Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ingem: rondreis ZW (meivakantie 2010)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ingem
Amerika-ontdekker

Reis ingem: rondreis ZW (meivakantie 2010)

Bericht door ingem »

Voor de meivakantie 2010 ben ik op zoek naar tips voor een rondreis aan de westkust. Ik zou het liefst een groepsreis willen doen omdat mij dat leuk lijkt vor onze meisjes (dan 7 en 8 jaar) die nog geen engels spreken. Maar wij hebben zelf een hekel aan kamperen in een tent en zien het ook niet zo zitten om gezamenlijk de maatijden klaar te maken. Er zijn veel te veel leuke restaurants die we niet willen missen. Wie heeft voor ons goede ideeen?

groet,
inge
1250
Amerika-expert

Re: meivakantie 2010

Bericht door 1250 »

Absoluut geen groepsreis!!!!
Dat is Amerika zien als een Japanner!
Alles kan je heel goed zelf regelen.. en Amerikanen zijn zeer vriendelijk met kleine kinderen...
Wat wil je allemaal zien?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Inge,

Waarom een groepsreis? Ik heb geen idee wat de mogelijkheden zijn, maar het lijkt me wel lekker om je eigen route te kunnen rijden, in je eigen tempo met accommodatie die je zelf hebt uitgezocht.
Ik weet dat Djoser junior reizen heeft, maar dan ben je voor de westkust al 21 dagen kwijt. Ik neem aan dat jullie 2 weken hebben?
Je kunt een mooi rondje Californië doen, met de kustweg, Los Angeles en San Francisco, Yosemite, en Sequoia NP. Of je begint in Las Vegas en maakt een rondje langs de parken in Utah en Arizona.

Bianca is vorig jaar in de meivakantie naar het westen geweest, misschien heb je iets aan haar reisverslag.

In 2002 zijn wij voor het eerst met de kinderen naar het westen geweest, de meiden waren toen 7 en 9, en ze begrepen toch al aardig veel van wat er gezegd werd. Je kunt ze daar ook alvast wat op voorbereiden door wat eenvoudige woorden en zinnen te oefenen.
Misschien heb je iets aan onze reisverslagen.

Marianne
ingem
Amerika-ontdekker

Bericht door ingem »

Hoi,

Bedankt voor de reacties alvast! Ik dacht juist dat een groepsreis leuk zou zijn, maar dat blijkt dus niet het geval :( .

We zouden graag San Francisco zien (dag of 2) waarbij we Alcatraz overslaan want dat vinden onze meiden niks en hebben we zelf een aantal jaren terug al zeer uitgebreid gezien. Maar fietsen door de stad of in elk geval over de Golden gate lijkt ons wel wat. Net zoals Fishermanns warf en de zeeleeuwen. Shoppen, natuurlijk ook nooit weg.

Los Angeles hebben we gezien, maar was niet onze favoriet. Leuke foto's hebben we gemaakt bij het M. Chinese theatre en van het Hollywood sign. Teveel zwervers en politie naar onze zin en we zijn geen uitgaanstype's. Universal of Seuss willen we wel gaan bezoeken (Disney hebben we in de herfstvakantie van vorig jaar nog bezocht in Florida en deze zomer in Parijs).

Yosemite was prachtig, maar ik zou niet weten wat/welk gedeelte voor de kinderen nu echt geschikt is. Ze zijn beiden niet van die echte helden en als de ene het niet durft gaat de ander vaak ook niet meer :roll: .

Bryce canyon is een must, maar de Grand canyon vonden we mooi, maar niet spectaculair. Weet niet meer welke rim we destijds bezocht hebben, dus zal dat de verklaring zijn. Death Valley vonden we ook prachtig. Las Vegas ook, maar destijds hadden we nog geen kinderen en ik weet niet (meer) of kinderen overal naar binnen mogen. We zijn geen gokkers en hebben destijds de Jackpot er niet uitgehaald maar we hebben zeer zeker genoten van de sfeer en de pracht en praal.

We zoeken voor de overnachtingen meestal eenvoudige hotelletjes (met kortingsbonnen uit de gidsen van de Wendy's of de tourist information centers, we blijven immer Hollnders :) ) met een zwembad erbij. Alleen geen idee of het al voldoende warm is aan de westkust in april/mei?

We hebben nog nooit Dirt roads gereden, weet ook niet of ik dat durf eigenlijk. Dus alternatieve routes zijn welkom die over "gewone wegen" gaan. Voor tips over leuke stops op de lange ritten houd ik me ook aanbevolen.

Groeten,
Inge
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

ingem schreef: Universal of Seuss willen we wel gaan bezoeken
Universal Studios is leuk, maar wij hebben de eerste keer LA bewust geen bezoek gebracht aan Universal omdat we het idee hadden dat ze het op die leeftijd nog niet echt zouden waarderen. Is San Diego met Seaworld en de Zoo niet iets? Wat is Seuss?
ingem schreef: Yosemite was prachtig, maar ik zou niet weten wat/welk gedeelte voor de kinderen nu echt geschikt is. Ze zijn beiden niet van die echte helden en als de ene het niet durft gaat de ander vaak ook niet meer :roll: .
Mei is een prachtige maand voor Yosemite, zeker met de watervallen op hun mooist. Je loopt echter wel het risico dat er nog wegen afgesloten zijn (Tioga Road en Glacier Point road). Je kunt de sequoiabomen bekijken, fietsen of paardrijden in de vallei, het Indiaanse dorp bekijken, wandelen, etc.
Kijk eens in de Yosemite Guide (hier te vinden) van vorig jaar april/mei, dan kun je zien welke activiteiten er in die periode zijn. Misschien vinden de kinderen het junior ranger programma wel iets.
Ik kan een overnachting in het park aanraden.
ingem schreef:Bryce canyon is een must, maar de Grand canyon vonden we mooi, maar niet spectaculair. Weet niet meer welke rim we destijds bezocht hebben, dus zal dat de verklaring zijn. Death Valley vonden we ook prachtig. Las Vegas ook, maar destijds hadden we nog geen kinderen en ik weet niet (meer) of kinderen overal naar binnen mogen. We zijn geen gokkers en hebben destijds de Jackpot er niet uitgehaald maar we hebben zeer zeker genoten van de sfeer en de pracht en praal.
Onz kinderen vonden CircusCircus geweldig, maar ook de andere hotels in Las Vegas. Gokken zal niet gaan, maar hotels bekijken kan wel, en in hotels als CC is ook voor de kinderen genoeg te doen.
Als je zowel LA als SF wilt doen, en ook Bryce, dan heb je wel een week of 3 nodig lijkt me. Hebben jullie zoveel tijd?

Voor meer informatie zou je eens wat reisverslagen kunnen lezen. Dan krijg je ook een idee van de accommodatiemogelijkheden. In ons 2008-verslag hebben we ook prijzen vermeld zodat je een goed idee krijgt van de dagelijkse kosten.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer