Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis AmericanNoob: Roundtrip 2010

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
AmericanNoob
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis AmericanNoob: Roundtrip 2010

Bericht door AmericanNoob »

Hoi mensen,

Zoals reeds in het voorstel toppic besproken zijn we van plan een rondreis te gaan maken rondom de volgende 3 steden: San Fransisco, Las Vegas, Los Angeles.

We zij wel echte stadsmensen, houden van de drukte, zouden wel 1 national park willen bezoeken maar daar ligt niet onze prioriteit. Tevens leek een weekje strand aan het einde ook niet verkeerd.

Ik dacht daarbij zelf aan het volgende programma

Amsterdam- San Fransisco
San Fransisco
San Fransisco
San Fransisco- Mammoth Lakes
Mammoth Lakes
Mammoth Lakes-Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas-Anaheim (Disney)
Anaheim (Disney)
Anaheim (Disney)-Santa Monica
Santa Monica
Santa Monica
Santa Monica
Santa Monica
Santa Monica
Santa Monica
Santa Monica-Amsterdam

Wat is jullie mening over dit programmatje? Wellicht te veel of te weinig? Mischien meer tijd op een plek doorbrengen of minder? Graag tips...
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Roundtrip 2010

Bericht door gleuknie »

Dan zal ik als natuurmens toch proberen om als eerste te reageren.
Misschien dat Sacramento ook een mooie stad is om mee te pakken. Voor de afwisseling wat minder toeristisch en ik zou voor San Francisco ook een dagje extra uit trekken.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

AmericanNoob schreef:San Fransisco- Mammoth Lakes
Mammoth Lakes
Mammoth Lakes-Las Vegas
Dit begrijp ik niet helemaal. Waarom wil je naar Mammoth Lakes? En wil je echt in één dag van SF naar Mammoth Lakes?

En tja, mijn vakantie zou het verder niet zijn. Een week in Santa Monica zou ik nooit doen. Waarom zou je daar een week willen rondbrengen? Als je een strandvakantie wilt kun je beter in Europa blijven of naar Florida gaan, kun je in ieder geval nog lekker in de zee zwemmen.

Het zuidwesten is zo mooi, het is zonde om het te beperken tot Las Vegas en een week strand. Ik zou in ieder geval Yosemite opnemen in de route.

Marjon
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Misschien is het voor iemand die alleen van de stad houd om i.p.v. Mammoth Lakes de route langs de kust naar Los Angeles (Annaheim) te volgen. Onderweg zijn een aantal leuke stadjes en je rijd een leuke weg. Je zou van daaruit naar Las Vegas kunnen en eventueel San Diego nog inlassen i.p.v. Santa Monica.
AmericanNoob
Amerikafan

gleuknie schreef:Dan zal ik als natuurmens toch proberen om als eerste te reageren.
Misschien dat Sacramento ook een mooie stad is om mee te pakken. Voor de afwisseling wat minder toeristisch en ik zou voor San Francisco ook een dagje extra uit trekken.

Thank you ga gelijk ff googlen op Sacramento moet goed komen..
AmericanNoob
Amerikafan

vana schreef:
AmericanNoob schreef:San Fransisco- Mammoth Lakes
Mammoth Lakes
Mammoth Lakes-Las Vegas
Dit begrijp ik niet helemaal. Waarom wil je naar Mammoth Lakes? En wil je echt in één dag van SF naar Mammoth Lakes?

En tja, mijn vakantie zou het verder niet zijn. Een week in Santa Monica zou ik nooit doen. Waarom zou je daar een week willen rondbrengen? Als je een strandvakantie wilt kun je beter in Europa blijven of naar Florida gaan, kun je in ieder geval nog lekker in de zee zwemmen.

Het zuidwesten is zo mooi, het is zonde om het te beperken tot Las Vegas en een week strand. Ik zou in ieder geval Yosemite opnemen in de route.

Marjon

Hej dankje, de reden dat de week strand erbij zit is omdat de dames graag nog een weekje willen relaxen. Dat was de enige voorwaarde waaronder we naar de States af zouden gaan reizen.. Dus dat neem ik maar op de koop toe.

En die rit, wat zou het zijn uurtje of 7? Ik heb absoluut geen problemen met auto rijden heerlijk zelfs.. Of heb je nog een tip om deze rit op te splitsten?
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Tja, vrouwen en het strand, het is bijna niet van elkaar te scheiden.

Als je dan toch een weekje strand wil, doe dan een rondreis met een weekje Florida of een week Hawaii. Of eindig in Vegas, zodat je in ieder geval een luxe zwembad bij je hotel hebt en lekker weer. Dat zullen de vrouwen echt niet erg vinden aangezien je in Vegas ook nog eens lekker kunt shoppen, lekker kunt eten en kunt stappen.
Voor de rondreis zou ik inderdaad dan wel de vruchten plukken en zoveel mogelijk zien in korte periode, dus inclusief Yosemite, Death valley en andere bezienswaardigheden. Nu is het kilometers vreten en asfalt bekijken, terwijl je zoveel meer kunt zien en ook kilometers kunt vreten, zoals bv. Zion, Bryce, Page om maar wat te noemen.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

hdeweert schreef:Je zou van daaruit naar Las Vegas kunnen en eventueel San Diego nog inlassen i.p.v. Santa Monica.
Inderdaad... San Diego is ook een mooie stad om mee te pakken, maar ligt niet helemaal op je route. Het is ook een idee om in Las Vegas te beginnen, dan richting Sacramento met een tussenstop. Dan San Francisco en dan kun je via de prachtige kustroute richting L.A. en dan kun je natuurlijk eindigen in San Diego, wat nog zuidelijker ligt en ook mooie stranden heeft.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

AmericanNoob schreef:En die rit, wat zou het zijn uurtje of 7? Ik heb absoluut geen problemen met auto rijden heerlijk zelfs.. Of heb je nog een tip om deze rit op te splitsten?
Mammoth Lakes ligt aan de oostkant van Yosemite NP. Je moet dus eerst vanaf San Francisco naar Yosemite rijden, dan het hele park doorrijden over de Tioga Pass en dan naar Mammoth lakes . Zuivere reistijd bijna 5 uur, maar werkelijke reistijd zal veel langer zijn omdat je dwars door het park rijdt en over een bergpas. Bovendien heb je helemaal geen tijd om verder iets van het park te zien.

Waarom verander je de volgorde niet in San Francisco - LA - Las Vegas.
Dan heb je geen enorme rijdagen zonder iets te zien. Je kunt dan ook de mooie kustroute (Highway 1 ) helemaal meepakken. Daar kom je allerlei leuke badplaatsjes tegen, vinden de vrouwen vast ook leuk. En je kunt ook een paar dagen op het strand liggen bij Santa Monica of rond San Diego.
Van LA naar Las Vegas kun je via Death Valley rijden en vlakbij las Vegas kun je Valley of Fire State Park bezoeken (om toch nog wat natuur te zien)
In Las vegas kun je heerlijk relaxen aan de luxe zwembaden en 's avonds nmaar een show gaan, gokken of gewoon over de Strip lopen en je ogen uitkijken.

Marjon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

AmericanNoob schreef:En die rit, wat zou het zijn uurtje of 7? Ik heb absoluut geen problemen met auto rijden heerlijk zelfs.. Of heb je nog een tip om deze rit op te splitsten?
Een stop tussen SFen Mammoth Lakes? Geen idee .... :lol: :roll:
Je gaat toch niet alleen voor het rijden? Je wilt toch ook iets zien of doen neem ik aan? Zo niet, dan zou ik de suggestie van Harm en Vana overnemen en van SF naar LA rijden, en - als je misschien toch een park wilt meenemen en er niet al te veel tijd mee kwijt wilt zijn - via Death Valley naar Las Vegas.

En ja, het is al gezegd, maar het is echt jammer van het prachtige zuidwesten om alleen maar steden te gaan bekijken!

Marianne
AmericanNoob
Amerikafan

Re: Reis AmericanNoob: Roundtrip 2010

Jongens onwijs bedankt voor de info, hier heb ik wat aan, denk idd dat ik maar ga beginnen in Vegas, en dan vanuit San Fransisco door naar beneden ga rijden, lijkt me ook een mooie route zo langs de kust, zijn daar nog mooie plekjes te ontdekken? (vast wel)

We willen in totaal een dag of 18 a 19 uittrekken voor de hele trip.

