Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ruud1968: Arizona, Utah, New Mexico in 2010

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ruud1968
Amerika-ontdekker

Reis Ruud1968: Arizona, Utah, New Mexico in 2010

Bericht door ruud1968 »

Hallo allemaal,

Hier heb ik een voorlopige planning van onze reis in mei 2010.
Graag hoor ik van de kenners of dit allemaal wel haalbaar is en of we nog eventuele "highlights" moeten/kunnen toevoegen.
Antelope canyon , Grand canyon ,Bryce ,Arches en Sedona hebben we in 2007 al bezocht ,evenals omgeving Durango en Bisti Badlands in mei van dit jaar.
Bisti willen we dit jaar eventueel wel weer aandoen,alleen ditmaal dan met GPS.De dagen dat we in Page of Kanab zijn willen we meedoen
met de loterij voor de Wave als dit via internet niet lukt.

1 Amsterdam - Phoenix
2 Phoenix - Holbrook (Apache trail)
3 Holbrook - Tubacity of Page (little painted dessert,blue canyon,coalmine canyon)
4 Page - Kanab (Water holes canyon en horse shoe bend (nog maar een keer)
5 Kanab - Kanab (naar White Pocket met Terry Alderman , dit ligt al vast)
6 Kanab - Zion - Kanab (Angels Landing ,was vorige keer gesloten)
7 Kanab - Page (Buckskin Gulch )
8 Page (De Wave)
9 Page (Wahweap hoodoos en Alstrom point)
10 Page - Escalante (Cottonwood Road en Yellowrock)
11 Escalante - Boulder (Peekaboo , Spooky canyon en eventueel Devils Garden)
12 Boulder - Torrey (Burr Trail en Capitol Reef)
13 Torrey - Hanksville (Cathedral Valley Loop)
14 Hanksville - Moab (Goblin Valley,LWHC )
15 Moab (Shafer Trail)
16 Moab (Fiery Furnace en Delicate Arch)
17 Moab - Farmington ????????
18 Farmington (Bisti)
19 Farmington - Santa Fe (Ah Shi Sle Pah)
20 Santa Fe - Alamogordo (Kasha Katuwe Tent Racks)
21 Alamogordo - Lordsburg (White Sands)
22 Lordsburg - Tucson (Chiricahua en Saguaro(oost))
23 Tucson - Phoenix (saguaro(west))
24 Phoenix - Amsterdam

Graag jullie reacties!!!
Alvast bedankt.
Afbeelding
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Reis 2010 Ruud1968:Arizona,Utah,New Mexico Uw reacties graag

Bericht door Henriëtte »

Ik heb eigenlijk maar één opmerking: Mag ik mee!!! Supermooie route Ruud, volgens mij heb je ook overal genoeg tijd voor gepland. Wel jammer dat je in de ochtend bij Little Painted Desert zult zijn, het licht is daar dan minder goed dan 's avonds.

Op de dag dat je naar Blue Canyon gaat, zou ik als ik jou was niet in Page maar in Tuba City overnachten. Zodat je echt zoveel mogelijk tijd hebt voor Blue Canyon en Coal Mine Canyon (twee absolute toppers!). De volgende dag is minder druk, Water Holes en Horseshoe Bend kan je makkelijk met de rit van Tuba City naar Kanab combineren.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis 2010 Ruud1968:Arizona,Utah,New Mexico Uw reacties graag

Bericht door johan1973 »

Schitterende natuurroute met veel van mijn favoriete plekken!
Voor Little Painted Desert kun je Winslow in plaats van Holbrook kiezen. LPD zelf is echt heel klein en kost weinig tijd, alleen wel goed inschatten dat je er ruim een een uur voor sunset bent.
Dag 10: check de conditie van Cottonwood Canyon Road (die is de afgelopen tijd alsmaar slechter geworden).
Dag 20: ik zou om 9:00 bij de ingang van Tent Rocks staan, dan is het nog een beetje koel om te wandelen, en diezelfde dag nog White Sands doen omdat dat op de namiddag en avond mooier is.
Johan
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis Ruud1968: Arizona, Utah, New Mexico in 2010

Bericht door vtveen »

Als je in Holbrook zit nog gedacht aan een bezoek aan het Petrified Forest NP (vonden wij heel interessant om te zien) ??
... 054762958/
... 054762958/
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
eelde1904
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door eelde1904 »

Wij zaten vorig jaar om deze tijd in de buurten

Hier een reisverslag

http://home.concepts.nl/~honest/usa2000/
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Wel Ruud, we kunnen veel info uitwisselen in de auto van Terry, wij van 14 dagen en jullie kunnen ons mooi over de Blue Canyon route vertellen :wink:
maar mooie route!!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Mooie route man
Wij deden ongeveer hetzelfde maar dan omgekeerd, van Phoenix startend naar NM, CO, UT en geëindigd in Las Vegas.
Wij deden daar 25 dagen over. Je kan misschien wat ideeën opdoen via onze site, 2009 gedeelte.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Geweldige plannen!
2. Phx-Holbrook. Ik neem aan dat je Petrified Forest NP al hebt gezien. Anders is het wel een lange dag met Apache Trail en Salt River Canyon. Als je toch aan het rijden bent zou ik ook in Winslow overnachten bij La Posada. Na Apache Trail zou je ook via Payson naar Winslow kunnen rijden of wil je via Globe en Show Low?
13. Torrey-Hanksville. Zou het niet prettiger zijn 2 nachten in Torrey te zitten? Je hebt tijd genoeg voor Goblin Valley en Little Wild Horse op weg naar Moab.
17. Moab-Farmington. Dat is maar zo'n 3 uur rijden maar onderweg wil je misschien nog naar Canyonlands The Needles en naar Shiprock (de rots). Ook nog eventueel naar Aztec Ruins.
18. Ik zou overwegen om van Farmington en Bisti Badlands door naar Sante Fe te rijden. Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel tijd je voor Bisti uittrekt. Anders naar Cuba, ook een mooie route maar als je vroeg weggaat kan je best door naar Sante Fe. Scheelt weer een dag en geen twee nachten Farmington.
21. Alamogordo-Lordsburg. Wellicht doorrijden naar Portal. Zit je aan de achterzijde van Chiricahua NM. Heb er zelf nooit gelogeerd......Anders naar Willcox, ook dichterbij Chiricahua. Zowel Lordsburg als Willcox zijn niets bizonders. Lordsburg heeft een paar "cheesy" ghosttowns. Tussen Las Cruces en Lordsburg is Rock Hound SP. Voor de liefhebbers. Ik zou wel een korte sidetrip maken naar City of Rocks SP. (Tussen Deming en Silver City) .
Voor Chiricahua heb je echt wel wat tijd nodig, zeker als je hier wil wandelen. Dan heb je ook nog Tombstone min of meer onderweg en waarom zowel Saguaro east als west? Als je alleen west bezoekt zou je ook nog naar Arizona Sonora Desert Museum kunnen gaan.
Yeehaw
inky
Amerika-ontdekker

Bericht door inky »

hallo Ruud,

In de buurt van Willcox Az en Chiricahua Mountains heb je ook nog The Dragoon mountains.Ook erg mooi om te wandelen.Verder is Tombstone zeker de moeite waard.
In de omgeving van Willcox heb je hele goede wineryen waar je goed wijn kan proeven en kopen.Het wordt wel de nieuwe Napa valley genoemd.
Nabij Dragoon ligt de TriangleT Ranch. Kun je slapen in Casitas en paardrijden in Texas Canyon. Hele andere rotsformaties dan in de omgeving!!.

Heb zelf een farm aan de noord kant van Willcox,dus weet de buurt een beetje.

gr Jos and Inge
Gijzenbergfarms
actief in bedrijf in Nederland en USA. Runnen een boerderij in Groningen en in Arizona.
Januari 2012:SSN and DL!
ruud1968
Amerika-ontdekker

Bericht door ruud1968 »

Hallo allemaal

Alvast bedankt voor de snelle reacties.
Een aantal tips heb ik al verwerkt in ons reisschema,maar ik zit nog met een paar vragen.
Wat is de mooiste route na de Apache trail naar Winslow toe?
Is dit via Payson of via Globe en Showlow?
Wat raden jullie aan om te doen op dag 17 van Moab naar Farmington? Natural Bridges NM ?
Verder ben ik nog vrij onbekend in het zuiden van New Mexico.We zijn eigenlijk geen "museummensen" maar houden we meer van de echte natuur
,dus twijfel ik aan Arizona Desert Museum of toch doen?? Tombstone,Rock Hound SP en Salt River Canyon zijn "nog" onbekend voor me.

Groetjes Ruud
Afbeelding
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Zeker voor mensen, die van de natuur houden, kan ik het Arizona-Sonora Desert Museum van harte aanbevelen.
Het is een combinatie van museum, dierentuin, botanische tuin en wandeling door de natuur.

Kijk anders eens, om er een indruk van te krijgen, in mijn reisverslag 2007 en dan bij dag 20.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Beide routes via Apache Trail zijn mooi. Beeline Hw naar Payson en dan nog meer de bergen in via Pine en Strawberry. De route via Globe naar Show Low gaat door Salt River Canyon voor een gedeelte. Heel fraai maar het laatste stuk va Show Low is minder interessant. Eigenlijk vonden we daar geen fluit aan. Via Globe en Show Low is ook een langere route. Als je de tijd wil nemen voor Apache Trail zou ik de route via Payson kiezen. Je bent dan ook al gauw 6 uur onderweg. Natural Bridge NM is eerlijk gezegd niet ons favorite NM maar na Natural Bridges kan je naar het zuiden rijden via 261 naar Muley Point, Moki Dugway, Gooseneck SP en via Valley of the Gods (dirtroad) naar Bluff. Je gaat dan wel een behoorlijke omweg maken maar Moki Dugway etc. is zeer de moeite waard. Na Blanding is ook nog Edge of The Cedars NM en Hoovenweep NM. De route van Bluff naar Farmington behoort niet tot de mooiste in het land imo.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Natural Bridges is een prachtig National Monument. Reken op zo'n twee en een half uur voor het park met wandelingen naar Sipapu Bridge en Owachomo Bridge. De gehele roundtrip wandelend afleggen kost meer tijd. Informeer bij het visitor center. En je rijdt inderdaad een stuk om. Via Cortez is volgens de routeplanner het snelste.
Wij waren niet zo onder de indruk van het Arizona Desert Museum. Maar wel de kans om nog andere flora te zien en met een snelle camera kolibries vast te leggen (in een afgesloten ruimte).
Johan
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Het Arizona Desert Museum is ons niet zo goed bevallen. 't Was wel heel erg mooi opgezet allemaal, maar die netjes aangelegde perkjes met woestijnplanten vind ik nou eenmaal niet zo boeiend om te bekijken. En opgesloten wolven die steeds maar hetzelfde rondje lopen in een beperkte ruimte... nee zoiets hoef ik zeker niet te zien. We hadden er dan ook heel snel genoeg van, we hebben maar een klein stukje van het museum gezien.

De route die Yeehaw voorstelt, met de Moki Dugway, Muley Point, Valley of the Gods en Goosenecks State Park, kan ik je ook van harte aanbevelen. Erg mooi om dit allemaal te zien. Ook leuk om daar de onbekende Johns Canyon Road te rijden, dat is een zijweg als je onderweg bent naar Goosenecks State Park. Onverhard, ongeveer 14 mijl lang (enkele afstand - dezelfde weg terug), en je rijdt dan onderlangs Muley Point.

In Natural Bridges hebben wij alleen de viewpoints gedaan. Mooi, maar niet supermooi. Toch wil ik hier nog wel ooit teruggaan, maar dan alleen als we genoeg tijd hebben om te voet naar de bridges te gaan. Ik denk dat het park dan veel beter tot z'n recht zal komen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Eens met: Moki Dugway, Gooseneck SP en via Valley of the Gods, heel mooi om te doen/zien.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

+1 voor Yeehaw's route naar Winslow via Payson, mooie route!
Tombstone vond ik persoonlijk tegenvallen, maar dat kan ook zijn omdat ik er een flink stuk voor moest rijden
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer