Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraag Las Vegas - Death Valley - Yosemite
Vraag Las Vegas - Death Valley - Yosemite
Hallo,
we willen graag vanuit Las Vegas via Death Valley en de Tioga Pass naar Yosemite. In eerste instantie hadden we het zo bedacht:
dag 1: Las Vegas - Death Valley (Furnace Creek)
dag 2: Death Valley - Yosemite (Curry Village)
dag 3: Yosemite (Curry Village)
dag 4: Yosemite - SF
Maar nu willen we eigenlijk liever vanuit Las Vegas door Death Valley heen rijden, dan erbuiten overnachten (minder heet) richting Yosemite. Dan de volgende dag verder en net buiten Yosemite overnachten (wat is het dichtste bij om te overnachten bij de Tioga entrance?). Dan een dag Yosemite, overnachten in Curry Village en dan daarna door naar SF.
Wie kans adviseren over deze route en de plekken om te overnachten buiten Death Valley en dichtbij de Tioga entrance van Yosemite?
Alvast bedankt
we willen graag vanuit Las Vegas via Death Valley en de Tioga Pass naar Yosemite. In eerste instantie hadden we het zo bedacht:
dag 1: Las Vegas - Death Valley (Furnace Creek)
dag 2: Death Valley - Yosemite (Curry Village)
Maar nu willen we eigenlijk liever vanuit Las Vegas door Death Valley heen rijden, dan erbuiten overnachten (minder heet) richting Yosemite. Dan de volgende dag verder en net buiten Yosemite overnachten (wat is het dichtste bij om te overnachten bij de Tioga entrance?). Dan een dag Yosemite, overnachten in Curry Village en dan daarna door naar SF.
Wie kans adviseren over deze route en de plekken om te overnachten buiten Death Valley en dichtbij de Tioga entrance van Yosemite?
Alvast bedankt
Re: Vraag LV-Death Valley-Yosemite
Je kunt alles nemen tussen lone pine tot lee vining. Hoe dichter bij lee vining hoe dicht bij de pas. Maar denk dat lv-dv - lee vining best wel een lange trip is als je ook nog dv wil zien. Google maps geeft 7:40 uur aan met de kortste route door death valley. En dat is zonder rondkijktijd en extra km naar bezienswaardigheden. Dus misschien is lone pine een betere optie.
Hier de route langs plaatsten waar je zou kunnen overnachten.
http://maps.google.nl/maps?daddr=Lee+Vi ... 927368&z=8
Hier de route langs plaatsten waar je zou kunnen overnachten.
http://maps.google.nl/maps?daddr=Lee+Vi ... 927368&z=8
Bedankt, maar ik wil dus vanuit Vegas in Death Valley kijken, dan een stukje doorrijden de Valley uit --> overnachten
Dan de volgende dag doorrijden tot dichtbij de Tioga Entrance en daar in de buurt weer overnachten, ik zoek dus nog 2 plekjes
Anders wordt het wel lang inderdaad. Wat zou je dan adviseren?
Dan de volgende dag doorrijden tot dichtbij de Tioga Entrance en daar in de buurt weer overnachten, ik zoek dus nog 2 plekjes

Anders wordt het wel lang inderdaad. Wat zou je dan adviseren?
Las Vegas - Death Valley zelf
Death Valley - Lee vining
Lee Vining - Curry Village
Ik zou dus wel in DV zelf overnachten, de hitte is geen reden om er niet te overnachten vindt ik. Je hebt toch airco in de kamer. Wij deden het ook zo, dat kan je nalezen op dag 14 en 15 op onze site.
Bart
Death Valley - Lee vining
Lee Vining - Curry Village
Ik zou dus wel in DV zelf overnachten, de hitte is geen reden om er niet te overnachten vindt ik. Je hebt toch airco in de kamer. Wij deden het ook zo, dat kan je nalezen op dag 14 en 15 op onze site.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Death Valley - Yosemite is een lange rit, dus wat dat betref is het wel beter om wat verder door te rijden, maar als je het alleen doet omdat DV heet is, is dat geen goede reden. Je hebt airco in de auto en in je kamer. Groot voordeel is dat je niet midden op de dag met een hoogstaande zon door het park rijdt, maar ook nog kunt genieten van de zonsondergang/opgang.
Je kunt het zo doen:
dag 1: Las Vegas - Lone Pine/Mammoth Lakes/Lee Vining
dag 2: Lone Pine/Mammoth Lakes/Lee Vining - Yosemite (Curry Village)
Marianne
Ik begrijp het niet helemaal: eerst blijf je in DV overnachten en de volgende nacht in Yosemite, en nu wil je voorbij DV overnachten en vóór Yosemite. Waarom zou je als je buiten DV overnacht nog een tussenstop voor Yosemite maken, waarom niet die beide nachten CV laten staan?Maar nu willen we eigenlijk liever vanuit Las Vegas door Death Valley heen rijden, dan erbuiten overnachten (minder heet) richting Yosemite. Dan de volgende dag verder en net buiten Yosemite overnachten (wat is het dichtste bij om te overnachten bij de Tioga entrance?). Dan een dag Yosemite, overnachten in Curry Village en dan daarna door naar SF.
Je kunt het zo doen:
dag 1: Las Vegas - Lone Pine/Mammoth Lakes/Lee Vining
dag 2: Lone Pine/Mammoth Lakes/Lee Vining - Yosemite (Curry Village)
Marianne
Reden om niet in DV te overnachten zijn inderdaad de hitte, maar ook de wat lange afstand naar Lee Vining/Yosemite.
Ben je vanuit Lee Vining snel in Yosemite/Curry Village?
Ben je vanuit Lee Vining snel in Yosemite/Curry Village?
Omdat 2 nachten in zo'n tent me een beetje tegenstaat. Of is dat wel goed te doen? De cabins zijn namelijk vol.Martin & Marianne schreef: Ik begrijp het niet helemaal: eerst blijf je in DV overnachten en de volgende nacht in Yosemite, en nu wil je voorbij DV overnachten en vóór Yosemite. Waarom zou je als je buiten DV overnacht nog een tussenstop voor Yosemite maken, waarom niet die beide nachten CV laten staan?
Je kunt het zo doen:
Marianne
Misschien toch maar overnachten in Death Valley, en dan naar Lee Vining, en dan de volgende dag Yosemite in en overnachten.
Of zouden jullie dan kiezen om vanuit Furnace Creek direct naar Curry Village te gaan?
Ik ga voor het eerst die kant op, dus het zijn zo maar wat hersenspinsels

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je het indeelt zoals Bart aangaf heb je een hele mooi verdeling. Zie ook ons reisverslag 2006 (met overnachting in DV en Mammoth Lakes) voor deze route.kolio schreef:Reden om niet in DV te overnachten zijn inderdaad de hitte, maar ook de wat lange afstand naar Lee Vining/Yosemite.
Je bent vlakbij de ingang van het park. Curry Village/de vallei is ongeveer 2 uur rijden vanaf Lee Vining, maar het park is meer dan alleen de vallei. Ik zou zeker ook wat tijd nemen voor het eerste stuk langs de Tioga Road. Zie ook weer ons 2006-verslag, en ook dat van 2008 voor de mogelijkheden.kolio schreef: Ben je vanuit Lee Vining snel in Yosemite/Curry Village?
Die tenten zijn goed te doen, je hebt gewone bedden.
Wanneer gaan jullie eigenlijk? Vaak komt er nog wel iets vrij op het laatst door annuleringen.
Marianne
Eind augustus, met jullie route zou dat betekenen 28/8 van DV naar Lee Vining, 29/8 naar Yosemite en dan 30/8 door naar SF.Martin & Marianne schreef:
Die tenten zijn goed te doen, je hebt gewone bedden.
Wanneer gaan jullie eigenlijk? Vaak komt er nog wel iets vrij op het laatst door annuleringen.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Vraag Las Vegas - Death Valley - Yosemite
Zonde, om niet in DV te overnachten.
Het is een prachtige plek,miljoenen sterren zijn er te zien s'nachts, heel aparte ervaring.
Het is een prachtige plek,miljoenen sterren zijn er te zien s'nachts, heel aparte ervaring.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 1632 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 4 Reacties