Zou dit dan een mooier schema zijn?

AMS-Vegas
Vegas
Vegas
Vegas
Vegas Mammoth lakes
Mammoth Lakes
Mammoth Lakes- SF
SF
SF
SF
Santa Monica
Santa Monica
Santa Monica
Santa Monica
Santa Monica
Santa Monica
Santa Monica
Santa Monica
Santa Monica-AMS

Of wellicht nog een paar wijzigingen door voeren?? Help help help wordt nu wel een beetje lastig.... :oops:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik snap werkelijk niet wat iemand een week of langer in Santa Monica aan het strand moet doen. Zo warm is het meestal niet rond Los Angeles.

Eerlijk gezegd zie ik het nu niet zo in van een rondreis in het zuidwesten van Amerika als de dames vooral strand willen.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik heb voor het gemak even dagnummers bij je route gezet. Dat werkt wat overzichtelijker. Sacramento neem je dus niet op in je route? En San Diego ook niet? Velen hier vinden Los Angeles trouwens 1 van de minst mooie steden. Wil je nu in je route in 1x van SF naar Santa Monica rijden? Dat is ongeveer 700km via de Pacific Coast Highway en dan heb je bijna geen tijd om van de mooie kustweg te genieten. Ik zou toch nog een tussenstop plaatsen. En voor strandmensen als jullie, kun je ook 2 tussenstops plaatsen. De eerste eventueel in Monterey. Wil je trouwens perse die strandweek als afsluiter? Je rijdt namelijk bijna 500km extra op deze manier, vergeleken met de route SF - Santa Monica - Las Vegas. Dan eindig je dus in Vegas. Lijkt me ook geen verkeerde afsluiter toch? Dit wordt in ieder geval de route, zoals je het nu hebt staan.

1. AMS-Vegas
2. Vegas
3. Vegas
4. Vegas
5. Vegas - Mammoth lakes
6. Mammoth Lakes
7. Mammoth Lakes - SF
8. SF
9. SF
10. SF
11. SF - Pismo Beach
12. Pismo Beach - Santa Monica
13. Santa Monica
14. Santa Monica
15. Santa Monica
16. Santa Monica
17. Santa Monica
18. Santa Monica
19. Santa Monica-AMS
Groetjes René

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Als je in Las Vegas gaat beginnen is het logischer om daarna naar La te gaan en dan omhoog naar San Francisco. Het is heel onlogisch om eerst naar Vegas te gaan dan naar SF en dan naar LA vooral als je blijkbaar geen enkele interesse voor Death Valley en Yosemite National park hebt.

Heb je het al eens goed op een kaart gekeken?

Dit is je route als je boven Death Valley langs gaat;

Afbeelding

Dit is de route als je door Death Valley gaat.

Afbeelding

Ik begrijp nog steeds niet waarom je nog steeds naar Mammoth Lakes wilt, zo bijzonder is dat niet. Als je dan toch via die route gaat besteed dan wat tijd aan Yosemite. Anders kun je beter Mammoth Lakes uit je route halen en eerst naar SF dan de kustroute naar LA en bijvoorbeeld via de Grand Canyon naar Las Vegas gaan. Of pak na LA San Diego mee met een bezoek aan Sea World.

van SF naar Santa Monica is een enorm eind om in een dag te rijden. Als je de mooie kustroute wilt rijden heb je minimaal twee dagen nodig. Haal dan één dag van Santa Monica af en overnacht halverwege ter hoogte van San Luis Obispo.

Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 19 nov 2009, 17:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

AmericanNoob schreef:Zou dit dan een mooier schema zijn?

AMS-Vegas
Vegas
Vegas
Vegas
Vegas Mammoth lakes
Mammoth Lakes
Mammoth Lakes- SF
SF
SF
SF
Santa Monica
...
Santa Monica-AMS

Of wellicht nog een paar wijzigingen door voeren?? Help help help wordt nu wel een beetje lastig.... :oops:
Het is me nog steeds niet duidelijk wat je in Mammoth Lakes wilt doen. Als je natuur zoekt, zijn er ook andere mogelijkheden.
En in welke tijd van het jaar wil je eigenlijk gaan, of had je dat al vermeld?
Tussen SF en Santa Monica zoals gezegd minsten 1 overnachting plannen, anders heeft duit stuk ook geen zin.

Als steden en strand/relaxen het belangrijkste zijn, zou ik in SF beginnen en met een aantal stops naar LA rijden, dan een paar dagen (geen week) strand tussen LA en San Diego, en dan naar Las Vegas en daar een week plannen. Vanuit Las Vegas kun je nog leuke tripjes maken (eventueel de dames bij het zwembad achterlaten?) naar bijvoorbeeld Valley of Fire, Death Valley, Hooverdam of Zion.

O, Marjon zit op dezelfde lijn zie ik.

Marianne
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Marjon, je neemt me de woorden uit de mond! :wink:
Sorry hoor, maar ik kan mij echt niet voorstellen hoe iemand van SF naar Mammoth Lakes (of v.v.) kan rijden zonder een bezoek aan Yosemite te brengen. :roll: Je rijdt er immers doorheen, blijf dan tenminste een dagje over! :dunno:

Ilona
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik begrijp het ook niet. Ik durf ook te wedden dat jullie spijt krijgen, als je door Yosemite rijdt en er geen overnachting hebt, maar mijn vorige antwoord + schema heb ik toch naar jullie wensen geplaatst.

Bekijk via google eens de afbeeldingen van Yosemite:
http://images.google.nl/images?hl=nl&so ... 2&aq=f&oq=

Dit is dan ook een mooi alternatief (het liefst nog een nachtje extra in SF):

1. AMS-Vegas
2. Vegas
3. Vegas
4. Vegas
5. Vegas - Death Valley
6. Death Valley - Yosemite
7. Yosemite
8. Yosemite - SF
9. SF
10. SF
11. SF - Pismo Beach
13. Santa Monica
14. Santa Monica
15. Santa Monica
16. Santa Monica
17. Santa Monica
18. Santa Monica
19. Santa Monica-AMS
Groetjes René

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dit ...
Martin & Marianne schreef:
Een stop tussen SFen Mammoth Lakes? Geen idee .... :lol: :roll:
.. was niet helemaal duidelijk geloof ik .....

maar ik ben dus ook voor een stop in Yosemite als je deze route wilt doen. En liever nog meerdere overnachtingen natuurlijk.

Marianne
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Ik had-em begrepen hoor Marianne! :D
Maar misschien had de OP het kaartje er idd nog niet naast gelegd...
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
AmericanNoob
Amerikafan

gleuknie schreef:Ik heb voor het gemak even dagnummers bij je route gezet. Dat werkt wat overzichtelijker. Sacramento neem je dus niet op in je route? En San Diego ook niet? Velen hier vinden Los Angeles trouwens 1 van de minst mooie steden. Wil je nu in je route in 1x van SF naar Santa Monica rijden? Dat is ongeveer 700km via de Pacific Coast Highway en dan heb je bijna geen tijd om van de mooie kustweg te genieten. Ik zou toch nog een tussenstop plaatsen. En voor strandmensen als jullie, kun je ook 2 tussenstops plaatsen. De eerste eventueel in Monterey. Wil je trouwens perse die strandweek als afsluiter? Je rijdt namelijk bijna 500km extra op deze manier, vergeleken met de route SF - Santa Monica - Las Vegas. Dan eindig je dus in Vegas. Lijkt me ook geen verkeerde afsluiter toch? Dit wordt in ieder geval de route, zoals je het nu hebt staan.

1. AMS-Vegas
2. Vegas
3. Vegas
4. Vegas
5. Vegas - Mammoth lakes
6. Mammoth Lakes
7. Mammoth Lakes - SF
8. SF
9. SF
10. SF
11. SF - Pismo Beach
13. Santa Monica
14. Santa Monica
15. Santa Monica
16. Santa Monica
17. Santa Monica
18. Santa Monica
19. Santa Monica-AMS
Hey dankje hier kan ik wat mee..

Jonges ik kan de kritiek best begrijpen, maar het is echt de eerste keer dat we zo'n rondreis gaan maken, dus over logische routes en tussenstops weten we nog weing...

Maar echt super dat iedreen hier zo begaan is het kiezen van de juiste route
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer