Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondreis najaar 2010
Rondreis najaar 2010
Na onze onvergetelijke reis door het zuidwesten van dit jaar zijn we vastbesloten volgend najaar terug te gaan. Ik ben inmiddels al weer volop met de planning bezig. Heb een voorlopige planning opgesteld. Voor velen zal deze misschien wat teveel kilometers op te weinig dagen bevatten. Maar dit was bij onze reis dit jaar ook het geval, en heeft me nooit gestoord. We hebben toch enorm veel kunnen zien, en best wel wat hikes gedaan.
We zijn elke dag vanaf 7u op de baan, dus dan kan je wel wat kilometers maken op een dag, en toch veel zien. Bovendien vind ik het rijden door dit deel van de USA erg fijn, het decor waardoor je rijdt maakt het autorijden tot een plzier.
De voorlopige planning ziet er zo uit, we hebben wel nog een dag of 2 die we nog ergens kunnen inplannen.
1. Heenvlucht - aankomst Salt Lake City
2. Salt lake city - Yellowstone (607 km)
3. Yellowstone
4. Yellowstone - Grand Teton (90 km)
5. Grand Teton - Dinosaur National Monument (511 km)
6. Dinosaur NM - Arches (395 km)
7. Arches - Dead Horse Point - Canyonlands (50 km)
8. Canyonlands - Moki Dugway & Muley Point - Valley of the Gods (249 km)
9. Monument Valley - Grand Canyon North Rim (400 km)
10. Grand Canyon North Rim - Kanab (128 km)
11. Grand canyon North Rim - Death Valley (515km)
12. Death Valley
13. Death Valley - cedar breaks (507km)
14.Cedar Breaks - Capitol Reef (287 km)
15. Capitol Reef - Salt Lake City (344 km)
16. Terugvlucht
17. Aankomst
Bewust slaan we een aantal zaken over die we dit jaar reeds gedaan hebben, zoals Bryce, Zion, GC South Rim.
Er zitten een aantal lange ritten tussen, maar dat mag geen probleem vormen denk ik. Heb dit jaar ook een dag gehad van 900 km rijden, en me geen seconde verveeld.
We zijn elke dag vanaf 7u op de baan, dus dan kan je wel wat kilometers maken op een dag, en toch veel zien. Bovendien vind ik het rijden door dit deel van de USA erg fijn, het decor waardoor je rijdt maakt het autorijden tot een plzier.
De voorlopige planning ziet er zo uit, we hebben wel nog een dag of 2 die we nog ergens kunnen inplannen.
1. Heenvlucht - aankomst Salt Lake City
2. Salt lake city - Yellowstone (607 km)
3. Yellowstone
4. Yellowstone - Grand Teton (90 km)
5. Grand Teton - Dinosaur National Monument (511 km)
6. Dinosaur NM - Arches (395 km)
7. Arches - Dead Horse Point - Canyonlands (50 km)
8. Canyonlands - Moki Dugway & Muley Point - Valley of the Gods (249 km)
9. Monument Valley - Grand Canyon North Rim (400 km)
10. Grand Canyon North Rim - Kanab (128 km)
11. Grand canyon North Rim - Death Valley (515km)
12. Death Valley
13. Death Valley - cedar breaks (507km)
14.Cedar Breaks - Capitol Reef (287 km)
15. Capitol Reef - Salt Lake City (344 km)
16. Terugvlucht
17. Aankomst
Bewust slaan we een aantal zaken over die we dit jaar reeds gedaan hebben, zoals Bryce, Zion, GC South Rim.
Er zitten een aantal lange ritten tussen, maar dat mag geen probleem vormen denk ik. Heb dit jaar ook een dag gehad van 900 km rijden, en me geen seconde verveeld.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis najaar 2010
Eén volle dag Yellowstone is helemaal niets. Om de verschillende kanten van het park te zien heb je minstens 2 dagen nodig, maar zelfs dat is nog weinig. Verder is het wel te doen, hoewel ik de tijd voor de North Rim ook wel wat weinig vind.
Marianne
Marianne
Najaar 2010? Als dat october betekent, North rim na 15 october gesloten.
En 1 dag Yellowstone is echt helemaal niets. Arches, Canyonlands en Dead Horse Point in een dag? Zonde. Vergeet ook die 50 kms maar. Je zal in Moab logeren denk ik en nadat je beide parken en het SP gezien heb denk ik dat je dichter bij 150 miles zal zitten..
Dag 8 en 9 zien er redelijk uit. Monument Valley naar north rim is ongeveer 5 uur rijden en ik weet niet of je Marble Canyon, Lees Ferry, Navajo Bridges en Vermillion Cliffs al hebt gezien. Indien niet tel er dan maar een aantal uren bij op. Page zal je wel al geweest zijn denk ik.
Je bent niet bang voor lange ritten, dus zou ik 2 nachten bij north rim blijven ipv naar Kanab te verkassen. North rim naar Death Valley is een dikke 7 uur rijden.
Death Valley naar Cedar Breaks kan binnen 6 uur maar misschien wil je nog de Kolob Section van Zion zien onderweg.
Cedar Breaks naar Torrey. Wil je nog naar Cedar Breaks NM (gesloten na mid october, of eerder) en dan via Ut12 naar Torrey? Reken met de bezoeken maar op het grootste gedeelte van de dag.
Yeehaw
En 1 dag Yellowstone is echt helemaal niets. Arches, Canyonlands en Dead Horse Point in een dag? Zonde. Vergeet ook die 50 kms maar. Je zal in Moab logeren denk ik en nadat je beide parken en het SP gezien heb denk ik dat je dichter bij 150 miles zal zitten..
Dag 8 en 9 zien er redelijk uit. Monument Valley naar north rim is ongeveer 5 uur rijden en ik weet niet of je Marble Canyon, Lees Ferry, Navajo Bridges en Vermillion Cliffs al hebt gezien. Indien niet tel er dan maar een aantal uren bij op. Page zal je wel al geweest zijn denk ik.
Je bent niet bang voor lange ritten, dus zou ik 2 nachten bij north rim blijven ipv naar Kanab te verkassen. North rim naar Death Valley is een dikke 7 uur rijden.
Death Valley naar Cedar Breaks kan binnen 6 uur maar misschien wil je nog de Kolob Section van Zion zien onderweg.
Cedar Breaks naar Torrey. Wil je nog naar Cedar Breaks NM (gesloten na mid october, of eerder) en dan via Ut12 naar Torrey? Reken met de bezoeken maar op het grootste gedeelte van de dag.
Yeehaw
Het is de bedoeling om in september te gaan.
Ik ga alvast een dag Yellowstone toevoegen, was toch al de bedoeling.
Op de dag van de rit van Dinosaur naar Arches willen we vroeg vertrekken, en die dag arches al bezoeken. Zo hebben we de dag erna voor Dead Horse Point en Canyonlands. In canyonlands gaan we ons beperken tot Island in the Sky, dus dat lijkt me te doen op 1 dag.
Ik ga eens beginnen hotels/motels te zoeken op deze route, kwestie van wat nauwkeuriger te kunnen plannen. Normaal hebben we nog een dag 'over' die ergens in te plannen valt.
Tips ivm budgetvriendelijke slaapgelegenheid langs deze route?
Ik ga alvast een dag Yellowstone toevoegen, was toch al de bedoeling.
Op de dag van de rit van Dinosaur naar Arches willen we vroeg vertrekken, en die dag arches al bezoeken. Zo hebben we de dag erna voor Dead Horse Point en Canyonlands. In canyonlands gaan we ons beperken tot Island in the Sky, dus dat lijkt me te doen op 1 dag.
Ik ga eens beginnen hotels/motels te zoeken op deze route, kwestie van wat nauwkeuriger te kunnen plannen. Normaal hebben we nog een dag 'over' die ergens in te plannen valt.
Tips ivm budgetvriendelijke slaapgelegenheid langs deze route?
Dead Horse Point en Island in the Sky kunnen sneller bezocht worden dan Arches. Dus ik zou een hele dag aan Arches besteden. Ik neem tenminste aan dat jullie ook Delicate Arch willen bezoeken. Delicate Arch is het symbool voor Utah en ook op de nummerplaten van auto's te vinden.
Yeehaw
Yeehaw
Redelijk betaalbaar in Torrey (capitol reef): Capitol Reef Inn
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
Capitol Reef Inn is inderdaad heel betaalbaar en kleinschalig.
Probeer zeker het restaurant hier. Alles vers en errug lekker!!!!!
Probeer zeker het restaurant hier. Alles vers en errug lekker!!!!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 3476 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-
- 49 Reacties