Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route Sylvia77: voorjaar 2010 met kleine kinderen
Route Sylvia77: voorjaar 2010 met kleine kinderen
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier (heb me voorgesteld) en ik zou graag een route voor een nog uit te werken reis naar SW aan jullie willen voorleggen.
Ik en mijn man zijn in 2005 al in Californie geweest, vandaar dat we een aantal 'highlights' uit onze route houden (geen SF, geen Yosemite en Sequoia)
Ik heb al flink door het 'reizen met kinderen forum' zitten neuzen om tips op te doen.
Onze kinderen zijn volgend jaar ruim 2 en ruim 4, nog wel klein dus en misschien allebei niet meer slapend 's middags.
Daar moeten we dus rekening mee houden. We willen dan ook per sé een rechtstreekse vlucht, zowel heen als terug. Ik kan niet vinden dat dit mogelijk is vanaf Las Vegas, weet iemand dit?
Edit 3 augustus: Route is inmiddels aangepast, zie onderaan.
01.AMS - LAX
02.Los Angeles (acclimatiseren vd reis, of alvast halverwege SD rijden?)
03.Los Angels - San Diego
04.San Diego
05.San Diego
06.San Diego - Palm Springs/Desert
07.Springs/Joshua Tree
08.Joshua Tree - Lake Havasu City
09.Lake Havasu -Kingman
10.Kingman
11.Kingman - Williams (route 66)
12.Williams - Grand Canyon
13.Grand Canyon - Cameron/Tuba City???
14.Tuba City - Page
15.Page
16.Page - Bryce Canyon
17.Bryce
18.Bryce - Zion
19.Zion
20.Zion - tussenstop
21.Zion - Las Vegas
22.Las Vegas
23.Las Vegas - Barstow
24.Barstow - Los Angeles
25.Los Angeles (Anaheim)
26.LAX - AMS
Ik weet dat een aantal mooie parken worden overgeslagen, is het evt. mogelijk om Monument Valley hier nog in te passen?
De route is iets van 2500 km in 26 dagen, is dat te doen met kids?
Graag tips en reacties!
Alvast bedankt!
Ik ben nieuw hier (heb me voorgesteld) en ik zou graag een route voor een nog uit te werken reis naar SW aan jullie willen voorleggen.
Ik en mijn man zijn in 2005 al in Californie geweest, vandaar dat we een aantal 'highlights' uit onze route houden (geen SF, geen Yosemite en Sequoia)
Ik heb al flink door het 'reizen met kinderen forum' zitten neuzen om tips op te doen.
Onze kinderen zijn volgend jaar ruim 2 en ruim 4, nog wel klein dus en misschien allebei niet meer slapend 's middags.
Daar moeten we dus rekening mee houden. We willen dan ook per sé een rechtstreekse vlucht, zowel heen als terug. Ik kan niet vinden dat dit mogelijk is vanaf Las Vegas, weet iemand dit?
Edit 3 augustus: Route is inmiddels aangepast, zie onderaan.
01.AMS - LAX
02.Los Angeles (acclimatiseren vd reis, of alvast halverwege SD rijden?)
03.Los Angels - San Diego
04.San Diego
05.San Diego
06.San Diego - Palm Springs/Desert
07.Springs/Joshua Tree
08.Joshua Tree - Lake Havasu City
09.Lake Havasu -Kingman
10.Kingman
13.Grand Canyon - Cameron/Tuba City???
14.Tuba City - Page
15.Page
16.Page - Bryce Canyon
17.Bryce
18.Bryce - Zion
19.Zion
20.Zion - tussenstop
21.Zion - Las Vegas
22.Las Vegas
23.Las Vegas - Barstow
24.Barstow - Los Angeles
25.Los Angeles (Anaheim)
26.LAX - AMS
Ik weet dat een aantal mooie parken worden overgeslagen, is het evt. mogelijk om Monument Valley hier nog in te passen?
De route is iets van 2500 km in 26 dagen, is dat te doen met kids?
Graag tips en reacties!
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Sylvia77 op 03 aug 2009, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Route voorjaar 2010 met kleine kinderen
De route lijkt me heel goed te doen. Zeker niet te haastig. Met (kleine) kinderen lijkt mij deze route geen probleem.
Dag 2 zou je al naar San Diego kunnen rijden. Waarschijnlijk zijn jullie al vroeg wakker. De dag is dus lang, al zul je 's avonds wel wat eerder vermoeid zijn. Zou er dus over nadenken om toch gelijk de 2e dag al naar San Diego te rijden. Tenzij je naast Anaheim (aan het eind) nog meer op het programma hebt staan voor Los Angeles.
Monument Valley is best te doen zijn als je bijv. vanaf de Grand Canyon doorrijdt naar Monument Valley en daar slaapt (bijv. 2 nachten). Cameron ligt dichtbij de Grand Canyon en dat zou een hele korte rit worden. Bij Monument Valley zijn leuke cabins bij Gouldings Lodge. De volgende dag kun je dan Monument Valley, Gooseneck SP, Moki Dugway en Garden of the Gods bezoeken. De dag daarna naar Page en zo je route verder volgen. In dat geval zou ik de volle dag Bryce Canyon NP laten vallen en besteden aan Monument Valley. Page - Bryce Canyon NP is niet zo ver, je kunt die dag dan nog heel veel doen. De volgende ochtend misschien nog een korte wandeling bij Bryce Canyon en dan naar Zion NP. Ook dat is een korte afstand. Twee nachten bij Bryce Canyon NP is niet nodig. E.e.a. afhankelijk van wat je van plan bent natuurlijk.
Verder zou ik in één keer van Las Vegas naar Los Angelels rijden. Is slechts een rit van zo'n 4 uur en scheelt je wel een dag die je ergens anders kunt gebruiken. Extra dag Los Angeles of voor Monument Valley bijv.
Succes met je planning!
Roland
Dag 2 zou je al naar San Diego kunnen rijden. Waarschijnlijk zijn jullie al vroeg wakker. De dag is dus lang, al zul je 's avonds wel wat eerder vermoeid zijn. Zou er dus over nadenken om toch gelijk de 2e dag al naar San Diego te rijden. Tenzij je naast Anaheim (aan het eind) nog meer op het programma hebt staan voor Los Angeles.
Monument Valley is best te doen zijn als je bijv. vanaf de Grand Canyon doorrijdt naar Monument Valley en daar slaapt (bijv. 2 nachten). Cameron ligt dichtbij de Grand Canyon en dat zou een hele korte rit worden. Bij Monument Valley zijn leuke cabins bij Gouldings Lodge. De volgende dag kun je dan Monument Valley, Gooseneck SP, Moki Dugway en Garden of the Gods bezoeken. De dag daarna naar Page en zo je route verder volgen. In dat geval zou ik de volle dag Bryce Canyon NP laten vallen en besteden aan Monument Valley. Page - Bryce Canyon NP is niet zo ver, je kunt die dag dan nog heel veel doen. De volgende ochtend misschien nog een korte wandeling bij Bryce Canyon en dan naar Zion NP. Ook dat is een korte afstand. Twee nachten bij Bryce Canyon NP is niet nodig. E.e.a. afhankelijk van wat je van plan bent natuurlijk.
Verder zou ik in één keer van Las Vegas naar Los Angelels rijden. Is slechts een rit van zo'n 4 uur en scheelt je wel een dag die je ergens anders kunt gebruiken. Extra dag Los Angeles of voor Monument Valley bijv.
Succes met je planning!
Roland
- martinenelsa
- Amerikafan
2500 km in 26 dagen is een heel rustige route en dus prima met kinderen te doen. Voor vluchten ben je aangewezen op LA of San Francisco. Andere rechtstreekste vluchten richting het zuidwesten zijn er niet.
Route ziet er goed uit, maar de verdeling kan inderdaad iets beter. Roland deed daarin prima suggesties.
Route ziet er goed uit, maar de verdeling kan inderdaad iets beter. Roland deed daarin prima suggesties.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik zie nu dat het volgende stuk ook wel anders kan:
Roland
In één keer is misschien wat ver (± 370 mijl - zuivere reistijd 5 u. 45 min.) maar dit stuk in 5 dagen doen lijkt mij wat veel, zelfs met kinderen. Kingman is op dit traject misschien wel leuk om te overnachten. Williams is ook een leuke plaats om te overnachten maar je zit dan al dichtbij de Grand Canyon. Ik zou dan nog even doorrijden. Overigens rijdt er vanuit de Grand Canyon dagelijks een trein naar de Grand Canyon, zie hier. Er zijn leuke arrangementen te boeken waarbij je bijv. 2 nachten in Williams slaapt en op één dag heen en weer naar de Grand Canyon gaat met de (stoom)trein. Ik heb dat in 2000 gedaan en vond dat erg leuk. Bij de Grand Canyon aangekomen gingen we met een gereedstaande bus langs de viewpoints (dus niet met de shuttledienst die daar rijdt).08.Joshua Tree - Lake Havasu City
09.Lake Havasu -Kingman
10.Kingman
Roland
Heel erg bedankt alvast voor deze tips, ik zal er nog aan gaan schaven en eerst ook maar eens met mijn partner bespreken...
Ik kom er later weer op terug.

Ik kom er later weer op terug.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Als je Monument Valley ergens wilt inplannen dan moet het wel tussen Tuba City en Page.
Dus zoiets dan:
Grand Canyon - Cameron/Tuba City - Monument Valley
Monument Valley - Page
http://maps.google.be/maps?f=d&source=s ... kipedia.nl
Dus zoiets dan:
Grand Canyon - Cameron/Tuba City - Monument Valley
Monument Valley - Page
http://maps.google.be/maps?f=d&source=s ... kipedia.nl
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Sylvia,
Het lijkt me prima te doen zo, hoewel ik geen ervaring heb met een dergelijke reis met kleine kinderen. Zwembaden en speeltuinen onderweg lijkt me wel een must. Je zou sommige stukken best wat sneller kunnen doen, tenzij je mooie overnachtingsplaatsen hebt. Maar anders lijkt bijvoorbeeld een hele dag Kingman mij wat veel.
Monument Valley kan er inderdaad goed tussengevoegd worden, je zou tussen LA en de Grand Canyon wat minder tijd kunnen nemen, en ook de nacht in Barstow lijkt me niet nodig. Misschien is het ook leuk om de omgeving van Sedona te bekijken hoewel het in het voorjaar nog te koud zal zijn om te genieten van het Slide Rock SP.
Wat de dagen rond LA betreft: je zou eerst naar Anaheim kunnen rijden voor je naar San Diego gaat, dat ligt op de route. Uit je voorstelbericht begrijp ik dat je met een camper gaat. De laatste dag naar Anaheim gaan lijkt me dan niet zo handig, je moet ook nog de camper inleveren. Op de heenreis zul je veel tijd kwijt zijn met het ophalen van de camper en boodschappen doen.
Marianne
Het lijkt me prima te doen zo, hoewel ik geen ervaring heb met een dergelijke reis met kleine kinderen. Zwembaden en speeltuinen onderweg lijkt me wel een must. Je zou sommige stukken best wat sneller kunnen doen, tenzij je mooie overnachtingsplaatsen hebt. Maar anders lijkt bijvoorbeeld een hele dag Kingman mij wat veel.
Monument Valley kan er inderdaad goed tussengevoegd worden, je zou tussen LA en de Grand Canyon wat minder tijd kunnen nemen, en ook de nacht in Barstow lijkt me niet nodig. Misschien is het ook leuk om de omgeving van Sedona te bekijken hoewel het in het voorjaar nog te koud zal zijn om te genieten van het Slide Rock SP.
Wat de dagen rond LA betreft: je zou eerst naar Anaheim kunnen rijden voor je naar San Diego gaat, dat ligt op de route. Uit je voorstelbericht begrijp ik dat je met een camper gaat. De laatste dag naar Anaheim gaan lijkt me dan niet zo handig, je moet ook nog de camper inleveren. Op de heenreis zul je veel tijd kwijt zijn met het ophalen van de camper en boodschappen doen.
Marianne
Heb je weleens gedacht aan Orlando en de westkust van Florida ?
Ik denk dat de kids ontzettend veel plezier zullen beleven aan de pretparken en het strand.
Bovendien vliegt Martinair weer rechtstreeks op Orlando. Is wel zo prettig met kids. Bovendien zijn er veel leuke huizen te huur rondom de pretparken en aan de westkust en dat lijkt me met kleine kinderen heerlijk, kan je 's middags even uitrusten en releaxen en daarna weer op pad.
Als ze dan een paar jaar ouder zijn nog een keertje, maar dan deze reis die je nu gaat plannen. Je hebt toch al een beetje een virusje van Amerika dus
Ik denk dat de kids ontzettend veel plezier zullen beleven aan de pretparken en het strand.
Bovendien vliegt Martinair weer rechtstreeks op Orlando. Is wel zo prettig met kids. Bovendien zijn er veel leuke huizen te huur rondom de pretparken en aan de westkust en dat lijkt me met kleine kinderen heerlijk, kan je 's middags even uitrusten en releaxen en daarna weer op pad.
Als ze dan een paar jaar ouder zijn nog een keertje, maar dan deze reis die je nu gaat plannen. Je hebt toch al een beetje een virusje van Amerika dus

Groetjes, Nel
Hoi Sylvia,
Leuke route met een lekker relaxed tempo. Ik denk ook dat je prima op dag 2 naar San Diego kunt gaan, dat is nog geen drie uurtjes rijden en je bent inderdaad vroeg wakker op die dag (tenzij je kinderen je de halve nacht wakker houden, dan moet je misschien juist bijslapen).
Goed dat je zoveel nachten voor San Diego uittrekt, wij zaten er zelf vier nachten en vonden het nog te kort. Er is zoveel te doen, juist ook met kinderen. Legoland in Carlsbad is geweldig voor 2- en 4-jarigen, een heel compact park met relatief veel 'tamme' attracties. Sea World is natuurlijk een must. En je wilt misschien ook nog naar de zoo, nog wat van de stad zien (bijvoorbeeld vanuit een hop on hop off bus) en gewoon een beetje niksen. Als we het over zouden doen, zouden we minimaal vijf nachten maar liever nog een week in SD blijven (of ergens in de directe omgeving, Carlsbad is ons prima bevallen). Waar je overigens wel rekening mee moet houden (weet niet precies wanneer je gaat) is dat het aan de kust bij San Diego in mei/ juni vaak wat frisser is, de 'june gloom' noemen ze dat. De rest van het jaar is het weer er over het algemeen heerlijk.
Wat betreft de route van SD naar Grand Canyon: ik zou deze zo snel mogelijk afleggen in één of hooguit twee overnachtingen. Dan maar een keer een wat langere reisdag, zodat je ergens anders langer kan blijven. Het stuk lijkt me niet zo heel aantrekkelijk voor kinderen: warm, droog en stoffig.
Wij zijn ook geëindigd met Anaheim, het is fijn dat je dan de attractieparken gespreid hebt over begin en einde van de vakantie. Disneyland vonden wij een hele mooie, letterlijk knallende afsluiting van onze vakantie.
En wat betreft jouw vraag over het vliegen: het klopt dat je niet rechtstreeks op Las Vegas kunt vliegen vanuit Amsterdam, of Dusseldorf, voorzover mij bekend in ieder geval. Ook Phoenix is wat dat betreft geen optie voor jullie.
groetjes
Christa
Leuke route met een lekker relaxed tempo. Ik denk ook dat je prima op dag 2 naar San Diego kunt gaan, dat is nog geen drie uurtjes rijden en je bent inderdaad vroeg wakker op die dag (tenzij je kinderen je de halve nacht wakker houden, dan moet je misschien juist bijslapen).
Goed dat je zoveel nachten voor San Diego uittrekt, wij zaten er zelf vier nachten en vonden het nog te kort. Er is zoveel te doen, juist ook met kinderen. Legoland in Carlsbad is geweldig voor 2- en 4-jarigen, een heel compact park met relatief veel 'tamme' attracties. Sea World is natuurlijk een must. En je wilt misschien ook nog naar de zoo, nog wat van de stad zien (bijvoorbeeld vanuit een hop on hop off bus) en gewoon een beetje niksen. Als we het over zouden doen, zouden we minimaal vijf nachten maar liever nog een week in SD blijven (of ergens in de directe omgeving, Carlsbad is ons prima bevallen). Waar je overigens wel rekening mee moet houden (weet niet precies wanneer je gaat) is dat het aan de kust bij San Diego in mei/ juni vaak wat frisser is, de 'june gloom' noemen ze dat. De rest van het jaar is het weer er over het algemeen heerlijk.
Wat betreft de route van SD naar Grand Canyon: ik zou deze zo snel mogelijk afleggen in één of hooguit twee overnachtingen. Dan maar een keer een wat langere reisdag, zodat je ergens anders langer kan blijven. Het stuk lijkt me niet zo heel aantrekkelijk voor kinderen: warm, droog en stoffig.
Wij zijn ook geëindigd met Anaheim, het is fijn dat je dan de attractieparken gespreid hebt over begin en einde van de vakantie. Disneyland vonden wij een hele mooie, letterlijk knallende afsluiting van onze vakantie.
En wat betreft jouw vraag over het vliegen: het klopt dat je niet rechtstreeks op Las Vegas kunt vliegen vanuit Amsterdam, of Dusseldorf, voorzover mij bekend in ieder geval. Ook Phoenix is wat dat betreft geen optie voor jullie.
groetjes
Christa
West-Canada/ VS juli/aug 2011 http://christajohankurtnaarcanada.reismee.nl
ZW USA in 2009 http://christajohankurtnaarvs.reismee.nl/

Hoi Sylvia,
Wij zijn in de afgelopen mei vakantie naar het Westen geweest met onze kinderen van zes en drie jaar. Het was geweldig!
Helaas konden wij slechts twee weken gaan. Jullie route lijkt me goed te doen.
Dit was onze route:
1) Dusseldorf (via Chicago) - SF
2) SF
3) SF - Montery
4) Monterey - Pismo Beach
5) Pismo Beach - Anaheim
6) Anaheim
7) Anaheim - Kingman
Kingman - Grand Canyon
9) Grand Canyon - Page
10) Page - Bryce Canyon
10) Bryce Canyon - Zion
11) Zion
12) Zion - Death Valley
13) Death Valley - Las Vegas
14) Las Vegas
15) Las Vegas (via Chicago) - Dusseldorf
Wij gingen met een auto en verbleven in hotels. We hebben en fantastische vakantie gehad, maar onze route was met kinderen erbij iets te veel van het goede.
Death Valley hadden we zeker niet meer moeten doen. (van Zion naar Death Valley stuurde de TomTom ons verkeerd, uiteindelijk waren we bijna 7 uur onderweg) Verder was de route wel goed te doen. Het is natuurlijk altijd fijn, om overal wat dagen extra te hebben.
Als we meer tijd hadden gehad dan waren wij ook zeker naar Carlsbad (Legoland) en San Diego (o.a. Sea World) gegaan en dan zou ik achteraf gezien een dag extra plannen bij Page, Bryce, Las Vegas en langs de kust.
Ik zou ook, zoals al eerder gezegd, minder dagen plannen tussen San Diego en Grand Ganyon.
Wij zijn vanaf LA via Oartman (route 66) naar Kingman gereden en dat was prima te doen in één dag, ook met kleine kinderen.
Ook al ben je al in SF geweest, je zou kunnen overwegen om toch op SF te vliegen (en dan niet de stad te bezoeken) en vervolgens via Highway 1 naar Anaheim af te zakken.
Onze kinderen vonden de activiteiten die wij gepland hadden langs de kust erg leuk. O.a. Beach Boardwalk in Santa Cruz,spelen op het strand bij het Marina Resort waar wij verbleven, je kan naar het zee aquarium in Montery (hadden wij helaas geen tijd voor), picknicken op Pfeiffer Beach (erg mooi, maar volgens mij kun je daar niet heen rijden met een camper), zeeleeuwen op het strand bij San Simeon en picknicken op het strand van Santa Barbara (helaas hadden wij ook geen tijd meer voor de stranden bij LA).
Wat ik je zeker kan aanraden om met je oudste te doen in de Nationale Parken is het Junior Ranger programma.
Ik weet alleen niet meer zeker of dat vanaf 4 jaar of vanaf 6 jaar is. De kinderen krijgen (voor $1) een boekje met allerlei opdrachten, als je voldoende opdrachten hebt uitgevoerd lever je het boekje in bij het Visitor Center en moeten ze een eed afleggen, echt me de hand omhoog
(nazeggen in het Engels, klinkt heel leuk uit de mond van een zes jarige) en dan krijgen ze een Junior Ranger badge (of het boekje is gratis en je betaald voor de badge). Mijn dochter was echt super trots!
Groetjes,
Lara
Wij zijn in de afgelopen mei vakantie naar het Westen geweest met onze kinderen van zes en drie jaar. Het was geweldig!
Helaas konden wij slechts twee weken gaan. Jullie route lijkt me goed te doen.
Dit was onze route:
1) Dusseldorf (via Chicago) - SF
2) SF
3) SF - Montery
4) Monterey - Pismo Beach
5) Pismo Beach - Anaheim
6) Anaheim
7) Anaheim - Kingman

9) Grand Canyon - Page
10) Page - Bryce Canyon
10) Bryce Canyon - Zion
11) Zion
12) Zion - Death Valley
13) Death Valley - Las Vegas
14) Las Vegas
15) Las Vegas (via Chicago) - Dusseldorf
Wij gingen met een auto en verbleven in hotels. We hebben en fantastische vakantie gehad, maar onze route was met kinderen erbij iets te veel van het goede.
Death Valley hadden we zeker niet meer moeten doen. (van Zion naar Death Valley stuurde de TomTom ons verkeerd, uiteindelijk waren we bijna 7 uur onderweg) Verder was de route wel goed te doen. Het is natuurlijk altijd fijn, om overal wat dagen extra te hebben.
Als we meer tijd hadden gehad dan waren wij ook zeker naar Carlsbad (Legoland) en San Diego (o.a. Sea World) gegaan en dan zou ik achteraf gezien een dag extra plannen bij Page, Bryce, Las Vegas en langs de kust.
Ik zou ook, zoals al eerder gezegd, minder dagen plannen tussen San Diego en Grand Ganyon.
Wij zijn vanaf LA via Oartman (route 66) naar Kingman gereden en dat was prima te doen in één dag, ook met kleine kinderen.
Ook al ben je al in SF geweest, je zou kunnen overwegen om toch op SF te vliegen (en dan niet de stad te bezoeken) en vervolgens via Highway 1 naar Anaheim af te zakken.
Onze kinderen vonden de activiteiten die wij gepland hadden langs de kust erg leuk. O.a. Beach Boardwalk in Santa Cruz,spelen op het strand bij het Marina Resort waar wij verbleven, je kan naar het zee aquarium in Montery (hadden wij helaas geen tijd voor), picknicken op Pfeiffer Beach (erg mooi, maar volgens mij kun je daar niet heen rijden met een camper), zeeleeuwen op het strand bij San Simeon en picknicken op het strand van Santa Barbara (helaas hadden wij ook geen tijd meer voor de stranden bij LA).
Wat ik je zeker kan aanraden om met je oudste te doen in de Nationale Parken is het Junior Ranger programma.
Ik weet alleen niet meer zeker of dat vanaf 4 jaar of vanaf 6 jaar is. De kinderen krijgen (voor $1) een boekje met allerlei opdrachten, als je voldoende opdrachten hebt uitgevoerd lever je het boekje in bij het Visitor Center en moeten ze een eed afleggen, echt me de hand omhoog

Groetjes,
Lara
Oja, over het vliegen.
Je kunt (naar mijn weten) niet rechtstreeks vliegen vanaf Las Vegas. Onze terugvlucht vanaf Las Vegas via Chicago naar Dusseldorf, was ook met kinderen prima te doen.
Wij vlogen om 9:33 vanaf Las Vegas waren om 15:09 in Chicago en vetrokken daar weer om 16:15 en landen om 7:30 in Dusseldorf. Perfecte vlucht tijden, vonden wij.
Groetjes,
Lara
Je kunt (naar mijn weten) niet rechtstreeks vliegen vanaf Las Vegas. Onze terugvlucht vanaf Las Vegas via Chicago naar Dusseldorf, was ook met kinderen prima te doen.
Wij vlogen om 9:33 vanaf Las Vegas waren om 15:09 in Chicago en vetrokken daar weer om 16:15 en landen om 7:30 in Dusseldorf. Perfecte vlucht tijden, vonden wij.
Groetjes,
Lara
Ik weet alleen niet meer zeker of dat vanaf 4 jaar of vanaf 6 jaar is.

Onze vierjarige heeft twee junior ranger badges verdiend, in Yosemite en Zion. Op wat langere wandelingen kon het hem er echt doorheen slepen om wat opdrachtjes te doen, dat maakte het opeens leuk. Voor ons ook trouwens. Het mooie is ook dat wat ze daar leren ook echt bij blijft. 'Neem niets anders mee dan foto's en laat niets anders achter dan je voetstappen' zit er echt goed in.
Het verschilt per park vanaf welke leeftijd ze het gewone junior ranger programma bieden. Ze hebben ook altijd een simpelere versie voor jongere kinderen, het 'cubs' programma. Wat een beetje lastig kan zijn en wat meer planning kost, is als er als verplicht onderdeel een wandeling of voorlichting met een ranger gedaan moet worden. Als je ergens kort bent, lukt dat vaak niet. Daarom hebben we de Bryce badge niet. Maar in het ene park zijn ze ook strenger met die regels dan in het andere. In Zion kreeg onze zoon een echte junior ranger badge, terwijl hij eigenlijk alleen 'recht had' op een sticker omdat hij daar het cubs programma deed. Gewoon, omdat ie uit Nederland kwam. Toch leuk. En tróts dat ie was!
groetjes
Christa

Hallo allemaal,
Wederom ontzettend bedankt voor de goede reacties, echt superfijn hoe iedereen meedenkt.
Christa, ik heb jouw weblog al helemaal gelezen...
en er veel goede tips uitgehaald, San Diego heb ik vooral uit jouw verhaal opgepikt als een hele leuke bestemming voor de kids, zowiezo je verhaal langs de kust sprak me erg aan, en ook dat van Lara. Dat heeft me ertoe besloten om toch maar de kust toe te voegen aan de route, mijn man wil ook vooral voor de kinderen veel inbouwen. (Ik twijfelde bij voorbaat al).
Inmiddels heb ik dus een alternatieve route bedacht (ik maak het nou helemaal mooi...
)...
Misschien is het dan zelfs nog handiger om de route andersom te doen, dus eerst de parken te doen en te eindigen langs de kust?
Dit gaat om een route van ruim 3500 km in 21/22 dagen...Ik heb dus wel het reistempo opgevoerd...
Graag weer reacties op deze wijziging. Ik heb inderdaad de route van SD - GC flink ingekort. Handige tips daarover! Ook Monument Valley ingepast.
Is het realistisch om vanuit MV naar Bryce te rijden? Of moet je dan toch nog in Page stoppen?
Ook zou ik jullie willen horen over de kosten, we zijn er nogal van geschrokken, een begroting van 10.000 euro hoor ik vaak vallen en kom ik zelf ook op uit. Is dat realistisch? En dan een hele 'stomme' vraag, vonden jullie het allemaal waard om zoveel geld uit te geven (het is niet nix...). We willen wel graag gaan, maar 10.000...
Bestemming / Miles
1. AMS-SFR / vlucht
2. San Francisco /nvt
3. San Franciso - Monterey / 124
4. Monterey - Pismo Beach / 162
5. Pismo Beach - Santa Barbera / 93
6. Santa Barbara - Santa Monica / 96
7. Santa Monica - San Diego / 165
8. San Diego / nvt
9. San Diego / nvt
10. San Diego - Joshua Tree / 152
11. Joshua Tree - Kingman / 224
12. Kingman - Williams / 107
13. Williams - Grand Canyon / 55
14. Grand Canyon - Page / 152
15. Page / nvt
16. Page - Monument Valley / 126
17. Monument Valley /nvt
18. Monument Valley - Bryce / 213
19. Bryce - Zion / 89
20. Zion - Las Vegas / 168
21. Las Vegas /nvt
22. Las Vegas - Anaheim / 274
23. Anaheim / nvt
24. Anaheim / nvt
25. LAX - AMS
We willen trouwens gaan reizen eind april/mei, dus hopelijk dan geen "june gloom" ??
Voor de Camper hebben we dan een C25 van Cruise America in gedachten. Ervaringen zal ik elders opzoeken.
Oja, vluchten zeker zsm boeken?? Iemand ervaring tot hoe 'laat' er nog rechtstreekse vluchten zullen zijn?
Wederom ontzettend bedankt voor de goede reacties, echt superfijn hoe iedereen meedenkt.
Christa, ik heb jouw weblog al helemaal gelezen...

Inmiddels heb ik dus een alternatieve route bedacht (ik maak het nou helemaal mooi...

Misschien is het dan zelfs nog handiger om de route andersom te doen, dus eerst de parken te doen en te eindigen langs de kust?
Dit gaat om een route van ruim 3500 km in 21/22 dagen...Ik heb dus wel het reistempo opgevoerd...
Graag weer reacties op deze wijziging. Ik heb inderdaad de route van SD - GC flink ingekort. Handige tips daarover! Ook Monument Valley ingepast.
Is het realistisch om vanuit MV naar Bryce te rijden? Of moet je dan toch nog in Page stoppen?
Ook zou ik jullie willen horen over de kosten, we zijn er nogal van geschrokken, een begroting van 10.000 euro hoor ik vaak vallen en kom ik zelf ook op uit. Is dat realistisch? En dan een hele 'stomme' vraag, vonden jullie het allemaal waard om zoveel geld uit te geven (het is niet nix...). We willen wel graag gaan, maar 10.000...
Bestemming / Miles
1. AMS-SFR / vlucht
2. San Francisco /nvt
3. San Franciso - Monterey / 124
4. Monterey - Pismo Beach / 162
5. Pismo Beach - Santa Barbera / 93
6. Santa Barbara - Santa Monica / 96
7. Santa Monica - San Diego / 165
8. San Diego / nvt
9. San Diego / nvt
10. San Diego - Joshua Tree / 152
11. Joshua Tree - Kingman / 224
12. Kingman - Williams / 107
13. Williams - Grand Canyon / 55
14. Grand Canyon - Page / 152
15. Page / nvt
16. Page - Monument Valley / 126
17. Monument Valley /nvt
18. Monument Valley - Bryce / 213
19. Bryce - Zion / 89
20. Zion - Las Vegas / 168
21. Las Vegas /nvt
22. Las Vegas - Anaheim / 274
23. Anaheim / nvt
24. Anaheim / nvt
25. LAX - AMS
We willen trouwens gaan reizen eind april/mei, dus hopelijk dan geen "june gloom" ??
Voor de Camper hebben we dan een C25 van Cruise America in gedachten. Ervaringen zal ik elders opzoeken.
Oja, vluchten zeker zsm boeken?? Iemand ervaring tot hoe 'laat' er nog rechtstreekse vluchten zullen zijn?
Laatst gewijzigd door Sylvia77 op 03 aug 2009, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Klinkt als een mooie route zeg, ook voor kinderen! Ik zou alleen de afstand Kingman - Grand Canyon in 1 dag afleggen (is prima te doen) en dan een extra dag Zion inplannen. Zelfs als je tussen Kingman en Williams de oude Route 66 via Hackberry volgt is het nog prima te doen op 1 dag.
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
Hallo Roland, Ik vind jouw tip van de trein echt een hele goede, dat lijkt mij een hele leuke, ontspannen manier om met de kids van het uitzicht te genieten. Ik ga het opschrijven en alles uitzoeken!
Anderen nog tips/opmerkingen over de route?
Is het mogelijk om evt. vanuit Williams naar Joshua Tree te rijden? Of is dat echt te ver?
Anderen nog tips/opmerkingen over de route?
Is het mogelijk om evt. vanuit Williams naar Joshua Tree te rijden? Of is dat echt te ver?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat is een rit van 428.1 mile met een zuivere reistijd van 6:48 uur.
Te doen maar met kleine kinderen een flinke rit.
Te doen maar met kleine kinderen een flinke rit.
Ik heb het al gezien, het is een té lange dag. Ik ga nog wel even flink puzzelen 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Het hangt ook af vd kinderen natuurlijk. Vroeger gingen we tijdens de vakanties altijd naar Zuid-Frankrijk en Spanje, en op zich ging dat wel prima. Misschien dat ze 1 keer een iets langere rit helemaal niet als storend ervaren. (zeker niet om de GC te zien) Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Ik zou trouwens 1 dag MV schrappen (zo heel veel is daar ook niet te zien) en dat gebruiken voor Bryce of Zion.
Ik zou trouwens 1 dag MV schrappen (zo heel veel is daar ook niet te zien) en dat gebruiken voor Bryce of Zion.
Ik begrijp dat je de pretparken wilt spreiden, maar persoonlijk zou ik na Santa Monica naar Anaheim gaan en eindigen in Las vegas.
Las Vegas aan het eind is trouwens ook erg leuk (kun je ook lekker shoppen)
In mijn beleving is een reisdag van Las Vegas naar Anaheim vervelender voor/met kleine kinderen dan vliegen vanaf Las Vegas naar huis met een overstap.
Je zou ook nog kunnen overwegen om i.p.v. in vier plaatsen langs de kusten voor drie plaatsen te kiezen en dan in één plaats twee nachten te verblijven.
Ik vond het tijdens onze eigen reis tegenvallen dat we na SF pas in Anaheim ergens twee nachten bleven. Voor de kinderen was het achteraf gezien toch prettiger geweest om ergens twee nachten te verblijven.
Je kan touwens ook nog gaan Whale watchen langs de kust (als dat gaat met een twee jarige). Wij wilden dat in Montery gaan doen, maar dat is er uiteindelijk niet van gekomen. Volgens mij kan het ook in Santa Barbara, misschien is het daar al iets minder fris (alhoewel op zee, zal het langs de hele kust wel fris zijn, denk ik).
Groetjes,
Lara
Las Vegas aan het eind is trouwens ook erg leuk (kun je ook lekker shoppen)

In mijn beleving is een reisdag van Las Vegas naar Anaheim vervelender voor/met kleine kinderen dan vliegen vanaf Las Vegas naar huis met een overstap.
Je zou ook nog kunnen overwegen om i.p.v. in vier plaatsen langs de kusten voor drie plaatsen te kiezen en dan in één plaats twee nachten te verblijven.
Ik vond het tijdens onze eigen reis tegenvallen dat we na SF pas in Anaheim ergens twee nachten bleven. Voor de kinderen was het achteraf gezien toch prettiger geweest om ergens twee nachten te verblijven.
Je kan touwens ook nog gaan Whale watchen langs de kust (als dat gaat met een twee jarige). Wij wilden dat in Montery gaan doen, maar dat is er uiteindelijk niet van gekomen. Volgens mij kan het ook in Santa Barbara, misschien is het daar al iets minder fris (alhoewel op zee, zal het langs de hele kust wel fris zijn, denk ik).
Groetjes,
Lara
Hoi Sylvia,
Leuk om te horen dat je inspiratie uit mijn reislog hebt gehaald! Ik vind je route prachtig zo. Zéker San Diego erin laten, hoor!
Het bespaart je inderdaad wel reistijd als je vanaf Las Vegas terugvliegt, maar dan zit je er weer mee dat het nooit rechtstreekse vluchten zijn. Ik ben het er trouwens wel mee eens dat twee nachten Monument Valley wat veel van het goede is, als ik zo de verhalen van anderen lees, maar ik spreek daar niet uit eigen ervaring. Mocht je die nacht ergens anders willen besteden, dan denk ik ook dat Zion een mooie plek is. Warmer dan Bryce in het voorjaar, is denk ik wel prettig. Een lekkere plek om even te relaxen voor je je op Las Vegas stort. Page is daar trouwens ook heel geschikt voor, er is veel te doen (maar je kunt ook gewoon een dagje of middagje poedelen in Lake Powell) en de omgeving is prachtig.
Ohja en wat betreft die June Gloom in Zuid Californië (niet alleen in SD), die wordt ook wel May Gray genoemd... Je hebt kans dat je er in het begin van mei niet zo'n last van hebt denk ik. Maar misschien is het juist wel een voordeel als je met kinderen bent, dan is het ook niet al te warm voor ze. Zie trouwens ook Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/June_Gloom.
groetjes
Christa
Leuk om te horen dat je inspiratie uit mijn reislog hebt gehaald! Ik vind je route prachtig zo. Zéker San Diego erin laten, hoor!

Ohja en wat betreft die June Gloom in Zuid Californië (niet alleen in SD), die wordt ook wel May Gray genoemd... Je hebt kans dat je er in het begin van mei niet zo'n last van hebt denk ik. Maar misschien is het juist wel een voordeel als je met kinderen bent, dan is het ook niet al te warm voor ze. Zie trouwens ook Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/June_Gloom.
groetjes
Christa

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties