Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kaas: Rondreis 2010 Laura en Karin

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Kaas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Kaas: Rondreis 2010 Laura en Karin

Bericht door Kaas »

Hallo,

Volgend jaar juli/augustus wil ik samen met mijn nicht (ik dan 21 en zij 24 jaar) en misschien gaat nichtje nummer 3 (dan 19 jaar) ook mee, naar Amerika om een rondje in het zuid westen te rijden. Voor allebei wordt het de tweede keer, maar dit keer zonder ouders en helemaal zelf plannen. Hieronder onze voorlopige planning. Bepaalde dingen (zoals de Grand Canyon) hebben wij er bewust uitgelaten, omdat wij die al gezien hebben. Wij zouden graag feedback willen op de route en wij vragen ons af of we de afstanden realistisch inzien. Wij hebben beide ons rijbewijs, dus we kunnen elkaar afwisselen bij het rijden. Verder hebben wij proberen in te schatten wat de kosten voor overnachtingen (wij willen in motels overnachten), auto en eten zijn. Is dit ook haalbaar?

Verdere tips en leuke adviezen, routes bezienswaardigheden zijn altijd welkom. :)

Groetjes

Laura en Karin (Kaas)

Route
dag 1: Amsterdam - Phoenix
dag 2: Phoenix
dag 3: Phoenix - Sedona (4.20 uur)
(via Wickenburg - Precott - Jerome)
dag 4: Sedona
dag 5: Sedona - Page (3:19 uur)
(via Flagstaff en '89')
dag 6: Page
dag 7: Page - Las Vegas (5:24 uur)
dag 8: Las Vegas - Lone Pine (5:07 uur)
dag 9: Lone Pine - Lee Vining (2:26 uur)
dag 10: Yosemite
dag 11: Lee Vining - Sacremento (via de 50 4:18 uur)
dag 12: Sacremento - San Francisco (1:31 uur)
dag 13: San Francisco
dag 14: San Francisco
dag 15: San Francisco - Monterey - Cambria (4:35 uur)
dag 16: Cambria - Santa Monica (4:15 uur)
dag 17: Santa Monica
dag 18: Santa Monica - Laguna Beach (2:14 uur)
dag 19: Laguna Beach - San Diego (1:20 uur)
dag 20: San Diego
dag 21: San Diego - Amsterdam

Begroting
Ticket: ± € 1000,- per persoon
Auto: ± € 1000,- (auto €640 via usareisen.de en voor brandstof ongeveer €400,-)
Hotel Gemiddeld $80,- per nacht
Eten: Per persoon $50,- per dag

Verder komen er natuurlijk nog de kosten bij voor de verzekering, toegangsgeld, shoppen enz.
Laatst gewijzigd door Kaas op 06 jul 2009, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
AZ, CA, CT, DC, MA, NJ, NV, NY, PA, VA
Chikai
Amerika-ontdekker

Re: Rondreis 2010 Laura en Karin

Bericht door Chikai »

Hi,

Houd je er wel rekening mee dat jullie dan nog onder de 25 jaar zijn en daardoor veel geld kwijt zijn voor de verzekering van de auto?

Groetjes Jess
Kaas
Amerika-ontdekker

Bericht door Kaas »

Ja, daar houden we rekening mee. :)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

(via Death Valley)
Zou DV doen als je naar Lone Pine gaat, als je dat vanuit Page wil doen ga je dat nooit redden in die 5:24 uur zelfs in een volle dag is het al heel veel.
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Hoi,

Om geld te besparen kun je overnachten in cambins op campings. Ik ken alleen de cambins op KOAcampings, maar er zijn er veel meer. Op de koacamping kosten ze ongeveer 60 dollar per nacht en je hebt dan een 2-persoonsbed en een stapelbed. Hotels kun je het beste boeken via sites zoals www.booking.com, dat is vaak nog goedkoper dan een motel. En je kunt het gratis annuleren tot een paar dagen voor aankomst. In Yosemite kun je overnachten in een kant en klare tent. (of je neemt een tent mee en slaapt elke nacht op een camping)

Succes!

Groetjes Susanne
Kaas
Amerika-ontdekker

Bericht door Kaas »

Rob schreef:
(via Death Valley)
Zou DV doen als je naar Lone Pine gaat, als je dat vanuit Page wil doen ga je dat nooit redden in die 5:24 uur zelfs in een volle dag is het al heel veel.
Zo hebben we het ook in de route staan, het is alleen verkeerd uitgetypt zie ik nu. Na Las Vegas gaan we via Death Valley naar Lone Pine.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kaas schreef:dag 10: Yosemite
dag 11: Lee Vining - Sacremento (via de 50 4:18 uur)
Ik weet niet waar je wilt overnachten in Yosemite, maar ik denk niet dat je het park vanuit Lee Vining wilt bekijken, dus Lee Vining op dag 11 is niet logisch.
Als je op tijd reserveert in Yosemite kun je in Curry Village of in Housekeeping Camp redelijk goedkoop overnachten. Een tent is naturlijk de voordeligste manier, zeker in de parken.

Marianne
Kaas
Amerika-ontdekker

Bericht door Kaas »

Moet je bij die tenten ook zelf zorgen voor een slaapzak ofzo? Dan zullen we daar eens naar kijken, want we wisten idd niet echt waar we moesten overnachten.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Je kunt hier en daar wat tijd winnen in de route door sommige routes in 1 dag te doen waardoor je wat meer tijd hebt voor de leuke dingen. :mrgreen:

Bv.
dag 2: Phoenix - Sedona
dag 3: Sedona
dag 4: Sedona - Page
dag 5: Page
dag 6: Page - Las Vegas
dag 7: Las Vegas
dag 8: Las Vegas - Lone Pine
dag 9: Lone Pine - Yosemite (probeer een overnachting in het park te plannen!)
dag 11: Yosemite - San Francisco
dag 12: San Francisco
dag 14: San Francisco - Cambria
dag 15: Cambria - Santa Monica
dag 16: Santa Monica
dag 17: Santa Monica - Laguna Beach
dag 18: Laguna Beach - San Diego
dag 19: San Diego

Zoals je ziet heb ik Phoenix en Sacramento eruit gehaald. In Phoenix is weinig te beleven plus de temperatuur daar is zo'n 40 graden. Het enige wat je zou kunnen doen is shoppen, maar daar heb je heel de vakantie nog de tijd voor. Aangezien je de eertse dag vroeg wakker bent zou ik adviseren om meteen op pad te gaan. Lone Pine - Yosemite is goed te doen in een dag. Je zult veel zien en stoppen onderweg maar als je vroeg vertrekt is het geen probleem. Van Lone Pine naar Lee Vining is wel erg kort dus daar kun je denk ik beter doorrijden. Je zou dan evt. nog Mono Lake en ghosttown Bodie kunnen bezoeken. Sacramento is naar mijn weten de omweg ook niet waard, dus ik zou meteen naar San Francisco gaan na Yosemite en in Yosemite minstens een dag spenderen om een leuke wandeling te maken. Overnachten in het park als het kan, vroeg reserveren is aanbevolen. Ik heb ook een dag in Las Vegas extra gedaan, maar dat is puur persoonlijk. Als het aan mij ligt zou ik daar minstens 3 nachten doen, zeker gezien jullie leeftijd. Je kunt er heerlijk stappen, maar dat moet natuurlijk net je ding zijn. Zoals ik het in jullie route zie willen jullie de laatste dagen nog aan het strand liggen dus daar heb ik niet veel aangepast maar je zou daar nog een dag LA tussen kunnen doen om bv. een pretpark te bezoeken.

Succes met de planning!
Kaas
Amerika-ontdekker

Bericht door Kaas »

Phoenix en Sacramento waren voor ons eigenlijk twee bewuste keuzes. We zijn beide de vorige keer ook in Phoenix geweest en we hebben daar idd gezien dat je leuk kan shoppen daar. Verder vonden we het allebei wel fijn dat we een dag hebben waarop we spulletjes in kunnen slaan (koelbox enz). Maar we zouden dat alsnog kunnen doen en dan rond het middag uur (14.00 uur ofzo) richting Sedona gaan. We nemen dit in overleg!

Sacramento hebben we beide nog niet gezien en daarom leek het ons juist leuk om daar ook eens een kijkje te nemen. Dan zien we deze keer ook wat nieuwe plaatsen. Daarnaast was er ook een andere topic waarin stond dat Sacramento wel de moeite waard was.

We zullen ook eens overleggen over Las Vegas. Op zich zijn we beide (volgens mij iig :p) niet van die hele erge feestbeesten, maar er is natuurlijk wel genoeg te zien en te doen daar.

De laatste dagen willen we idd een beetje rustig aan doen. Zelf ben ik vorig jaar wel naar pretparken geweest (Disney en Universal), maar dat vond ik niet zo leuk eigenlijk. Op zich hebben we waarschijnlijk tijdens de kustroute ook tijd genoeg om een kijkje te nemen in LA, maar die hebben we beide eigenlijk ook al een keer gezien.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Natuurlijk is het ook leuk om eens naar een plaats te gaan waar je nog nooit geweest bent en ik weet zelf weinig af van Sacramento, dus kan er ook niet over oordelen. Ik kan me alleen niet voorstellen dat het mooier of leuker is dan San Francisco of Yosemite, vandaar mijn keuze.
Het inkopen van een koelbox e.d. hoeft geen uren te duren. Ik geloof dat wij op onze eerste dag een uurtje bij de WalMart zijn geweest en toen hadden we alles wat we nodig hadden. Mocht je toch besluiten om in Phoenix te blijven: Het Raddison Hotel Phoenix Airport is echt een aanrader. Zeer mooi en goedkoop hotel (mits je boekt via Hotwire of Priceline) en dicht bij de uitvalswegen naar snelweg toe. Ook heel dicht bij het grote winkelcentrum Arizona Mills.
Kaas
Amerika-ontdekker

Bericht door Kaas »

Bedankt voor je advies! Route hoe het er nu naar uitziet. We hebben gelukkig nog een jaar ;)

dag 2: Phoenix - Sedona (4.20 uur)
dag 3: Sedona
dag 4: Sedona - Page (3:19 uur)
dag 5: Page
dag 6: Page - Las Vegas (5:24 uur)
dag 7: Las Vegas
dag 8: Las Vegas - Lone Pine (5.24 uur)
dag 9: Lone Pine- Yosemite (4.12 uur)
dag 11: Yosemite - Sacremento ( 4:18 uur)
dag 14: San Francisco
dag 15: San Francisco - Monterey - Cambria (4:35 uur)
dag 16: Cambria - Santa Monica (4:15 uur)
dag 17: Santa Monica
dag 18: Santa Monica - Laguna Beach (2:14 uur)
dag 19: Laguna Beach - San Diego (1:20 uur)
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Hoi,

In de tenten in curry village ligt beddengoed. In de cabins waar wij geweest zijn was dit niet het geval. Maar we hebben dit gekocht bij een supermarkt voor weinig geld en dat was prima.

Groetjes Susanne
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zou dag 8 overnachten in Death Valley. Een onvergetelijke ervaring.
Wat hebben jullie trouwens al gezien van de kustroute? Omdat je aangaf dat jullie L.A. al eens hadden gezien. Dan zou je namelijk daar een dag af kunnen doen en nog een extra dag inplannen bij Yosemite. Dan kun je dag 9 overnachten in Lee Vining.

dag 8: Las Vegas - Death Valley
dag 9: Death Valley - Lee Vining
dag 10: Lee Vining - Yosemite
dag 11: Yosemite
dag 12: Yosemite - Sacramento

Verder een mooie rustige route en ook genoeg tijd voor Sedona. Aanrader daar is de Pink Jeep Tours.
Ook leuk om te zien dat jullie Sacramento bezoeken. Wij willen Sacramento ook bezoeken in 2011, maar dan onderweg van San Francisco naar Lassen Volcanic National Park.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Flauwer
Amerika-newbie

Bericht door Flauwer »

(Flauwer = Laura)

Ja... de hoofdstad van Californië daar moet je toch geweest zijn vind ik :)

Verder heb ik zelf al een keer in Death Valley overnacht (zeker onvergetelijk). Alleen hebben we voor de kosten besloten om daar geen overnachting te doen...

Ondertussen is onze route ook alweer een beetje gewijzigd (even snel uit mn hoofd):

Dag 8: LV - Lone Pine
Dag 9: Lone Pine - Curry Village
Dag 10: Curry Village - Lee Vining
Dag 11: Lee vining - Lake Tahoe
Dag 12: Lake Tahoe - Sacramento
Dag 13: Sacramento - SF
Dag 14: SF
Dag 15: SF
Dag 16: SF - Monterey
Dag 17: Monterey -

En vanaf hier gaan we bekijken waar we via Hotwire/Priceline goede hotels kunnen vinden en daar laten we kustroute dan beetje vanaf hangen...

Yosemite hebben we bij de nieuwe route zelfs nog een dag afgehaald. Hier zijn we beide ook al eens geweest en daarom gaat het daar een wat korter bezoek worden.

Pink Jeep tours lijkt me ook heel gaaf en staat iidg op mijn lijstje. Alhoewel een filmpje op youtube mij laatst wel een beetje liet twijfelen... haha...
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik zou niet twee keer over de Tiogapass gaan maar vanuit Yosemite de 120, 49 en 50 naar Lake Tahoe nemen. Of de snellere route via de 99.
Placerville is ook een leuk historisch plaatsje om onderweg even te stoppen. Zie ons reisverslag dag 20 en 21

Marjon
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Dat ben ik helemaal met Marjon eens. Je rijdt zo heen en terug. Deze tip kreeg ik van Marianne:
Martin & Marianne schreef:Als je van South Lake Tahoe niet via de Tioga Pass naar Yosemite wilt gaan, ligt Lee Vining niet op de route. Ik zou de 88 of de 4 nemen en dan meteen doorrijden naar Yosemite, dat is makkelijk te doen in 1 dag - zie ons 2006-verslag. Als je de 88 neemt kun je nog een stukje van de 49 meenemen (goudzoekersroute). Langs de 4 vind je sequoia's, zie ook hier.
Dat is voor jullie natuurlijk ook een optie, maar dan in omgekeerde route. Dan ben je ook nog een dag eerder bij Lake Tahoe, zodat je die dag ergens anders in de route erbij kunt doen.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Flauwer
Amerika-newbie

Bericht door Flauwer »

Bedankt voor deze tips!
Dat is inderdaad nog wel een onlogisch stukje in de route waar we nog even naar moeten kijken!
We wilde eigenlijk op die terugweg langs Bodie rijden... vandaar dat we dan weer terug moesten, maar hier kunnen we nog wel iets voor bedenken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bodie kun je op de heenweg doen. Ik zou Lake Tahoe laten zitten, en iets meer tijd nemen voor Yosemite en Death Valley. Je zou dan zoiets kunnen doen:

Dag 8: LV - Death valley
Dag 9: DV- Lee Vining (Mono Lake, Bodie)
Dag 10: Lee Vining - Curry Village
Dag 11: Curry Village
Dag 12: CV - Sacramento
Dag 13: Sacramento - SF
Dag 14: SF
Dag 15: SF
Dag 16: SF - Monterey
Dag 17: Monterey -

Marianne
Flauwer
Amerika-newbie

Re: Reis Kaas: Rondreis 2010 Laura en Karin (update)

Bericht door Flauwer »

Het is wel een hele tijd geleden dat we wat hebben laten horen...
Ondertussen is de reis een heel stuk veranderd doordat ik niet in die periode vakantie kon nemen.

Maaaar het belangrijkste: we vertrekken morgen :)

Voor degene die het leuk vinden, we gaan een live-verslag bijhouden op: http://www.laura-karin-usa.blogspot.com
Hier kun je ook onze definitieve route zien.

Verder willen we jullie allemaal bedanken voor de goede tips en het meedenken! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer