Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ericreus: San Francisco v.v. rondreis 2010
Reis ericreus: San Francisco v.v. rondreis 2010
Wij(mijn vriendin en ik) gaan volgend jaar zomer (juli- Augustus, de tickets zijn inmiddels geboekt) 34 dagen een rondtrip maken van San Francisco naar San Francisco. We willen niet te gejaagd en te snel langs alles gaan en hebben daarom een paar keuzes gemaakt van parken waar we een paar dagen willen blijven om te wandelen, fietsen etc. Het is onze eerste keer. Met behulp van deze forum ben ik tot de volgende route gekomen. Overigens heb ik me nog niet echt verdiept in highway1 en de kust route Los Angeles- San Francisco. Maar we willen daar ongeveer een week over doen. Lekker nog genieten na alle mooie indrukken van de parken.
Dag 1 aankomst San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 S-F - Yosemite
dag 5 Yosemite
dag 6 Yosemite
dag 7 Yosemite
dag 8 Yosemite - Lone pine of panamint springs ??
dag 9 Lone pine of panamint spring - Las Vegas
dag 10 Las Vegas
dag 11 Las Vegas - Zion
dag 12 Zion
dag 13 Zion
dag 14 Zion
dag 15 Zion - Bryce
dag 16 Bryce
dag 17 Bryce
dag 18 Bryce
dag 19 Bryce - Page
dag 20 Page - Monument Valley
dag 21 Monument Valley - Grand Canyon
dag 22 Grand Canyon
dag 23 Grand Canyon - Sedone - Scottsale
dag 24 Scottsdale ( hier blijven we omdat er vrienden van ons wonen)
dag 25 Scottsdale - Joshua Tree
dag 26 Joshua tree - Los angeles
dag 27 Los angeles - Los Angeles
Dag 28 Los Angeles - Santa Barbara
Dag 29 t/m 33 willen we verblijven op een paar plaatsen tussen Santa Barbara en San Francisco (Big Sur, Monterey.....)
Dag 33 aankomen in San Francisco
Dag 34 San Francisco - Amsterdam
Heeft er iemand tot zo ver misschien tips of advies, blijven we ergens te lang of te kort, missen we iets wat we absoluut nog moeten zien????
Is een week coast route LA - Sf te lang?? We willen in ieder geval lekker de tijd nemen overal.
Overigens willen we in de parken kamperen en bij de steden in motels verblijven.
Dag 1 aankomst San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 S-F - Yosemite
dag 5 Yosemite
dag 6 Yosemite
dag 7 Yosemite
dag 8 Yosemite - Lone pine of panamint springs ??
dag 9 Lone pine of panamint spring - Las Vegas
dag 10 Las Vegas
dag 11 Las Vegas - Zion
dag 12 Zion
dag 13 Zion
dag 14 Zion
dag 15 Zion - Bryce
dag 16 Bryce
dag 17 Bryce
dag 18 Bryce
dag 19 Bryce - Page
dag 20 Page - Monument Valley
dag 21 Monument Valley - Grand Canyon
dag 22 Grand Canyon
dag 23 Grand Canyon - Sedone - Scottsale
dag 24 Scottsdale ( hier blijven we omdat er vrienden van ons wonen)
dag 25 Scottsdale - Joshua Tree
dag 26 Joshua tree - Los angeles
dag 27 Los angeles - Los Angeles
Dag 28 Los Angeles - Santa Barbara
Dag 29 t/m 33 willen we verblijven op een paar plaatsen tussen Santa Barbara en San Francisco (Big Sur, Monterey.....)
Dag 33 aankomen in San Francisco
Dag 34 San Francisco - Amsterdam
Heeft er iemand tot zo ver misschien tips of advies, blijven we ergens te lang of te kort, missen we iets wat we absoluut nog moeten zien????
Is een week coast route LA - Sf te lang?? We willen in ieder geval lekker de tijd nemen overal.
Overigens willen we in de parken kamperen en bij de steden in motels verblijven.
- Ellen Schaefer
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: tips/advies route 2010
Hoi!
Wat een goede route heb je uitgekozen! Je vraagt of je op sommige plekken lang blijft hangen. Als je bv. in Yosemite gaat fietsen/hiken, dan is het aantal dagen niet te lang. Om er alleen sightseeing te doen, is het wel te lang. Dan zou je ook een dagje Sequoia park kunnen doen. Of anders kan je ook wat van de dagen in de parken snoepen en vanaf LA doorrijden naar San Diego en daar 2 dagen blijven. De marine haven daar is de moeite waard om er een boottocht te maken en natuurlijk Seaworld.
Wat betr. de kustweg. Er zijn voor Santa Barbara ook mooie plekjes om te bezoeken. Met name Ventura Harbor National Park is echt onwijs pitoresk. En langs de kustweg kan je ook een stop maken en de bergen in gaan om te wandelen. Santa Monica met zijn beroemde pier is ook nog een optie
.
In ieder geval, heel veel plezier!
Groetjes
Ellen Schaefer
http://www.elleninamerika.com
Wat een goede route heb je uitgekozen! Je vraagt of je op sommige plekken lang blijft hangen. Als je bv. in Yosemite gaat fietsen/hiken, dan is het aantal dagen niet te lang. Om er alleen sightseeing te doen, is het wel te lang. Dan zou je ook een dagje Sequoia park kunnen doen. Of anders kan je ook wat van de dagen in de parken snoepen en vanaf LA doorrijden naar San Diego en daar 2 dagen blijven. De marine haven daar is de moeite waard om er een boottocht te maken en natuurlijk Seaworld.
Wat betr. de kustweg. Er zijn voor Santa Barbara ook mooie plekjes om te bezoeken. Met name Ventura Harbor National Park is echt onwijs pitoresk. En langs de kustweg kan je ook een stop maken en de bergen in gaan om te wandelen. Santa Monica met zijn beroemde pier is ook nog een optie

In ieder geval, heel veel plezier!
Groetjes
Ellen Schaefer
http://www.elleninamerika.com
http://www.elleninamerika.com" onclick="window.open(this.href);return false; / Weblog over mijn emigratie en verblijf in de VS.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: tips/advies route 2010
Wat een heerlijke route! Heel goed om alles op je gemak te doen. Je kunt natuurlijk veel meer parken bezoeken maar als je uitgebreid wilt wandelen en andere activiteiten wilt doen, dan heb je inderdaad meerdere dagen per park nodig.
Wat de verdeling betreft zou je misschien nog wel wat dingen kunnen aanpassen. Yosemite is prima zo, maar zou nog wel langer mogen - ik krijg zo een week vol.
Misschien een paar dagen in de vallei en een paar nachten aan de Tioga Road? Denk er aan dat je 5 maanden van te voren reserveert.
Tussen Yosemite en Las Vegas heb je niet heel veel tijd. Het kan wel zo, maar ik vind het altijd wel heel prettig om een overnachting in de buurt van de oostingang te hebben (voor als je Bodie wilt bezoeken, en Mono Lake) en een overnachting in Death valley zelf in plaats van Lone Pine is ook een aanrader. Als je wilt kamperen dan is Lone Pine of Panamint Springs inderdaad beter. Maar wel jammer als je geen zonsondergang/-opgang in het park meemaakt.
Voor Bryce vind ik die 3 dagen - zeker in verhouding met Yosemite - wat lang. Een of 2 volle dagen zijn voldoende lijkt me. Voor Zion kun je wat meer tijd uittrekken omdat je ook nog in het noordelijke deel van het park kunt wandelen. En er zijn ook meerdere activiteiten zoals paardrijden, canyoneering etc mogelijk.
De kust lijkt me vrij lang nu, hoewel je natuurlijk bij Big Sur ook geweldig kunt wandelen. Maar je kunt natuurlijk ook de parken bij Moab bezoeken in die extra dagen.
Ik kan jullie aanraden gedetailleerde gidsen te kopen, zoals de Rough Guide of Lonely Planet voor Yosemite, en de LP voor Bryce en Zion. Je krijgt dan een heel goed beeld van alle mogelijke activiteiten en kampeermogelijkheden. Op basis daarvan kun je bekijken hoelang je ergens wilt blijven.
Ook heel mooi is Fodor's Complete Guide to the National Parks of the West.
Hebben jullie nu al een ticket kunnen kopen? Ik dacht dat het nog niet kon voor augustus.
Marianne
Wat de verdeling betreft zou je misschien nog wel wat dingen kunnen aanpassen. Yosemite is prima zo, maar zou nog wel langer mogen - ik krijg zo een week vol.

Tussen Yosemite en Las Vegas heb je niet heel veel tijd. Het kan wel zo, maar ik vind het altijd wel heel prettig om een overnachting in de buurt van de oostingang te hebben (voor als je Bodie wilt bezoeken, en Mono Lake) en een overnachting in Death valley zelf in plaats van Lone Pine is ook een aanrader. Als je wilt kamperen dan is Lone Pine of Panamint Springs inderdaad beter. Maar wel jammer als je geen zonsondergang/-opgang in het park meemaakt.
Voor Bryce vind ik die 3 dagen - zeker in verhouding met Yosemite - wat lang. Een of 2 volle dagen zijn voldoende lijkt me. Voor Zion kun je wat meer tijd uittrekken omdat je ook nog in het noordelijke deel van het park kunt wandelen. En er zijn ook meerdere activiteiten zoals paardrijden, canyoneering etc mogelijk.
De kust lijkt me vrij lang nu, hoewel je natuurlijk bij Big Sur ook geweldig kunt wandelen. Maar je kunt natuurlijk ook de parken bij Moab bezoeken in die extra dagen.
Ik kan jullie aanraden gedetailleerde gidsen te kopen, zoals de Rough Guide of Lonely Planet voor Yosemite, en de LP voor Bryce en Zion. Je krijgt dan een heel goed beeld van alle mogelijke activiteiten en kampeermogelijkheden. Op basis daarvan kun je bekijken hoelang je ergens wilt blijven.
Ook heel mooi is Fodor's Complete Guide to the National Parks of the West.
Hebben jullie nu al een ticket kunnen kopen? Ik dacht dat het nog niet kon voor augustus.
Marianne
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Reis ericreus: tips/advies route 2010
Ik ben heel benieuwd waar jullie je tickets al hebben kunnen boeken.
Wij willen van ongeveer 12 juli tot 8 augustus en kunnen nog nergens tickets boeken. Dat kan meestal pas 330 dagen voor de terugreis.
Marjon
Wij willen van ongeveer 12 juli tot 8 augustus en kunnen nog nergens tickets boeken. Dat kan meestal pas 330 dagen voor de terugreis.
Marjon
Bedankt voor de reacties, ik ga met jullie adviezen weer verder aan de slag. De voorbereiding is alleen al een hele leuke bezigheid!!
Ik heb vorige week op cheaptickets.nl bij british airways geboekt. Niet goedkoop overigens. Wij hebben 800 euro per ticket betaald. Ik zag alleen net dat ze bijna allemaal al weer weg waren of een stuk duurder. Wel zag ik tickets van Virgin airways in die periode voor rond de 800 euro. Ik weet eigenlijk totaal niet wat de normale prijs is voor retour tickets San Francisco?? Wij hebben ze gekocht zodat we de reis konden gaan plannen en bepaalde plekken vast boeken.
Eric
Ik heb vorige week op cheaptickets.nl bij british airways geboekt. Niet goedkoop overigens. Wij hebben 800 euro per ticket betaald. Ik zag alleen net dat ze bijna allemaal al weer weg waren of een stuk duurder. Wel zag ik tickets van Virgin airways in die periode voor rond de 800 euro. Ik weet eigenlijk totaal niet wat de normale prijs is voor retour tickets San Francisco?? Wij hebben ze gekocht zodat we de reis konden gaan plannen en bepaalde plekken vast boeken.
Eric
Ik zag ook al tickets van Klm in de periode van 12 juli - 8 augustus op cheaptickets.nl retour SF ongeveer 780 euro ( ik weet totaal niet of dat heel duur is niet.)
Eric
Eric
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben gewend aan prijzen van 1000 euro pp in het hoogseizoen, dus ik vind dit al heel mooi. Ik ga ook maar eens kijken.
Marianne
Marianne
Wel erg weinig tijd in Las Vegas....zonde. Er is zoveel te doen.
Groetjes, Nel
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis ericreus: San Francisco v.v. rondreis 2010
Ik zie inderdaad bij cheaptickets al prijzen voor die periode. San Francisco is inderdaad heel goedkoop omdat het met KLM is en die heeft allerlei acties op het moment. Helaas vliegen wij op Phoenix en daar vliegt KLM niet op. Ik zie voor Phoenix voorlopig alleen prijzen van € 3300 
Ik denk dat ik die nog maar niet ga boeken
Marjon

Ik denk dat ik die nog maar niet ga boeken

Marjon
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh, ik zie nu op de KLM site dat ik wel voor een terugreis op 7 augustus kan boeken (met NorthWest) . Maar dat kost nog € 931.
Vreemd, meestal is Phoenix veel goedkoper dan San Francisco. Ik ga het de komende dagen wel in de gaten gehouden, misschien is het nog net iets te vroeg, kan interessant worden.
Marjon
Vreemd, meestal is Phoenix veel goedkoper dan San Francisco. Ik ga het de komende dagen wel in de gaten gehouden, misschien is het nog net iets te vroeg, kan interessant worden.
Marjon
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Marjon,
Had je dit al gezien, misschien interessant voor jou.
€643 eindprijs British Airways 07:05-17:10 (18h05) 1-stop AMS-PHX
19:20-20:00 (16h40) 1-stop PHX-AMS
Ik heb gekeken naar een vertrek op 3 juli en terugvliegen op 1 aug.
Groeten Bert
Had je dit al gezien, misschien interessant voor jou.
€643 eindprijs British Airways 07:05-17:10 (18h05) 1-stop AMS-PHX
19:20-20:00 (16h40) 1-stop PHX-AMS
Ik heb gekeken naar een vertrek op 3 juli en terugvliegen op 1 aug.
Groeten Bert
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is heel goedkoop. Maar wij kunnen op zijn vroegst op 12 juli weg (de schoolvakantie begint dan en bovendien is de WK voetbal finale op 11 juli
)
Als ik op de site van British Airways kijk, is het bij vertek op 12 juli al bijna € 1100, Ik vermoed dat het hoogseizoen na 1 juli begint.
Op welke site heb jij dat tarief gevonden Bert?
Marjon
@ Moderator: We gaan wel erg offtopic hier. Misschien kan het laatste afgesplitst worden in een topic "Ticketprijzen 2010?"

Als ik op de site van British Airways kijk, is het bij vertek op 12 juli al bijna € 1100, Ik vermoed dat het hoogseizoen na 1 juli begint.

Op welke site heb jij dat tarief gevonden Bert?
Marjon
@ Moderator: We gaan wel erg offtopic hier. Misschien kan het laatste afgesplitst worden in een topic "Ticketprijzen 2010?"
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
Gevonden op Chase.nl
Bert
Bert
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
Inderdaad veel duurder op 12 juli.
Bert
Bert
-
- Amerika-ontdekker
ik zou tussen yosemite en las vegas in death valley overnachten.
Dit is zeker de moeite waard.
Ik verwachtte van te voren niet zoveel van Death Valley, maar ik vond het een geweldige ervaring om midden in de woestijn te overnachten.
Het is echt een heel bijzonder nationaal park.
In mijn ogen mag je dit park in deze rondreis niet missen.
Je hebt hier wel aan 1 overnachting meer dan genoeg. Dan heb je een goede indruk opgedaan van het park.
Dit is zeker de moeite waard.
Ik verwachtte van te voren niet zoveel van Death Valley, maar ik vond het een geweldige ervaring om midden in de woestijn te overnachten.
Het is echt een heel bijzonder nationaal park.
In mijn ogen mag je dit park in deze rondreis niet missen.
Je hebt hier wel aan 1 overnachting meer dan genoeg. Dan heb je een goede indruk opgedaan van het park.
Ik zou een nacht Bryce opofferen voor een extra nacht in Page. Hier is genoeg te doen, zoals Lake Powell, Antilope Canyon, Horseshoe Bend. Bryce is ook erg mooi, maar dat kun je in 1 hele dag goed bezichtigen en ook wandelen.
Groetjes Nicole
2009 http://amerikazw.reismee.nl
2012 http://amerikanoordwest.reismee.nl
2016 http://amerikano.reismee.nl
2018 http://amerika-wa-ny.reismee.nl
2009 http://amerikazw.reismee.nl
2012 http://amerikanoordwest.reismee.nl
2016 http://amerikano.reismee.nl
2018 http://amerika-wa-ny.reismee.nl
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik had ook iets langer in las vegas willen blijven, en ik vind de tijd voor bryce wel heel lang, maar ja relax, en wandelen kun je daar natuurlijk wel.... waarom niet monument valley erbij ?????? of yellowstone in te plaatsen....ik weet dat dit je relaxte gevoel iets weg zal nemen, maar je hebt ruim de tijd voor bepaalde dingen. Maar dat is smaakzaak. Yellowstone vind ik toch wel een van de mooiste nationaal parken en met yosemite heb ik niet zoveel (maar dat komt omdat ik in noorwegen woon) . Veel plezier, dat gaat zeker lukken !
-
- Amerikafan
Prachtige route, al vind ik persoonlijk dat je tussen al dat natuurschoon iets te kort in "de steden" blijft. Als je zoveel tijd hebt als jullie zou ik zeker 2 dagen Los Angeles en 2 dagen Las Vegas in plannen. Is ook absoluut wel leuk voor de afwisseling.
Ook wat mij betreft is een week voor de kustroute wel erg lang. Het is een prachtige route, maar een week is wel heel lang voor het stuk.
Veel plezier met het verdere voorbereiden.
Sunny
Ook wat mij betreft is een week voor de kustroute wel erg lang. Het is een prachtige route, maar een week is wel heel lang voor het stuk.
Veel plezier met het verdere voorbereiden.
Sunny
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route, hoewel zoveel dagen Zion en Bryce mij wat overbodig lijkt.
Ik zou dan liever 1 of 2 dagen extra in de Grand Canyon doorbrengen, en ik zou zeker een dag Death Valley inlassen, doodzonde om daar alleen doorheen te rijden.
Ik zou dan liever 1 of 2 dagen extra in de Grand Canyon doorbrengen, en ik zou zeker een dag Death Valley inlassen, doodzonde om daar alleen doorheen te rijden.
Hebben jullie een reden om zo lang in Yosemite, Bryce en Zion te blijven? Als ik 34 dagen te besteden zou hebben, zou ik voor deze parken (Yosemite, Bryce, Zionn) iets korter inplannen, Page langer doen, event. Moab en scenic Byway 12 toevoegen.
Ik vind het altijd moeilijk om advies te geven bij een routevoorstel, omdat ik niet weet waar jullie van houden, misschien zijn jullie fervent wandelaars en hebben jullie bewust zolang voor bovengenoemde parken gekozen.
Ik vind het altijd moeilijk om advies te geven bij een routevoorstel, omdat ik niet weet waar jullie van houden, misschien zijn jullie fervent wandelaars en hebben jullie bewust zolang voor bovengenoemde parken gekozen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 3718 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties