Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Monument Valley en Gr. Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
loofje
Amerika-newbie

Monument Valley en Gr. Canyon

Bericht door loofje »

We zijn een 25 daagse route aan het plannen voor sept. 2010.
Ergens hebben we gelezen dat de bekende beelden van MV het mooist te zien zijn wanneer je vanaf Moab komt.
Klopt dit? Wij zitten met de keuze Moab - MV - Page of andersom.
Hoeveel tijd moet je voor MV uittrekken (wij nemen geen 4wheel drive).
Zo ook de Grand Canyon, hoe is die het beste in te plannen. We komen vanaf route 66 - GC - Page of andersom en heb je dan aan 1 overnachting genoeg?
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Monument Valley en Gr. Canyon

Bericht door Mrs.Bean »

ik begrijp wat er bedoelt wordt, de bekende beelden met de lange weg in het midden zie je inderdaad vanaf de kant vanaf Mexican Hat het bekendst en mooist. Maar die kun je ook goed zien als je de andere kant op rijdt en stopt. Ruimte genoeg voor foto's maken.
Je kunt voor MV veel of weinig tijd uittrekken, ligt er aan hoe ver je het park in wilt. We hebben een georganiseerde tour gedaan van drie uur tegen zonsondergang (mooie kleuren) en die ging behoorlijk ver het park in, overal foto's, een muzikaal intermezzo ergens, een bezoek aan hogan en zo meer. Er zijn langere en kortere tours. ''t Is maar wat je wilt. Trouwens ook wat er kan; want een paar jaar geleden hebben we alleen uit de verte gekeken vanwege zandstormen.

Voor de GC geldt denk ik hetzelfde, wat wil je doen. Sommigen hebben aan een paar uur genoeg, anderen gaan een tocht naar beneden de Canyon in maken, dat kost wel wat dagen. Een helicoptervlucht, alleen de shuttle naar Hermits Rest, een zonsop en of ondergang? ...kortom alle keus.
Of je vanaf Page dan wel naar Page gaat maakt niet zoveel uit vlgs mij, de weg tussen de ingang bij Desert view en de village loopt langs de viewpoints. De canyon zelf zie je pas (goed ) als je uit de auto bent.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Voor de views op de Mittens moet je in Monument Valley Tribal Park zijn. Die andere beroemde uitzichten zijn bij milemarker 13 off us163 tussen Mexican Hat en de afslag naar MVTP. De mooiste foto's bij milemarker 13 maak je 's ochtends. Een overnachting aan de GC rim is vaak genoeg op een drukke route maar je moet lang van te voren reserveren bij www.grandcanyonlodges.com Ook een reservering in MV is aanbevolen bij The View Hotel en Goulding's Lodge.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Herschaalde kopie van usa 2009 .jpg
WAs onder de indruk van je nauwkeurigheid Yeehaw, blijkt het op het groene bordje op de foto duidelijk te staan! :lol:
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Onder normale omstandigheden is het de scenic drive door MV ook te doen met een 'gewone' auto. Die 17 mijl kost je met een groot aantal stops ongeveer een uur. Voor het maken van 'de' foto ( ... 054762958/) gewoon even bij milemarker 13 stoppen; maakt niet zoveel uit van welke kant je komt.

Grand Canyon hangt inderdaad af of je echt wilt gaan wandelen in de canyon. Wij hebben een hele dag (vanuit Cameron) gedaan om langs de viewpoints te gaan en een stuk langs de rim te lopen. 's Avonds mnog een zonsondergang meegepakt bij Desert View ( ... 054762958/).

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

MV kan je in een middag goed zien, voor de Grand Canyon zou ik zeker twee dagen nemen,met een overnachting dus.
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Hoi,

Bij ons was de drive bij Monument Valley geen succes. Het weer zag er goed uit, maar sloeg om toen we beneden waren. Door al het stof dat ging opwaaien zagen we geen hand voor ogen. Er zitten veel kuilen in de weg.We hobbelden aan alle kanten en let op; je bent niet verzekerd als er iets gebeurd! De volgende keer zou ik met een tour mee gaan. Of vanuit het visiters centrum alles bekijken.

Groetjes Susanne
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

sommige stukken zijn wat ruwer op die rit maar normaal gezien doenbaar toch met een gewone wagen al zeg ik wel dat ik liever met een suv daarover zou rijden :p
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
marjolein59
Amerikafan

Bericht door marjolein59 »

Wij hebben de scenic drive in Monument Valley zelf gereden in juli en dat ging prima hoor. Het was prachtig mooi weer en ja de weg is hier en daar behoorlijk hobbelig, maar goed te doen. Alleen hebben we het echt niet in een uur gereden.... denk eerder aan een kleine 2 uur.. :roll: je stopt ook heel veel, maar nogmaals: prachtig!

Voor de Grand Canyon zou ik ook een overnachting adviseren. De zonsondergang mag je ook zeker niet missen...

Marjolein
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer