Onze route door zuidwest Amerika.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
hermanvulkers
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2009, 18:54

Onze route door zuidwest Amerika.

Bericht door hermanvulkers »

Beste Amerika liefhebbers,

Van 1 juli tot 19 juli gaan ik en mijn vader een reis maken naar Californië (en deels Nevada/Arizona). Het wordt mijn eerste keer naar de VS, mijn vader is er al vaker geweest. We hebben er allebei heel erg veel zin in en we willen dan ook alles uit de reis halen! Daarom leek het mij handig om de planning van onze reis aan jullie voor te leggen, zodat de mensen met ervaring in dit gebied bijvoorbeeld tips kunnen geven, of verbeteringen kunnen aanbrengen. We gaan trouwens zoveel mogelijk langs scenic routes proberen te rijden, vooral het 2e deel van de reis (na Las Vegas) is qua rij-route nog vrij onbepaald gebleven, misschien weten jullie nog leuke routes :wink:

Het schema ziet er als volgt uit:

1 juli - Aankomst San Francisco 13:50, China Town en/of Fisherman's Wharf bezoeken.
2 juli - San Francisco. Lombard Street (cable car), Sansalito met de fiets?
3 juli - San Francisco. Cliff House, Baker Beach, Waterfront.
4 juli - San Francisco. Independance Day - street parades, baseball wedstrijd SF Giants zien.
5 juli - San Francisco. Union Square, Coit Tower, segway tour doen.
6 juli - Auto ophalen, vertrekken uit San Francisco

Vanaf hier kunnen we vooral goed advies (tips over bezienswaardigheden, kritiek, route, etc.) gebruiken! Maar ideëen/kritiek voor SF zijn natuurlijk ook heel erg welkom :D

Dit is het plan:

6 juli - richting Legget rijden, hotel zoeken.
7 juli - richting Eureka rijden, hotel zoeken.
8 juli - richting Redding rijden, hotel zoeken.
9 juli - richting Reno/Carson City rijden, hotel zoeken.
10 juli - richting Murphy/Angels Camp rijden, hotel zoeken.
11 juli - door Yosemite NP, daar mooie wandeling of iets dergelijks maken. Verder rijden naar Lone Pine/Olancha, hotel zoeken.
12 juli - door Death Valley, naar Las Vegas rijden. Inchecken hotel (Treasure Island). Van de stad genieten, overnachten in TI.
13 juli - over Hoover Dam rijden, Grand Canyon bezoeken, terug naar hotel in Las Vegas rijden, overnachten in TI.
14 juli - vertrek uit Las Vegas, richting Barstow rijden, hotel zoeken.
15 juli - richting Santa Barbara rijden, hotel zoeken.
16 juli - richting Monterey rijden, hotel zoeken.
17 juli - richting San Jose rijden, hotel zoeken voor 2 nachten.
18 juli - dingen doen in San Jose, nog geen idee wat precies :lol:
19 juli - richting San Francisco rijden, auto inleveren, vliegtuig terug naar huis pakken om 16:30.

We hebben trouwens het hotel in San Francisco al geboekt voor de overnachtingen daar, in hoeverre is het nodig om de rest van de hotels alvast te reserveren?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Herman Vulkers
Gebruikersavatar
tcoppers
Amerika-expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: 18 jan 2005, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Onze route door zuidwest Amerika.

Bericht door tcoppers »

Herman,

is dit jullie eerste reis naar de VS ?

Ik vind 4 volle dagen in San Francisco wat te lang dat zou je beter wat korter kun doen en dan die dagen in bv. Yosemite er bij doen.
Jullie willen op de dag van aankomst ook nog China Town en Fishermanns Wharf doen dat lijkt mij niet echt realistisch. Ik weet niet
of jullie een direct vlucht hebben naar SFO of met een tussenlading. Bij een directvlucht moet je toch eerst door Immigrations en
je baggage nog ophalen en dan nog de stad in. Ik denk dat je blij bent wanneer je in je hotel bent.

Dingen die je in San Jose kunt doen: die vraag zie je hier trouwens niet vaak, maar bv dit:
- Tech Museum of Innovation
- Intel Mueseum
- Cathedral Basilica St. Joseph
- San Jose Municipal Rose Garden
- Rosicrucian Egyptian Museum & Planetarium
- Winchester Mystery House

En dan misschien nog Computer History Museum in Mountain View, CA 94043 ligt vlak bij San Jose richting SF.

Gezien de tijd van het jaar dat jullie gaan zou ik toch zoveel mogelijk van tevoren boeken. Maar goed daar zijn
al verschillende discussies over geweest hier.

Veel plezier op jullie reis.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42308
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Onze route door zuidwest Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Herman,

Het is een niet zo gebruikelijke route, maar daarom wel leuk. Het is wel handig als je vertelt wat je precies wilt gaan doen overal - de eerste dagen (incl SF) zijn nogal ruim, en dan komt er een heel snel stuk, en dan weer een stuk met erg veel tijd.
Als je Lassen Volcanic NP wilt bezoeken op 8 juli dan zou ik daar wat meer tijd nemen, Reno is dan wel een heel eind rijden als je ook nog tijd voor het park wilt nemen.
Voor het stuk van Lassen tot aan Yosemite zou je eens in ons 2006-verlsag kunnen kijken.
Als je van Angels Camp naar Lone Pine rijdt, kom je door Yosemite, maar veel tijd heb je niet om iets van het park te zien. Als je Yosemite Valley meeneemt, ben je alleen aan reistijd al 6 uur kwijt.
13 juli is onmogelijk; je kunt echt niet in 1 dag vanuit Las Vegas naar de GC heen en weer rijden, je moet daar een overnachting plannen. Of sla de GC over, dat geeft je meer tijd voor Las Vegas, of voor een overnachting in Yosemite, in Death valley, een bezoek aan Bodie, etc.
En ja, 2 nachten San Jose, waarom?

Marianne
Gebruikersavatar
tcoppers
Amerika-expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: 18 jan 2005, 13:20
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Onze route door zuidwest Amerika.

Bericht door tcoppers »

@Marianne Wat is er mis met San Jose :?: Onbekend maakt onbemind.

Ik zie deze stad niet vaak in een route hier langs komen en toch is er genoeg te zien zoals ik al had aangeven.
Enige wat je wel eens is Winchester Mystery House.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42308
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Onze route door zuidwest Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

tcoppers schreef:@Marianne Wat is er mis met San Jose :?: Onbekend maakt onbemind.
Geen idee Theo, maar als ik moest kiezen tussen de Grand Canyon en San Jose, dan wist ik het toch wel.
En ik vind het echt leuk als er eens iets nieuws voorbijkomt, maar het moet allemaal wel te doen zijn natuurlijk.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7970
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Onze route door zuidwest Amerika.

Bericht door Pete.Z »

Heel veel tijd voor SF, maar veel te weinig tijd voor Grand canyon.
Ik zou daar toch zeker een overnachting plannen, ipv op en neer te scheuren vanuit LV.

*edit* niks mis met veel tijd in SF trouwens, ik heb ook nog steeds een week alleen SF op mijn verlanglijstje, er is genoeg te doen en te zien daar.
Hellen
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jun 2009, 19:46

Re: Onze route door zuidwest Amerika.

Bericht door Hellen »

In San Jose is het Mystery house inderdaad erg leuk. Een apart huis.

Vergeet in San Francisco niet Alcatraz te bezoeken, in die periode wel van te voren reserveren.

Wij vonden 1 dag Grand Canyon wel genoeg.

Over het algemeen vind ik dat er weinig rust is, veel reizen en lange stukken.
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Onze route door zuidwest Amerika.

Bericht door MichelH »

In mijn ogen is 3 dagen San Francisco ruim voldoende voor de toeristische hoogtepunten te doen. De dagen die je dan over houdt kun je gebruiken om wat meer rust te creeren in je reis, o.a. 13 juli is onmogelijk, daar moet je echt een overnachting in de GC inplannen. Waarom terug naar Las Vegas? Je kunt dan beter rechtstreeks vanaf de Grand Canyon naar Barstow of een andere plek rijden. Eén dag Las Vegas is ook echt zonde want Las Vegas heeft zoveel meer te bieden en is een welkome afwisseling na al het natuurgeweld.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer