Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

49 mile drive San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
cgr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

49 mile drive San Francisco

Bericht door cgr »

Hallo Amerika liefhebbers,

Zijn er mensen die de 49 mile drive in San Francisco hebben gedaan. Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?

We twijfelen nog of we meteen de 1e dag de huurauto zullen ophalen, of pas de 3e dag. Nou las ik in een boek over de 49 drive.

Is deze de moeite waard? Zijn er onderweg wel voldoende parkeer/stop mogelijkheden om bezienswaardigheden ook in het echt te bekijken?

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Cgr
corinazie.waarbenjij.nu
Emenem
Amerikakenner

Re: 49 mile drive San Francisco

Bericht door Emenem »

Ik heb er even de zoekfunctie voor je op los gelaten...
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Wij vonden het best leuk; sommige dingen zijn echt niets meer en niet de moeite waard, sommige dingen zijn best leuk en kom je waarschijnlijk anders nooit. Grote kans dat wij, als we genoeg tijd zouden hebben, wanneer we weer in SF zouden zijn, hem nog een keer zouden doen. Vond wel soms de bordjes lastig waar te nemen (en je kan dus nog wel eens verkeerd rijden). Is ook al van een tijdje geleden, dus bordjes zijn wat ouder en soms (bijna) overgroeid. Je zou ons verslag, van 2,5 jaar terug, eens kunnen doornemen op de dag dat we hier waren en de route gereden hebben :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wij hebben de 49 Mile Drive in 2008 gereden (route gemaakt op de TomTom, zie link van Ememem, daar staat het topic dat ik er toen over geopend heb bij). Wij hebben ruim de tijd genomen en zijn vele malen gestopt. Wij vonden het een prachtige tocht. Was al vele malen in San Francisco geweest maar nog nooit de 49 Mile Drive gedaan.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dirkbooltink
Amerika-ontdekker

Bericht door dirkbooltink »

Wij zijn onze rondreis afgelopen zomer begonnen in San Francisco. De eerste dag de auto gelijk opgehaald op het vliegveld en de 2e dag de 49 mile drive gedaan. Wij vonden dit zeer de moeite waard. Je komt langs alle "bekende" dingen, maar ook langs de minder "bekende" dingen, die wel de moeite zijn om te bekijken.
Bovendien kan je route in je eigen tempo rijden en stoppen waar, wanneer en hoelang je wilt.
Wij hebben hem in de ochtend gereden en hebben er ongeveer 3,5 - 4uur overgedaan.
We hebben een routekaartje van internet geplukt en deze vervolgens geprint en meegenomen. ( weet de link niet meer, maar even goed zoeken op google en je vind hem zo)
Met dit routekaartje en de bordjes langs de weg was de route goed te doen. De meeste bordjes langs de route staan nog goed, er zijn slechts enkele bordjes omgedraaid door grapjassen.
Ik ben erg blij dat we deze route gereden hebben omdat we nu een goed beeld van San Francisco (en omgeving) hebben gekregen. Je ziet nu meer van de stad dan alleen de "standaard" dingen.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Wij hebben de 49mile drive zowel in 2001 als in 2007 en gereden en ik vond het een erg leuke route. Je ziet veel en komt op plekken die je zelf niet zo snel zou bezoeken.
Autorijden in SF vind ik trouwens zowiezo een belevenis. Over de Golden Gate, over de Bay Bridge (stad uit over het onderdek, stad in over het bovendek), een paar supersteile straten, superleuk !
thefreeze
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door thefreeze »

Zelfde mening hier (leuk dus). Wat ik het leukste er aan vond was dat je weer eens ergens anders kwam dan op de standaard lokaties. Het is een erg mooie route en je komt ook langs erg mooi (stads) parken onderweg!
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
bem007
Amerika-ontdekker

Bericht door bem007 »

je komt zeker ook langs de minder bekende plekken van SF, maar het uitprinten van een route kaartje is een absolute aanrader.
wij zijn afgelopen mei geweest en hebben echt goed moeten zoeken naar de bordjes!
groetjes barbara
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ik heb m in de zomer van 2008 gereden, en vond t ideaal, de route gaat echt langs vele hoogtepunten, alleen was ik in het golden gate park de route wel even kwijt en zijn de borden lastig te lezen.
Ik vind autorijden in San Fransisco ook heerlijk en geen enkel probleem....
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

bem007 schreef:wij zijn afgelopen mei geweest en hebben echt goed moeten zoeken naar de bordjes!
Moesten wij destijds ook maar de routebordjes en TomTom vulden elkaar perfect aan waardoor we geen enkele keer verkeerd reden. :)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer