Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Monument Valley tegenvaller?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Monument Valley tegenvaller?

Bericht door José »

Afgelopen vakantie (juni 2009) zijn we bij Monument Valley geweest.
Ik moet toegeven dat ik het erg vond tegenvallen.
Ligt dat aan mij?

Ik vond het allemaal maar slecht aangegeven (de Valley Loop, die je zelf rijdt.) we konden eerst de ingang van de route niet eens vinden. Het visitor center werdt verbouwd, maar er was verder nergens iets van informatie te krijgen!
Ook de informatie op de route zelf was zeer summier.

Het was allemaal wel mooi en indrukwekkend, maar het niet echt het yes gevoel erbij.

Of ben ik verwend door de Nationale Parken waar het over het algemeen alles puik voor elkaar is?
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Noortje1
Amerikakenner

Re: Monument Valley tegenvaller?

Bericht door Noortje1 »

ik ben er vorig jaar geweest, wel volledig begeleid.

Ik vond het waauw...
We zijn ook met jeeps naar beneden gereden, hebben daar bij indianen een lunch gehad.
Ik vond het werkelijk een zeer mooie omgeving om tot rust te komen.

Ik kan me inbeelden als je je weg daar niet vind dat het frustrerend is.

Ik vind het een echte aanrader :dance:
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Zo zie je maar weer eens hoe smaken kunnen verschillen. Wij vinden MV schitterend. Vooral bij zonsondergang of -opgang is het genieten. Echt het 'Wilde Westen gevoel' krijgen wij daar.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik vind Monument Vally ook niks aan, ik ben er één keer naartoe geweest om het gezien te hebben, maar dat was het wel voor mij.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Wij vonden MV geweldig! We hadden ook een leuke cabin (Gouldings Lodge) waar we hebben gebarbecued en we hebben veel van de omgeving gezien. We zeiden al tegen elkaar, als we weer in MV zijn, willen we er zelfs 2 nachten doorbrengen.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij zijn tig keer langs MV en vier keer in het park zelf geweest en hebben alle keren zelf de loop gereden. Ik vind het daar schitterrend, zowel de rotsformaties als de kleuren en m.n. bij zonsondergang. Een eldorado ook voor fotografen.

Iets verderop bij Mexican Hat vind je de Valley of the Gods. Dit park is een soort kleinere uitgave van Monument Valley. Ook hier kun je zelf een loop rijden en genieten van een mooi stuk natuur.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
loekie
Amerika-ontdekker

Bericht door loekie »

Wij vonden MV ook echt te gek.
Dit was precies het beeld dat we vroeger van Amerika hadden en zoals we dat gewend waren van de tv.
Zoals gezegd bij alles: ene zegt "wow",de ander "gaat wel", en de derde vond er niks aan.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Ik sluit me aan bij de 'wow' groep.
Geweldig landschap en de loop prima om te rijden *(zeker met het kaartje dat we kregen).

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Ik ben er al de derde keer geweest en vond het ook nu weer prachtig, in andere weersomstandigheden. Het was meer bewolkt, de vorige keren open hemel zonder wolken. Mijn vriendin noemde Monument Valley en the Valley of the Gods zelfs het mooiste wat ze gezien heeft tijdens onze reis. We hebben ook in het nieuwe View Hotel gelogeerd, beetje overprijsd, maar zeker de moeite!

Maar ik kan je kritiek best begrijpen, het is wat organisatie en accomodatie redelijk erg gesteld. De indianen lijken weinig moeite te doen. Maar, sinds de komst van het View Hotel is er wel al het één en ander veranderd. Er is een totaal nieuwe parking aangelegd met asfvalt en markeringen en het visitor center is men aan het rebuilden. In het nieuwe restaurant hebben we trouwens heerlijk ontbeten en gedineerd.

Wat beter kan: de toegangsweg, vooral de eerste honderde meters als afdaling in het park en het plannetje dat men krijgt.

mvg,
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Laatste keer stuk doorheen gereden met een Mustang cabrio terwijl meeste toeristen in soort Pausmobielen rondreden. Vind het erg mooi, echt zoals het Wilde Westen hoort, mijn vrouw heeft x-aantal jaren geleden een tocht gemaakt te paard, is helemaal een belevenis.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Bij ons was het ook een WOW!
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik ben ook van de WAUW-groep. Ik heb genoten van het park en inderdaad veel foto's gemaakt. De zonsondergang vond ik trouwens het meest geweldig!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
José
Amerikakenner

Bericht door José »

Ik zie dat ik zwaar in de minderheid ben! haha!
Het ligt wat genuanceerder..
Vond het op het eerste gezicht ook prachtig hoor.
En het is toch iets wat je gezien moet hebben.

Maar vond de organisatie hooguit slecht. Ik had verwacht dat we een echt routekaartje meekregen van de Valley Loop, maar meer dan een opsomming van de buttes was het niet... We hebben de route uiteindelijk ook wel goed gereden, maar op een gegeven moment had ik het eigenlijk wel gezien.

De indianen met de kraampjes waren niet vervelend, ze waren niet opdringerig, maar echt authentiek kan ik het niet noemen.

Het fotograferen vond ik ook prachtig en heb toch zeker zo'n 50 foto's gemaakt. Ook het logeren op Gouldings Campground vond ik leuk, en zeker een aanrader.

Maar kan dit niet het hoogtepunt van mijn vakantie noemen.
Reisverslag juni 2009:

Reisverslag mei 2008:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Zoals Bianca al zei: smaken verschillen. Wij vonden MV acht jaar geleden een van de absolute hoogtepunten van onze vakantie, we hebben de Valley Drive inmiddels al drie keer gedaan en elke keer hebben we er enorm van genoten. Dit jaar zijn we opnieuw in de buurt geweest, we zijn er nu alleen maar via de highway langsaf gereden en ik heb zelfs nog gezegd dat ik de aanblik van die prachtige rotsen nu nóg mooier vond dan de eerste keer.

Ik herken dat wel, José, dat je iets waarover anderen helemaal lyrisch zijn zelf net wat minder mooi vindt. Dat heb ik bijvoorbeeld met Yellowstone, voor velen de nummer 1 van de Nationale Parken, maar bij ons komen parken als Arches, Death Valley, Canyonlands daar nog ruimschoots boven.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Sluit mij ook maar aan bij de WAUW groep :lol:
Ik vond het er ook prachtig. Nu de ingang van de loop zou inderdaad eens onder handen genomen worden maar als men de volledige loop zou asfalteren zouden de indianen niet veel meer verdienen vrees ik, omdat dan iedereen de loop met de eigen wagen rijdt.
Ofwel maken ze het dan duurder ofwel maken zoals in Zion, enkel met hun vervoer toegang tot het park. Maar dan grommelen we daar weer over :mrgreen:

Dus zo maar laten vindt ik het beste.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
José
Amerikakenner

Bericht door José »

Dat het een onverharde weg is, is alleen maar leuk..
Daar ging het mij eigenlijk helemaal niet om.. Maar een degelijk kaartje is misschien wel een goed idee..
Of in ieder geval een goed bordje dat de Valley Drive (dank je Henriëtte voor de juiste benaming) daar begint!
We waren niet de enige die verkeerd reden, zagen we!
Reisverslag juni 2009:

Reisverslag mei 2008:
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Wij vond het ook WOW !
En geen problemen gehad met de bewegwijzering van de rondrit.
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Ik vond het ook super. Niet het mooiste wat we gezien hebben, maar veruit mooier dan wat we hier in Belgie voorgeschoteld krijgen :lol:
Trouwens, hoe kan je nu de ingang van het park niet vinden? Er is maar 1 weg 8)
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

Voor mij een van de hoogtepunten van de reis. Ook mijn reisgenoot die het eerst niet echt zag zitten daar langs te gaan vond het een van de hoogtepunten...

Als ik een volgende keer in de buurt ben ga ik het zeker inplannen!
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Monument Valley is indrukwekkend, vooral in de namiddag. Maar de route ernaar toe is erg saai na al het moois dat je dan al hebt gehad. Wij reden van Page via Kayenta (somber oord) naar Monument Valley en de volgende dag weer terug naar de Grand Canyon. Ik denk dat het veel mooier is als je vanaf de andere kant komt....?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer