Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jurg; 3 weken Zuid-West

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jurg
Amerika-ontdekker

Reis Jurg; 3 weken Zuid-West

Bericht door Jurg »

Hola,

Van de zomer ga ik met nog 2 anderen een rondreis maken in Zuid-West Amerika en de tickets zijn al geboekt. We zijn nu bezig om een route te maken. Aan de hand van de andere velen reisroutes hebben we tot nu toe deze route gemaakt.

1 Dinsdag 13 Brussel - Los Angeles
2 Woensdag 14 Los Angeles (Beverly Hills, Hollywood, Hollywood Sign, Walk of Fame, Rodeo Drive)
3 Donderdag 15 Los Angeles (Warner Bros VIP Studio Tours)
4 Vrijdag 16 Los Angeles/ San Diego (San diego Zoo)
5 Zaterdag 17 ? Weet niet ? / Grand Canyon
6 Zondag 18 Grand Canyon / Bryce
7 Maandag 19 Bryce
8 Dinsdag 20 Zion
9 Woensdag 21 Page (Antelope Canyon)
10 Donderdag 22 Las Vegas
11 Vrijdag 23 Las Vegas (hooverdam)
12 Zaterdag 24 Las vegas / Death Valley
13 Zondag 25 Death Valley
14 Maandag 26 Sequoia
15 Dinsdag 27 Yosemite
16 Woensdag 28 Yosemite
17 Donderdag 29 Yosemite
18 Vrijdag 30 San Francisco
19 Zaterdag 31 San Francisco
20 Zondag 1 San Francisco
21 Maandag 2 Los Angeles
22 Dinsdag 3 Los Angeles

IN grote lijnen staat hij wel vast, alleen kunnen er nog wel met dagen worden geschoten. We zitten nog te twijfelen of we naar San diego Zoo gaan. Maar we weten sowieso nog niet wat we tussen San Diego of Las vegas naar de Grand Canyon willen doen, want dat is een behoorlijke afstand.
Ik zou graag willen weten wat voor opties hier tussen mogelijk zijn en wat de menigen zijn over de route.

Alvast Bedankt!
Jurg
2011; 10 dagen New York en 1 dag Washington
2010; 3 weken zuid-west Amerika
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Reis Jurg; 3 weken Zuid-West

Bericht door Stan.Gobien »

De route opzich ziet er goed uit.
Enkel klopt dit stukje niet goed:
7 Maandag 19 Bryce
8 Dinsdag 20 Zion
9 Woensdag 21 Page (Antelope Canyon)

Dat moet eerder zo:
7 Maandag 19 Page (Antelope Canyon)
8 Dinsdag 20 Bryce NP
9 Woensdag 21 Zion NP

Eventueel kun je in het begin een dag van LA wegnemen en op het einde plaatsen zodat je niet in het weekend de drukke Grand Canyon bezoekt.
San Francisco naar Los Angeles zou ik met een tussenstop doen, zodat je de kustroute kunt nemen met mooie uitzichtpunten. Dag van LA wegsnoepen hiervoor.

je ? kan bvb Needles zijn.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zo zelfs allebei de dagen LA naar het eind zetten zodat je niet in het weekend in LV zit dan kost een overnachting namelijk (minimaal) het dubbelen ten opzichten van een door de weekse overnachting.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Rob heeft groot gelijk. LV in het weekend is dubbel zo duur !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Page inderdaad tussen GC en Bryce. Voor alleen de Zoo weet ik niet of San Diego de moeite is.
In welke maand gaan jullie? In de zomer is Death Valley mooi om wat uitzichtpunten te bekijken maar 2 nachten lijkt me wat veel. Tussen DV en Yosemite is Sequoia erg ver rijden, ik zou via de 395 rijden en de Tioga Pass nemen naar Yosemite.
SF - LA kan in 1 dag als je de interstate neemt, maar veel mooier is de kustroute, met minstens 1 tussenstop.

Marianne
Jurg
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurg »

Hartstikke bedankt voor de snelle reacties en zeer bruikbare tips.

Het stukje tussen page en las Vegas moet idd in andere volgorde en Los Angeles kan idd ook naar het einde, zodat Vegas niet in het weekend is.
De route tussen SF en LA plannen we zeker nog een tussenstop.

Om op Marianne terug te komen, we gaan in de maand juli / augustus. En we willen ook niet 2 nachten in DV verblijven, maar we zitten te denken aan 1 nacht en de dag erop, ’s ochtends doorreiden naar Sequoia. Of we willen Vegas (’s ochtends daar wegrijden – DV (middag) – Sequoia (eind middag/ begin avond aan komend), maar dit lijkt mij qua afstanden niet mogelijk. En we willen Sequoia niet overslaan.
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Of we willen Vegas (’s ochtends daar wegrijden – DV (middag) – Sequoia (eind middag/ begin avond aan komend),
Dat ga je nooit redden, LV naar Sequoia via DV is 431 mile met een minimale rijtijd van 8:40 uur zonder een enkele stop.
Sequoia moet je aan de westkant in, aan de oostkant is geen ingang.
Je moet dus onderlangs via Bakersfield.
Jurg
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurg »

Hola,

Na avonden op het forum te vertoeven heb ik een nieuw schema gemaakt voor onze rondreis van 3 weken.

Dag/datum: Plaatsen: Overnachten: Dagschema: Wat doen:
Dinsdag 13 Brussel - Los Angeles LA Aankomst rond middag Reizen / vliegen
Woensdag 14 Los Angeles/ San Diego Palm Springs San diego Zoo / Avond Palm Springs San diego Zoo
Donderdag 15 Palm Springs/Grand Canyon NP Grand Canyon Vroeg vertrekken naar GC Grand Canyon
Vrijdag 16 Grand Canyon / Page Page Eindmiddag vertrekken naar Page Helicoptervlucht
/Horseshoe
Zaterdag 17 Page (Antelope Canyon) Bryce Middag vertrekken naar Bryce Antelope Canyon / Bryce
Zondag 18 Bryce NP Zion Middag vertrekken naar Zion Bryce NP / Zion NP
Maandag 19 Zion NP LV Eindmiddag vertrekken naar LV Zion NP / LV
Dinsdag 20 Las Vegas LV LV Strip / show bezoeken
Woensdag 21 Las Vegas LV LV Strip/ Hoover Dam
Donderdag 22 Las vegas / Bakersfield Bakersfield Vroeg vertrekken naar Bakersfield Death Valley (Badwater)
Vrijdag 23 Bakersfield Grant Grove Vroeg vertrekken naar Grant Gove Seqouia NP
Zaterdag 24 Grant Grove Village/ Yosemite Yosemite Middag vertrekken naar Yosemite Seqouia NP / Yosemite NP
Zondag 25 Yosemite NP Yosemite Yosemite Yosemite NP
Maandag 26 Yosemite Yosemite Yosemite Yosemite NP
Dinsdag 27 Yosemite / San Francisco SF Middag vertrekken naar SF Yosemite NP / SF
Woensdag 28 San Francisco SF SF Stadtour
Donderdag 29 San Francisco SF SF Alcatraz
Vrijdag 30 San Francisco Monterey Vroeg vertrekken naar Monterey Walvissentocht
Zaterdag 31 Monterey/ Santa Barbara Santa Barbara Vroeg vertrekken naar SB Strand
Zondag 1 Santa Barbara / Los Angeles LA Middag vertrekken naar LA Stadtour
Maandag 2 Los Angeles LA LA Warner Bros Studio Tours
Dinsdag 2 Los Angeles Middag vertrekken Reizen / vliegen

Ik zou graag willen weten wat je van het schema vinden en of het haalbaar is. Ikzelf denk dat de meeste dingen wel haalbaar zijn, heb gekeken via google earth voor afstanden/ reistijd. En daarbij houden we van een goed tempo.
Maar ik heb nog vele vragen:

- Waar kunnen we op woensdag 14e het beste overnachten? Die dag willen we SD Zoo doen en eindmiddag willen we al klein beetje richting de GC rijden. Ik heb nu Palm Springs gezet als pure overnachtingplaats, maar welke zou hier misschien beter passen?

- Ik weet niet goed waar we moeten overnachten tussen LV - (Deathvalley) - Seqouia. Ik heb daar nu Bakersfield als pure overnachtingsplaats. En daarbij,
- Is het op donderdag 22e haalbaar om 's ochtends vroeg te vertrekken naar Bakersfield, maar daar tussendoor heel de dag in Deathvalley te besteden? En daarbij Badwater te bezoeken?

- En voor de route tussen Monterey en LA heb ik nu Santa Barbara, want we zouden graag nog 1 dag naar het strand willen. Is dit een goede optie, of zijn daar leukere plaatsen voor het strand?

Ik hoop dat je me kunnen helpen. Alvast ontzettend bedankt!
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zou San Diego vergeten in jullie route en Sequoia zou ik ook uit de route halen, vanwege de enorme omweg en je hebt er aan 1 nacht niet genoeg, en via Lone Pine en Lee Vining naar Yosemite gaan. Ik zou de tijd voor L.A. in het begin al indelen. Zo'n drukke stad lijkt me prettiger om in het begin van de route al te doen. Ik zou ongeveer deze route aanraden:

13-7: Aankomst Los Angeles
14-7: Los Angeles
15-7: Los Angeles - Kingman
16-7: Kingman - Grand Canyon
17-7: Grand Canyon - Page
18-7: Page - Bryce Canyon
19-7: Bryce Canyon - Zion
20-7: Zion
21-7: Zion - Las Vegas (Via Hoover Dam)
22-7: Las Vegas
23-7: Las Vegas - Death Valley (Overnachten in Death Valley is echt een aanrader)
24-7: Death Valley - Lee Vining
25-7: Lee Vining - Yosemite
26-7: Yosemite
27-7: Yosemite
28-7: Yosemite - San Francisco
29-7: San Francisco
30-7: San Francisco
31-7: San Francisco - Pismo Beach
1-8: Pismo Beach - Los Angeles
2-8: Los Angeles - Terugreis
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Jurg
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurg »

Hola,

Bedankt voor de reactie, maar we willen toch San Diego, waar we alleen voor de dierentuin heen gaan, in de route laten zitten en Seqouia willen we ook doen. En daarbij hoeven we niet per sé te overnachten in DV.
Dus waar kunnen we het best overnachten tussen San diego en de GC?
en zijn en mensen die de route LV - DV - Sequoia - Yosemite hebben gedaan?
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

en zijn en mensen die de route LV - DV - Sequoia - Yosemite hebben gedaan?
Niet helemaal maar redelijk in de richting, wij kwamen uit Zion en dan kom je door de buitenwijken van LV.
Zie verslag van 2001 http://www.robenannie.nl/Reisverslag2001.html en dan vanaf dag 17, dit was met een camper.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Wij heb die route andersom een keer in 4 dagen gedaan:
Yosemite - Sequoia NP - Three Rivers
Three Rivers - Bakersfield - Lake Isabella - Ridgecrest (Trona Pinnacles)
Ridgecrest - Furnace Creek (Death Valley NP)
Furnace Creek - (China Ranch) - Las Vegas

Je hebt het over "hele dag in Death Valley besteden", maar je bent op die dag meer dan de helft van de tijd kwijt buiten Death Valley.
Desondanks is het beter om iets van Death Valley te zien dan niets.
Johan
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Als je Sequoia N.P. perse wilt zien en je hebt niet zoveel met Death Valley, zou ik Death Valley laten vallen en rechtstreeks vanuit Las Vegas naar Sequoia N.P. rijden. Je zou op 15-7 echt heel vroeg moeten vertrekken naar San Diego, dan naar de dierentuin en daarna nog zoveel mogelijk rijden richting Grand Canyon. Het is wel een hele omweg voor een dierentuin. Je zou dan deze route kunnen doen:

13-7: Aankomst Los Angeles
14-7: Los Angeles
15-7: Los Angeles - San Diego - Zo ver mogelijk richting Grand Canyon
16-7: ??? - Grand Canyon
17-7: Grand Canyon - Page
18-7: Page - Bryce Canyon
19-7: Bryce Canyon - Zion
20-7: Zion
21-7: Zion - Las Vegas (Via Hoover Dam)
22-7: Las Vegas
23-7: Las Vegas - Sequoia N.P. (Niet door Death Valley, maar rechtstreeks)
24-7: Sequoia N.P.
25-7: Sequoia N.P. - Yosemite
26-7: Yosemite
27-7: Yosemite
28-7: Yosemite - San Francisco
29-7: San Francisco
30-7: San Francisco
31-7: San Francisco - Pismo Beach
1-8: Pismo Beach - Los Angeles
2-8: Los Angeles - Terugreis
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ik vond je laatste route wel mooi hoor. Aan de drukke kant dat wel, maar dan haal je er het maximale er uit.
Ik snap dat je de panda's wil zien in san diego, neem ook een kijkje in het aangrensende balboa park !
ik ben op dezelfde tijd als jullie in Las vegas zie ik, maar dan zijn we overdag in de outlets en bij het zwembad...
Ik ga ook voor het eerst naar monterey whale watch en sequioa dus daar kan ik je niets over vertellen.
Santa Barbara is een uitstekende keus ! Daar ben ik zelf al drie keer geweest, geniet er van !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jurg schreef:Donderdag 22 Las vegas / Bakersfield Bakersfield Vroeg vertrekken naar Bakersfield Death Valley (Badwater)
Vrijdag 23 Bakersfield Grant Grove Vroeg vertrekken naar Grant Gove Seqouia NP
Zaterdag 24 Grant Grove Village/ Yosemite Yosemite Middag vertrekken naar Yosemite Seqouia NP / Yosemite NP
- Ik weet niet goed waar we moeten overnachten tussen LV - (Deathvalley) - Seqouia. Ik heb daar nu Bakersfield als pure overnachtingsplaats. En daarbij,
- Is het op donderdag 22e haalbaar om 's ochtends vroeg te vertrekken naar Bakersfield, maar daar tussendoor heel de dag in Deathvalley te besteden? En daarbij Badwater te bezoeken?
Las Vegas - Bakersfield via DV is een hele dag rijden. Vervolgens ben je de volgende dag 4 uur kwijt met het rijden naar Grant Grove, dus je houdt slechts een middag over voor Sequoia/Kings Canyon. Als je er alleen voor de sequoia's naar toe gaat zou ik aanraden die in Yosemite te bezoeken. Je rijdt dan door Death Valley via de Tioga Pass naar Yosemite.

Wil je toch via Sequoia dan kun je DV overslaan. Kijk gewoon hoe ver je komt, je kunt in Bakersfield overnachten maar Visalia is ook een mogelijkheid.

Marianne
JVB
Amerika-newbie

Bericht door JVB »

Hallo

IN 2008 hebben wij een deel van de route gedaan (wel in omgekeerde volgorde) SF, Fresno, Sequoia, Yosemite, Tioga pass, Lone Pine, DV en zo naar LV.

Met overnachtingen in SF, Fresno, Yosemite, Lone Pin en LV. Dit was zeer goed te doen, zeer veel moois gezien...

groeten
nog veel pret met het opstellen van de reis
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

JVB schreef:SF, Fresno, Sequoia, Yosemite, Tioga pass, Lone Pine, DV en zo naar LV.
Ik neem aan dat de volgorde hiervan niet klopt? Fresno ligt namelijk tussen Yosemite en Sequoia. Of ben je in 1 dag van Fresno naar Sequoia en dezelfde dag nog naar Yosemite gereden? Lijkt me sterk dat je heel erg veel hebt kunnen zien die dag, behalve asfalt.
Groetjes René

Jurg
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurg »

Hola,

We zijn nu volop aan het plannen en ook druk bezig met hotels boeken, alleen weten we nog niet hoe en waar we dat moeten doen in Yosemite. We doen voordat we naar Yosemite gaan, eerst Sequoia.
Maar nu komt het, we willen graag de tioga pass rijden. Dit betekent dat we deze dus 2x moeten rijden, omdat we Yosemite via het westen binnenkomen en we na Yosemite naar San Francisco moeten. Dus moeten we ook weer de Tioga pass weer terug.
We komen, volgens onze planning, zaterdag 24 juli eind middag aan in Yosemite vanuit Sequoia.
Dan hebben we zondag 25 en maandag 26 juli, 2 volle dagen te besteden in het park.
Op dinsdag 27 juli gaan we weer richting San Francisco, waar we ook gaan overnachten.

Nu is mijn vraag, waar kunnen we het best overnachten, en hoe kunnen we de Tioga pass het best inplannen in ons schema.
Ik hoop dat het nog een beetje duidelijk is.

Alvast bedankt!
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Meestal roep ik meteen zodra het woord Yosemite valt: direct boeken! maar dat heb ik hier niet gedaan zie ik. Dan nu maar: zo snel mogelijk boeken! Kan via http://www.yosemitepark.com . Hoogseizoen en in het weekend, dat wordt wel lastig.
Als die Tioga Pass een must is, zou je een overnachting aan de oostkant kunnen plannen; in het park bij White Wolf of Tulomne Lodge (allebei tenten), of buiten het park bij Lee Vining of er erngs tussenin. Of je neemt 2 nachten in het park en je rijdt heen en weer, kan ook.
Je houdt zo echter voor de rest van het park niet veel tijd over. Hoeft niet erg te zijn, de oostkant is prachtig, rustiger en minder warm en als je wilt wandelen kun je daar je hart ophalen.
Het is natuurlijk wel efficienter om vanuit Las Vegas/DV via de Tioga Pass te rijden.

Marianne
Jurg
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurg »

Hola,

We zijn nog steeds druk bezig met de vakantie en de route ligt ook al voor 99% vast. . Kan maar niet snel genoeg zover zijn!
Maar we hebben nog best wel wat vragen.

- Dag 1, dinsdag 13 juli komen we om 12.40 aan op LAX. We gaan dan die dag de auto ophalen en langs een Wall-mart.
De dag erop gaan we naar de San Diego Zoo. Waar kunnen we dan het best in de buurt overnachten? En kunnen we misschien 's middags nog langs paar bezienswaardigheden in LA? (aan eind van de reis zijn we ook nog 1,5 in LA) Voor het overnachten, is het dan verstandig zo dicht mogelijk richting San Diego? De Zoo gaat om 9u 's morgens open.

- Dag 4, vrijdag 16 juli willen we 's ochtends een helicoptervlucht boven de grand canyon doen. We overnachten in Tusayan en vanuit daar gaan geloof ik ook helicpoteroperators. We hebben gekeken bij papillon, maar daar kom ik niet helemaal uit met de verschillende helicoptertours. Want welke tour kunnen we het best doen en is het mooist? Hoeven geen eten enz erbij, alleen de vlucht.

- Dag 12 t/m 15, zaterdag 24 t/m dinsdag 27 juli gaan en zijn we in Yosemite. We komen zaterdag eindmiddag vanuit Sequoia gereden. We hebben daarna 2 volle dagen om het park te bezoeken en dinsdag hebben we ook nog de ochtend voordat we later die dag naar San Francisco rijden. We hebben nu geboekt (in voor behoud) voor de Cedar Lodge. Is dit wel een goede uitvalsbasis om het park goed te kunnen bezoeken? En zeker om de "hoofdacctracties" te doen?

- Dag 18 t/m 20, vrijdag 30 juli t/m zondag 1 augustus gaan we van Monterey naar LA. Op vrijdag willen we eerst een walvissentocht doen en misschien nog naar Mon Bay Aqua. De dag erna (zaterdag) willen we de kustroute rijden met oa de Big Sur. We weten niet goed waar we die nacht moeten overnachten, want de volgende dag is het de bedoeling om LA te gaan verkennen. We zitten zelf te denken aan Santa Barbara, is dit een goede optie?

Alvast ontzettend bedankt!
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer