Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste keer Amerika - Zuidwesten (paspoort/identiteitskaart)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mieksje
Amerika-ontdekker

Eerste keer Amerika - Zuidwesten (paspoort/identiteitskaart)

Bericht door Mieksje »

Beste forumleden,

Wij vertrekken over exact 2 maanden richting het Zuidwesten van Amerika. Wij zijn echter nog nooit op reis geweest, laat staan naar Amerika. Heeeeel wat vragen dus...

Onze route staat vast, vluchten zijn geboekt via Connections, hotelreservaties zijn in orde (op jullie advies heb ik die allemaal via Priceline en Hotwire geboekt), huurwagen is in orde (Alamo). Wij zouden in Las Vegas graag een show meepikken. Raden jullie aan om die op voorhand te boeken of kunnen we die ter plaatse ook nog boeken? Verder zou ik daar ook nog graag een helicoptervlucht over de Grand Canyon doen. Heeft er iemand tips voor een goede organisatie hiervoor? Ook op voorhand boeken of ter plaatse?

Ik vraag me nu ook nog af of ik alle documenten wel heb om naar Amerika te reizen. Kunnen jullie me even helpen? Dus ik heb vluchttickets, hotelbevestigingen (best ook nog rekeninguittreksels meedoen of is dit niet nodig?), huurwagenbevestigingen, internationale identiteitskaart, mijn gewoon rijbewijs. Het formulier van Esta dien ik nog in te vullen maar is er verder nog iets dat ik over het hoofd zie? Een gsm zullen wij niet meenemen omdat wij er van uitgaan dat we daar wel in een telefooncel of in het hotel zullen kunnen bellen naar het thuisfront.

Alvast bedankt.

Groetjes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Eerste keer Amerika - Zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

Als een nationale identiteitskaart hezelfde is als een paspoort, lijkt me dit al aardig compleet. Zoek eens op het forum (onder reizen algemeen?), want er zijn zeer recent nog allerlei lijstjes langsgekomen.
Shows en een vlucht kun je ter plekke boeken, voor de vlucht kun je dan nog kijken of het weer wel geschikt is. Ook hier is al veel over geschreven.
Koop een telefoonkaart waarmee je in telefooncellen kunt bellen. Is niet duur, en je komt overal wel telefooncellen tegen.
En vergeet je creditcard en bankpasje niet. Meerdere meenemen is ook erg handig!

Marianne
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,

niet vergeten uw aanvraag voor een bezoek aan usa in te dienen bij de ambassade. kan via het internet.

Jacques
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Het formulier van Esta dien ik nog in te vullen
ok, wordt niet vergeten, vorig berichtje mag dus wel vergeten worden

Jacques
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Wellicht overbodig, maar het staat wat verwarrend boven. Een nationale identiteitskaart is niet hetzelfde als een paspoort. Daar kan je dus niet mee naar Amerika. Sterker nog, je komt er het vliegtuig niet eens mee in.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Mieksje
Amerika-ontdekker

Bericht door Mieksje »

Een nationaal paspoort (identiteitskaart) heb ik uiteraard maar ik heb bijkomend nog een internationale identiteitskaart aangevraagd. Is dit dan niet voldoende?

Mieke
Mieksje
Amerika-ontdekker

Bericht door Mieksje »

Nog vergeten: is een gewoon Belgisch rijbewijs voldoende in Amerika?
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Een nationaal paspoort is inderdaad voldoende. Je hebt die identiteiskaart dus niet nodig, heeft in de VS ook geen enkele waarde. Vwb het rijbewijs kan ik kort zijn. Als je in bezit bent van het laatst uitgegeven Belgisch cq Nederlands rijbewijs, is dit voldoende.
Ook ik mis een creditcard in je rijtje.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Een gewoon rijbewijs is prima voor Amerika, een internationale identiteiskaart ken ik niet, geen idee of dat hetzelfde is als een paspoort?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik begrijp eigenlijk niet dat julie (Nederlanders) onderscheid maken tussen een paspoort en een identiteitskaart.
In België, of althans voor ons hier, is dat hetzelfde. Het zijn toch ook synoniemen.
Wij hebben een internationale reispas moeten aanvragen op de gemeente. Jouw (Belgische) paspoort heb je niet nodig en kan je zelfs thuislaten. Daar wordt nergens naar gevraagd.
Wat betreft het rijbewijs is er ook al veel geschreven.Ik had geen internationaal rijbewijs aangevraagd, mijn Belgische rijbewijs was voldoende. Een internationaal rijbewijs koste iets van een 18 euro dacht ik.

Om te bellen kochten wij een goedkope telefoon van 30 dollar waar al 10 dollar belwaarde opzat. Ik weet niet wat zo'n telefoonkaart kost maar als je veel gaat bellen is het misschien beter ook een telefoon te kopen.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
markus
Amerika-ontdekker

Bericht door markus »

ik (nederlander) snap eigenlijk ook niet waarom er twee verschillende passen zijn!
ik heb gewoon een paspoort waarmee ik in elk land binnen mag gaan en dat is ook gewoon geschikt voor nederland.
die identiteitskaart is niet ALLEEN voor nederland maar je kunt er ook niet zomaar elk land mee binnen( bijv: usa)
maar als ik jouw goed begrijp Bart dan hebben jullie dus een pas voor in belgie zelf, en moeten jullie daarnaast ook nog een pas aan vragen voor als je de grenzen van belgie over gaat of zie ik het nu verkeerd?
groeten mark.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Dude schreef:Ik begrijp eigenlijk niet dat julie (Nederlanders) onderscheid maken tussen een paspoort en een identiteitskaart.
In België, of althans voor ons hier, is dat hetzelfde. Het zijn toch ook synoniemen.
Bart
Misschien begrijp ik je verkeerd Bart, maar een paspoort en identiteitskaart zijn natuurlijk niet hetzelfde. (ook in België niet) Probeer jij eens een (inreis)stempel of visum in je identiteitskaart te plakken. Het gaat natuurlijk niet om een stempeltje, maar er zijn nu eenmaal landen die de (nederlandse en Belgische) identiteitskaart niet accepteren, maar alleen het nationaal paspoort. Met een identiteitskaart kan je bv niet naar de VS reizen.

http://www.paspoortinformatie.nl/conten ... ectid=4248

http://www.paspoortinformatie.nl/conten ... ectid=4250
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

markus schreef: maar als ik jouw goed begrijp Bart dan hebben jullie dus een pas voor in belgie zelf, en moeten jullie daarnaast ook nog een pas aan vragen voor als je de grenzen van belgie over gaat of zie ik het nu verkeerd?
groeten mark.
Dat klopt volledig. Wij hebben een gewone identiteitskaart (wordt ook "onze pas" genoemd, of paspoort)
Om te reizen moeten wij een internationale reispas aanvragen. Dat is dan zo een bordeaux boekje waar ze de stempel inzetten.
Ruud2004 schreef:Misschien begrijp ik je verkeerd Bart, maar een paspoort en identiteitskaart zijn natuurlijk niet hetzelfde. (ook in België niet) Probeer jij eens een (inreis)stempel of visum in je identiteitskaart te plakken. Het gaat natuurlijk niet om een stempeltje, maar er zijn nu eenmaal landen die de (nederlandse en Belgische) identiteitskaart niet accepteren, maar alleen het nationaal paspoort. Met een identiteitskaart kan je bv niet naar de VS reizen.
Je begrijpt me niet verkeerd hoor. In België hebben wij een identiteitskaart die dus ook wel ons paspoort genoemd wordt.
Daarbuiten dienen we een internationale reispas aan te vragen op de gemeente als we naar landen willen waar de gewone identiteitskaart niet geldig is.
Jij noemt het hier een nationaal paspoort. Nationaal betekent toch, in jullie geval, Nederland. Als het dient om de wereld rond te reizen zou dat toch internationaal moeten heten, niet ?
De reispas die wij moeten aanvragen kan je voor verschillende termijnen aanvragen waarvan 5 jaar het maximum is. Hoe langer de periode hoe duurder de pas wordt. Wij betaalden 153 euro voor 5 jaar voor ons twee.

Bart
Grts, Bart

vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben de Nederlandse Identiteitskaart. Hiermee kun je je identificeren en je kunt het gebruiken om te reizen in een groot aantal Eurpese landen.
En we hebben het Nationale Paspoort. Dat is dus een Nederlands paspoort dat je kunt gebruiken om te reizen naar alle landen op de wereld.
Nationaal betekent hier dus het paspoort voor inwoners van Nederland.
markus schreef:ik (nederlander) snap eigenlijk ook niet waarom er twee verschillende passen zijn!
.

Deze situatie is een aantal jaren geleden ontstaan. In Nederland geldt vanaf je 14e een identificatieplicht. Veel mensen reizen nooit naar het buitenland of buiten Europa en hebben dus geen paspoort nodig. Ze kunnen dan gewoon een identiteiskaart aanschaffen, dat is goedkoper en ook gemakkelijker om bij je te houden.

Jongeren kunnen deze kaart ook vanaf hun 12e jaar aanschaffen zonder toestemming van hun ouders. Voor een paspoort heb je tot je 18e toestemming nodig.

Marjon
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Marjon, moeten jullie die nationale pas speciaal aanvragen of ontvangen jullie die automatisch als je een gewone identiteitskaart moet halen ?
Indien je ze moet aanvragen is het systeem net hetzelfde als bij ons, enkel de benaming ervan verschilt dan. Maar dat is wel met meer dingen zo tussen België en Nederland :wink:

Bart
Grts, Bart

vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij krijgen niets automatisch.
Wij moeten zowel de identiteitskaart als het paspoort speciaal aanvragen.

Marjon
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Dude schreef:Jij noemt het hier een nationaal paspoort. Nationaal betekent toch, in jullie geval, Nederland. Als het dient om de wereld rond te reizen zou dat toch internationaal moeten heten, niet ?
Bart
Inderdaad Bart, we bedoelen hetzelfde. Met het Nationaal paspoort bedoeld men in de volksmond het door dat betreffende land (natie) uitgegeven "Nationale paspoort", hetgeen door de rest van de wereld dan ook als zodanig erkend wordt. Ja, daar kan je dus ook internationaal mee reizen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

cens
Amerika-ontdekker

Re: Eerste keer Amerika - Zuidwesten (paspoort/identiteitskaart)

Bericht door cens »

Ruud2004 schreef:Een nationaal paspoort is inderdaad voldoende. Je hebt die identiteiskaart dus niet nodig, heeft in de VS ook geen enkele waarde. Vwb het rijbewijs kan ik kort zijn. Als je in bezit bent van het laatst uitgegeven Belgisch cq Nederlands rijbewijs, is dit voldoende.
Ik heb gewoon een papieren rijbewijs, niet het laatst uitgegeven, dat is namelijk een pasje. Maar die papieren is toch gewoon goed?
Droopka
Amerika-ontdekker

Re: Eerste keer Amerika - Zuidwesten (paspoort/identiteitskaart)

Bericht door Droopka »

Ik vertrek binnen exact een maand en heb het zeker voor het onzekere genomen:

Internationale pas ik & vriendin: 70 Euro x 2
Internationaal rijbewijs: 30 Euro x 2

Maar weet niet of het rijbewijs verplicht is, alleszins, zo vermijd ik problemen... wel duur ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer