Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat mogen we niet missen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Kira
Amerika-ontdekker

Wat mogen we niet missen?

Bericht door Kira »

Hoi,

ik loop hier alweer bijna 5 jaar mee en heb heel wat nuttige tips langs zien komen. Ik ben bezig om onze komende reis naar de VS in te vullen. Het is alweer de vierde trip en ik heb de afgelopen 3 reizen heel wat informatie uit topics gehaald.

Maandag vertrekken we voor onze honeymoon en ik wil er wederom iets speciaals van maken. De rit gaat als volgt lopen:

17 aug: aankomst LA
18 aug: LA
19 aug: LA - San Luis Obispo
20 aug: San Luis Obispo - Monterey
21 aug: Monterey - San Francisco
22 aug: San Francisco
23 aug: San Francisco - Sonoma
24 aug: Sonoma - Humboldt Redwoods State Park
25 aug: Humboldt Redwoods State Park - Redding
26 aug: Redding - Sacramento
27 aug: Sacramento
28 aug: Sacramento - Yosemite Park
29 aug: Yosemite Park
30 aug: Yosemite Park -
31 aug: -Los Angeles
1 sept: vertrek naar huis

Ik hou de route altijd wat variabel, we zien ter plekke hoe lang we willen rijden en blijven soms wat langer of korter ergens. Zo denk ik erover om Sonoma te schrappen. We zijn dan een dag eerder "klaar" en dan wil ik eigenlijk naar Santa Cruz eiland om te kayaken en overnachten.

Als invulling heb ik de volgende dingen:
-Langs Highway 1 maken we een keuze uit diverse trails in Big Sur. Trails daarbuiten heb ik nog niet bekeken. Iemand tips?
-Ik wil ook stoppen bij Cambria voor de zeeleeuwen.
-Walvissen spotten in Monterey
-Eten en dansen bij Top of the Mark in San Francisco
-Alcatraz bezoeken
-Wijngaarden in Sonoma bezoeken. Kun je daar zo binnenstappen of moet dan met een tour?
-Wellicht de hottubs in San Luis Obispo
-Fietsen in San Francisco over de Golden Gate Bridge naar de andere kant en daar een beetje rondfietsen

Zijn er nog leuke plaatsjes die ik zeker in de reis op moet nemen? Of leuke dingen te doen in de plaatsen die we aandoen? We vinden het fijn om bezig te zijn, hiken en fietsen graag. Vorig jaar hebben we bijvoorbeeld een smooth rafting gedaan.

Kortom, alle tips zijn welkom!

Groetjes,
Kim

PS. ik praat een beetje in de ik-vorm, maar mijn man is niet zo van het plannen. Die laat zich graag verrassen ;)
2005: Rondreis LA-SF-Yosemite-LV-Zion-Bryce-GC-Sedona-Phoenix-LA
2007: LV-Phoenix
2008: LV-Zion-Bryce-Page-Antelope-GC-Sedona-LV
2009: *Honeymoon* LA-Monterey-SF-Humboldt Redwoods-Sacramento-Yosemite-LA
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wat mogen we niet missen?

Bericht door markro »

Kijk eens voor tips in dit bericht van forumlid SpaceAce naar de bezienswaardigheden langs de kust tussen Los Angeles en San Francisco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Als je inderdaad Sonoma uit het schema haalt en maar 1 i.p.v. 2 nachten in Sacramento blijft, kun je ook nog naar Death Valley en Las Vegas en waar kun je je honeymoon eigenlijk specialer maken dan in Las Vegas :mrgreen: Of zijn de overnachtingen al geboekt?

23 aug: San Francisco - Humboldt Redwoods State Park
24 aug: Humboldt Redwoods State Park - Redding
25 aug: Redding - Sacramento
26 aug: Sacramento - Yosemite Park
27 aug: Yosemite Park
28 aug: Yosemite Park - Death Valley
29 aug: Death Valley - Las Vegas
30 aug: Las Vegas
31 aug: Las Vegas -Los Angeles
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Kira
Amerika-ontdekker

Bericht door Kira »

Die post ga ik eens uitpluizen! Dank je wel.

Las Vegas hebben we inmiddels al 3 keer gezien, dus die laten we nu bewust uit de reis. Death Valley trekt ons (onterecht?) niet zo, daar zijn we ook nooit geweest.

Ik heb manlief verblijd door de overnachting in Sonoma te schrappen, maar die dag wellicht een begeleide fietstocht te doen door de wijnstreek. Hij is wijnliefhebber en ik niet, maar door die fietstocht is het ook voor mij leuk. We rijden dan na terugkomst naar Humboldt Redswoods State Park.

