Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Parkeren in Bryce Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jodokus
Amerika-ontdekker

Parkeren in Bryce Canyon

Bericht door jodokus »

Ik lees net dat in 2009 de shuttle bus tot 13 september rijdt. :( Wij komen daar net een paar dagen later aan. kan iemand een tip geven waar dan het beste te parkeren? Aankomst is helaas pas tegen het middag uur. (en verblijf slechts 1 middag...)
We willen in de middag deze trail lopen: navajo / peek_a_Boo / Queens garden. Ik las een route die dit combineert.

We willen aan de ene kant wel tot de zonsondergang blijven (foto's), maar ik zie het niet zitten om in het pikkedonker weer de auto te moeten opzoeken. Wat nu???
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Parkeren in Bryce Canyon

Bericht door Stan.Gobien »

In onze ervaring was Bryce canyon wel druk, maar er was steeds net nog een plaatsje op de parking bij ieder viewpoint (waar de trails ook beginnen). Helemaal anders dan bvb Grand Canyon, waar zelfs de straat volledig vol geparkeerd was.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik snap dit eerlijk gezegd niet echt? Je zet gewoon je auto neer op de parkeerplaats waar je je hike begint. De meeste hikes zijn een loop aka rondje, dus kom je weer uit waar je begonnen bent (even checken van te voren natuurlijk). Mocht er geen plek zijn op de parkeerplaats zit er niets anders op dan even rondjes te rijden tot er iemand weg rijdt.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

In Bryce Canyon NP kun je een shuttlebus nemen maar eigen auto is veel handiger. Het parkeerterrein van de trail die jij wilt lopen is behoorlijk groot dus zou me daar niet direct zorgen over maken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ruimte zat op het parkeerterrein bij de start van je hike, maak je geen zorgen.
Wel een zaklamp meenemen als je na donker terug wilt zijn trouwens.
Jonne
Amerika-ontdekker

Bericht door Jonne »

Hey,

Parkeren is inderdaad geen probleem, parkings zijn voldoende groot maar ik vermoed dat dit niet jouw vraag is. We hebben ook de Navajo Loop gecombineerd met de Queens Garden en zijn vertrokken aan sunrise point en uitgekomen op sunset point. Gezien onze wagen op de parking bij sunrise stond hebben we gewoon de shuttlebus teruggenomen en vermits deze er na 13 september niet meer is heb je een probleempje.

Dus je zal toch verplicht worden om rondje te lopen gezien de afstand langs de baan tamelijk groot is en het vrij ongezellig is om langs de grote baan te lopen...

Maar je moet zeker in de Canyon gaan, echt de moeite waard, bijna sprookjesachtig...

Fijne vakantie !

jan
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

In Bryce Canyon NP kan je vrij dicht bij de uitkijkpunten de auto parkeren. Wandelingen van een paar minuten.

Als je de zonsondergang in Bryce Canyon NP wilt meemaken vanaf een uitkijkpunt, zoals bijvoorbeeld het Sunset Point, maar ook het Sunrise Point geeft dan een mooi schouwspel mits het onbewolkt is, zorg er dan voor dat je minimaal anderhalf uur voor de normale zonsondergangtijd op de uitkijkpunten bent. De zon gaat namelijk achter een bergrug onder en daardoor is het direkte zonlicht eerder uit de canyon weg. Houd er ook rekening mee dat de schemerperiode erg kort is, veel korter dan wij in West-Europa gewend zijn. Omdat de zon dus achter een bergrug verdwijnt kan je makkelijk bij het laatste licht van die dag terug naar de auto.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Dennis666
Amerika-ontdekker

Bericht door Dennis666 »

Wij hadden geen problemen met parkeren in Bryce, waren er wel begin April, was toen nog redelijk rustig.
We hebben dezelfde hike gedaan als jij beschrijft, is echt een hele mooie.

Het is ook de moeite na zonsondergang nog even in Bryce te blijven. Kies een hoog uitkijkpunt uit, de sterrenhemel is ongelofelijk, je kan zelfs de melkweg zien, echt de moeite.
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Jonne schreef:Gezien onze wagen op de parking bij sunrise stond hebben we gewoon de shuttlebus teruggenomen en vermits deze er na 13 september niet meer is heb je een probleempje.
Maar dan toch met nadruk op probleempje. Dat stukje loop je toch gewoon bovenlangs even terug?
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Goed dat we het weten :)
Wij hebben een dagje hiken gepland voor 10 september, dus dan rijdt de bus nog gelukkig.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Je begint waarschijnlijk bij Sunset Point, dan loop je de hele trail, die eindigt bij Sunrise Point.
Van sunset point naar sunrise point loop je langs de rim terug. Amper 10 minuten lopen is dat.
Wij zijn in juli ook gewoon zelf met de auto gegaan, ging prima, de parkeerplaatsen wel wat vol, maar na 2 rondjes rijden over de parkeerplaats, was er wel een parkeerplek te vinden.
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Nikkie1974
Amerikafan

Bericht door Nikkie1974 »

Ik ben vorige week in Bryce geweest en ik vond het erg rustig in het park. We zijn meteen doorgereden naar het einde van het park en op de "terugweg" zijn we bij alle uitzichtpunten gestopt. Konden bij alle parkeerplaatsen direct een plaatsje vinden. We hebben ook de Navajotrail gelopen en hebben de auto bij Sunsetpoint gezet en zijn meteen naar Sunrisepoint gelopen. Dit was zo'n 10 minuten lopen. Hier zijn we begonnen aan de Queens Garden Trail en onder in de canyon hebben we de aansluiting naar de Navajotrail genomen. Echt een schitterende tocht!!!
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

José schreef:Je begint waarschijnlijk bij Sunset Point, dan loop je de hele trail, die eindigt bij Sunrise Point.
Van sunset point naar sunrise point loop je langs de rim terug. Amper 10 minuten lopen is dat.
Precies, zo heb ik 'm ook al twee keer gelopen. Het stukje terug langs de rim is eenvoudig te lopen. Wil je trouwens de drukte voorkomen, zorg dan je op tijd bent. Heeft 2 voordelen, het is nog niet zo druk op het parkeerterrein en de warmte valt dan ook nog mee wat het lopen van de trail ook eenvoudiger maakt. Bovendien maak je dan in de regel mooiere foto's dan op het heetst van de dag.

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Nikkie1974 schreef:We hebben ook de Navajotrail gelopen en hebben de auto bij Sunsetpoint gezet en zijn meteen naar Sunrisepoint gelopen. Dit was zo'n 10 minuten lopen. Hier zijn we begonnen aan de Queens Garden Trail en onder in de canyon hebben we de aansluiting naar de Navajotrail genomen.
Zelf kreeg ik van een parkranger in Bryce Canyon NP ooit het advies de trail te beginnen bij Sunset en te eindigen bij Sunrise. Aan het begin van Sunset is nl. een stevige afdaling via switchbacks die je anders op het eind voor de kiezen krijgt en je dan dus nog een stevige klim omhoog krijgt. De stijging aan het eind bij Sunrise is geleidelijker en daardoor minder zwaar dan bij Sunset.

Roland

Nikkie1974
Amerikafan

Wij waren toch erg blij dat we hem andersom hebben gelopen....Vanaf sunrise gaat het best steil naar beneden en de andere kant op omhoog (via sunset) heb ik niet echt als zwaar ervaren. Maar zo heeft iedereen zijn voorkeur natuurlijk.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Ik heb naar aanleiding van de tip van Roland eerst de switchbacks naar beneden gelopen en het beviel ons goed.
Maar vond bij Sunrise point naar boven ook nog wel vrij pittig..
Heb door vroeggeboorte niet enorm goede longen, tel daarbij mijn belabberde conditie en de hoogte..
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Kan iemand deze leek ook vertellen hoe lang zo'n wandeling duurt?
Voor iemand met een niet al te goeie conditie. :oops:

Groetjes,
Els
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Els,
Op de NPS-site kun je allerlei informaie over activiteiten, hikes, etc terugvinden. Hier een overzicht van een aantal van de genoemde hikes.

Marianne
Nikkie1974
Amerikafan

Dommel schreef:Kan iemand deze leek ook vertellen hoe lang zo'n wandeling duurt?
Voor iemand met een niet al te goeie conditie. :oops:

Groetjes,
Els
Wij zijn ongeveer twee uurtjes bezig geweest, maar wel met de nodige fotostops want het is echt schitterend en je blijft foto's maken.
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

@Marianne
O, die routes zijn wel te doen, er is er al een bij van 2.2 km, ik dacht altijd dat die 'officiele' routes voor de echte sportievelingen waren.

@Nikkie
Twee uurtjes lijkt mij wel kunnen, ook als het warm is, daar kunnen we gelukkig goed tegen.
Wij willen ook veel foto's maken. Bryce is ook wel erg fotogeniek! :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer