ik loop hier alweer bijna 5 jaar mee en heb heel wat nuttige tips langs zien komen. Ik ben bezig om onze komende reis naar de VS in te vullen. Het is alweer de vierde trip en ik heb de afgelopen 3 reizen heel wat informatie uit topics gehaald.
Maandag vertrekken we voor onze honeymoon en ik wil er wederom iets speciaals van maken. De rit gaat als volgt lopen:
17 aug: aankomst LA
18 aug: LA
19 aug: LA - San Luis Obispo
20 aug: San Luis Obispo - Monterey
21 aug: Monterey - San Francisco
22 aug: San Francisco
23 aug: San Francisco - Sonoma
24 aug: Sonoma - Humboldt Redwoods State Park
25 aug: Humboldt Redwoods State Park - Redding
26 aug: Redding - Sacramento
27 aug: Sacramento
28 aug: Sacramento - Yosemite Park
29 aug: Yosemite Park
30 aug: Yosemite Park -
31 aug: -Los Angeles
1 sept: vertrek naar huis
Ik hou de route altijd wat variabel, we zien ter plekke hoe lang we willen rijden en blijven soms wat langer of korter ergens. Zo denk ik erover om Sonoma te schrappen. We zijn dan een dag eerder "klaar" en dan wil ik eigenlijk naar Santa Cruz eiland om te kayaken en overnachten.
Als invulling heb ik de volgende dingen:
-Langs Highway 1 maken we een keuze uit diverse trails in Big Sur. Trails daarbuiten heb ik nog niet bekeken. Iemand tips?
-Ik wil ook stoppen bij Cambria voor de zeeleeuwen.
-Walvissen spotten in Monterey
-Eten en dansen bij Top of the Mark in San Francisco
-Alcatraz bezoeken
-Wijngaarden in Sonoma bezoeken. Kun je daar zo binnenstappen of moet dan met een tour?
-Wellicht de hottubs in San Luis Obispo
-Fietsen in San Francisco over de Golden Gate Bridge naar de andere kant en daar een beetje rondfietsen
Zijn er nog leuke plaatsjes die ik zeker in de reis op moet nemen? Of leuke dingen te doen in de plaatsen die we aandoen? We vinden het fijn om bezig te zijn, hiken en fietsen graag. Vorig jaar hebben we bijvoorbeeld een smooth rafting gedaan.
Kortom, alle tips zijn welkom!
Groetjes,
Kim
PS. ik praat een beetje in de ik-vorm, maar mijn man is niet zo van het plannen. Die laat zich graag verrassen