Door die nacht in Sonoma te schrappen, zijn we op tijd in Los Angeles om een dag te gaan snorkelen bij Catalina. Ook iets wat we heel graag wilden! En in Monterey gaan we 's ochtends walvissen spotten en de zonsondergang vanuit een kayak bekijken.

Heeft iemand nog tips voor de route vanaf San Francisco?
CXHX
Amerika-ontdekker

Bericht door CXHX »

Death Valley trekt ons (onterecht?) niet zo, daar zijn we ook nooit geweest.
Zeer onterecht hoor! Je zal er niet snel walvissen spotten, maar de zons-ondergang en opgang zijn niet te kloppen. Een overnachting in het park geeft je kans om de 2 hoogtepunten van de dag mee te pikken.
California dreaming...
Getting ready for our 4th USA trip!!!
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

+ dat de sterrenhemel niet te kloppen is (weinig bebouwing in de buurt).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Kim,

Misschien is het een idee om - uitgaande van jouw route - direct uit LA te vertrekken, richting Yosemite, Sacramento etc, en de kustroute op het laatst te doen.
Je rijdt dan bij de kustroute aan de goede kant, je hebt Yosemite iets eerder, dus wellicht nog wat straaltjes water uit de watervallen, en je hebt alle dagen in LA op het laatst. Loopt het wat uit onderweg, dan heb je die buffer nog, ben je wel op tijd in LA, dan heb je nog lekker de tijd daar, bijvoorbeeld om van het strand te genieten.

Ik vind Death Valley ook wel heel mooi, heel bijzonder om er te overnachten. Maar als je dat meeneemt, dan blijft er minder tijd over voor het noordelijke deel, en ik zou dan ook tijd nemen voor Bodie en de Tioga Pass als je daar dan toch langsrijdt.

Ik weet niet wat julile allemaal al hebben gezien en gedaan, maar als je al eens in Yosemite bent geweest is het misschien ook wel een idee om nu naar Sequoia/Kings Canyon te gaan. Is rustiger en zeker zo mooi. In 2006 hebben bij de Kings Canyon scenic Byway gereden, dat deel doet met de rivier en de rotsen erg veel aan Yosemite denken. Je zult er ook makkelijker nog accommodatie in het park kunnen vinden denk ik.

Marianne
Kira
Amerika-ontdekker

Bericht door Kira »

Death Valley is misschien inderdaad wel leuk, maar volgens mij is dat best uit de route van Yosemite naar LA? Ik kan niet veel routes ontdekken, dus dan zouden we via LV moeten rijden. Dat vind ik niet zo erg (pakken we weer voorstelling van The Phantom mee want die is fantastisch :dance: ) maar m'n man heeft LV inmiddels echt wel gezien.

LA, Highway 1, SF, Yosemite, Zion, LV, Bryce, Page, Flagstaff, Hoover Dam, Antelope, GC, Phoenix, Sedona en nog veel meer hebben allemaal al in onze routes gezeten. Yosemite en LA hebben we nog niet echt veel tijd doorgebracht. Vandaar dat we de route nog een keer (gedeeltelijk) rijden.

De route omkeren gaat helaas niet. Ik heb al voor 2 nachten gereserveerd in LA. Verder heb ik vorig jaar tijdens een hike in Sedona m'n enkelbanden flink gescheurd. Zelfs nu nog kan m'n enkel flink zwellen als ik een tijdje loop. Daarom hebben we Yosemite laat in de route gepland, mocht m'n enkel het niet volhouden dan ben ik niet aan het begin van de vakantie al uitgeschakeld.

Bodie klinkt wel leuk! En de Tioga-pass was zeker een idee van ons! Ik heb ook aan Sequioa/Kings Canyon gedacht (en was het alweer vergeten :oops: )... misschien dat ik dat in plan als we een dag over hebben, onderweg van Yosemite naar LA. Vind ik eigenlijk wel een heel goed idee! Maar dat wordt dan wel kiezen tussen Death Valley en Sequio/Kings Canyon.

Dank je wel!
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Lee Vining - Death Valley = 365 km
Death Valley - Los Angeles = 468 km

Het is wel een eindje rijden, maar het lijkt me wel de moeite waard.
Ik zou toch 1 nachtje minder naar Sacramento gaan en er dan een nachtje extra bij plakken in Yosemite.

23 aug: San Francisco - Humboldt Redwoods State Park
24 aug: Humboldt Redwoods State Park - Redding
25 aug: Redding - Sacramento
26 aug: Sacramento - Yosemite Park
27 aug: Yosemite Park
28 aug: Yosemite Park
29 aug: Yosemite Park - Death Valley
30 aug: Death Valley
31 aug: Death Valley - Los Angeles
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer