Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Punto: Februari 2010 tips nodig

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Punto
Amerika-ontdekker

Reis Punto: Februari 2010 tips nodig

Bericht door Punto »

Hallo,

Wij zijn van plan om in Februari 2010 terug te keren naar Las Vegas.
In Februari 2009 zijn we hier voor het eerst geweest (wel nog naar Grand Canyon en Hooverdam geweest met een huurauto), door heimwee :oops: zijn we 11 sept dit jaar terug gekeerd maar hebben we het groter aangepakt.
22 dagen met een huurauto vanuit Vegas - San Diego - (via de kustweg) - LA - San Francisco - Lassen Volcanic n.p. - Reno - Yosemite n.p. - Sequoia n.p. - Lake Isabella - Las Vegas

Nu willen we dus terug keren voor 14 dagen en hierbij ook weer een auto huren en dan vanuit vegas rondtrekken. De route zal dus wel korter zijn.
Nu hadden we hetvolgende bedacht.

01. Vegas
02. Auto ophalen - richting Zion
03. Zion
04. Zion - Page
05. Page - Moab
06. Moab
07. Moab - Arches
08. Arches
09. Salt lake City
10. Salt Lake City
11. Salt lake City - Vegas
12. Vegas
13. Vegas
14. Terug naar huis

In hoeverre is dit haalbaar? Is het in februari te doen om in de nationaal parken te verblijven (qua weer)?
Heeft iemand anders nog tips om dit beter te maken?

We hadden ook al gedacht aan

Las Vegas - Los Angeles - San Francisco - Sacremento - Yosemite - Vegas
Om zo dingen te zien die we de vorige keer hebben gemist :wink:

Of meer een route riching Phoenix wat ook heel nieuw is.
Dan vanuit Las Vegas via Kingman en lake Havasu naar Phoenix, en dan zit ik ook vast :?

Het is ook mogelijk om eventueel een aantal dagen langer te gaan bijv. tot 20dgn

groeten Punto
Manonneke

Re: Reis Punto: Februari 2010 tips nodig

Bericht door Manonneke »

He Punto!

Wat leuk, wij gaan ook in die periode (voor de vijfde keer :D ) Wij gaan weer naar Californie omdat we erachter kwamen dat daar nog heel veel is wat we nog niet gezien hebben :wink:
3 jaar geleden hebben wij ook de parken ten noorden en oosten van Vegas gedaan en hadden toen schitterend weer!
(zie: http://www.menminamerika.blogspot.com) 2 jaar geleden weer Californië (zie http://www.menminamerika2.blogspot.com) ook best goed weer!
Afgelopen jaar weer CA/NV/UT/AZ/NM gedaan met wat slechte dagen en hele koude dagen erbij (zie http://www.menminamerika3.blogspot.com) maar ook met heerlijk weer.

Ik heb 1 vraag: waarom Salt Lake City?
Wat ik hier op het forum lees is dit niet zo heel erg intressant..is het niet leuker om vanuit Arches naar Monument Valley te rijden en vandaar uit eventueel
toch nog een keer Grand Canyon?

Als je vragen hebt, dan hoor ik het wel!

Groetjes,

Manon
Punto
Amerika-ontdekker

Bericht door Punto »

Hallo,

Bedankt voor je reactie :D we hebben hier veel aan :D
De keuze Salt Lake city is meer gekomen, dat je dan in de reis afwisseling hebt tussen natuur en een grote stad,
maar ik zal de tip van jouw eens bekijken om idd via Monument Valley te rijden :wink:

groetjes Punto

ps. hele mooie sites :wink: hebben jullie gemaakt :doublethumb:
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Ja, ik zou SLC ook verkorten (als je daar per se naartoe wil, 't is nogal een omweg), een dagje is wel voldoende om de stad te hebben gezien.

Heb je Bryce Canyon bewust weggelaten? Misschien al geweest? Zo niet, zeker doen!
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Punto schreef:
ps. hele mooie sites :wink: hebben jullie gemaakt :doublethumb:
Dank je wel!
:D

En natuurlijk Bryce Canyon meenemen in jullie reis!! Heb ik helemaal overheen gelezen..

Groetjes,

Manon
Punto
Amerika-ontdekker

Bericht door Punto »

De Bryce Canyon willen we idd ook gaan bezoeken.
Salt Lake City gaan we dan nog eens onder de loep leggen en beter bekijken wat er te zien valt en of het, het idd waard is :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook overwegen om Salt Lake City over te slaan - hoewel je daar in de buurt natuurlijk wel prima wintersportmogelijkheden hebt.
In plaats van SLC zou je wat meer tijd voor Page en omgeving kunnen uittrekken. Als je na Moab naar Capitol Reef gaat en dan Bryce heb je een prachtige route lijkt me. In Bryce en in andere hooggelegen delen zul je wel sneeuw hebben, maar als je je daar op instelt (en misschien snowshoes huurt?) zal dat geen probleem zijn waarschijnlijk. Ik zou wel voldoende ruimte inbouwen, zodat je niet je vlucht mist als je ergens door een sneeuwbui opgehouden wordt.

Je hebt het over Arches en Moab: als je naar Arches gaat zul je ook in Moab moeten overnachten, in Arches heb je geen accommodatie.

Marianne
Niels_#
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Niels_# »

Op weg van LV naar Yellowstone zijn wij door SLC gekomen. Prima om te overnachten (en mooi winkelcentrum) maar in dit geval zou ik het lekker overslaan. Mijn suggestie voor een route:

01. Vegas
02. Vegas - Zion
03. Zion - Zion
04. Zion - Torrey (via Bryce) (fantastische route om te rijden!! :dance: )
05. Torrey - Moab (via Capitol Reef)
06. Moab (Arches bezoeken)
07. Moab (Canyonlands bezoeken)
08. Moab - Monument Valley
09. Monument Valley - Page
10. Page - Tusayan (Grand Canyon)
11. Tusayan - Vegas
12. Vegas
13. Vegas
14. Terug naar huis

Zoiets dus: http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 943604&z=8

Mooi snel klaar :mrgreen:
nikky_vv
Amerikafan

Bericht door nikky_vv »

Dit is precies wat wij van het voorjaar gereden hebben! Alleen knoopten we er nog een paar dagen LA aan vast. Supertrip, echt genoten! Wij reden het met een camper, en ik vond dat er wel een paar flinke reisdagen tussen zaten, maar dat is voor ons geen probleem. Goed advies dus om deze trip zo te maken!
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004

http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer