Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MerelUSA : Rondje zuidwest vanuit SF: juni 2010

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MerelUSA
Amerika-newbie

Reis MerelUSA : Rondje zuidwest vanuit SF: juni 2010

Bericht door MerelUSA »

Hoi allemaal,

In juni 2010 vliegen mijn vriend en ik naar San Francisco, om van daaruit een auto te huren en 25 dagen rond te reizen, om weer te eindigen bij San Francisco. De tickets zijn al geboekt, verder staat nog niets vast. Ik ben begonnen met een opzet, maar kom er niet echt uit. Ik weet ook niet of hetgeen wat we tot nu toe hebben een beetje op een logische route ligt. Graag zouden we San Diego er nog in verwerken en misschien een dag Sequoia NP? Heeft iemand nog tips, vooral voor het laatste deel van de route?
Alvast heel erg bedankt!

Groeten,
Merel

Dag 1 (woensdag 9 juni) Amsterdam - San Francisco
Dag 2 (donderdag 10 juni) San Francisco
Dag 3 (vrijdag 11 juni) San Francisco
Dag 4 (zaterdag 12 juni) San Francisco – Yosemite NP
Dag 5 (zondag 13 juni) Yosemite NP
Dag 6 (maandag 14 juni) Yosemite NP – Mammoth Lakes
Dag 7 (dinsdag 15 juni) Mammoth Lakes – Death Valley
Dag 8 (woensdag 16 juni) Death Valley – Las Vegas
Dag 9 (donderdag 17 juni) Las Vegas
Dag 10 (vrijdag 18 juni) Las Vegas
Dag 11 (zaterdag 19 juni) Las Vegas – Zion NP
Dag 12 (zondag 20 juni) Zion NP
Dag 13 (maandag 21 juni) Zion NP – Bryce NP
Dag 14 (dinsdag 22 juni) Bryce NP - Page
Dag 15 (woensdag 23 juni) Page – Grand Canyon
Dag 16 (donderdag 24 juni) Grand Canyon –
Dag 17 (vrijdag 25 juni)
Dag 18 (zaterdag 26 juni)
Dag 19 (zondag 27 juni)
Dag 20 (maandag 28 juni)
Dag 21 (dinsdag 29 juni) Los Angeles
Dag 22 (woensdag 30 juni) Los Angeles
Dag 23 (donderdag 1 juli) Los Angeles - Carmel
Dag 24 (vrijdag 2 juli) Carmel – San Francisco
Dag 25 (zaterdag 3 juli) San Francisco - Amsterdam
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Rondje zuidwest vanuit SF: juni 2010

Bericht door Rob »

Dag 16 (donderdag 24 juni) Grand Canyon – Sedona
Dag 17 (vrijdag 25 juni) Sedona - Joshua Tree NP - Palm Springs
Dag 18 (zaterdag 26 juni) Palm Springs - Anza Borrego SP - San Diego
Dag 19 (zondag 27 juni) San Diego
Dag 20 (maandag 28 juni) San Diego - Los Angeles
Dag 21 (dinsdag 29 juni) Los Angeles
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Welkom op het forum.
Rob's route geeft je de manier om ook SD toe te voegen. Als je SD niet wil plannen zou ik een dag aan Page toevoegen. Daar is veel te zien en te doen bij Lake Powell. Verder is er ook nog Monument Valley op ongeveer 2.5 uur van Page. Dan zou je kunnen krijgen:
Dag 15: Page
Dag 16: Page-Monument Valley
Dag 17: Monument Valley-GCNP
Dag 18: GCNP-Sedona
Dag 19: Sedona
Dag 20: Sedona-Los Angeles (of Palm Springs)
Dag 21: (Palm Springs)-Los Angeles.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Sequoia NP is wat lastig in te plannen. In plaats daarvan zou je een extra dag Yosemite kunnen doen, dan kun je daar de sequoia's bekijken, bijvoorbeeld bij de Mariposa Grove. Ook zonder sequoiabomen zou ik een extra dag in Yosemite aanraden, zeker in juni is het prachtig om wat wandelingen naar de verschillende watervallen en Mirror Lake te maken. Of loop de Panorama Trail. Zie hiervoor alle mogelijkheden. Reserveer op tijd, want het is snel vol.
Verder zou je ook een etxra stop langs de kust kunnen overwegen, afhankelijk van wat je er wilt doen.

Marianne
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik vind het begin van de route prima zoals hij is en verder zou ik het doen zoals Rob voorstelde. Sedona ligt in een schitterende omgeving en ook San Diego is een leuke stad.
Op deze manier heb je echt een fantastische rustige route met een mooie balans tussen steden en natuur.
Anderhalve dag in Yosemite zou wat mij betreft ook voldoende zijn, ik zou er niet een extra dag toevoegen. Ook zou ik niet proberen om Sequoia of Monument Valley nog toe te voegen anders krijg je echt een "overkill" aan parken.
De route is echt prima zo.

Marjon
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ben je meer een stadsmens dan natuurmens, dan zou ik Rob's route kiezen.
Houd je meer van natuur, dan is de route van Yeehaw ideaal. Dan heb je meer tijd voor Page, Monument Valley en Sedona. Bij zijn route zou ik dag 20 kiezen voor Palm Springs, zodat je ook nog tijd hebt voor Joshua Tree NP

Ik zou dag 23 niet helemaal tot Carmel rijden, maar ergens rondom Pismo Beach, zodat je de dag erna rustig kunt genieten van Big Sur.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Altijd moeilijk voor een ander. Persoonlijk heb ik het ook niet zo op steden en zou juist wat meer natuur toevoegen.
Kan makkelijk met Page en Monument Valley; vanaf Grand Canyon zou ik direct richting Los Angeles gaan en Sedone overslaan. Dat was het minste stadje (en omgeving) wat wij hebben gezien/bezocht in het zuidwesten. Vonden het daar duur, druk en een beetje kitscherig.
Laatst gewijzigd door vtveen op 07 dec 2009, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Sedona is niet alleen het stadje zelf, maar de natuur daar is prachtig mooi. Persoonlijk vond ik Sedona zelf ook wel een gezellig stadje, maar dat blijft inderdaad persoonlijk. De Pink Jeep Tours daar is een aanrader:

http://images.google.nl/images?hl=nl&so ... a=N&tab=wi
http://www.pinkjeep.com/jeep-tours/sedona/
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
MerelUSA
Amerika-newbie

Re: Reis MerelUSA : Rondje zuidwest vanuit SF: juni 2010

Bericht door MerelUSA »

Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Ik heb besloten het eerste deel van me route zo te laten en het tweede deel in te vullen zoals Rob voorstelde. We houden wel van een beetje natuur, maar gaan toch liever voor de steden. Verder zit ik alleen nog even te kijken waar ik in plaats van Carmel misschien beter kan gaan zitten. In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Verder ben ik nu op zoek naar hotels. Voor aan paar plaatsen heb ik al wat op het oog, voor San Francisco en Yosemite al gereserveerd. Liefst van rond de 100 dollar per nacht, locatie belangrijker dan luxe. Nog suggesties? Ben ook al op het forum aan het rondkijken.

Groetjes,
Merel

San Francisco - The Opal
Yosemite NP - Curry Village tent cabins
Mammoth Lakes - Motel 6?
Death Valley - Furnace Creek Ranch
Las Vegas - Planet Hollywood
Springdale - Desert Pearl Inn
Bryce NP -
Page -
Grand Canyon -
Sedona -
Palm Springs -
San Diego -
Los Angeles -
Carmel/Pismo beach -
San Francisco -
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de Grand Canyon kun je iets in het park nemen (zie www.xanterra.com voor reserveringen). De Bright Angel Lodge is heel betaalbaar. Net buiten het park, in Tusayan, heb je ook mogelijheden.
Voor de kust zou je eerst een moeten kijken wat je er wilt doen. Als je bijvoorbeeld naar Hearst Castle wilt dan moet je op een aantal uren rekenen voor een bezoek, en dan is het handig om daar in de buurt te overnachten. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de Ripplewood Resort in Big Sur lijkt mij erg mooi.

Marianne
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Aan Bryce hebben we in de Bryce View Lodge geslapen. Dat viel goed mee. En met de bus is het park snel te bereiken.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nog een paar ideetjes:
Bryce: Ruby's Inn, Best Western Grand
Page: Courtyard by Marriott, Quality Inn, Best Western Arizona Inn , Days Inn.
GC: www.grandcanyonlodges.com Eerste keuzes: El Tovar. Kachina, Thunderbird of Bright Angel. Die zijn aan de rim
Sedona: Matterhorn, Sky Ranch Lodges, BW Arroyo Roble
Palm Springs: A Place in the Sun. Maar het stikt hier van de goede hotels.
San Diego: Weeknie. Ergens La Jolla of Del Mar. Als je iets speciaals wil en geld over hebt Hotel Del Coronado.
Los Angeles; Hollywood of West Hollywood. Heel veel hotels. Celebrity en Orchid Suites zijn populair
San Luis Obispo: Madonna Inn
Pismo: Tiki, Best Western Shore Cliff Lodge
Morro Bay: Blue Sail Inn
Cambria: Langs Moonstone Beach.
Kijk ook eens op de hotelreviews op Tripadvisor maar neem one time wonders met een korreltje zout.
Yeehaw
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

In Sedona kan ik je de Super 8 aanraden. Daar heb ik al eens eerder een topic over gestart en er waren meer positief over de Super 8:
viewtopic.php?f=7&t=24834
Groetjes René

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

gleuknie 2 contributions Stadskanaal
Oct 12, 2009 | Trip type: Couples This was realy our best hotel during our trip in the U.S.A. We had the biggest bed (also bigger than Planet Hollywood in Las Vegas and Westin in Los Angeles), we had a good and clean room and the people were very friendly. In whole Sedona the people are friendly and the nature is very beautiful. Sedona was our favorite city from our trip in the U.S.A. We come back in 2011. Greetings from Holland, René Stel
Nou dat liegt er niet om;)
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Haha ja, we vonden het helemaal geweldig daar. Het stadje, de natuur, ons hotel, het restaurant bij het hotel en de vriendelijke mensen daar. Wat een megagroot bed ook op die foto, of niet? :lol:
Groetjes René

bigfish
Amerika-ontdekker

Bericht door bigfish »

Hallo Merel,

Wij zullen in juli quasi dezelfde route doen. Driekwart van onze hotels liggen ondertussen vast, misschien heb je er wat aan om ideetjes op te doen (zie topic met mijn reisroute viewtopic.php?f=7&t=24833&start=20).

Voor Mammoth Lakes boekten wij Austria Hof Lodge, ik weet niet meer hoe ik er op gekomen ben maar het lijkt me een goed hotel en via hotels.com betaalde ik slechts € 90 voor een Condo die ook een volledige keuken bevat. Voor Bryce boekten we BW Canyon Grand aangezien ik daar al veel positiefs over hoorde. Voor San Francisco kan het interessant zijn om eens naar priceline of hotwire te kijken. Via Priceline boekte ik het Parc 55 Hotel (4*) voor slechts 68 euro per nacht. Je kan er echt goede deals vinden…

Groeten
thefreeze
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door thefreeze »

vwb Grand Canyon: probeer (je bent nu nog nét op tijd voordat ze volgeboekt zitten voor het zomerseizoen denk ik) een hotel te boeken aan de rim. (zoals eerder gesuggereerd te boeken http://www.grandcanyonlodges.com Eerste keuzes: El Tovar. Kachina, Thunderbird of Bright Angel).

's ochtends rond zonsopgang in oorverdovende stilte zonder Japanners in je eentje aan de rand van de Grand Canyon staan is écht onvergetelijk.
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
Maike
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Maike »

Hoi Merel,

Samen met mijn vriend ga ik in augustus ongeveer dezelfde route doen als jullie alleen dan via Los Angeles. In LA zou ik kiezen voor een hotel aan het strand in Santa Monica. Hollywood vind ik zelf 's avonds niet zo leuk, behalve de walk of fame en het theater is er niet veel te zien en te doen. West Hollywood is wel erg leuk (!!) om te stappen, maar minder om 's ochtends wakker te worden. De delen Westwood (bij UCLA) en Huntington Beach zijn erg gezellig.. Al is die laatste niet echt LA meer, maar er zijn in ieder geval genoeg kroegjes en winkeltjes te vinden. Een relax stukje aan het strand!

Tot nu toe heb ik onderstaande hotels vastgelegd:

Los Angeles - Santa Monica (moet nog hotel boeken)
Santa Barbara/Pismo Beach - ?
Cambria/Monterey - ?
San Francisco - Holiday Inn Fisherman's Wharf (via Hotwire)
Yosemite - Curry Village (tent)
Lee Vining - ?
Death Valley - Stove Pipe Wells Village
Las Vegas - The Bellagio
Zion - BW Zion Park Inn
Bryce - Bryce View Lodge
Page - Days Inn
Monument Valley - Goulding's Camp Park (cabin)
Grand Canyon - Bright Angel Lodge (rim cabin)
Sedona - Super 8
Palm Springs - Wyndham Palm Springs
Los Angeles - Wyndham/Hawthorn Suites Manhattan Beach (vlakbij LAX)

Succes met het uitstippelen van je reis!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer