Las Vegas naar Bakersfield. Je zou dan in ieder geval Dante's View, Zabriskie Point, Artists Drive en Badwater nog mee kunnen pakken en dan doorrijden naar Bakersfield.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Jammer dat je van zondag t/m woensdag reist en geen 3 volle weken hebt.
Op zich is de route te doen, maar dag 7 t/m 12 is vrij druk en jullie zijn kort in SF.
Met de beperkte tijd die je hebt, krijg je wel van veel plekken iets te zien om te bepalen waar je de volgende reis wat langer zou willen blijven.
Death Valley NP moet je eerst echt hebben ervaren om te kunnen oordelen...
Johan
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Tja, als ik moest kiezen tussen Death valley en L.A. dan wist ik het wel. Ik had aan 1 dag meer dan voldoende voor die stad of je moet naar Disney of de studios willen. Maar anders zou ik hiervoor gaan. Ik heb Bryce en Monument Valley, hoe mooi ook er uitgelaten zodat je meer tijd hebt in Zion. De rit op dag 11 is lang, maar doordat je 2 dagen in Yosemite zou blijven, is het te doen.

Dag 3: Los Angeles - Kingman
Dag 4: Kingman - Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon - Page
Dag 6: Page - Zion
Dag 7: Zion
Dag 8: Zion - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Death Valley
Dag 11: Death Valley - Yosemite (als Tioga open is, via Tioga anders via Sonora)
Dag 12: Yosemite
Dag 13: Yosemite
Dag 14: Yosemite - San Francisco
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco - Pismo Beach
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Het is inderdaad een race route.

Misschien heb je iets aan onze route van vorig jaar, aangezien jullie volgens mij even veel dagen hebben als wij vorig jaar. Wij zijn van LA naar Phoenix gegaan en hadden 3 dagen in SF en 3 dagen in LV. Wellicht dat jullie met een dag minder LV het stuk tussen GC en LA kunnen overbruggen. Het is moeilijk te zeggen wanneer de Tioga Pass open gaat, maar ik zou 'm gewoon inplannen, aangezien de kans groter is dat hij eind mei wel net open is dan niet. Vorig jaar ging de weg op 20 mei open.

Een voorbeeld route zou kunnen zijn:

23 mei: AMS - LA
24 mei: LA
25 mei: LA - Pismo Beach
26 mei: Pismo Beach - Monterey
27 mei: Monterey - SF
28 mei: SF
29 mei: SF
30 mei: SF - Yosemite
31 mei: Yosemite
1 juni: Yosemite - Lone Pine (Tioga Pass)
2 juni: Lone Pine - Las Vegas (via Death Valley)
3 juni: LV
4 juni: LV - Zion
5 juni: Zion - Bryce
6 juni: Bryce - Page
7 juni: Page - GC
8 juni: GC - LA
9 juni: LA- Amsterdam

Wel haasten op het laatst, eigenlijk heb je 1, 2 dagen te kort om het hele rondje te maken van LA naar LA. Niet optimaal dus. Het zou fijn zijn als je kon eindigen in Phoenix of een dag extra had. Misschien beter om Zion en Bryce of 1 van de 2 eruit te schrappen, maar dat is wel zonde. Mocht je niet geinteresseerd zijn in lange wandelingen zou je wellicht aan 1 volle dag in Yosemite voldoende hebben. Je bent dan op 30 mei rond het middag uur in Yosemite en kan in de vallei wat wandelingen maken of Glacier point bekijken en de volgende dag rond het middag uur vertrekken richting Lone Pine. Wil je de Panorama trail of 4 mile trail lopen (of andere trail die begint bij Glacier Point) dan zou ik die extra dag in Yosemite houden.

Evt. omdraaien van bovenstaande route is ook een optie. Je kunt dan op het begin de lange rit naar de Grand Canyon doen (de eerste dagen ben je toch vroeg wakker) en op het einde kun je het stuk Pismo Beach - LA overbruggen. Dit is niet zo lang en er valt op dit stuk niet zo veel te zien, zeker niet nadat je al het andere natuurgeweld al achter de rug hebt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is zoals al gezegd redelijk gehaast, hoewel het qua afstannden wel te doen is. Je zult echter geen tijd hebben om overal uitgebreid te kijken, en er is weinig rust in de route. Zelf zou ik Monument Valley laten vallen om elders een dag meer te hebben, de rit van MV via Page naar Bryce vind ik ook veel te lang.
De rit van LA naar de grand caynon kan in 1 dag. Maar dan is het jammer om de volgende ochtend al weer verder te trekken, dus of het veel uithaalt weet ik niet. Rij in elk geval zover mogelijk vanuit LA richting GC.
USAnneke schreef: Dag 10: Las Vegas - Bakersfield
Dag 11: Bakersfield - Sequoia NP
Dag 12: Sequoia NP - Yosemite
Dit stuk zou ik in elk geval aanpassen. Voor Sequoia NP heb je meer tijd nodig, en als het je alleen om de sequoia's gaat; die kun je ook in Yosemite vinden. Behalve in de Mariposa Grove die gleuknie al noemde ook bij de Tuolumne Grove en bij de Merced Grove.
Als de Tioga Pass open is, is de route via Death Valley en Tioga pas aan te raden. Als je voldoende tijd neemt kun je ook bij een gesloten Tioga Pass via Death Valley rijden. Neem dan de 108, de 4 of de 88 (die laatste is zeker open). Met een stop in Lee Vining heb je dan voldoende tijd om naar Yosemite te rijden.
Je krijgt dan dit:
Dag 10: Las Vegas - Death valley
Dag 11: Death valley - Lee Vining
Dag 12: Lee Vining - Yosemite

Op dag 10 heb je dan wellicht ook nog tijd voor Bodie. Mono Lake zie je onderweg, maar even een kleine omweg om het van dichtbij te zien is zeer aan te raden.

Marianne
USAnneke
Amerika-ontdekker

Bericht door USAnneke »

Vond zelf het schema ook wat te druk, maar je wilt natuurlijk zo veel mogelijk zien. Ik vind het ook erg moeilijk om concessies te doen, maar ik weet dat we hier toch aan moeten geloven. Daarom mijn schema door een 2e review gehaald en Sequoia en Bryce Canyon laten vallen en doen we de rit van LA naar GC in 1 keer. Verder Death Valley en Tioga Pass (of alternatief indien gesloten) weer opgenomen. Ziet het schema er zo uit:

23 mei 2010: Düsseldorf - Los Angeles
24 mei 2010: Los Angeles
25 mei 2010: Los Angeles - Grand Canyon
26 mei 2010: Grand Canyon
27 mei 2010: Grand Canyon - Monument Valley
28 mei 2010: Monument Valley - Page
29 mei 2010: Page - Zion NP
30 mei 2010: Zion NP - Las Vegas
31 mei 2010: Las Vegas - Death Valley
1 juni 2010: Death Valley - Lee Vining
2 juni 2010: Lee Vining - Yosemite
3 juni 2010: Yosemite
4 juni 2010: Yosemite - San Francisco
5 juni 2010: San Francisco
6 juni 2010: San Francisco - Monterey
7 juni 2010: Monterey - Pismo Beach
8 juni 2010: Pismo Beach - Los Angeles
9 juni 2010: Los Angeles - Düsseldorf

Monument Valley willen we eigenlijk niet laten vallen en meer dan 1 nachtje Las Vegas hoeft voor ons ook niet. Ik vind het jammer dat we Bryce moeten skippen, maar ik lees overal dat Zion toch meer de moeite waard is. Verder is dit route technisch ook handiger.

Is het schema zo wat beter te doen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zion is niet direct mooier dan Bryce, maar je kunt er meer doen, daarom wordt vaak aangeraden om voor Zion meer tijd uit te trekken dan voor Bryce. Maar om Bryce dan over te slaan is wel erg jammer. Ik zou dan persoonlijk liever MV laten vallen. Is prachtig om gezien te hebben, hoort er ook echt bij natuurlijk, maar het is toch wel een eind rijden. Je hebt nu voor de 27e wel veel tijd - relatief geizen dan. Misschien is het toch iets om al een dag eerder naar MV te rijden? Als je daar tegen de avond aankomt, is het vroeg genoeg, hoewel je rekening moet houden met het tijdverschil (het restaurant bij Gouldings gaat voor je gevoel erg vroeg dicht!). Wel weinig tijd voor de GC in dat geval ..

Wat je ook doet, boek nu alvast voor Yosemite.

Marianne
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik zou ook MV laten vallen en Bryce erin laten. Scheelt je een enorm stuk rijden.

Marjon
USAnneke
Amerika-ontdekker

Bericht door USAnneke »

Bryce is meer de moeite waard dan MV? Ik moet zeggen dat MV echt 1 van die dingen is waar we ons enorm op verheugen...
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat MV bij veel mensen een must see is komt voornamelijk door de bekendheid via films en zo, en het is prachtig maar je ben er met een klein twee uur wel uitgekeken en daar staat een reistijd van 4 á 5 uur heen en terug tegenover.
Wij zijn er in 1999 geweest, hebben toen een rondrit met een indian gedaan en vonden het prachtig, het zat ook in onze route van Mesa Verde naar de Grand Canyon.
Daarna zijn we er nog verschillende langs geweest omdat het op de route lag maar we zijn er niet meer gestopt.
Gezien de krappe tijd voor jullie route zou ik ook MV overslaan, je komt vast nog wel een keer in die hoek van Amerika en dan past het mogelijk beter in je route.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Het blijft helaas een beetje een raceroute. Je zou zoals Marianne al aangaf later in de middag alvast naar Monument Valley kunnen rijden vanuit Grand Canyon. Omdat je nu Arizona er toch bij wilt pakken, raad ik je toch aan om op de Highway 1 maar 1 tussenstop te maken en 2 volle dagen San Francisco te nemen. Is het trouwens geen optie om L.A. voor een volgende reis te bewaren en dat je dan 24 mei al naar Grand Canyon rijdt? Dan kun je ook nog overnachten bij Bryce Canyon. Los Angeles is een megagrote stad waar je nu toch maar 1 volle dag voor hebt en mijn persoonlijk mening is dat Bryce Canyon 100x mooier is dan L.A. Je zou dan deze route kunnen doen:

24 mei 2010: Los Angeles - Grand Canyon
25 mei 2010: Grand Canyon - Monument Valley
26 mei 2010: Monument Valley - Page
27 mei 2010: Page - Bryce Canyon
28 mei 2010: Bryce Canyon - Zion NP
29 mei 2010: Zion NP
30 mei 2010: Zion NP - Las Vegas
31 mei 2010: Las Vegas - Death Valley
1 juni 2010: Death Valley - Lee Vining
2 juni 2010: Lee Vining - Yosemite
3 juni 2010: Yosemite
4 juni 2010: Yosemite - San Francisco
5 juni 2010: San Francisco
6 juni 2010: San Francisco
7 juni 2010: San Francisco - Pismo Beach
8 juni 2010: Pismo Beach - Los Angeles
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
USAnneke
Amerika-ontdekker

Bericht door USAnneke »

Vanavond "spoedoverleg" :wink: gehouden. Na lang wikken en wegen hebben we toch besloten om Monument Valley van het lijstje te halen. Blijft dit schema over:

24 mei 2010: Los Angeles - Pismo Beach (Halverwege de middag vertrekken)
25 mei 2010: Pismo Beach - Monterey
26 mei 2010: Monterey - San Francisco ('s Ochtends vroeg naar SFO, bijna hele dag meepakken)
27 mei 2010: San Francisco
28 mei 2010: San Francisco - Yosemite
29 mei 2010: Yosemite
30 mei 2010: Yosemite - Bishop (Of in 1 keer door naar DV? Is dit te doen?)
31 mei 2010: Bishop - Death Valley
1 juni 2010: Death Valley - Las Vegas
2 juni 2010: Las Vegas - Zion NP
3 juni 2010: Zion NP - Bryce Canyon
4 juni 2010: Bryce Canyon - Page
5 juni 2010: Page - Grand Canyon
6 juni 2010: Grand Canyon - Seligman of Kingman
7 juni 2010: Seligman of Kingman - Los Angeles
8 juni 2010: Los Angeles

We komen steeds dichterbij een definitief reisschema! Dan kan het boeken beginnen! Ook tips voor hotels, lodges e.d. zijn welkom.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

USAnneke schreef:24 mei 2010: Los Angeles - Pismo Beach (Halverwege de middag vertrekken)

30 mei 2010: Yosemite - Bishop (Of in 1 keer door naar DV? Is dit te doen?)
Ik zou 24 mei gewoon 's morgens vertrekken. Zo kun je Santa Barbara en Solvang onderweg ook nog bezoeken.

In 1x naar Death Valley kan ik niet aanraden. Je zou i.p.v. Bishop ook in Lee Vining kunnen overnachten. Dan heb je de hele dag voor de Tioga Road. Het lijkt een klein stukje vanaf Yosemite Valley naar Lee Vining, maar er valt echt zoveel te zien onderweg. En met een overnachting in Lee Vining kun je de volgende dag Bodie en Mono Lake ook nog bezoeken.
Groetjes René

USAnneke
Amerika-ontdekker

Bericht door USAnneke »

Helaas is Yosemite al vol tijdens ons bezoek, dit is namelijk het Memorial Day Weekend. We kunnen alleen nog via Booking.com een tent in Curry Village boeken, maar geen idee of dit een verwarmde tent is, staat er niet bij. We zitten nu aan twee overnachtingen in Mariposa te denken, iemand ervaring?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zou de route om kunnen draaien, die drukte is ook niet fijn. Of neem die tent, en vraag extra dekens of koop een slaapzak bij de Walmart ofzo. Wij hebben wel gekampeerd begin juni, is te doen.
In Mariposa zit je meer dan een uur van de vallei (en in de file).
Ik zou via www.yosemitepark.com boeken, dan kun je ook nog annuleren of wijzigen als er nog iets anders vrijkomt.

Marianne
Blitz
Amerikafan

Bericht door Blitz »

Wat ben ik blij dat ik jouw berichtje over booking.com heb gelezen! Via de site van Yosemite waren er namelijk geen tenten meer te huur voor de dagen dat wij heen willen, maar via booking.com hebben wij deze alsnog kunnen huren :D Dus bij deze, bedankt! Hebben jullie inmiddels de accomodatie voor Yosemite NP al kunnen vastleggen?
2009 - 2010 - 2011 met z'n 2en...
In 2018 met z'n 4en!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer