Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

View Hotel Monument Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

View Hotel Monument Valley

Bericht door Veusy »

Graag wil ik hier even mijn bevindingen van het nieuwe View Hotel in Monument Valley delen.

Waarom gekozen voor dit hotel:
- We wilden graag een zonsondergang en zonsopgang meemaken in monument valley, vorig jaar werd ik in het park buitengezet omdat het ging sluiten net op een cruciaal moment
- Is toch wel uniek om 's avonds en 's ochtends te kunnen genieten van dergelijk zicht

Ervaring:

* Inchecken
Ook al overnacht je in het hotel, de toegang tot het park moet je altijd betalen. Het hotel ziet er zeer mooi uit van buitenaf en ook in de lobby is alles nieuw en mooi opgesteld. Het inchecken duurde enorm lang. Er bleek een probleem met de computer te zijn en de dame kreeg onze kamer niet vrij in de computer. Na een kwartier werd ons dan maar een andere kamer toegekend. Heb 3 keer mijn credit card moeten weergeven?? Vrij onprofessioneel was dat ik tijdens het wachten een heel gesprek heb kunnen horen van de dienstdoende manager die aan de telefoon hing met een zieke werknemer. Na een toch wel hevige discussie verzekerde hij haar dat ze niet ontslagen zou worden.... Ook een discussie van overboeking tussen 2 managers werd open en bloot gevoerd.

* De kamer
Zeer ruime en propere kamer met eigen balkon en zicht op de drie Buttes van Monument Valley prachtig. Zeer goede bedden, vrij harde matras, niet zo eentje waar je in wegzakt, maar dat hebben we graag. Er staat ook TV, telefoon en een koelkast. Op de gang ook ijsmachines om ijs uit te halen.
We hebben heel goed geslapen tot een bepaald uur. Onze buren vertrokken blijkbaar zeer vroeg en we hoorden alles wat ze deden. Douchen, WC doorspoelen en de zware deur die wel een tiental keer dichtviel. Dat is een enorm nadeel in het hotel

* Het restaurant
Opgelet. Ontbijt is niet inbegrepen, maar je kan wel in het restaurant terecht voor het ontbijt en alle gasten krijgen wel korting! (de helft van het ontbijt) Je moet daarvoor een voucher hebben dat je bij het inchecken zou moeten gekregen hebben. Wij hadden dit niet gekregen, maar we waren niet de enigen. Niemand bleek dit gekregen te hebben. Ipv onze sleutel dan te vragen, moesten we zelf die voucher gaan vragen aan de receptie. Daar vroegen ze dan wel of we in het hotel overnacht hebben. Ik dacht bij mezelf, wat zou ik hier anders doen om half acht, als het park nog niet open is... :-)
Maar goed, het ontbijtbuffet was zeer lekker, met heel wat keuze en er was ook vers fruit. Appel, meloen, druiven, aardbeien, ... Ook eieren, spek, corn-flakes, yoghurt, kaas, melk....etc zeer uitgebreid dus.
Het avondeten de dag voordien vonden we ook wel lekker, al was het wel wat prijzig.

* andere
- geen internet op de kamer, enkel aan de lobby staat een PC
- 's ochtends stak er een briefje onder de deur van onze kamer. Een aanbieding: indien we een tweede nacht zouden blijven kregen we de kamer voor de helft van de prijs (indien er nog kamers vrij waren uiteraard)

* Conclusie:
De betaalde prijs voor het hotel op zich is zeker zeer overdreven. Je betaalt dus enkel en alleen de plaats waar je bent. En als je dan nog pech hebt zoals ons (het was bewolkt), kreeg je geen zonsondergang of -opgang te zien.
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Re: View Hotel Monument Valley

Bericht door Coyote »

Bedankt voor je ervaring Hans.

Kan misschien helpen bij het maken van een keuze als wij in de toekomst nog eens in Monument Valley slapen. :D

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Prima post. Bedankt dat je de moeite hebt willen nemen. Botte pech bij die zonsondergang/opgang.
Yeehaw
judith31
Amerika-ontdekker

Bericht door judith31 »

We zijn benieuwd, overnachten er volgende week...hopelijk meer geluk met zonsopgang/ ondergang....
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Wij twijfelen ook nog heel erg of we in The View Hotel zouden overnachten of niet... Het is toch een behoorlijke som geld!
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben zelf niet bekend met de Gouldings lodge, maar qua kosten scheelt het best veel met ' the view'.

Ik ben het met TS eens dat het gehorige kamers zijn. Wij hoorden het gesnurk van onze (ik denk) buurman en ook een aantal keer, zelfs midden in de nacht, dichtvallende deuren. Wifi alleen in de lobby, maar volgens mij staat dat ook aangegeven. Wij hadden al gelezen dat het eten duur was, dus hebben brood meegenomen en op het balkon opgegeten.
Ik vond de kamer trouwens vergelijkbaar met furnace creek ranch in death valley, maar ja, je betaald hier ook voor het uitzicht. Maar puur qua hotel en faciliteiten is het eigenlijk te duur. Maar er is verder niet veel in de omgeving, dus mensen betalen er toch wel voor.

De computer staat idd vlak achter de incheckbalie. Inchecken duurde bij ons 2 min trouwens, maar de gespreken met de persoon achter de computer waren duidelijk interessanter dan ons te vertellen waar onze kamer eigenlijk lag.
petra annemarie
Amerika-ontdekker

Bericht door petra annemarie »

Wij hebben gewoon in gouldings lodge overnacht. Hadden een prachtige kamer met een prachtig uitzicht en zelfs de zonsondergang was prachtig. Waarom zoveel uitgeven als je met een iets mindere locatie een bijna net zo mooi uitzicht hebt, voor een schappelijke prijs. Gr Petra
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Wij hebben vorige week 2 cabins gehuurd bij Gouldings Campground, telkens eentje voor 2 personen.

http://www.gouldings.com/campground/cabins/ kostte zowat 85 usd per cabin

Onze ervaring is positief, maar de cabins zijn toch wel gammel en eenvoudig. Er is zogezegd plaats voor 6 personen, maar de bunk beds zijn waardeloos (klein, superdunne matras) en het tweede dubbelbed ligt een halve meter onder het plafond. Blij dat we 2 cabins geboekt hadden :wink:
Douche werkte nauwelijks, maar je kan wel gebruik maken van de goede douches van de camping.

Toch ook voordelen: er is een overdekt zwembad(je), mensen waren vriendelijk, er is een kleine supermarkt en gratis internet werkte behoorlijk (hoewel op de site gewaarschuwd wordt dat dit wel eens uitvalt). Geen last gehad van buren. De cabins beschikken over koffiezet en koelkast (en tv, hebben we niet gebruikt). Er is een mooie barbecue en het was gezellig eten onder de porch. Het geld dat we bespaarden door niet in The View te slapen/te eten hebben we besteed aan paardrijden bij sunset in MV:clap:

Vanuit de camping (met cabins en tenten) heb je geen uitzicht op MV, vanuit de lodges wel.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Niets mis met Goulding's maar wij vonden The View toch wel een unieke ervaring. Helaas rijzen de prijzen de pan uit.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik heb zelf een Starview room geboekt in The View Hotel voor binnen een maandje ongeveer, ben benieuwd :)
Reisblog: thisisfraa.be
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Als ik de prijzen opzoek voor wanneer wij willen gaan, is een cabin bij Gouldings 195$...
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vermoed dat je verkeerd kijkt, ik zie prijzen van 92 dollar. Kijk je misschien bij Goulding's Ldoge in plaats van bij Goulding's Campground?
Wij zaten er in 2008, zie ons reisverslag voor wat foto's. Het is heel simpel, maar voor 1 nacht vonden wij het erg leuk.

Marianne
MacN
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MacN »

Iemand ervaring met tentkamperen op Gouldings Campground? We gaan in juli, is het dan te warm?
Groetjes,
Mac

2013: Back to the USA: Westcoast & Yellowstone
2011: Honeymoon USA: van San Francisco naar Phoenix
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Toen wij er waren was het er aardig heet. Er waren wel mensen die met een tent kampeerden maar dat leek mij niet fijn, wij waren blij met de airco. Ik denk echter wel dat het 's nachts toch wel wat afkoelt.

Marianne
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Oh, ik dacht dat er de lodges bedoeld werd... De cabins zijn inderdaad 92 $!
Een betaalbaarder alternatief dan het View Hotel!
Afbeelding

annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Veusy schreef: vorig jaar werd ik in het park buitengezet omdat het ging sluiten net op een cruciaal moment
Misschien een beetje off-topic hier, maar hoe laat sluit het park dan?

Op de officiele website vind ik openingstijden van het visitorcenter:
Peak Season (May 1 - Sept 30) 6:00am - 8:00pm, 7 Days a week
Off Season (Oct 1 - Apr 30) until 8:00am - 5:00pm, 7 Days a week
en van de scenic drive:
Peak Season (May 1-Sept 30) 6:00am - 8:30pm
Off Season (Oct - Apr) 8:00am - 4:30pm

Ik dacht dat het laatste over de tours zou gaan, maar ga nu twijfelen.
Mag/kan je na een bepaalde tijd niet meer de scenic drive rijden?

Wij willen er namelijk 3 oktober 2013 heen en dat valt net off season, terwijl zonsondergang dan pas om 19.04h is.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik heb auto's in het donker zien terugkeren van de scenic drive dus dat zal geen probleem zijn. Vond het wel lekker om op het balkon van The View te zitten, glass in hand, en begreep niet goed wat die wagens daar in het donker deden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer