Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Monterey Aquarium de moeite waard?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
CrosstownWoman
Amerikafan
Contacteer:

Monterey Aquarium de moeite waard?

Bericht door CrosstownWoman »

Hallo,

Er staat op de planning dat er evt. een bezoekje kan worden gebracht aan Monterey Aquarium. Ik vraag me af of dit de moeite waard is... Aangezien de prijzen toch rond de $30 liggen.

Iemand ervaringen?
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Monterey Aquarium

Bericht door Ceetje »

Ik ben er jaren geleden geweest en vond het zeker de moeite waard. De meeste indruk heeft het aaien van een zeekomkommer gemaakt :D Het is een groot en mooi aquarium, wat betreft de prijs: heel veel zaken zijn in de V.S. goedkoop, maar entreeprijzen vallen daar niet onder.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zeker de moeite waard, ik ben er de afgelopen jaren 2 keer geweest, heel mooi aquarium, must see als je daar bent wat mij aangaat.
tonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door tonnie »

Heej,

Wat ik mij afvraag is waarom je kiest voor de aquarium in Monterey ipv whalewatching? Dit is toch veel leuker?

Of heb ik dat verkeerd?
Jan & Wilma
Amerikafan

Bericht door Jan & Wilma »

Wij zijn er in 2008 geweest. Ik vond het echt de moeite waard alhoewel ik het aquarium van Seattle mooier vond. In Monterey was geen duidelijke route en alles lag nogal ver uit elkaar in vergelijking met Seattle.
De prijs is inderdaad behoorlijk ; in 2008 was dat 25 dollar p.p. Wij hadden de grandioze mazzel dat een amerikaanse vrouw die we in Yosemite NP hadden ontmoet, ons gratis en voor niks naar binnen heeft gebracht. Zij had via haar werk een toegangspas . Ze woonde in Carmel en is speciaal voor ons naar Monterey gereden. Dat scheelde ons 50 dollar maar het belangrijkste voor ons was, dat ze dit spontaan aanbood.
Elfje
Amerikafan

Bericht door Elfje »

IK ben er mee eens walvissenspotten is leuker :))

Succes in Monterey.

Gr Elf
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

tonnie schreef:Wat ik mij afvraag is waarom je kiest voor de aquarium in Montery ipv whalewatching? Dit is toch veel leuker?

Of heb ik dat verkeerd?
Wie zegt dat je moet kiezen?
Je kan het toch ook beide doen,als je daar bent?
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik vond het aquarium erg de moeite waard. We hebben vorig jaar ook de behind the scenes tour gedaan die ik ook zeker de moeite waard vond. Kost (dacht ik) 12 dollar extra.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Monterey Aquarium de moeite waard?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vonden het ook de moeite waard. Vooral de kwallen zijn leuk om te zien. Nu klinkt 'kwallen' natuurlijk niet direct aantrekkelijk :roll: maar op zijn engels heten ze 'yellyfish' en dat klinkt al een stuk beter :wink: . Ze kunnen heel sierlijk bewegen. Net een soort ballet.

Wat me ook nog bij staat was een enorme school visjes die volkomen zinloos als een kudde masaal rondjes aan het zwemmen was, terwijl één dwarsligger er pal tegen in zwom. :lol:

Martin
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

het glas werkte een beetje als een spiegel Martin? :wink:

Maar antwoord op de vraag: doen, prachtige beelden en leuk. En daarvoor of daarna Whalewatchen!
er waren volgens mij ergens op het forum foto's?
eva
Amerikafan

Bericht door eva »

jahoor, zeker doen! Erg leuk, inderdaad is de ontmoeting met de zeekomkommers de moeite waard en ook vonden wij de zeeotters erg vermakelijk.
Je kunt ook naar buiten, een houten platform (boardwalk) dat uitkijkt over de oceaan. Daar vind je dan weer Californian sealions en allerlei zeevogels.
Manonneke

Bericht door Manonneke »

eva schreef:jahoor, zeker doen! Erg leuk, inderdaad is de ontmoeting met de zeekomkommers de moeite waard en ook vonden wij de zeeotters erg vermakelijk.
Je kunt ook naar buiten, een houten platform (boardwalk) dat uitkijkt over de oceaan. Daar vind je dan weer Californian sealions en allerlei zeevogels.
En als je dan geluk hebt, zoals wij vorig jaar winter, zie je de walvissen "gewoon" door de baai heen zwemmen! Dit was echt geweldig! Ook wij vonden het aquarium echt de moeite waard!
(wij hebben 4 jaar geleden de whalewatchtrip gedaan met windkracht 5/6 en dit was echt een drama...2 keer een staart gezien en dat was het. De helft van de passagiers zag groen en hing over de reling inclusief mijn eigen man...) Voor whalewatching moet je dus geluk hebben dat je wat ziet...)

Groetjes,

Manon
Mark667
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Mark667 »

Het is zeker de moeite waard om naar Monteray Aquarium te gaan, ik ben er begin mei geweest en was onder de indruk van de otters, en het voeren van de haaien. Het haaienbazin is heel mooi, de zeekommkommers heb ik niet geaait, als ik dit wist dat dit kon had ik het gedaan, ik ga zeker eens terug om nog een bezoekje te wagen.
sammie56
Amerikafan

Bericht door sammie56 »

Wij zijn er 3 weken geleden nog geweest ( wat gaat de tijd toch snel ) en wij vonden het zeker de moeite waard. De "kwallen" hebben zeker indruk op ons gemaakt, erg mooi als ze voorbij komen "varen". Ook de boardwalk buiten is zeker het bezoeken waard.
Wat ons betreft echt een aanrader
Groeten
Sam
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij hebben het prachtige National Aquariumin Baltimore dichtbij, dus ik had zo mijn bedenkingen bij het Monterey Aquarium. Maar wij vonden het prachtig! Heel anders, omdat er veel over de plaatselijke zeebewoners te zien is. In Seattle zijn we ook naar het aquarium geweest en ook dat was leuk, maar wij vonden Monterey mooier. Zeker de moeite waard, dus. Maar wel ook een walvisvaart erbij doen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
CrosstownWoman
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door CrosstownWoman »

We gaan toch. :mrgreen: En waarschijnlijk ook whale watchen, lijkt me echt een geweldige ervaring haha.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer