Jeep/jetboat tour Moab

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Erwin en Andrea
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2005, 19:03

Jeep/jetboat tour Moab

Bericht door Erwin en Andrea »

Hallo,

Ik zat nog even wat rond te kijken op dit forum en ondanks al mijn dagen en uren zoeken en lezen kwam ik toch nog iets heel leuks tegen waar ik nog niet eerder over had gelezen.

De Jeep/Jetboat tour bij Moab. http://www.tagalong.com/trips/combinati ... s/jj0.html

Nu heb ik al wat informatie gelezen over dit onderwerp in de reacties op vragen die Susan Dost plaatste in maart van dit jaar. Die specifieke vragen gingen vervolgens een ander kant op vandaar nog even mijn vraag specifiek.

Onze reis gaat weliswaar via Moab, echter de dagen zijn eigenlijk al gepland. Nu vraag ik mij af of ik de route zal aanpassen om deze tour in te passen in ons schema.

Dag 10: Cortez - Moab: bezoek canyonlands en s'avonds zonsondergang bij Dead Hors State park
Dag 11: Moab: bezoek aan Arches NP
Dag 12: Moab - Torrey: Capitol Reef + Fruita scenic drive

Graag tips, de prijs p.p. van de tour ligt rond de 90 dollar. Is het de moeite waard om de tour in te plannen en iets anders te laten liggen? Arches is toch ook een favoriet van ons en we hebben geen extra ruimte meer in de voorafgaande- danwel nakomende dagen.

Graag advies!

Erwin & Andrea
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Jeep/jetboat tour Moab

Bericht door hekkie »

Erwin en Andrea schreef: De Jeep/Jetboat tour bij Moab. http://www.tagalong.com/trips/combinati ... s/jj0.html

Onze reis gaat weliswaar via Moab, echter de dagen zijn eigenlijk al gepland. Nu vraag ik mij af of ik de route zal aanpassen om deze tour in te passen in ons schema.

Dag 10: Cortez - Moab: bezoek canyonlands en s'avonds zonsondergang bij Dead Hors State park
Dag 11: Moab: bezoek aan Arches NP
Dag 12: Moab - Torrey: Capitol Reef + Fruita scenic drive
Alhoewel dit natuurlijk een fantastische combitour is, zou ik gezien jullie schema en de tijd die je hebt in Moab, niet kiezen voor deze dagtour, maar in ieder geval gaan zien wat je gepland hebt. Als je hier voor het eerst bent zijn dat eigenlijk "must see's".

Wat wel evt. zou kunnen is een halve dagtour. Kies dan voor de jeep, je rijdt dan over de weg langs de colorado (prachtig stukje) voordat je omhooggaat canyonlands in. Deze tour kun je zelfs 's avonds doen!
http://www.tagalong.com/trips/day_trips/hi0.html
Op dag 11 moet dit in te passen zijn.

Een andere mogelijkheid evt. is:

dag 10 Cortez - Moab. 'sMiddags naar Arches en tegen de avond de trail naar Delicate Arch lopen en daar zonsondergang meemaken. Unieke plek op deze aarde!!! (Mijn favoriet dus)

dag 11 Dead Horse State Park (prachtig uitzichtpunt, maar dat is ook alles n.m.m.) en Canyonlands (Island in the Sky). 's Middags of 's avonds evt. de jeeptour.

Groet Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Erwin en Andrea
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2005, 19:03

Bericht door Erwin en Andrea »

Marjan bedankt voor de tip, we gaan nu wellicht voor optie 2. Ik had alleen nog wel een vraag daarover.

Afstand Cortez-Arches is +/- 4 uur rijden, houd je dan nog genoeg tijd over voor Arches en is de trail naar Delicate Arch een zware trail (qua afstand i.c.m. de hitte)?

De jeeptour vinden we wel heel leuk om te gaan doen en gaat inderdaad ook s'avonds dus is absoluut een optie voor dag 11. In de informatie op de site wordt aangegeven dat de tour ook langs de mooiste plekjes komt door Canyonlands en dat je meer zou zien dan als je zelf zou gaan. Is dit park zo bijzonder dat we naast de tour ook nog apart daarheen zouden moeten?, of kunnen we dat eventueel skippen.
Ik denk dat we voor de avondtour gaan, hebben we iets meer tijd s'middags, eventueel om Moab nog even snel te verkennen.

Bedankt maar weer.

Erwin & Andrea
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Erwin en Andrea schreef:Afstand Cortez-Arches is +/- 4 uur rijden, houd je dan nog genoeg tijd over voor Arches en is de trail naar Delicate Arch een zware trail (qua afstand i.c.m. de hitte)?
Wat is genoeg? Je kunt er wel dagen doorbrengen, maar voor een 1e kennismaking is een hele middag en een gedeelte avond heus wel voldoende. De trail naar Delicate Arch is niet licht, maar heel goed te doen. Het eerste gedeelte gaat flink omhoog en is het zwaarste vooral als je dat overdag doet. Tegen de avond is het wat afgekoeld en dus makkelijker. Zorg in ieder geval voor voldoende water. Heen doe je er ongeveer een klein uur over en terug een dik half uur. Beslist de moeite waard, zeker bij zonsondergang! 's Middags zou je de div. viewpoints kunnen bezoeken en wat kortere trails (bijv. in de Windowsectie en bij balanced rock) kunnen lopen.
De jeeptour vinden we wel heel leuk om te gaan doen en gaat inderdaad ook s'avonds dus is absoluut een optie voor dag 11. In de informatie op de site wordt aangegeven dat de tour ook langs de mooiste plekjes komt door Canyonlands en dat je meer zou zien dan als je zelf zou gaan. Is dit park zo bijzonder dat we naast de tour ook nog apart daarheen zouden moeten?, of kunnen we dat eventueel skippen.
Niet skippen! Is totaal anders. Met je eigen auto rij je naar de div. viewpoints en heb je prachtige uitzichten op de canyons en de Coloradoriver beneden je. Je kijkt er dus op als het ware. Ook kun je evt. wat trails lopen langs de rim.
Met de jeeptour ga je erin, rijd je dus over de bodem en kom je op plekjes die je normaal niet ziet.

Groet Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer