Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
mei in Yosemite
mei in Yosemite
Hallo forumlezers,
Wij zijn rond 11 mei 2010 met onze camper in Yosemite. Wij twijfelen of 1,5 of 2,5 dag zullen blijven.
Ik begrijp dat er rond die tijd nog veel sneeuw kan liggen en dat niet alle wegen open zijn. Wij zijn niet van die enorme wandelaars en
vragen ons af of er dan wel voldoende te doen is?
Groet, Christa
Wij zijn rond 11 mei 2010 met onze camper in Yosemite. Wij twijfelen of 1,5 of 2,5 dag zullen blijven.
Ik begrijp dat er rond die tijd nog veel sneeuw kan liggen en dat niet alle wegen open zijn. Wij zijn niet van die enorme wandelaars en
vragen ons af of er dan wel voldoende te doen is?
Groet, Christa
- ploon
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: mei in Yosemite
ik ben van plan om eind april te gaan, dus ik heb me er een beetje in verdiept.
niet alles is open/bereikbaar, maar er lijkt me toch echt genoeg te doen/zien.
(ik ben er jaren terug eens in juni geweest)
zelf ben ik ook niet zo'n wandelaar, maar 1.5 dag is toch zo om.
op het gemakje het park in en uit rijden en af en toe eens ergens stoppen/rond kijken kost al gauw een dag deel.
overnachten in de lodge bij de falls en dan de volgende dag via de zuid uitgang het park uit, maar wel stoppen bij Mariposa Grove om Sequoias te bekijken
niet alles is open/bereikbaar, maar er lijkt me toch echt genoeg te doen/zien.
(ik ben er jaren terug eens in juni geweest)
zelf ben ik ook niet zo'n wandelaar, maar 1.5 dag is toch zo om.
op het gemakje het park in en uit rijden en af en toe eens ergens stoppen/rond kijken kost al gauw een dag deel.
overnachten in de lodge bij de falls en dan de volgende dag via de zuid uitgang het park uit, maar wel stoppen bij Mariposa Grove om Sequoias te bekijken
Pim van Loon
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is zeker genoeg te doen, zelfs als er nog wegen afgesloten zijn. Het zou kunnen dat de Glacier Point road al open is, dat is dan zeker een aanrader, net als de Mariposa Grove zoals ploon al aangaf.
In de vallei kun je inderdaad makkelijk 1 of meerdere dagen rondbrengen. De watervallen zijn in mei prachtig, dus wandelingen naar Bridalveil Fall, Yosemite Fall, en de Vernal en Nevada Falls zijn een must. Ook Mirror Lake is dan nog een lake, en prachtig om naar toe of omheen te wandelen. In die tijd is ook Hetch Hetchy goed te doen, zeker als het in de vallei nog wat frisjes is, want HH ligt iets lager en kent daarom hogere temperaturen.
Bij binnenkomst in het park krijg je een krantje, de Yosemite Guide, die een paar keer per jaar verschijnt. Ze zijn ook op de NPS site in te zien. Als voorbereiding zou je die van de afgelopen lente kunnen bekijken, zie hier voor de links naar de verschillende guides.
Kijk ook eens op www.yosemitefun.com en op www.yosemitehikes.com voor meer tips.
Marianne
In de vallei kun je inderdaad makkelijk 1 of meerdere dagen rondbrengen. De watervallen zijn in mei prachtig, dus wandelingen naar Bridalveil Fall, Yosemite Fall, en de Vernal en Nevada Falls zijn een must. Ook Mirror Lake is dan nog een lake, en prachtig om naar toe of omheen te wandelen. In die tijd is ook Hetch Hetchy goed te doen, zeker als het in de vallei nog wat frisjes is, want HH ligt iets lager en kent daarom hogere temperaturen.
Bij binnenkomst in het park krijg je een krantje, de Yosemite Guide, die een paar keer per jaar verschijnt. Ze zijn ook op de NPS site in te zien. Als voorbereiding zou je die van de afgelopen lente kunnen bekijken, zie hier voor de links naar de verschillende guides.
Kijk ook eens op www.yosemitefun.com en op www.yosemitehikes.com voor meer tips.
Marianne
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij waren er dit jaar eind april en er was echt wel genoeg te doen, ook als je niet van lange wandelingen maakt. Glacier Road en Tioga Road waren helaas niet open, maar we hebben ons toch twee dagen prima vermaakt. Zie evt. ook ons reisverslag in mijn signature.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Watervallen zijn in Mei vaak op hun hoogtepunt, en dat is ook erg mooi om te zien.
In 2005 ben ik in Mei geweest,Tioga Pass en Glacier Road waren nog dicht, maar de vallei was prachtig, en alle watervallen dus erg de moeite.
In 2005 ben ik in Mei geweest,Tioga Pass en Glacier Road waren nog dicht, maar de vallei was prachtig, en alle watervallen dus erg de moeite.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
En vergeet niet de campground op tijd te reserveren! Zie hier voor het moment van reserveren en meer informatie.
Marianne
Marianne
Hallo Forum lezers,
Hartelijk dank voor jullie antwoorden.
Ik denk dat we toch maar 2,5 dag moeten reserveren om alle mooie dingen in Yosemite te zien.
Klopt het dat ik op 15 december om 16.00u de camping moet reserveren? En welke camping heeft de voorkeur?
Groet, Christa
Hartelijk dank voor jullie antwoorden.
Ik denk dat we toch maar 2,5 dag moeten reserveren om alle mooie dingen in Yosemite te zien.
Klopt het dat ik op 15 december om 16.00u de camping moet reserveren? En welke camping heeft de voorkeur?
Groet, Christa
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
wij zaten ook eind april dit jaar in yosemite. er lag nog een beetje sneeuw in mariposa grove maar dat was te verwaarlozen
de watervallen waren wel geweldig 

2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij waren er vorig jaar op 16, 17 en 18 mei. De Tioga Pass ging toen spijtig genoeg het weekend erna open. De watervallen waren prachtig en Glacier Road was ook al open. Ook Mariposa Grove was geen probleem.
Hier kan je het verslag lezen van ons verblijf in Yosemite.
Hier kan je het verslag lezen van ons verblijf in Yosemite.
Groeten en bedankt, Jeroen.
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015
The Deep South 2017
Zuidwesten 2008
NY 2009
West-Canada 2010
CO-UT-ID-WY-MT-SD-NE-CO 2014
Florida 2015